Hmmm, a kérdés jó, és jogos. Erre nem tudok válaszolni. Gyári, cd-s rádió (cikkszám, ha minden igaz: 1Z0035161G).
A rádiót még nem szedtem ki a helyéről, de a szériafelszereltségi lista szerint 4 hangszórós. Én naivan azt hittem, hogy alap hátul a hangszóró, hiszen még a WagonR+-ban is volt. De a minap hátul egy olyan személy ült, aki szóvá tette, hogy nincs hátul hangja a telefonon nyomatott zenének. Ezek után kezdtem "nyomozásba".
Voltam ma márkaszervízben, ott azt mondták, nincs is autóvillamossági szerelőjük (WTF), és ajánlott egy maszek szakit.
Szét kell fúrni az ajtót? Azt gondoltam, "simán" át lehet fűzni dróttal/kábelbehúzóval a vezetéket. (Suzin meg tudtam oldani az ajtóvilágításnak a vezeték behúzását, igaz, annak az ajtaja nem ennyire zárt.) Lehet, hogy hanyagolom akkor, ha ennyi macerával jár.
A panel 10-12 db 8-as popszegeccsel van rögzítve, amihez erősebb szegecshúzó kell.
A lefúráskor ügyelni kell, hogy az összes darab meglegyen, mert menet közben zajongani fog az ajtó aljában.
Egy 12 éves autóban én ezt meggondolnám, hogy ennyire szét legyen szedve, mert az összes megbontott műanyag elem zörögni fog utána.
Egy ajtó szétszedése-összerakása kb 3-4 óra (nekem zárat kellett cserélni), az 6-8 óra, plusz az autón belüli kábelezés kiépítése. A fejegységed tudja a 4 hangszórós üzemmódot?
Senki nem fogja tudni megmondani itt, mennyi lehet ez a művelet.
Az ajtónak a kárpit alatti belső fém burkolata szegecselve van spéci szegecsekkel. Azokat le kell fúrni majd új, oda való szegecsekkel újraszerelni a művelet végén. Az fémlap tartja az ajtó szerelvényeit. Ablakemelő, hangszóró, stb.
Nem árt, ha a konszern termékeit ismerő szerelő csinálja. És mondjuk van neki polcon ilyen szegecs, meg a kárpitot tartó műanyag patentek, melyekből biztosan el fog törni leszedéskor 1-2 darab.
De te is megvásárolhatod ezeket, akár spéci Skoda alkatrészes boltban vagy bármelyik márkaszerviz alkatrészes pultjánál. Ha nincs polcon belőle, 1-2 nap alatt tudják szállítani. Biztosabb, ha viszel egy marokkal mindkettőből a szerelőnek.
A márkaszervizben ugye kéznél van a teljes szerviz dokumentáció, meg tudják nézni - ha akarják - hogy mi hogyan van rögzítve és szét tudják úgy szedni, hogy nem törnek el közben 1-2 műanyag beltéri elemet. Persze ha ott is csak úgy nekiállnak hogy majd lesz valahogy, akkor az eredmény is ugyan az lesz, mint egy típust nem ismerő szerelőnél.
Egy optimális világban a márkaszervizre inkább bíznám a fentiek miatt, de mivel nem ilyen világban élünk, egy valóban hozzáértő villamossági szerelő célravezetőbb lehet, de akkor inkább készülj fel egy kicsit a típusból (doksik, youtube videók) és vigyél magaddal szegecset, patentot stb. hátha pont nincs neki olyan.
Adott egy 2013-as II-es Octavia, amiben gyárilag hátul az ajtókban nincs beépítve hangszóró, vezeték sincs odahúzva.
Van rá mód, hogy utólag kiépítésre kerüljön, hogy hátul is legyen hang? Ezt egy autóvillamossági szerelő meg tudja oldani, vagy Skoda szerviz kell hozzá? Vajon mennyi pénzt kostálhat ez a hadművelet?
Amikor kiolvastattam az autóból az eddigi futott km állást, ott az is látható volt, hogy hányszor volt beindítva. Ebbe beleszámolja a rendszer a start-stopos újraindítasokat is? Köszönöm.
Rám maradt 2006-os octavia 2,0pdtdi, amihez kaptam már itt segítséget, mára már szinte hibátlan állapotban van. Egy apróságot leszámítva: Kb. minden 5-6. indításnál csinálja, hogy mintha elkapná, de azonnal leáll. A következő kulcsfordításra azonnal indul. A jelenség nem függ a motor hőfokától, de leginkább pár óra állás után jön elő. Egyébként hibátlanul megy, egyenletesen jár, visszajelző nem ég. Érzetre, mintha nem kapna elég üzemanyagot egyből, de aztán azonnal minden rendben. Ha valakinek van erre ötlete azt köszönöm!
Szinte biztos, hogy az okozza. Főleg szervíz után és a leírt hiba okok is tömítetlenségre utalnak. Zöld színű tömítőgyűrű található a csatlakozásnál, esetleg annak hiánya vagy nem megfelelő felhelyezése is lehet az ok kiváltója. Szerintem simán mehetsz a szervízig, ettől függetlenül minden okés a motorral, csak ezért kiabál mert értzi, hogy valami nem 100-as. Bár kis kézügyességel én rápróbálnék otthon az elhárításásra :)
Alapesetben gyertyacserekor kell levenni a csövet, hiszen rátakar a trafókra és nem férsz hozzájuk. A szürke rögzítő stiftet gyárilag cserélni kéne, de szvsz tök felesleges.
Lehet csak megzsírozták azt a szürke rögzítő bizbaszt, mert elég trükkös visszajátszani a helyére. Amennyire egyszerű a turbó felöli végének a levétele, annál szopatósabb itt a visszarakása. Nekem sem sikerült csak harmadikra. Mikor rosszul teszed vissza, már 2-3000-res fordulatnál is hallod üresben, hogy kifúj. Szerintem csak simán rosszul rakták vissza és az a gond.
Most jutottam hozzá az autómhoz. Ezt a jelenséget tapasztaltam, fotóztam. Vmi piros zsírt látok kinyomódva a képen látható illesztésnél, és egy kicsit tudom mozgatni is (Nem teljes a kép, ez a cső a motor és a légszűrő között fut, bár aki ért hozzá biztos felismeri :) ). Illetve szmötyi van még az előtte lévő fekete csövön. Előre is köszönöm a segítséget. Hétfőn megyek szervízbe, csak hátha valami előzetes ötletet kapok. Illetve mehetek-e vele így a szervízig (8km)? A hibakódot már korábban leírtam.
Sziasztok! Octavia 4 1.5 tsi. A kocsi hajtásrendszer hibát dobott, leszabályozta a teljesítményét. Újraindítas után hibaüzenet nincs, leszabályozás maradt. Van esetleg ötlet? Köszönöm.