Keresés

Részletes keresés

kiskosárkás tanyabájkos Creative Commons License 2 napja -2 0 357688

A 223E busz Köztelek utcai közlekedtetése kapcsán időszerű lenne a Köztelek utcával párhuzamos Lónyay utca kerékpáros közlekedését fejleszteni.

 

Elméletileg kerékpárral mindkét irányba járható, gyakorlatilag egy-két helyen segítő beavatkozásért kiállt.

 

Párhuzamos útvonal lenne, a közvetlenül a Dunaparton, a Bálna előtt is, de az még szűkebb.

Dreamy Creative Commons License 2 napja 0 1 357687

Ha azt írják, hogy a 142-es vasútvonal szintbeli kereszteződéseit megszűntetik, és alul és felüljárókat építenek, vagy a vasutat teszik bevágásba vagy magastöltésre, akkor valamicskét elhiszem, hogy 100.000 ember érintett, mert ennyi a XVIII. kerület lakossága, és valahogy tényleg mindenkit érint. De egy lakótelepnél körbeforduló busz nem érinti Pesterzsébet és Soroksár teljes lakosságát. Ez olyan, mintha a 142E is éritené Pestszentlőrinc teljes lakosságát, ráadásul az 3 lakótelepen megy keresztül, de nagyon messze van a teljes lakosságtól.

Előzmény: sosiforda (357678)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 3 napja 0 0 357686

Azért a Kálvin felől a 83-as igen messze áll meg a Köztelek utcától. Tippre kb. ugyanannyi a séta a Kálvintól, mint a Szentkirályi utcától.

Előzmény: toto92 (357682)
Edömér Zebulon Creative Commons License 3 napja 0 1 357685

Azért az nem olyan "kis" séta. Persze, valóban, aki tud gyalogolni és fürge, nem jut eszébe 15-ösre várni, de akinek fontosabb a rövidebb gyaloglás, és nem pont Pesterzsébet felől jön, hanem mondjuk a Kinizsi utcai házába menne haza a Kálvin térről, elég rosszul jár. 

Előzmény: NAR (357684)
NAR Creative Commons License 3 napja -1 0 357684

"a városközpont legfontosabb csomópontjai (Kálvin, Astoria, Ferenciek, Deák) csak további két jármű használatával érhetők el"

 

Mondjuk a Deák is elérhető a 2-es villamos és egy kis séta árán. Ha valaki az M1-re akarna átszállni a Deákon, akkor még annyi séta sem kell. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg gyaloglással együtt is hamarabb ott lehet lenni villamossal, mint a 15-össel a dugóban ácsorogva. A plusz átszállás csak azoknak kell, akiknek nehezebb a mozgás, ők viszont a Fővám térig (Közgáz, piac) és a Kálvinig nyernek egy átszállást Pesterzsébet felől.

Előzmény: Edömér Zebulon (357680)
toto92 Creative Commons License 3 napja 0 0 357683

Régen ugyebár az Üllői-Vámház zöldje alatt volt védett, gyalogosoktól mentes jobbkanyar az ellenkező irányba. Ez a metrópótlással megszűnt és azóta se jött vissza, de melyik irány kapta meg ezt a plusz zöldidőt?

Előzmény: zubidomi (357679)
toto92 Creative Commons License 3 napja 0 3 357682

a városközpont legfontosabb csomópontjai (Kálvin, Astoria, Ferenciek, Deák) csak további két jármű használatával érhetők el

 

Azért ez így enyhén csúsztatás. Nem feltétlen ezeket a csomópontokat keresik az emberek, hanem a járműveket amikre itt át lehet szállni. A Ferenciek tere erre a legszebb példa, ahol a metrópótlás alatt szinte alig lézengett valaki - mert az ég egy adta világon nincs ott semmi, az emberek nagy része csak azért ott jelenik meg mert ott metszi egymást a hármas metró és a Rákóczi úti tengely. Ebből a négyesből egyedül talán az Astoria az ami alanyi jogon vonz embereket az ELTE miatt.

 

Ezen enyhített valamit a 15-ös busz, hogy legalább a Kálvinra, Ferenciekre bevitt. 

 

 

Az a valami nagyon idézőjeles valami volt, mert a tömeg jellemzően a 4/6 illetve a 2-es villamos felé ment tovább. Eleve sokatmondó hogy a csúcsidőben 7 percenként beérkező teli HÉV nagyegység + számtalan egyéb buszvonal utasainak kényelmesen elég volt egy tíz percenként járó szóló busz a jelzett irányokba továbbutazáshoz.

Előzmény: Edömér Zebulon (357680)
morgó mh. Creative Commons License 3 napja 0 3 357681

Van igazság abban, amit írsz, de azért kicsit túlzónak érzem a leírt hátrányokat. A 15-ös busz csak a Kálvint és a Ferenciek terét érinti a négy helyszínből, amit felsoroltál, a másik kettőhöz csak közel megy. A kettőből a 223E szintén eléri egy átszállással a Kálvint, a Ferenciek pedig kis sétával megközelíthető a 2-essel, az átszállási kapcsolatok pedig máshol meg vannak adva. A Köztelek utca eddig is csak egy irányban volt kiszolgálva a 15-ös által, a 83-as viszont mindkét irányban oda kb. 100 m-re áll meg, a Ráday utca ugyanúgy egy irányban lesz kiszolgálva. Ez a két megálló a Kálvinon túli belvárosi kapcsolatait elveszíti, de azért olyan helyekről beszélünk, ahonnan azért kis túlzással akármerre indulva jó minőségű közlekedésbe botlunk. (Itt jegyezném meg, hogy a kerületnek simán belefért az, hogy a Ráday és a Lónyai utcából is kirakja a 15-ös buszt).

Előzmény: Edömér Zebulon (357680)
Edömér Zebulon Creative Commons License 3 napja 0 3 357680

Szerintem nagyon nem felesleges. A Boráros tér ma belső végpontja a H7-nek és pár buszvonalnak. De ez egy hálózatilag nagyon nem jó belső végpont, hiszen a városközpont legfontosabb csomópontjai (Kálvin, Astoria, Ferenciek, Deák) csak további két jármű használatával érhetők el, a kevés kivétel épp a 15-ösnek köszönhető. Tehát míg a metrók beviszek a felsorolt helyekre, addig a H7 nemhogy nem visz be, de két további átszállás mondjuk az Astoria. Ezen enyhített valamit a 15-ös busz, hogy legalább a Kálvinra, Ferenciekre bevitt. A végállomás hév mellé helyezésével a 15-ös egy használható megoldás volt Csepelről a belváros számos pontjára továbbutazáshoz. Ez lesz most elvágva. Jó, igen, csak egyirányú lehetőség volt, de az is valami. Persze lesz cserébe egy sűrűbb busz a Kálvinra, de csak a Kálvinra, és a H7-ről átszállás nyilván hosszabban gyaloglós aluljárózós lesz.

 

Nyilván a BKK-nál is felismerték, hogy mennyire gyenge a Borárosról a legszűkebb értelemben vett belvárosba továbbutazás kiszolgálása, erre kiválasztottak egy vonalat, és azt bevitték egy darabig, elvéve a többi vonalról egy átszállással távolabbra is továbbutazás lehetőségét. 

 

Ha elfogadjuk azt, hogy van értelme a 2-es villamos és az M3-as metró közötti sávban valami busznak, akkor számomra evidens, hogy a Borárosig el kell mennie. A Kálvinnál visszafordítás olyan hálózati hiányosság lesz, mint a 14-es nem megy el a Nyugatiig, a a 139-es nem ment el a Széll Kálmánig, a 8-as nem ment el az Astoriáig.  

 

"15-ös autóbusz Kinizsi utca és a Boráros tér közötti megállói közül a Zsil utcát a 2-es, a 2B és a 23-as villamos, a Czuczor utcát pedig a továbbiakban is a 83-as trolibusz szolgálja ki"  

 

Akkor a Köztelek utca és Kinizsi utcai megállók vonzáskörzetének kiszolgálása is nagyot romlik. Onnan indulva a 83-as még elvisz értelmes helyekre, de aki oda akar utazni, mit csináljon? Menjen el valahova, ahol felszállhat a 83-asra és jöjjön azzal vissza? 

Előzmény: morgó mh. (357668)
zubidomi Creative Commons License 3 napja 0 2 357679

A Kálvin téri jobbkanyar ugyanaz a szindróma ebben a formában a gyalogos átkelőhellyel, mint a Rákóczi út × Nagykörút a Blahánál, a gyalgos + jobbkanyar torlaszt, és nincs olyan ciklus napközben, amikor nincs egy gyors meg egy lassú gyalogos is, vagy egy a zöldidő elején és egy a zöldidő végén induló, aki a teljes fázist fogja a jobbrakanyarodó járművek elől.

Előzmény: John Howard (357677)
sosiforda Creative Commons License 3 napja 0 0 357678

>Pesterzsébet teljes lakossága 2022-ben 63512 fő

 

 

https://bkk.hu/dontsunk-kozosen/tarsadalmi-egyeztetes-a-223e-autobusz-szolgaltatasi-szinvonalanak-fejleszteserol.15274/

 

>A szabadszavas válaszok alapján számottevő igény mutatkozik Pesterzsébet egyéb területei, Soroksár-Újtelep és Soroksár közvetlen, sűrű belvárosi kapcsolatára is, amelynek lehetőségét a BKK vizsgálja.

 

Nem jelent valószínűleg +40.000 főt, de a 35-ös + 223E kombó most  is alternatívát jelent Soroksár-Újtelepről a Boráros térre, főleg hétvégén, két 224-es indulás között félidőben.

 

Ezentúl kifelé irányban is közös peronos átszállás lesz, egy sűrűbb, teljes üzemidős 223E azt eredményezi, hogy a 224E üzemidején kívül érdemesebb azzal kimenni Pesterzsébetre és ott átszállni kifelé az útközben a gyorsjárat által úgyis megelőzött 224-esre, vagy a 35-ösre.

 

Soroksár, Hősök tere könyékére pedig az immár a Belvárosból jövő 223E-ről a 66-osra János utcai átszállás lehet jó alternatívája az ugyancsak mindenképpen átszállást igénylő HÉV-nek.

 

 

Előzmény: Dreamy (357673)
John Howard Creative Commons License 3 napja 0 5 357677

Valóban, még ott is el lehet vesztegetni 2-3-5 perceket, mire felhajthat a sínre...

 

Sokat segítene a dolgon - a Kálvin téren kanyarodóknak legalább -, ha visszaállítanák ott a metrópótlás előtti lámpa ciklusrendet, amikor volt egy olyan, az Üllői útra jobbra kanyarodó zöld, amikor nem volt keresztező gyalogos forgalom. Igen, tudom, ekkor volt az Üllőiről a Szabadság híd felé a balkanyar, ami most nincs, megszűnt (pedig ideiglenesre mondták anno - lehet, hogy nem is hiányzik, mint forgalmi kapcsolat), de akkor legalább kétszer annyi jármű tudott időegység alatt jobbra kanyarodni az Üllőire, mint most. Talán kevésbé duzzadna vissza a sor egészen a Szabadság híd budai oldaláig...

 

Előzmény: zubidomi (357670)
Il Leone Creative Commons License 3 napja 0 3 357676

Remélhetőleg igen, végre a 2B ezzel elhal, nem is lesz majd értelme, hiszen a villamos vonalvezetése Erzsébeten nem optimális a busszal pedig semmilyen szinten nem versenyképes, ha az eléri a Kálvin teret.

 

Véleményem szerint egyébként ez az első lépése annak, hogy a mai 9-es busz ne Kőbányára járjon, hanem Óbuda és Pesterzsébet között, a 72-es meg majd kimegy Kőbánya alsóig, és meg is van oldva a dolog.

Előzmény: Dreamy (357672)
toto92 Creative Commons License 3 napja 0 1 357675

Most miért, Rákosszentmihályról is dönthet valaki úgy hogy 223E-vel akar bemenni a Belvárosba. Ne diszkrimináljunk senkit, a 223E mindenkié! (Mégse mondhatjuk hogy legyen csak az Erzsébeteké.)

Előzmény: Dreamy (357673)
morgó mh. Creative Commons License 3 napja 0 0 357674

Könnyen lehet, hogy az lesz a történet vége.

Előzmény: Dreamy (357672)
Dreamy Creative Commons License 3 napja 0 0 357673

De ki az a 100 ezer ember, aki a 223E-vel közlekedne? Pesterzsébet teljes lakossága 2022-ben 63512 fő, ebből más merre, más járművel is közlekednek.

Előzmény: sosiforda (357662)
Dreamy Creative Commons License 3 napja 0 1 357672

Illetve ezzel a 2B-t is meg lehet szüntetni, hiszen Pesterzsébet már elég közel kerül a belvároshoz, a 223E Pesterzsébeten jobban kiszolgálja az igényeket, mint a 2B a néhány utasával.

Előzmény: Il Leone (357665)
John Howard Creative Commons License 3 napja 0 4 357671

...aztán majd jól nem tud besorolni a sínről a forgalmi sávba, mert már a Lónyai kereszteződést is elállják az autósok. Aztán meg onnan még 5-6 perc (legalább) az Üllői úti lámpa, ahol egy zöldre úgy 2-3 autó tud jobbra kanyarodni. Csakúgy, mint most a 83-as troli (és 15-ös busz) esetében...

Előzmény: sz_b (357669)
zubidomi Creative Commons License 3 napja -1 4 357670

Ez attól még ugyanúgy nem segít a Fővám téri káoszon, mert az autóbuszok nem a villamosmegállónál hajtanak fel a villamossínekre, hanem a megálló utáni található kijelölt gyalogos átkelőhely után. Ezt a körülbelül hatvan métert pedig ugyanabban a dugóban tölti a busz, amiből ciklusonként 1-2 jármű szabadul ki a Kálvin tér előtt a Lónyay torkolatánál. De ha nem hiszed el a leírt tapasztalatot, legközelebb arra kerülök és felveszem neked, hogy milyenek a mai állapotok.

Előzmény: sz_b (357669)
sz_b Creative Commons License 3 napja 0 0 357669

"Ezt követően a Kálvin tér felé a villamossínen közlekedik a Lónyay utcáig"

https://bkk.hu/dontsunk-kozosen/tarsadalmi-egyeztetes-a-223e-autobusz-szolgaltatasi-szinvonalanak-fejleszteserol.15274/

Előzmény: zubidomi (357663)
morgó mh. Creative Commons License 3 napja 0 2 357668

A megfogalmazáson lehet vitatkozni, de a 223E mellett tényleg elég fölöslegesnek tűnik a 15-ös alsó szakaszának megtartása. Annak a létjogosultságát eddig is kb. annyi indokolta, hogy a 2-es villamos nem akadálymentes.

Előzmény: toto92 (357666)
zubidomi Creative Commons License 3 napja -1 3 357667

A Fővám tér a Szabadság híd felől már most is elég kaka.

 

A kanyarodósávban elakadásjelzővel végállomásozó buszok mellé most jön egy (csuklósbusszal kiadott?) járat, ami a troli mögé is nehezen fog elférni, aztán azt meg is előzné, és még a 15-ös is itt fog forgolódni észak felé vissza. Tehát a már ma is állandósult közlekedési káosz (a jobbra kanyarodókat feltartó, egymást kerülgető buszok, a Kálvinig szögként álló sor) fokozódik majd. Már most is kerülöm inkább bringával IS a helyet, mert ha a végállomásozó busz, az őt kerülő másik busz egymás mellett áll, akkor garantáltan nem lehet megmozdulni percekig a környéken semmilyen járművel. :(

Előzmény: zubidomi (357663)
toto92 Creative Commons License 3 napja 0 3 357666

A 223E autóbusz útvonalának Boráros tér és Kiskörút közötti meghosszabbításával egyidőben átveszi a 15-ös autóbusz belső-ferencvárosi szerepét

 

Egy buszjárat aminek elvileg az a célja hogy a külvárosból gyorsan a bel(jebb)városba juttassa az embereket, hogy tudja átvenni egy olyan járat szerepét aminek elvileg az a célja hogy a bel(jebb)várost minél jobban feltárja?

Előzmény: sosiforda (357664)
Il Leone Creative Commons License 3 napja -2 1 357665

A fejlesztés részeként a BKK új buszsávot alakít ki a Boráros tér és a Bakáts utca között

 

Főpolgármester úr kommunikációs szakemberei vagy a BKK nem szólt neki, hogy az adott szakaszon a Közraktár utcában már ma is ott a buszsáv befele irányban?

 

a dinamikusan fejlődő térség jobb kiszolgálása és közvetlen belvárosi kapcsolatának fejlesztése érdekében a járat mindkét irányban megáll a MÜPA – Nemzeti Színház H megállóban is

 

Tehát meghosszabbítják, de közben le is lassítják.

 

A 223E autóbusz útvonalának Boráros tér és Kiskörút közötti meghosszabbításával egyidőben átveszi a 15-ös autóbusz belső-ferencvárosi szerepét, így az csak a Kálvin tértől közlekedik a Gyöngyösi utca metróállomás felé. A Ráday utca és Közraktár utca megállókat a 83-as trolibusz változatlanul kiszolgálja, a Köztelek utca pedig számos éjszakai járat megállóhelyeként marad meg. A 15-ös autóbusz Kinizsi utca és a Boráros tér közötti megállói közül a Zsil utcát a 2-es, a 2B és a 23-as villamos, a Czuczor utcát pedig a továbbiakban is a 83-as trolibusz szolgálja ki

 

Röviden tehát a belvárosban élőket átszállásra kényszerítjük, meg hosszabb gyaloglásra, hogy Pesterzsébetről legyen egy busz ami eléri a Kálvin teret.

Előzmény: sosiforda (357662)
sosiforda Creative Commons License 3 napja 0 0 357664

Mint itt a társadalmi egyeztetés értékelésénél kiderül még útközben is kap új megállót, mert "a dinamikusan fejlődő térség jobb kiszolgálása és közvetlen belvárosi kapcsolatának fejlesztése érdekében a járat mindkét irányban megáll a MÜPA – Nemzeti Színház H megállóban is" :

 

https://bkk.hu/dontsunk-kozosen/tarsadalmi-egyeztetes-a-223e-autobusz-szolgaltatasi-szinvonalanak-fejleszteserol.15274/

 

A 15-ös busz pedig - a társadalmi egyeztetésen szereplő javaslatnak megfelelően - nem fog elmenni a Boráros térig, a Fővám tér-Kálvin tér érintése után visszafordul észak felé:

 

"A 223E autóbusz útvonalának Boráros tér és Kiskörút közötti meghosszabbításával egyidőben átveszi a 15-ös autóbusz belső-ferencvárosi szerepét, így az csak a Kálvin tértől közlekedik a Gyöngyösi utca metróállomás felé. A Ráday utca és Közraktár utca megállókat a 83-as trolibusz változatlanul kiszolgálja, a Köztelek utca pedig számos éjszakai járat megállóhelyeként marad meg. A 15-ös autóbusz Kinizsi utca és a Boráros tér közötti megállói közül a Zsil utcát a 2-es, a 2B és a 23-as villamos, a Czuczor utcát pedig a továbbiakban is a 83-as trolibusz szolgálja ki."

Előzmény: zubidomi (357663)
zubidomi Creative Commons License 3 napja -1 7 357663

Viccesnek találom a "gyors" és a "Vámház körút" kifejezéseket ugyanazon szövegben. :)

Előzmény: sosiforda (357662)
sosiforda Creative Commons License 3 napja 0 2 357662

A BKK oldalán még nem találtam, de Főpolgármester Úr a Facebookján már közzétette a 223E, mint első Metróbusz Belvárosba hosszabbítását, időponttal együtt:

 

https://www.facebook.com/karacsonygergely

 

"December 13-ától új, gyors és közvetlen autóbuszjárat, a 223E számú Metróbusz biztosítja Pesterzsébet és a belváros közötti kapcsolatot.

 

A BKK - Budapesti Közlekedési Központ új szolgáltatásával a pesterzsébetiek kényelmesebben, akár tíz perccel rövidebb menetidővel, átszállás nélkül juthatnak el a belváros szívébe, valamint az M3-as és az M4-es metróvonalakhoz.

 

A februári bejelentésnek megfelelően a BKK az elmúlt félévben előkészítette a Metróbusz-koncepció megvalósítását.

 

A közösségi közlekedési hálózatfejlesztési stratégia keretében adatalapú elemzésekkel értékelték Budapest közösségi közlekedésének hatékonyságát, ennek alapján olyan városrészeket azonosítottak, ahol az eddigieknél jobb kiszolgálást biztosító, gyorsabb és sűrűbb buszfolyosókat lehet kialakítani – ezeken járhatnak a Metróbuszok.

 

A 223E metróbusz segítségével több mint 100 ezer budapesti juthat el a város központjába: ez a járat a mai Boráros téri végállomás helyett tovább közlekedik a Közraktár utcán, a Fővám téren és a Vámház körúton át a Kálvin térig, majd a Kálvin térről az Üllői úton, a Ferenc körúton és a Boráros téren keresztül indul vissza Pesterzsébet felé. A fejlesztés részeként a BKK új buszsávot alakít ki a Boráros tér és a Bakáts utca között, valamint új, kényelmesebb megállókat létesít a belvárosi szakaszon, többek között a Kálvin téren és a Ferenc körúton. A metróbusz üzemideje is meghosszabbodik, mindennap kb. 4:30-tól egészen 23:50-ig közlekedik majd."

Dreamy Creative Commons License 4 napja 0 2 357661

Ja igen, azért megtévesztő, mert sokan úgy gondolják, hogy Ferencváros után már nincs élet, és a Kőér utca jelenti az Üllői út külső részét. Valójában a mondat úgy szólhat, hogy a Kőér utca és repülőtér közötti 11 km-es szakasz. Kiindulás: McDonald's Cél: 47.4659011, 19.1256811 – Google Térkép

Előzmény: sz_b (357657)
Dreamy Creative Commons License 4 napja 0 0 357660

169 ház elég komoly mennyiség. Ez azért meghökkentő, mert évtizedek alatt pl. a Nagy Lajos király útja vagy az Üllői út (villamospálya középre helyezése miatt) mentén nem sok épületet bontottak le. Nyilván azoknak nincs ilyen gazdasági jelentőségük. 

Azt valaki tudja, hogy melyik 169 házról lehet szó? A Gyömrői út / Ferihegyi reptérre vezető út mentén az Erzsébet - Bélatelepen talán van ennyi ház az út mentén. a másik oldalt a gyárépületek nagyok, de számosságuk csak 1-2 tucat. Vagy ez mind kuka?

Előzmény: morgó mh. (357659)
morgó mh. Creative Commons License 4 napja 0 0 357659
Előzmény: megaliner (357658)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!