Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 2 napja 0 0 133801

Igazad van, nem tudom a  Hammerite árát, csak hallottam.

Talán egy mentségem van: azt írtam hogy én így csináltam, azt nem hogy jó is :-)

És abban is, hogy a rozsdagátló alapozóra kell fedőzománc. (de az meg úgyis van itthon valami)

Előzmény: Capt.IQ229 (133789)
peterch Creative Commons License 2 napja 0 0 133800

Akkor nincs más hátra , mint minden radiátort megnyitni teljesen és a felfűtés ideje alatt körbejárni a radiátorokat és a visszatérőn mindig egy kicsit zárni azoknál a radiátoroknál , amelyek a leghamarabb melegek egész felületen a többihez képest . Ha már megközelítőleg azonosak lesznek , akkor abbahagyod . Ha jól voltak méretezve a helyiségekhez a radiátorok , akkor azonos hőmérsékletre is fűtik fel . 

Előzmény: Tisza90 (133799)
Tisza90 Creative Commons License 2 napja 0 0 133799

Sajnos nekem az osztón nincs semmilyen mérőóra, így a javasolt módszert nem tudom alkalmazni :(

Az alábbi képen láthatóhoz hasonló van nekem:

A szobatermosztát egy Computherm Q3, a hiszterézis +- 0,2°C-ra van állítva, úgy tudom a másik beállítás ettől érzékenyebb (+- 0,1°C).

Előzmény: peterch (133798)
peterch Creative Commons License 3 napja 0 0 133798

Tehetsz a csövekre ilyen csőhéjat :  

https://polifoambolt.hu/Polifoam-csohej-42-x-10-/-2-meter?srsltid=AfmBOoqU8oz-qT0l6-C-bYSN7xlYO9t0gaYEZNtFa2gpvFzK9lO84mnF

 

Gondolom az osztó-gyűjtő valami hasonló nálad : https://www.nemsemmi.hu/Futesi-oszto-gyujto-9-koros-futesi-eloszto

 

Ha igen , akkor a radiátorokon nyisd ki teljesen a bemenő és kimenő oldalt . Ha a szivattyúd 3-as fokozaton üzemel , akkor minden szelepet a visszatérőn az osztó-gyűjtőnél zárj el , és a radiátorok nagyságától függően állítsd be az előremenő tömegáramát ( liter / perc , például 1,5-2,5 liter percenként a radiátor nagyságától függően ) körönként . Pár nap alatt ha odafigyelsz rá , észreveszed , hogy melyik radiátoron kell még finomhangolni . A szobatermosztátodnak mekkora a hiszterézise ?  Ha túl kicsi ( +- 0,2°C ) , az is okozhatja a gyakrabb ki-bekapcsolást a kazánnál . Ha majd rendesen kész lesz a hőszigetelés , akkor majd lehet a kis hiszterézist is alkalmazni . 

Előzmény: Tisza90 (133796)
trebront Creative Commons License 3 napja 0 0 133797

nem veszteség, mert a pincét temperálod vele, és ezzel a fldszt. padlóját melegebben tartod :)

Előzmény: Tisza90 (133796)
Tisza90 Creative Commons License 3 napja -1 0 133796

Még egy dolog. Mint írtam a kazán a fűtetlen pincében van, az osztó-gyűjtő már a lakószinten a mosókonyhában van elhelyezve.

Tehát a 20-as ötrétegű cső a kazán és az osztó között, kb. 10-10m (előremenő-visszatérő) a pincében fut, szigetelés nincs rajta. Ez számottevő veszteség?

Szeretném leszigetelni. Polifoam csőhéj a megoldás? Esetleg javaslat, hogy milyen vastag szigetelés kerüljön rá? Köszönöm.

Tisza90 Creative Commons License 3 napja 0 0 133795

Köszönöm a válaszod. Igen, mindenképp szeretném szigetelni, de ebben a fűtési szezonban már biztosan nem jön össze,

esetleg a padlás.

 

Klíma valószínűleg még idén lesz beszerelve és gondolkodom, hogy a H tarifát is igényelni fogom.

Két lehetőségem van: vagy vegyestüzelésű pufferrel, vagy klímák. Ha teljes mértékben nem is tudom kiváltani a gázt,

de legalább átmeneti időszakban 2 klímával rásegítenék, akkor talán tartható lehet a kedvezményes kvóta.

 

Igen, thermofejek vannak a radiátorokon.

 

Előzmény: Capt.IQ229 (133793)
Tisza90 Creative Commons License 3 napja 0 0 133794

Köszönöm a válaszod és a tanácsokat. Tesztelgetni fogom és jegyzetelek :)

Előzmény: Atis57 (133792)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja -1 0 133793

Hát nem a legjobbkor vásároltál/költöztél be egy szigeteletlen házba.

Klíma van_e?

Nem fogsz beleférni a sapkás gázba. Durva 100-ezrek fognak röpködni elszámoláskor.

Beállítgatásokkal nem igazán fogsz ÉRDEMLEGESET spórolni.

Minden előtt gyapot a födémre min.20cm.

Gondolom ha most költöztél akkor nincs még tele lommal.

Radiátornál a visszatérővel szabályozunk.

Termofejek vannak a radiátorokon? Ha igen akkor állandó nyomásra kell állítani.

A 18 bekapcsolás durván sok. De erről a szigetelés tehet többnyire, illetve hiánya.

Én 2 éve úgy használom a gázkazánt, hogy napi 4-5 alkalommal 20-40 perc közötti időszakokra indul, de 150nm-re van 3db radiátor és egy tör.szárító. Igyekszem minél több sapkás gázt használni, mert az olcsóbb, mint a COP4 villanyfogyasztás.

60 fok alá ne menj, mert az öreg atmoszférikus kazán szétrohad a saját kondenvizében. 20 perc menet (nálam) is ezért kell min., hogy átmelegedjen a visszatérő rendesen.

Előzmény: Tisza90 (133791)
Atis57 Creative Commons License 3 napja 0 0 133792

Szia!

 sorban; 

1;  a visszatérő --Te kimenőt irtál--ágon zárni.De valószinű mindegyiken 10-20 % környékén.

 

2.Nekem a változó nyomáskülönbség tetszik....

 

3.Mivel nem kondenzációs a kazán  --még a 70C ist beállithatod.

 

 

Igy látatlanban nem biztos, hogy jó tanácsokat adunk . Előveszed a jó kis papirosaidat

 s végig irod ;

 

Külső C- fűtőviz C -szoba hőm. C- gázfogyasztás 0, xxx m3--Megj; 

állitgatások.

S ebből ki tudod szűrni a legjobban tetsző beállitást is.

Én azt szeretem , ha a kazán nem kapcsolgat össze vissza  hanem kislángon  folyamatosan megy .

(nem modulációs!) Ez adja a legjobb gázfogyasztást.

Előzmény: Tisza90 (133791)
Tisza90 Creative Commons License 3 napja 0 0 133791

Sziasztok!

Vásároltunk egy családi házat, amelyben radiátoros központi fűtés van,
ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem, mivel én laikus vagyok.

 

A rendszer: Westen Pulsar D24 fali kéményes kombi gázkazán a pincében,
20-as ötrétegű csövön keresztül csatlakozik rá egy osztó-gyűjtő és arra 16-os
ötrétegű csövön keresztül csatlakozik 10db Radeco (réz) radiátor.


A kazánban már nem az eredeti, hanem egy Wilo Atmos Pico 25/1-6 szivattyú dolgozik.
Kb. nettó 130m2 fűtött alapterület, szigetelés nélküli (egyelőre) téglafal.

 

A rendszerrel alapvetően nincs problémám, gyorsan befűti a házat. Jelenleg 20C°-on van a szobatermosztát.
Talán picit a napi átleg 7m3 gázfogyasztást tartom soknak (érdekes módon a mostani enyhébb 10-15C°-os
időben is kb. ugyanannyit fogyaszt, mint néhány hete, mikor mínuszok is voltak éjszaka és nappal is jóval hűvösebb volt).

Durva saccolással, kb. 18 alkalommal kapcsolja be a szobatermosztát a kazánt 24óra alatt.

 

A nappaliban van a 2 legnagyobb radiátor és ezek vannak a legtávolabb
az osztótól. Ezek kevésbé melegednek át mint a többi kisebb, közelebb eső radiátor.
Ahogy visszaolvastam, be kellene szabályozni. Tehát a gyorsabban átmelegedő radiátorokon zárnom kéne?
Mellékelek képet a radiátorról. A bemenő vagy a kimenő ágon kellene zárnom?

Másik kérdés, hogy a szivattyúnak két üzemmódja van (változó nyomáskülönbség és állandó fordulatszám),
azon belül 3 fokozat. Melyiket kellene választanom (ha erre így lehet választ adni...) Jelenleg állandó fordulatszámon, 3. fokozatban megy (amikor a kazán fűt + néhány perc utókeringetés).

 

Harmadik kérdés pedig, hogy milyen előremenő vízhőfokot kellene beállítani? Jelenleg 60C° a beállítás.

 

A célom az, hogy optimálisan üzemeljen a rendszer, ezáltal esetleg javuljon a fogyasztás. Persze, hosszútávon
majd a megfelelő szigetelés kialakítása a cél.

 

Köszönöm, ha elolvastad.

slowrunner Creative Commons License 3 napja 0 0 133790

OK köszi mindenkinek.

Akkor csiszolás + rozsdaátalakító (ezek vannak itthon), törlés, majd Hammerite (megveszem a legkisebb kiszerelést).

Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja 0 0 133789

Akkor tételesen a hibás kijelentések és magyarázatai.

Bár az utolsó mondatod végén felmentést adsz magadnak minden hülyeség alól.

 

Hogy hogyan csináltad, tök mindegy, mert HIBÁS.

 

1. "kifehéredés" után a porrá "alakított" felületi rozsdát el kell távolítani. Porra nem festünk.

 

2. Koralkayd NEM festék, hanem ALAPOZÓ!!! KELL rá lezáró réteg, mert főleg vizes környezetben fél év alatt előjön a rozsda!!!

 

3. A kolléga esetében a vélhetően 1 (fél) ecsetmártásnyi anyaghasználatnál az 1 lépcsős kivitelezésnél nincs olcsóbb. Hammerite NEM drága!

 Tételesen:

Árak hirtelen googlis keresés.

 

0,2-es Hammerite 2600Ft

Munka kész

 

0,5-ös RO55 1000Ft

0,25-ös Koralkyd 2300Ft

0,2-es Fedőfesték 2000Ft

Szumma: 5300Ft

 

Szóval mi a drága?

 

Visszautalva az 1. és 2. pontra a pikírt megjegyzésed az "ott marad-e" témakörben innen eredeztethető. Ha szarul csinálod (fent leírva) persze, hogy nem marad fent a korallkydes pancsolásod. 

Hammerite 8 év garit ad a "fentmaradásra". Ráadásul az 1 körössége lévén bolondbiztos. 

 

Szakmai topic lévén fontos a hülyeséget irtani, mielőtt valaki komolyan venné. Bár ezek a AI ötletbörzék simán olvassák használják ezeket is. Ez ellen nem tudunk már tenni.

Előzmény: lapar (133787)
lapar Creative Commons License 4 napja 0 0 133788

Ja, a kád javítós sztoriról jut eszembe, van itt valakinek tapasztalata erről a helyszinen történő kád "zománcozásról"? (műgyanta)

A zasszonny nagyon ellene van, de már volt, hogy elgondolkodtunk rajta régi kislakásban, mert az öreg öntöttvas kádak a legjobbak.

Meg ugye a csere egy beépített kádnál kb. 2x-ese a kád árának.

lapar Creative Commons License 4 napja 0 0 133787

Én ilyet sose csináltam, megszáradt kifehéredett, és ment rá a Koralkyd.

Minek ide a drága Hammerite, azt a reklám szerint lehet a rozsdára is kenni.

(aztán, hogy ottmarad-e, nem tudom)

Előzmény: cucu (133783)
cucu Creative Commons License 4 napja 0 0 133786

Annyi féle rovidítések vannak, hogy nem csoda, ha keverednek.

Én pl. a WD40 helyett mondtam már SP54-et, ami egy sebgyógyító gél...

Előzmény: Capt.IQ229 (133784)
cucu Creative Commons License 4 napja 0 0 133785

Azt nem tudom, de én tőled!

Előzmény: Capt.IQ229 (133784)
Capt.IQ229 Creative Commons License 4 napja 0 0 133784

Tényleg RO55. :) Honnan szedtem a RO2-t?

Előzmény: cucu (133782)
cucu Creative Commons License 4 napja 0 0 133783

...Majd erős eltávolítóval -pl. féktisztítóval- áttörölni, hogy a RO55 ne okozzon galibát,..

Előzmény: cucu (133782)
cucu Creative Commons License 4 napja 0 0 133782

Csiszol, rozsdamaró RO55; csiszol, rozsdamaró RO55; csiszol, rozsdamaró RO55.

Majd erős eltávolítóval -pl. féktisztítóval- áttörölni, hogy a RO2 ne okozzon galibát, 

majd:

Előzmény: slowrunner (133776)
Capt.IQ229 Creative Commons License 4 napja 0 0 133781

Szerintem ne gondold túl.

pár cm2-ről van szó.

Vegyél egy 2dl-es hamerájtot és marad bel, 1,8 másra.

:))

Előzmény: slowrunner (133776)
IPOLY! Creative Commons License 4 napja 0 0 133780

Üdv!
Gázos POD igazolás Pesten milyen gyorsan készül el a tapasztalataitok alapján?
I.

cucu Creative Commons License 4 napja 0 0 133779

Akkor már erről is tudok. Köszi az infót!

Előzmény: smith (133778)
smith Creative Commons License 4 napja 0 1 133778

Lassan 15 éve, hogy elköszöntem az állókazánomtól, de annak a Honeywell (?) kombiszelepén mindkét lángmagasság állítható volt. Az őrláng csavarja egy "pilot" feliratú csavar volt, a főégőé pedig egy szép nagy sárgaréz csavar alatt volt.

Előzmény: cucu (133777)
cucu Creative Commons License 4 napja -1 0 133777

Értem. Ellenben nem tudok olyan készülékről, ahol az őrláng állítható volna... tehát aki ezt javasolta, az valszeg elírta, vagy nem is erre értette.

A főégő lángmagassága állítható mindegyik készüléknél. Újabbaknál ez egy zárt, "plombált" csavarral történik, de nem érdemes elállítani, mert az gyári beállítás és magától nem változik csak úgy meg.

A ZC18-nál (úgy rémlik te erről kérdeztél) ott egy recés karikával lehet állítani, de előtte egy másik menetes karikával fel kell oldani a rögzítését, majd vissza kell rendesen rögzíteni. Különben a szivattyú okozta rezgéstől képes elállítódni.

Előzmény: topikolos (133775)
slowrunner Creative Commons License 4 napja 0 0 133776

Csiszolás + rozsdaátalakító lesz mindenképpen, kérdés utána OK-e 2 réteg alapozó festék, vagy vmi 'erősebb' kéne.

Előzmény: Capt.IQ229 (133774)
topikolos Creative Commons License 4 napja 0 1 133775

Jogos. :)

De akkor nem értettem meg. Korábban oda valaki az őrláng magasságállítást írta, nekem az volt a fejemben, a főégő lángmagasság-állításáról nem is is tudtam.

Előzmény: cucu (133769)
Capt.IQ229 Creative Commons License 4 napja 0 0 133774

Csiszolás.

Evipass, vagy RO2.

Vagy Korant.

Végül valami festék.

Vagy egy lépésben (csiszolás után) hammerite. :))

Előzmény: slowrunner (133773)
slowrunner Creative Commons License 4 napja 0 0 133773

Sziasztok, panelben cseréltem kádszifont, eredeti öntöttvas kád. Azt vettem észre, hogy a kád kifolyó környékén meg-megindult a rozsda. Mivel az a terv, hogy sokáig használjuk még, szeretném vmivel lekezelni ezt a felületetet, tehát a kifolyó környékét, főleg alul, ahol a szifon-tömítés rácuppan ill. felül a lefolyó-szűrő pereme alatt. 

Kérdés, mivel érdemes. 'Sima' korroziógátló alapozó festékre gondoltam, de lehet van vmi erre alkalmasabb festék/anyag...?

Látható helyen nem lesz, tehát esztétika nem számít.

Capt.IQ229 Creative Commons License 4 napja -2 2 133772

Talán még nem is a gumi anyagával lenne a legnagyobb gond, írja gázhoz is.

Hanem egy vascső elvágva, ki tudja hol rögzítve egy nyeklő nyakló rendszerre felaplikálva. Aztán jön az albérlő (mert gondolom az lesz) húzodszkodik a vascsövön, majd kis idő után befullad a pincébe. Vagy elrepíti a házat.

Szinte minden nap van hír ami visszavezethető ilyesmi kókányolásra. És nem csak a putrikban, kényszerűségből.

 

Gebo ajánlja gázhoz, feltehetően a körülmények pontos ismerete és meghatározása mellett. Ez utóbbit pedig egy gázszerelő fogja tudni a helyszínen. 

Csak mást ne mondjak, EPH? 

 

Mellesleg nehezen tudom elképzelni, hogy azt a 100 éves, 6X festett vascsövet le lehet úgy tisztítani, hogy jól tömítsen rajta a gebo. Aztán idővel ne rozsdásodjon alá. De a gebo tudja.

Előzmény: nixon70 (133770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!