Akkor nincs más hátra , mint minden radiátort megnyitni teljesen és a felfűtés ideje alatt körbejárni a radiátorokat és a visszatérőn mindig egy kicsit zárni azoknál a radiátoroknál , amelyek a leghamarabb melegek egész felületen a többihez képest . Ha már megközelítőleg azonosak lesznek , akkor abbahagyod . Ha jól voltak méretezve a helyiségekhez a radiátorok , akkor azonos hőmérsékletre is fűtik fel .
Ha igen , akkor a radiátorokon nyisd ki teljesen a bemenő és kimenő oldalt . Ha a szivattyúd 3-as fokozaton üzemel , akkor minden szelepet a visszatérőn az osztó-gyűjtőnél zárj el , és a radiátorok nagyságától függően állítsd be az előremenő tömegáramát ( liter / perc , például 1,5-2,5 liter percenként a radiátor nagyságától függően ) körönként . Pár nap alatt ha odafigyelsz rá , észreveszed , hogy melyik radiátoron kell még finomhangolni . A szobatermosztátodnak mekkora a hiszterézise ? Ha túl kicsi ( +- 0,2°C ) , az is okozhatja a gyakrabb ki-bekapcsolást a kazánnál . Ha majd rendesen kész lesz a hőszigetelés , akkor majd lehet a kis hiszterézist is alkalmazni .
Még egy dolog. Mint írtam a kazán a fűtetlen pincében van, az osztó-gyűjtő már a lakószinten a mosókonyhában van elhelyezve.
Tehát a 20-as ötrétegű cső a kazán és az osztó között, kb. 10-10m (előremenő-visszatérő) a pincében fut, szigetelés nincs rajta. Ez számottevő veszteség?
Szeretném leszigetelni. Polifoam csőhéj a megoldás? Esetleg javaslat, hogy milyen vastag szigetelés kerüljön rá? Köszönöm.
Hát nem a legjobbkor vásároltál/költöztél be egy szigeteletlen házba.
Klíma van_e?
Nem fogsz beleférni a sapkás gázba. Durva 100-ezrek fognak röpködni elszámoláskor.
Beállítgatásokkal nem igazán fogsz ÉRDEMLEGESET spórolni.
Minden előtt gyapot a födémre min.20cm.
Gondolom ha most költöztél akkor nincs még tele lommal.
Radiátornál a visszatérővel szabályozunk.
Termofejek vannak a radiátorokon? Ha igen akkor állandó nyomásra kell állítani.
A 18 bekapcsolás durván sok. De erről a szigetelés tehet többnyire, illetve hiánya.
Én 2 éve úgy használom a gázkazánt, hogy napi 4-5 alkalommal 20-40 perc közötti időszakokra indul, de 150nm-re van 3db radiátor és egy tör.szárító. Igyekszem minél több sapkás gázt használni, mert az olcsóbb, mint a COP4 villanyfogyasztás.
60 fok alá ne menj, mert az öreg atmoszférikus kazán szétrohad a saját kondenvizében. 20 perc menet (nálam) is ezért kell min., hogy átmelegedjen a visszatérő rendesen.
Vásároltunk egy családi házat, amelyben radiátoros központi fűtés van, ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem, mivel én laikus vagyok.
A rendszer: Westen Pulsar D24 fali kéményes kombi gázkazán a pincében, 20-as ötrétegű csövön keresztül csatlakozik rá egy osztó-gyűjtő és arra 16-os ötrétegű csövön keresztül csatlakozik 10db Radeco (réz) radiátor.
A kazánban már nem az eredeti, hanem egy Wilo Atmos Pico 25/1-6 szivattyú dolgozik. Kb. nettó 130m2 fűtött alapterület, szigetelés nélküli (egyelőre) téglafal.
A rendszerrel alapvetően nincs problémám, gyorsan befűti a házat. Jelenleg 20C°-on van a szobatermosztát. Talán picit a napi átleg 7m3 gázfogyasztást tartom soknak (érdekes módon a mostani enyhébb 10-15C°-os időben is kb. ugyanannyit fogyaszt, mint néhány hete, mikor mínuszok is voltak éjszaka és nappal is jóval hűvösebb volt).
Durva saccolással, kb. 18 alkalommal kapcsolja be a szobatermosztát a kazánt 24óra alatt.
A nappaliban van a 2 legnagyobb radiátor és ezek vannak a legtávolabb az osztótól. Ezek kevésbé melegednek át mint a többi kisebb, közelebb eső radiátor. Ahogy visszaolvastam, be kellene szabályozni. Tehát a gyorsabban átmelegedő radiátorokon zárnom kéne? Mellékelek képet a radiátorról. A bemenő vagy a kimenő ágon kellene zárnom?
Másik kérdés, hogy a szivattyúnak két üzemmódja van (változó nyomáskülönbség és állandó fordulatszám), azon belül 3 fokozat. Melyiket kellene választanom (ha erre így lehet választ adni...) Jelenleg állandó fordulatszámon, 3. fokozatban megy (amikor a kazán fűt + néhány perc utókeringetés).
Harmadik kérdés pedig, hogy milyen előremenő vízhőfokot kellene beállítani? Jelenleg 60C° a beállítás.
A célom az, hogy optimálisan üzemeljen a rendszer, ezáltal esetleg javuljon a fogyasztás. Persze, hosszútávon majd a megfelelő szigetelés kialakítása a cél.
Akkor tételesen a hibás kijelentések és magyarázatai.
Bár az utolsó mondatod végén felmentést adsz magadnak minden hülyeség alól.
Hogy hogyan csináltad, tök mindegy, mert HIBÁS.
1. "kifehéredés" után a porrá "alakított" felületi rozsdát el kell távolítani. Porra nem festünk.
2. Koralkayd NEM festék, hanem ALAPOZÓ!!! KELL rá lezáró réteg, mert főleg vizes környezetben fél év alatt előjön a rozsda!!!
3. A kolléga esetében a vélhetően 1 (fél) ecsetmártásnyi anyaghasználatnál az 1 lépcsős kivitelezésnél nincs olcsóbb. Hammerite NEM drága!
Tételesen:
Árak hirtelen googlis keresés.
0,2-es Hammerite 2600Ft
Munka kész
0,5-ös RO55 1000Ft
0,25-ös Koralkyd 2300Ft
0,2-es Fedőfesték 2000Ft
Szumma: 5300Ft
Szóval mi a drága?
Visszautalva az 1. és 2. pontra a pikírt megjegyzésed az "ott marad-e" témakörben innen eredeztethető. Ha szarul csinálod (fent leírva) persze, hogy nem marad fent a korallkydes pancsolásod.
Hammerite 8 év garit ad a "fentmaradásra". Ráadásul az 1 körössége lévén bolondbiztos.
Szakmai topic lévén fontos a hülyeséget irtani, mielőtt valaki komolyan venné. Bár ezek a AI ötletbörzék simán olvassák használják ezeket is. Ez ellen nem tudunk már tenni.
Lassan 15 éve, hogy elköszöntem az állókazánomtól, de annak a Honeywell (?) kombiszelepén mindkét lángmagasság állítható volt. Az őrláng csavarja egy "pilot" feliratú csavar volt, a főégőé pedig egy szép nagy sárgaréz csavar alatt volt.
Értem. Ellenben nem tudok olyan készülékről, ahol az őrláng állítható volna... tehát aki ezt javasolta, az valszeg elírta, vagy nem is erre értette.
A főégő lángmagassága állítható mindegyik készüléknél. Újabbaknál ez egy zárt, "plombált" csavarral történik, de nem érdemes elállítani, mert az gyári beállítás és magától nem változik csak úgy meg.
A ZC18-nál (úgy rémlik te erről kérdeztél) ott egy recés karikával lehet állítani, de előtte egy másik menetes karikával fel kell oldani a rögzítését, majd vissza kell rendesen rögzíteni. Különben a szivattyú okozta rezgéstől képes elállítódni.
De akkor nem értettem meg. Korábban oda valaki az őrláng magasságállítást írta, nekem az volt a fejemben, a főégő lángmagasság-állításáról nem is is tudtam.
Sziasztok, panelben cseréltem kádszifont, eredeti öntöttvas kád. Azt vettem észre, hogy a kád kifolyó környékén meg-megindult a rozsda. Mivel az a terv, hogy sokáig használjuk még, szeretném vmivel lekezelni ezt a felületetet, tehát a kifolyó környékét, főleg alul, ahol a szifon-tömítés rácuppan ill. felül a lefolyó-szűrő pereme alatt.
Kérdés, mivel érdemes. 'Sima' korroziógátló alapozó festékre gondoltam, de lehet van vmi erre alkalmasabb festék/anyag...?
Látható helyen nem lesz, tehát esztétika nem számít.
Talán még nem is a gumi anyagával lenne a legnagyobb gond, írja gázhoz is.
Hanem egy vascső elvágva, ki tudja hol rögzítve egy nyeklő nyakló rendszerre felaplikálva. Aztán jön az albérlő (mert gondolom az lesz) húzodszkodik a vascsövön, majd kis idő után befullad a pincébe. Vagy elrepíti a házat.
Szinte minden nap van hír ami visszavezethető ilyesmi kókányolásra. És nem csak a putrikban, kényszerűségből.
Gebo ajánlja gázhoz, feltehetően a körülmények pontos ismerete és meghatározása mellett. Ez utóbbit pedig egy gázszerelő fogja tudni a helyszínen.
Csak mást ne mondjak, EPH?
Mellesleg nehezen tudom elképzelni, hogy azt a 100 éves, 6X festett vascsövet le lehet úgy tisztítani, hogy jól tömítsen rajta a gebo. Aztán idővel ne rozsdásodjon alá. De a gebo tudja.