Ha úgyis a szerelőhöz viszed akkor ne rendelj semmit. Majd ő megrendeli, kiviszik neki, és garanciát is ad rá ha amit kap véletlenül mégis szar lenne.
Rakathatsz bele gyárit, BorgWarnert(Wahle), Behr-t, Mahle-t, igazából mindegy. Ha benne van, nem csöpög és megfelelő hőfokon nyit akkor mind kibírja pár évig.
Kérdezném az urakat, hogy 1.4 benzines Giuliettához milyen gyártmányú termosztátot érdemes venni? Ahogy elnéztem mindegyik 80 c fokon nyit. Tegnap megadta magát. országúton nem ment fel 90 re mint előtte. Régen volt, hogy csere után soha többet nem ment fel 90 fokra a víz.Akkor a Behr volt az ajánlott termosztát Ehhez meg nem tudom. Wehner vagy mi a frász a neve vagy a Mahle, vagy melyik lenne a jó. Sürgős lenne a válasz mert rendelném mert kedden viszem a szerelőhöz. Köszönöm
Azt ugye azért tudod, hogy mielőtt bontanánk bármint is, a jelenlegi motoron tudunk nyomásveszteséget mérni? (12-es és 14-es gyertyanyílásba való adapterem van, ha más kell mondd meg oszt keresünk vagy esztergálunk valamit)
Ez egy jő kis legalább fél napos programnak néz ki.
Én eddig úgy hallottam, gondoltam, ha egy csapágyat megbontunk, akkor még ha maradtunk is alap méreten, új csapágy kép, gyűrűk dettó, vagy nem ilyen vészes a helyzet?
Amíg bent van a dugó, tudunk mérni gyűrűhézagot illetve a gyűrű és a hengerfal közötti hézagot öt százados pontossággal.
Ha ki van húzva tudunk henger belső átmérőt, dugó külső átmérőt, főtengely csapátmérő, csapágyvastagság, hajtókarcsapágy belső átmérő ezredessel. Dugókiállás szintén ezredes.
Szelepszárvastagság, szelepvezető belső átmérő dettó.
Olajevészet szempontjából meg más nem is nagyon létezik, de már a szelepnél is egyszerűbb szimmeringet cserélni mint méregetni ha nem látszik kopás a szelepen.
Fentiekből eldönthető, hogy kell-e új nyugvó és/vagy hajtókarcsapágykészlet, azok túlméretesek legyenek vagy sem és ha igen mennyire, van-e értelme gyűrűt cserélni vagy 1- jó még a régi, 2- az újjal se lesz jobb mert billeg a dugó.....
És közben meg tudod használni a gépet mert benne van még a jelenlegi erőforrás, nem kell kapkodni.
Én a puttonyos Skodával vagyok mindig úgy, hogy most már tényleg elengedem a kezét, mert eszi az olajat, de arra a pár kilométerre, amennyit használom, mindig egyszerűbb rátölteni egy kicsit... a 2.0 Nord és az 1.7 16V motor meg kényelmesen befér hátra... :D