Keresés

Részletes keresés

werner Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14505
"a közlekedésfelügyelet engedélye kell, amihez meg pénz.."
Mennyi és miért?

Laci: "Egy új kétáranemű villamos mozdony ma 9 - 9,5 millió DEM. ... 100 db 80 milliárd forint lenne... a MÁV rendelkezésére álló összes éves fejlesztési pénz négyszerese."
Igen, ez komoly összeg. Viszont nem hiszem, hogy 100 db kellene belőle, max 20 db, a Bp-Bécs forgalomra. Innen tovább vagy legyen mozdonycsere, vagy jöjjön az osztrák/német mozdony mifelénk. Mondjuk Debrecenig.

"Ki adja ezt a pénzt ?"
Na, igen! Amíg ugyanazért a munkáért 1/5-1/10 pénzt kapunk, addig mi nem. Addig ez a mozdonypiac ezekkel az árakkal nem nekünk való.

Előzmény: kod (14499)
Gödény Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14504
Milyen formában van meg (file, papír ?). Mert ez engem is érdekelne.
Előzmény: gfeca (14500)
lazar Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14503
En is ,en is !! :-))

Armand

Előzmény: gfeca (14500)
werner Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14502
"Hétvégén mi viszi a Saxoniat Koárom-Fehérár között??"
Sajnos asszem újabban már azzal is csörgot kíntatnak. Két éve még Szerjoe volt.

"M44 502 vontatásával. Ki tudja, hová? Ha Szolnokra ment volna, vilanygép vitte volna? alán Szentes... akkor viszont darabolás (?)"
Az, hogy M44 vitte semmit sem jelent. Olyan mozdony viszi, ami
1) nélkülözheto 1 v. két napra
2) elmegy bármely muhelyi vágányon
3) nincs fordában
V43-at nem hiszem hogy ilyet találni.
Egyébként az ilyen "üzemi" járatok általában dízellel mennek, nemcsak a Saújhelyi menetek, hanem a Jj. menetek is.

Aztán publikus is volt, hogy MD3029-et a MÁV meg kívánja tartani (pl.a cikk, amit belinkeltetett egy pár napja). Adolog asszem attól függ, ki lehet-e kalapálni a fokeretet. A menet tehát Szolnokra ment.

Előzmény: V42 515 (14481)
Zolcsi67 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14501
Kedves Gfeca, én is kérnék szépen egy példányt, angolul, ha lehet!
(A mercurion csak a kocsik számrendszere van fent, a gépeké nincs....)
Előzmény: gfeca (14500)
gfeca Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14500
Ha a 438-3 sz. UIC-döntvény megfelel( német, vagy angol nyelven ) - akkor igen.

gfeca

Előzmény: rm40 (14495)
kod Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14499
Kösz, Laci bácsi! Üdvözöllek! Nekem valahogy a hármas pontod tetszett a legjobban...

D-70, Üdv! A biztosítóberendezések taglalása valószínűleg azért maradt ki, mert nincs annyira "szem előtt".Csak úgy mellékesen: menetrend-váltás idején szó volt arról, hogy a menettartam-növelésnek egyik oka többek között a bizt. ber. zavartatások nagy mértékű növekedése. Ez naponta kb. 240 eseményt jelent, ami igen tetemes szám. Amúgy tudsz-e olyan alkalmas mellékvonali rendszert, ami olcsó, megfelelő, kevés embert igényel, de a vonattalálkozások gyorsan lebonyolíthatók?

Marslakó! Kiss Lacival kibeszéltük a 121-es vonalat hónapokkal ezelőtt. És te tudsz külföldi jó példákat egyszerűsített mellékvonali forgalomlebonyolításra?

Szó volt még az újszászi vonal rekonstrukciójáról: Tápiószeléig 100, Szele-Szolnok között 120 a pályasebesség. Újszász-Szolnok között teljes átépítés volt. Új módszert alkalmaztak az építők: a kinyert zúzott követ érdesítés és tisztítás után újra hasznosították. Idén ősszel Rákostól folytatják a rekonstrukciót. A kiépítési sebesség itt is 120 km/h lesz, de a pályasebesség felemeléséhez a közlekedésfelügyelet engedélye kell, amihez meg pénz... Addig 100-zal mennek majd a vonatok, kivéve az ecseri kanyart ahol a pálya geometriája csak 90-et tud

Előzmény: takilaci (14490)
gfeca Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14498
Üdv Mindenkinek!

"elotte M62 215 ment Sm-re teherrel"

Te jó ég:M62 215 - ez a ló még él??

Jó kis vizsgagépünk volt anno.....

gfeca

Előzmény: marslakó (14492)
nohab Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14497
Stratégiai mozdonytartalékok: nemrég tudtam meg, hogy a svéd T41-es sorozatból (kis-NoHAB, nagy(on gyönyörú) hanggal és Púpos-fazonnal, eredetileg 5 db készült) a két közforgalomból kivont múzeumi gép mellett másik kettő "elveszett" is le van zsírozva valahol fenti céllal, de azt senki nem tudhatja, hogy hol.
nohab Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14496
werner 2000.08.02 11:34 (14421)

"Az M63-okkal mi volt a gond.
...A kiirtásuk a NOHABokéhoz hasonló ok miatt történhetett, de az M63akat nem védték úgy meg.

Valószínűleg azért a két mozdony üzemkészsége sohasem volt még csak megközelítően sem egy kategóriában. Nyilván az M63-asok kiirtása is éppúgy koncepció volt, de ha olyan elnyűhetetlenek lettek volna, mint az M61-esek, akkor talán ma is futhatna pár példány.

Előzmény: werner (14446)
rm40 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14495
Visszatérő kérdéseim egike:
Nincs meg valakinek az UIC 12-jegyű számozási rendszere vontatójárművekre?
K_Sandor Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14494
Összefüggésben áll a sorompoval is, csak akkor ad szabad jelzést, ha a sorompó is lezárt állapotban van.
KS
Előzmény: SzigDani (14460)
K_Sandor Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14493
Üdv!
Csörgő. (M41) esetleg szergely.
KS
Előzmény: V42 515 (14481)
marslakó Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14492
Baratned emlexik a NoHAB-ok eredeti szinere? Akkor minden tiszteletem az ove! Egyebkent, valszeg 010 volt, amit lattatok, este 6-kor erkezett Tapolcara 9714-gyel. Amit en lattam ma:

Valoban V63 048 ment a hajnali Rajka-Bp szemellyel.
Hajnalban M47 1205 volt Gyorben az allomasi tartalek.
M62 146 (CE) vitte 9210-et Szombathelyre.
Szentgotthardra M62 208 ment del korul teherrel, elotte M62 215 ment Sm-re teherrel, es Gotthardon vart M62 183 is, teherrel, indulasra keszen Sm fele.
Du. 2-kor Szombathelyen csatangolt FMK-004, aztan elment gm Porpac fele.
M40 208 Szentgotthardra ment reggel 7-kor, es mikor visszaert, akkor elkuldtek 9013-mal Sarvar fele. M40 209 pedig 9513-nal ment Cellbe. Ez a vonat elvileg Csorgo, amit Cellben Csorgore vagy Daciara cserelnek. Ennek megfeleloen ma M62 113 vette at Celltol. Orran-szajan dolt a fust. Egyszeruen hihetetlen. A furedit meg M40 203 vitte, azaz

MA 3 PUPOS MENT SZEMELYVONATTAL SZOMBATHELYEN!!!

Hat, ez sem semmi...

Előzmény: ZöPö (14491)
ZöPö Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14491
Vasárnap délután a barátnőmet hoztam haza Körmendről és mivel nem siettünk, lekanyarodtunk a Balaton felé. Mutattam neki a helyet, ahol a szegény 004 szíve megszűnt dobogni, aztán Aszófőig csak a Nohabok történetét meséltem. Örvényes után el is húzott egy Tapolca irányába. Nem tudom, melyik volt, de még a barátnőm is kiszúrta, hogy elrontották a festését, sötétebb és más tónusú lett, mint az eredeti.
SzigDani Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14489
Július 1x-i képek lesznek a 006-ról. Káptalanon fotóztam. Esetleg itt van az a személy, aki velem együtt tette mindezt?

SzigDani

Előzmény: Grg (14488)
Grg Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14488
nohab:
"M61,006 lassan egy hete áll: a motorolaját le kellene cserélni, csak nincs mire... MÁV 2000, Sv vf "

Egy ártatlan kérdés ehhez:
Ha Tizeskének, vagy 020-nak kéne olajcsere, akor sem lenne mire?

Grg

Előzmény: nohab (14482)
rm40 Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14487
Az anyagos laprugós teherkocsik függőleges irányú mozgásának mértékétől meg teljesen elhűltem, amikor végigszáguldott rajtuk a kisméretű "bakdaru"
Előzmény: rm40 (14486)
rm40 Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14486
Ja és az új alépítmény alá valami tekercs szőnyeget v. paplant fektetnek
Előzmény: rm40 (14484)
rm40 Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14485
...sőt , több, mint hasonló. Ja a lényeget meg el is felejtem. A felépítményt is ki fogják cserélni. A munkák befejezése után a legnagyobb sebesség állítólag 100 km/ó lesz.
Előzmény: rm40 (14484)
rm40 Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14484
Üdv Mindenkinek!

Néhány érdekesség:

Megjött a V43 332 csilli-villi-eurofima-zöld-sárga.

Gőzerővel nekiálltak a Sopron Déli-Ágfalva-Országhatár szakasznak. Két szerelvény is dolgozik rajta. Az egyiket közelről is megtudtam szemlélni: ez Plasser&Theurer AHM 800-R típusú és a következőket végezte: kiszedi az ágyazatot majd az alépítményt, majd az alépítményt részben a régi anyag felhasználásával újra lerakja. (ehhez hasonló) Ma Sopronban a Terv utca mentén a SOFA kapujának magasságából indult el Ágfalva felé. Az anyag-utánpótlást az M62 210-zel mozgatott szerelvény végzi. A szerelvények, de a úgy láttam, a munkások is osztrákok. Az egyik cég az ottani Swietelsky. A másik vonattal a GySEV M44 305-öt láttam.

mdbz Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14483
"a vezérlőn nem működött az utastér hűtése, tehát lehet, hogy igaz a hír, miszerint nem bírja a pótot és a hűtést egyszerre a motor."

A hír nem igaz, ha a vezér úr tudná, hogy mi van a feneke alatt, (sajnos nem ő az egyetlen aki nem tudja)elmondhatta volna, hogy a Btzx-nek önálló energiaellátó, hűtő és fűtő rendszere van.
Energiaellátás: Yanmar X 430 tip. POWER PACK
Fűtésrendszer: melegvizes MIKUNI MXG 250-es kazánnal.
Klímaberendezés. Thermoking LRT-I-1012

Egyébként a Volvo-Pentá-nak a "gyúródeszkán nem jelenthet terhelést egy vezérlőkocsi, sőt kettő sem.

mdbz

Előzmény: FOMA (14471)
nohab Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14482
Én hétvégére is Pupit tippelek...



M61,006 lassan egy hete áll: a motorolaját le kellene cserélni, csak nincs mire... MÁV 2000, Sv vf



Érdekes menetek a 30-on: kedd este 18751 (még így hívják? nincs kéznél aktuális menetrend) V46,047, utána ellenirányban permetező szerelvény M44,159(?).

Előzmény: division by zero (14480)
V42 515 Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14481
Sziasztok!

Kellene egy gyors HELP:

Hétvégén mi viszi a Saxoniat Koárom-Fehérár között??

MD3029-et pontosítanám: ma délelőtt 10 óra körül indult el a szerelvény M44 502 vontatásával. Ki tudja, hová? Ha Szolnokra ment volna, vilanygép vitte volna? alán Szentes... akkor viszont darabolás (?)

division by zero Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14480
milyen kár, hogy holnap még csak péntek :-(((((
Előzmény: werner (14479)
werner Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14479
divi: "még az életkedvem is elment..."
Akkor gyere el holnap Fured kornyekere, talán lesz Púpos a 19606-on!
Előzmény: division by zero (14478)
division by zero Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14478
még az életkedvem is elment...
Előzmény: gfeca (14477)
gfeca Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14477
Sajna.... Yes!

gfeca

Előzmény: division by zero (14476)
division by zero Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14476
"A következő heteken meg már olyan állapotba került szegény,"
én már túl sok romlást nem tudtam felfedezni a képekhez képest...

"úgy döntött, hogy így már nem éri meg."
szóval lehet fotózni az aprítását?

Előzmény: gfeca (14470)
d-70 Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14475
Érdekesnek tartjuk a fórum tartalmát, hiányoljuk a biztosító berendezési témákat. Hasonló érdeklődésüeket keressük, linkeket, képeket. Érdekelnének képek mindenféle felépítményekről, gépekről, eszközökről, főleg bizt. ber. témával kapcsolatban.
Hozzászólásaitokat légyszi magánba is.
d-70@freemail.hu
(Előre is köszi minden infót!)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!