"a közlekedésfelügyelet engedélye kell, amihez meg pénz.."
Mennyi és miért?
Laci: "Egy új kétáranemű villamos mozdony ma 9 - 9,5 millió DEM. ... 100 db 80 milliárd forint lenne... a MÁV rendelkezésére álló összes éves fejlesztési pénz négyszerese."
Igen, ez komoly összeg. Viszont nem hiszem, hogy 100 db kellene belőle, max 20 db, a Bp-Bécs forgalomra. Innen tovább vagy legyen mozdonycsere, vagy jöjjön az osztrák/német mozdony mifelénk. Mondjuk Debrecenig.
"Ki adja ezt a pénzt ?"
Na, igen! Amíg ugyanazért a munkáért 1/5-1/10 pénzt kapunk, addig mi nem. Addig ez a mozdonypiac ezekkel az árakkal nem nekünk való.
"Hétvégén mi viszi a Saxoniat Koárom-Fehérár között??"
Sajnos asszem újabban már azzal is csörgot kíntatnak. Két éve még Szerjoe volt.
"M44 502 vontatásával. Ki tudja, hová? Ha Szolnokra ment volna, vilanygép vitte volna? alán Szentes... akkor viszont darabolás (?)"
Az, hogy M44 vitte semmit sem jelent. Olyan mozdony viszi, ami
1) nélkülözheto 1 v. két napra
2) elmegy bármely muhelyi vágányon
3) nincs fordában
V43-at nem hiszem hogy ilyet találni.
Egyébként az ilyen "üzemi" járatok általában dízellel mennek, nemcsak a Saújhelyi menetek, hanem a Jj. menetek is.
Aztán publikus is volt, hogy MD3029-et a MÁV meg kívánja tartani (pl.a cikk, amit belinkeltetett egy pár napja). Adolog asszem attól függ, ki lehet-e kalapálni a fokeretet. A menet tehát Szolnokra ment.
Kösz, Laci bácsi! Üdvözöllek! Nekem valahogy a hármas pontod tetszett a legjobban...
D-70, Üdv! A biztosítóberendezések taglalása valószínűleg azért maradt ki, mert nincs annyira "szem előtt".Csak úgy mellékesen: menetrend-váltás idején szó volt arról, hogy a menettartam-növelésnek egyik oka többek között a bizt. ber. zavartatások nagy mértékű növekedése. Ez naponta kb. 240 eseményt jelent, ami igen tetemes szám. Amúgy tudsz-e olyan alkalmas mellékvonali rendszert, ami olcsó, megfelelő, kevés embert igényel, de a vonattalálkozások gyorsan lebonyolíthatók?
Marslakó! Kiss Lacival kibeszéltük a 121-es vonalat hónapokkal ezelőtt. És te tudsz külföldi jó példákat egyszerűsített mellékvonali forgalomlebonyolításra?
Szó volt még az újszászi vonal rekonstrukciójáról: Tápiószeléig 100, Szele-Szolnok között 120 a pályasebesség. Újszász-Szolnok között teljes átépítés volt. Új módszert alkalmaztak az építők: a kinyert zúzott követ érdesítés és tisztítás után újra hasznosították. Idén ősszel Rákostól folytatják a rekonstrukciót. A kiépítési sebesség itt is 120 km/h lesz, de a pályasebesség felemeléséhez a közlekedésfelügyelet engedélye kell, amihez meg pénz... Addig 100-zal mennek majd a vonatok, kivéve az ecseri kanyart ahol a pálya geometriája csak 90-et tud
Stratégiai mozdonytartalékok: nemrég tudtam meg, hogy a svéd T41-es sorozatból (kis-NoHAB, nagy(on gyönyörú) hanggal és Púpos-fazonnal, eredetileg 5 db készült) a két közforgalomból kivont múzeumi gép mellett másik kettő "elveszett" is le van zsírozva valahol fenti céllal, de azt senki nem tudhatja, hogy hol.
"Az M63-okkal mi volt a gond.
...A kiirtásuk a NOHABokéhoz hasonló ok miatt történhetett, de az M63akat nem védték úgy meg.
Valószínűleg azért a két mozdony üzemkészsége sohasem volt még csak megközelítően sem egy kategóriában. Nyilván az M63-asok kiirtása is éppúgy koncepció volt, de ha olyan elnyűhetetlenek lettek volna, mint az M61-esek, akkor talán ma is futhatna pár példány.
Baratned emlexik a NoHAB-ok eredeti szinere? Akkor minden tiszteletem az ove! Egyebkent, valszeg 010 volt, amit lattatok, este 6-kor erkezett Tapolcara 9714-gyel. Amit en lattam ma:
Valoban V63 048 ment a hajnali Rajka-Bp szemellyel.
Hajnalban M47 1205 volt Gyorben az allomasi tartalek.
M62 146 (CE) vitte 9210-et Szombathelyre.
Szentgotthardra M62 208 ment del korul teherrel, elotte M62 215 ment Sm-re teherrel, es Gotthardon vart M62 183 is, teherrel, indulasra keszen Sm fele.
Du. 2-kor Szombathelyen csatangolt FMK-004, aztan elment gm Porpac fele.
M40 208 Szentgotthardra ment reggel 7-kor, es mikor visszaert, akkor elkuldtek 9013-mal Sarvar fele. M40 209 pedig 9513-nal ment Cellbe. Ez a vonat elvileg Csorgo, amit Cellben Csorgore vagy Daciara cserelnek. Ennek megfeleloen ma M62 113 vette at Celltol. Orran-szajan dolt a fust. Egyszeruen hihetetlen. A furedit meg M40 203 vitte, azaz
Vasárnap délután a barátnőmet hoztam haza Körmendről és mivel nem siettünk, lekanyarodtunk a Balaton felé. Mutattam neki a helyet, ahol a szegény 004 szíve megszűnt dobogni, aztán Aszófőig csak a Nohabok történetét meséltem. Örvényes után el is húzott egy Tapolca irányába. Nem tudom, melyik volt, de még a barátnőm is kiszúrta, hogy elrontották a festését, sötétebb és más tónusú lett, mint az eredeti.
...sőt , több, mint hasonló. Ja a lényeget meg el is felejtem. A felépítményt is ki fogják cserélni. A munkák befejezése után a legnagyobb sebesség állítólag 100 km/ó lesz.
Megjött a V43 332 csilli-villi-eurofima-zöld-sárga.
Gőzerővel nekiálltak a Sopron Déli-Ágfalva-Országhatár szakasznak. Két szerelvény is dolgozik rajta. Az egyiket közelről is megtudtam szemlélni: ez Plasser&Theurer AHM 800-R típusú és a következőket végezte: kiszedi az ágyazatot majd az alépítményt, majd az alépítményt részben a régi anyag felhasználásával újra lerakja. (ehhez hasonló) Ma Sopronban a Terv utca mentén a SOFA kapujának magasságából indult el Ágfalva felé. Az anyag-utánpótlást az M62 210-zel mozgatott szerelvény végzi. A szerelvények, de a úgy láttam, a munkások is osztrákok. Az egyik cég az ottani Swietelsky. A másik vonattal a GySEV M44 305-öt láttam.
"a vezérlőn nem működött az utastér hűtése, tehát lehet, hogy igaz a hír, miszerint nem bírja a pótot és a hűtést egyszerre a motor."
A hír nem igaz, ha a vezér úr tudná, hogy mi van a feneke alatt, (sajnos nem ő az egyetlen aki nem tudja)elmondhatta volna, hogy a Btzx-nek önálló energiaellátó, hűtő és fűtő rendszere van.
Energiaellátás: Yanmar X 430 tip. POWER PACK
Fűtésrendszer: melegvizes MIKUNI MXG 250-es kazánnal.
Klímaberendezés. Thermoking LRT-I-1012
Egyébként a Volvo-Pentá-nak a "gyúródeszkán nem jelenthet terhelést egy vezérlőkocsi, sőt kettő sem.
M61,006 lassan egy hete áll: a motorolaját le kellene cserélni, csak nincs mire... MÁV 2000, Sv vf
Érdekes menetek a 30-on: kedd este 18751 (még így hívják? nincs kéznél aktuális menetrend) V46,047, utána ellenirányban permetező szerelvény M44,159(?).
Hétvégén mi viszi a Saxoniat Koárom-Fehérár között??
MD3029-et pontosítanám: ma délelőtt 10 óra körül indult el a szerelvény M44 502 vontatásával. Ki tudja, hová? Ha Szolnokra ment volna, vilanygép vitte volna? alán Szentes... akkor viszont darabolás (?)