Szeretnénk felhívni mindenki figyelmét, hogy a személyeskedést, gyűlölködést és topikrombolást nem tűrjük meg itt.
Ez a topik kiemelt figyelmet kap a moderatúra részéről.
Az alapelvek egyszerűek:
- Érvelj, vitatkozz, beszélgess. Ne személyeskedj és ne dehumanizálj.
- A politikus is ember. Az olvtársad is. És te is az vagy.
- Ne írj le olyat, amit visítva jelentenél, ha az ellenoldal írná. Negatív véleményt is meg lehet fogalmazni mocskolódás és személyeskedés nélkül.
- Ha csak balhézni, provokálni vagy gyűlölködni tudsz, mehetsz más fórumra.
- Amíg ki vagy tiltva, ne gyere vissza folytatni másik nicken sem. Nem éri meg.
- Olvass törlési értesítőket, és szívleld meg az ott leírtakat.
- A törlést fogadd el, ne jogászkodj és ne próbálgasd a határokat.
Jelentősen nő az újonc katonáknak fizetett jutalék több orosz régióban, mert az „ideológiai alapú” toborzási kampány már nem elég motiváció az embereknek ahhoz, hogy csatlakozzanak az Ukrajna elleni háborúhoz, írja a CNN. Az elmúlt napokban több régió is bejelentette az összeg növelését, van, ahol az eddigi négyszeresét ajánlják bevonulás esetén.
A szibériai Tyumenyi terület kormányzója hétfőn bejelentette, hogy az új katonák mostantól 1,9 millió helyett 3 millió rubel (12 millió forintnak megfelelő) egyszeri összeget kapnak a szövetségi kormánytól kapott 400 ezer rubel mellett, ha novemberig jelentkeznek. A 3 millió rubel ebben a régióban három évnyi átlagfizetésnek felel meg.
A délnyugat-oroszországi Voronyezsi terület kormányzója múlt héten Telegramon jelentette be, hogy az innen érkező jelentkezők bónusza az eddigi fizetés négyszeresére, 2,1 millió rubelre (8,6 millió forintra) nő. Ehhez még csak nem is feltétlenül kell a területről származni, elég, ha az új katona itt írja alá a csatlakozáshoz szükséges dokumentumokat. A Tambovi és a Krasznodari terület, a Kurgani és az Altaji határterület, valamint Tatárföld szintén jelentős emeléseket jelentett be.
Oroszország hatalmas veszteségeket szenvedett el az Ukrajna ellen 2022-ben megindított nagy léptékű háború óta, becslések szerint 1 millió orosz katona halt vagy sebesült meg. Oroszországban nincs általános mozgósítás, de a kormány az invázió óta igyekszik pénzzel motiválni a jellemzően szegényebb vidékekről katonának álló orosz férfiakat.
50% hogy gazdag leszel (és 50% hogy sérült/roki) + a másik 50% hogy hulla...
Egész EU (+britek és USA) bajban van, a folyamatos terjeszkedésen alapuló neoliberális vállalat birodalom évek óta nem tud új erőforrásbázisokat bevonni/szerezni (kizsákmányolni). Nincs növekedés, az uzsorahitel rendszer így nem tud működni, kis vonatuk a szakadék felé robog...
Utolsó esélyük Oroszország legyőzése, vagy egy epikus zuhanás a semmibe.
A kínai aút ma már sokkal jobbak, mint az eladhatatlan nyugati vasak.
Szerintem Kínában is adnak el elég sokat még mindég. De általában a személyautó már nem olyan mint régebben a státusz szimbóluma. Mióta szakértő kell aki messziről felismeri, hogy egy 20 éves ami ér egy havi fizetést vagy új ami kitesz 2-3 évit.
Az autóipar európában már lefele épül. Magyarország úgy járt mint a horthy korban a tetiliparral, mire kiépült már alig volt jelentősége, tudtak már mindenhol "angolszövetet" gyártani.
Hoppá: Ukrajnában is elismerték, hogy hiteles a Mandiner dokumentumfilmje
Kiderült, hogy kiterjedt korrupciós hálózat működhet a Kárpátaljai a katonai toborzó- és nyilvántartó központok rendszerében. Az ukrán Nemzeti Gárda tisztje vallotta be, a Mandiner még a tarifákban sem tévedett.
Vladiszlav Sztockij, az ukrán Nemzeti Gárda főhadnagya elismerte, hogy Kárpátalján kiterjedt korrupciós hálózat működhet a katonai toborzó- és nyilvántartó központok rendszerében – írta meg a KISZó.
"szemet szemért fogat fogért!" https://www.youtube.com/watch?v=lkbIjMeajwg "Putyin végre reagált az EU vagyon befagyasztási drámájára .A Nyugat három éven át hadonászott az „Oroszország pénzét elvesszük” jelzéssel. Befagyasztották a vagyontárgyakat, azzal hencegtek, hogy a kamatokat a háború finanszírozására használják fel, és folyamatosan utalgattak arra, hogy legközelebb a tőkét fogják elvenni. Moszkva most egy négyszavas politikával válaszolt: szemet szemért – de gyorsabban. Vlagyimir Putyin rendeletet írt alá az állami tulajdonú vagyon eladásának felgyorsításáról, beleértve az Oroszországban még mindig működő külföldi vállalatokhoz kapcsolódó részesedéseket is. Más szóval: ha Európa a „befagyasztásból” a „lefoglalásba” megy át, Oroszország az „ellenőrzésből” az „árverésbe” megy át. És nem a baráti fajtából. Gyors eladásokról, kényszerű kilépésekről és egy nagyon hideg ajtóról beszélünk azok számára, akik azt hitték, hogy örökre mindkét oldalon játszhatnak.Átirat"
A szankciók működnek!: https://www.youtube.com/watch?v=sPfSLukssCc "Hogyan zúzta tönkre az oroszországi repüléstilalmi zóna az európai légitársaságokat? Az Oroszország és Európa között zajló konfliktus repüléstilalmi zóna bevezetéséhez vezetett, ami jelentősen befolyásolta a légiközlekedési ágazatot, különösen az olyan európai légitársaságokat, mint a Lufthansa, a Swiss Airlines és a Finnair. Az orosz légtér korlátozása hosszabb repülési útvonalakat és megnövekedett üzemanyagköltségeket eredményezett a légitársaságok számára, ami végső soron olyan országok gazdaságát és pénzügyeit is érinti, mint Németország és Olaszország. A Lufthansa légitársaságcsoport súlyos gazdasági turbulenciától szenved, növekvő költségekkel és a legjövedelmezőbb útvonalak elvesztésével. Eközben olyan légitársaságok, mint az Air India és a kínai légitársaságok profitálnak abból, hogy Európa kizáródik az orosz légtérből. Ahogy a helyzet alakul, elengedhetetlen megérteni a geopolitikai helyzetet és azt, hogy ez hogyan befolyásolja a légiközlekedési ágazatot, beleértve az olyan vállalatokat, mint a Lufthansa Csoport, valamint a tágabb európai utazási és turisztikai ágazatot. Mivel a német és az európai gazdaság nagymértékben függ a légi közlekedéstől, az orosz légtér feletti repüléstilalmi zóna összetöri az európai légitársaságokat, megnehezítve számukra a jövedelmezőség és a versenyképesség fenntartását a globális piacon, beleértve olyan országok légitársaságait is, mint Kína. Ennek a repülési tilalmi zónának a hatásai az egész kontinensen érezhetők, a német járatoktól az európai utazásokig, és létfontosságú, hogy tájékozott maradjunk a nemzetközi kapcsolatok e kritikus aspektusának legújabb fejleményeiről, valamint azoknak a légi közlekedésre és az utazási iparágra gyakorolt hatásáról. Csatlakozz, és tudj meg többet, miközben Rhod Mackenzie megvizsgálja, hogyan szenvedett a Lufthansa, a Finnair és mások attól, hogy Oroszország megtiltotta a barátságtalan országok légitársaságainak a légterüket:"
Azért Orbán se mondta azt, hogy UA nem lehet EU-tag, az van, hogy lehet - majd 1x.
Azt is észre kell venni, hogy az EU sem erőlteti már ezt, mert akkor hogy fúrnák meg a horvátok a szerbeket, a "bulgárok" a macedónokat, a görög a törököt (nem mintha ez most annyira aktuális lenne) - volt erről egy jó cikk pár napja valahol.
Moldovát sajnálom, ki volt az az ökör, aki összekötötte UA-val?
De van, az AEGIS-ASHORE, jelenleg léraknak álcázva fellelhető pl. a szőröstalpúaknál, az eredetileg a tomahók indítására lett kifejlesztve, kisebb csővel meg másik szoftverrel fabrikáltak belőle utólag lérakot. Viszont a csöveket pár perc, max. pár óra alatt ki lehet cserélni,a szoftvert meg egyszerűen átkapcsolják a másikra és kész is.
Más kérdés, hogy konkrétan olyan tomahók amit lehet így indítani az nem sok van raktáron, jó eséllyel azok egy részén is nukifej van, szal a hoholok olyan hűdesokat ezekből eleve nem tudnak kapni. Az viszont megint egy másik kérdés, hogy blekkrokkmerz meg erre hivatkozva végre odaküldheti már a ~600 darab taurust amit már a kreténsolc megrendelt korábban. (Bár a lügenpresse szerint ebből eddig kereken 0.0 darab lett legyártva ténylegesen).
Egyre nagyobb tempóban eszkalálódik a helyzet amúgy. Bár én még mindig 50% alá teszem, hogy dónald a tramplíí tényleg odaadja a hoholoknak a tomahókot. A bájcsevej amúgyis valami friss fejlesztésről (barracuda) megy, amiknek az ára állítólag töredéke (lesz) a tomahókénak. Viszont ebből meg az se biztos, hogy akár egyetlen darab is készült már ténylegesen.
Közben egyébként eléggé biztosnak látszik, hogy izráél még ebben a hónapban újra rávédekezik a perzsákra, plusz ott van még a venezuelai kérdéskör, amiről egyelőre nem sokat tudunk, de dónald a tramplíí már szárazföldi akciókról, magyarul háborúról hadovál.
A III. vh. már elkezdődött, csak nem akarjuk észrevenni.
Szerintetek ez hatalmas orosz siker, hogy oo-bam mercedesek helyett ladákat vesznek
Ültél mai szupermodern Mercedesben, amiben Renault 1.33tce motor van? Nem? Nembaj, sokmindenről nem maradtál le, de azt el tudod fogadni, ha ez a ruszkiknak sem kell.
NAFOs hülyegyerek az EUCCCP elvesztette az orosz piacot (kínait is), helyette benyomult Kína. EUCCCP ép most veszti el a saját piacát, helyette jön megint csak Kína.
totálisan végigröhögöm ezt az egészet .. ti tényleg saját magatok paródiái vagytok. Szerintetek ez hatalmas orosz siker, hogy oo-bam mercedesek helyett ladákat vesznek, mert hogy ez a 'kedvencük' ? lol, szerintetek Európában miért nem vesz a kutya sem ladákat ?
csak addig önvédelem, amíg az oroszok Ukrajna határain belül vannak, ergo ha azután is belső orosz infrastruktúrákat támadnak a ukránok, hogy a ruszkik kitakarodtak onnan, 100 százalékosan a ruszkik oldalán leszek.