Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Honvédségi vonalon ugyanez másképp történt volna. Átalakította volna egy "közelálló" cég, (felszereltek volna rá egy gépkarabély állványt, és a horgászbottartókra ködvetőket szerkesztenek).
És beszámoltak volna a "speciálisok" "speciálisan" átalakított új "rohamnaszádjáról".
Az ért arról se feletkezzünk meg, hogy rendőrség is vett tengeri horgász hajócskát a Balatonra. Vittem vendég angol bobbykat Siófokról B.füredre, meg vissza. A hajókon csodás nikkelezett horgászbotartókat mutattak a vizirendőr kollégák, akik azt is elmesélték, hogy vettek nekik "hovercraft" légpárnás hajókat is. Dicső vezetőink láttak egy bemutatót mikor külföldön voltak, hogy a vizimentés során a vízből egyből a mentőhelikopter mellé szállították a sérülteket, nem kellett kikötni, áttenni mentőkocsiba, és onnan a helikoterre. Gyors, hatékony. Megvették. Itthon világosították fel őket, hogy a Balaton partja vagy körbe van kövezve vagy nádas. A bemutató hajózás után gyorsan eladták...
Nem maguk az áttörési műveletek buktak meg. Az orosz erők nagyjából egy éve rutinból végrehajtják az ukrán frontszakaszok áttörését.
Probléma a mélységi kihasználás: maga az áttörés nem elég, mert az áttörés utáni mélységi kihasználás meghiúsul, mivel a sűrített, szűk tengelyen felvonuló csapatkötelékeket a drónok rendkívül hatékonyan semlegesítik, mielőtt be tudnák tolni őket a résbe.
Az orosz haderő az elmúlt év során jelentős mennyiségű drónellenes eszközt juttatott ki a harcoló alakulatokhoz. A csapatok drónfenyegetéssel szembeni védettsége mára elérte az elfogadható szintet, az állomány felszerelése gyakorlatilag befejeződött. Ennek eredményeként rövid időn belül várhatók az első komolyabb kísérletek az áttörés mélységi kihasználására.
A kezdeti harcérintkezések Pokrovszk és Kupjanszk térségében kedvező eredményeket mutattak. A motorkerékpáros és lovas diverzáns-felderítő csoportok (DRG-k) alkalmazása különösen sikeresnek bizonyult. Mivel az ukrán tüzérség kapacitása jelentősen lecsökkent, ezek a könnyű, magas mobilitású alegységek — bár hagyományosan sérülékenyek tüzérségi tűzzel szemben — sebességük révén hatékonyan minimalizálják a drónok felderítő- és csapásmérő képességét.
A lovas felderítők éjszaka különösen eredményesek: hangtalanul, nagy sebességgel és rendkívül nehéz terepviszonyok között is képesek manőverezni. Ennek köszönhetően hatékonyan derítik fel az élőerőben meggyengült ukrán állásokat, ahol a drónfelderítés által is nehezen fedett rések alakultak ki. Ezeken a pontokon a gyors, kis létszámú egységek könnyen átjutnak, pozícióikat rögzítik, majd a tüzérség és a légierő lekötő csapásait követően a gyalogság felszámolja az ellenállást, miközben a második lépcső mélységbe nyomul a kialakított résen keresztül.
A gyalogság ekkor jelentős helyzetismeretel nyomul előrre, mivel a DRG-k előretolt felderítéssel feltérképezik az ellenséges erődítési pontokat, lövészárkokat, aknamezőket és a biztonságos haladási tengelyeket az ellenség mélységi védelmében. Ezek az információk valós idejű helyzetjelentésként jutnak el a parancsnoksághoz és a tűztámogatáshoz, lehetővé téve célzott tűzcsapásokat, menetirány módosításokat és a gyalogság biztonságosabb előretolását. A DRG-k így információs fölényt biztosítanak, csökkentve a veszteséget és növelve a mélységi kihasználás esélyét.
Mivel az Ukránok az élőerő problémáik miatt szinte teljesen a drónoktól függenek, ezért ha az Oroszok sikeresen csökkentik a drón fenyegetést (megtették) akkor nagy a gond. A száloptikás drónok még megfelelően hatékonyak, de abból ukrajnának nagyon korlátozottak a készletei.
Aztán lehet röhögni az Orosz lovasságon, mint anno a ketreceken amit már mindenki más is elkezdett felszerelni. Nyilván ha az ellenségnek megfelelő tüzérsége van akkor ezek nem érnek sokat. De Megfelelő tüzérsége kb csak Oroszországnak és Kínának van. A NATO nagyon benézte a légfölény doktrínát, amit a fázisvezérelt modern digitális radarok szépen kinulláztak.
A gyalogság harcrendje változott meg alapvetően az Első Világháborúban.
(Vonal helyett mélyen tagozott laza alakzatban rohamoznak. Ehhez jött hozzá a Második Világháború alatt kifejlesztett német harcászat, ami lehetővé teszi az ellenség árkainak páncélozott járművekkel történő megközelítését, ezzel drasztikusan csökkentve a veszteségeket.
Jó kérdés, mert az oroszok és ukránok is próbálkoztak kisebb átkelésekkel, de ezek elég gyorsan kudarcba fulladtak.
Szerintem egy ilyen átkelés max akkor képzelhető el, ha már biztosították legalább a légteret, a drónoknak paradicsom egy ilyen viszonylag helyhez kötött, nagy célpontokat felvonultató átkelés.
Az orosz-ukrán háború tapasztalatainak fényében egyébként, éles harci helyzetben, mennyire életszerű egy nappal végrehajtott folyami átkelés? Akár kompokkal, akár pontonhídon?
Nem a magyar haditengerészet kapta, hanem a nagyon különleges és nagyon fontos MH erők.
Nem 4 katona hanem csak kettő áll a fotón egy motoros horgász csónakban.
A cikkecske címe : Folyami naszádok a haderő szolgálatában.
De a körítés !
Az az igazi.
Tíz sor.
A honvédelmi miniszter személyesen jelenti be.
Mint fejlesztést !
És mivel 2025-t írunk a laktanyai hadtáp macska se lehet meg angol nyelvű cím, rang nélkül.
Tehát :......SPECIAL OPERATIONS CRAFT - RIVERINE
a csónak neve.
Ilyet 1990 előtt nem hogy a miniszter se említett meg, de szerintem még a műszaki csapatok fegyvernemi főnöke se aki vagy ezredes volt vagy vezérőrnagy.
Ilyenből Magyarországon vízre tesznek 8.12 db.
99%-t civilek = horgászok.
De Béla/Józsi/Géza bácsi horgásztavi ilyen csónakjának nincs angol neve és a Földművelésügyi miniszter se irat róla cikket a pecás magazinba.