Keresés

Részletes keresés

traxxtoto Creative Commons License 26 órája 0 2 44759

Jártál arra vagy csak térképen nézted? 

Előzmény: jbaal (44757)
r1232 Creative Commons License 29 órája 0 2 44758

És myen hosszú az a "csomó" szakasz az ívek között, mekkora lenne a ténylegesen elérhető sebesség és az ebből elérhető menetidő csökkenés? Nem lenne tán egy perc sem.

Előzmény: jbaal (44757)
jbaal Creative Commons License 29 órája -4 0 44757

Csomó szakasz van, ahol tökegyenesen halad, és mégis 60-80-nal szarakodik, pedig simán mehetne 120-szal.

Előzmény: M41 2180 (44756)
M41 2180 Creative Commons License 1 napja 0 0 44756

Ezt azért gondold át még1x :D

Előzmény: jbaal (44747)
megaliner Creative Commons License 3 napja 0 4 44755

Népszerű legenda.

De nem igaz.

 

De olvtársunk már kb. 10-15 éve részletesen cáfolta.

A kunfli bár valóban megépült egy domb miatt épült amit az akkori gőzmozdonyok erős terheléssel még nem tudtak leküzdeni.

Később átvágták a hurkot és a dombot.

Azóta egyenes.

 

 

Előzmény: dave_dömper (44753)
Izsó001 Creative Commons License 3 napja 0 2 44754

Off

Az a cár volt. ;-)

On

Előzmény: dave_dömper (44753)
dave_dömper Creative Commons License 3 napja -3 0 44753

Miért ne ? Moszkva és Leningrád között (állítólag), amikor tervezték - kijelölték az új vasúti pálya nyom-vonalát, maga a hatalmas Sztálin húzta a két várost összekötő nyílegyenes vonalat a tárgyalóasztalra fektetett térképre. Mégis egy helyen (nagyjából a féltávnál) a ceruzája megbicsaklott egy, a tárgyaláson résztvevő és a rajzot tanulmányozgató delikvens véletlenül ott felejtett egyik kezeujján. És mi történt ?

A megvalósult vonal azon pontján valóban épült egy un. szerelvényfordító állomás. A nagyság dolgozik...

Előzmény: r1232 (44752)
r1232 Creative Commons License 4 napja 0 4 44752

Szerintem még nézegesd egy picit a domborzati viszonyokat, a települések elhelyezkedését, amit a vonal kiszolgál.

Előzmény: jbaal (44747)
r1232 Creative Commons License 4 napja 0 3 44751

Gondolkodtam, hogy elmondjam e neki, hogy semmivel se mentek gyorsabban mint a Csörgős + Bhv-s korszakban.

 

A két jármű menetdinamikája igencsak különböző. A Flirt jóval hamarabb éri el a az engedélyezett sebességet. És talán pár perccel rövidebb is a menetidő.

Előzmény: megaliner (44748)
DJ. Bakter Creative Commons License 4 napja 0 0 44750

"Aki megnyeri az tervezhet /azaz terveztethet/"

 

Nem. Ha pl.megnyeri a FOMTERV vagy a Kontur Csoport Kft vagy az Utiber (kiragadott példák), akkor ő tervez, mert vannak neki tervezői. (Azaz munkavallaloi)

De mivel egy pálya tervezés sok szakágból áll, az is lehet hogy lesz olyan szakág, amire vagy nincs tervezője, vagy más projektek miatt nincs szabad kapacitása, akkor akár tervezTEThet is további alvallalkozokkal.

 

"Létezik még egyáltalában, a MÁVTI, vagy annak valmilyen utód cége ?"

 

Nem pontosan fogalmaztam. Ugy kellett volna, hogy a MÁV PM zrt. saját tervezési osztálya.

A MÁVTI beolvadt a MÁV-ba, es mint Műszaki Tervezési Osztály van jelenleg. De létezik.

 

Előzmény: dave_dömper (44744)
traxxtoto Creative Commons License 4 napja -1 2 44749

Biztos megérné pár perc miatt

Előzmény: jbaal (44747)
megaliner Creative Commons License 4 napja -6 6 44748

Szomszéd-szomszédjának Alsóörsön van háza.

Úgy 60 éve.

 

Most már Ő is nyugdíjas.

Van autója, még van jogsija.

De mostanában egyre sűrűbben vonatozik.

 

Kb. egy éve mesélte egyszer amikor FLIRT-tel utazott :

 

 Csak úgy suhantunk.

Gyorsan mentünk, csendben.

Tetszett.

 

Gondolkodtam, hogy elmondjam e neki, hogy semmivel se mentek gyorsabban mint a Csörgős + Bhv-s korszakban.

Végül nem mondtam el.

Lényegtelen dolog és nem kell elvenni idős emberektől a kis örömeiket.

Még akkor se ha azok nem igazak.

 

 

 

Előzmény: jbaal (44745)
jbaal Creative Commons License 4 napja -1 3 44747

Mindegy, hogy mi az a 80, akkor is tetűlassú ott a puszta közepén. Olyan értelemben nem lenne akadálya, hogy nincs ott semmi, ami az útjába ütközne egy nyomvonalkorrekciónak.

Előzmény: r1232 (44746)
r1232 Creative Commons License 4 napja 0 3 44746

A 80 km/a nem kassújel, az a pályasebesség.

Sok akadálya lenne a 120-nak ebből a legfontosabb a pálya geometriája, a kis sugarú ívek, amelyek Akarattyáig is vannak bőven.

Előzmény: jbaal (44745)
jbaal Creative Commons License 4 napja -1 2 44745

Még a Fehérvár-Balatonfüred szakaszon sem szűnt meg semmilyen sebességkorlátozás, ugyanúgy 40-60-80-nal zötyögnek a vonatok. Egy örökkévalóság, mire a Balatonhoz érsz egyáltalán, semmi akadálya nem lenne, hogy ne lehessen Akarattyáig 120-szal menni. Ez veszi el az ember kedvét az észak-balatoni vonatozástól.

Előzmény: C50 (44739)
dave_dömper Creative Commons License 4 napja 0 0 44744

"Aki megnyeri, az tervezhet, azzal kötnek szerződést)"

 

Illetve : Aki megnyeri az tervezhet /azaz terveztethet/, azzal kötnek szerződést /azaz ő köthet tervezésre szerzpdést (abban az esetben, ha nincs tervező szakegységge). Valamikor, így működött ez és működött.

 

"Másik megoldás, hogy a MÁV PM Zrt. saját tervező cége készíti a terveket..."

 

Létezik még egyáltalában, a MÁVTI, vagy annak valmilyen utód cége ?

Előzmény: DJ. Bakter (44743)
DJ. Bakter Creative Commons License 4 napja -1 4 44743

A nálunk fejletlenebb, hanyatló nyugaton a tervezés előzménye is egy közbeszerzés. :)))

Aki megnyeri, az tervezhet (=azzal kötnek szerződést).

A vastagbetűsök utána jonnek.

 

Másik megoldás, hogy a MÁV PM Zrt. saját tervező cége készíti a terveket, ekkor pedig nem kell szerződés.

Előzmény: Izsó001 (44740)
Izsó001 Creative Commons License 5 napja -1 4 44742

Valamit igérni kell, lehetőleg olyat, amit vereség esetén a másik fejére lehet olvasni, hogy bezzeg mi megcsináltuk volna. ;-)

Előzmény: M63,012 (44738)
Izsó001 Creative Commons License 5 napja 0 1 44741

Látod! :-D

Előzmény: C50 (44739)
Izsó001 Creative Commons License 5 napja 0 3 44740

"novemberben várható a tervezési szerződések megkötése, a megvalósíthatósági tanulmányok 2026 tavaszára készülnek el. 

Ezt követően indulnak az engedélyezési és kiviteli tervek, a szükséges engedélyek beszerzése, valamint a kivitelezéshez szükséges tenderdokumentáció összeállítása."

 

Ezek közül melyik amit közbeszereznek és nem közben szereznek? ;-)

Előzmény: DJ. Bakter (44736)
C50 Creative Commons License 5 napja 0 3 44739

A villamosítástól megszűnik a sebességkorlátozás?

Előzmény: Izsó001 (44734)
M63,012 Creative Commons License 5 napja 0 2 44738

Nah; ennyire közel vannak már a választások...?

Előzmény: Izsó001 (44734)
DJ. Bakter Creative Commons License 5 napja -1 1 44737

Ilyen komplex gondolkodást sem a politikustól, sem a tanácsadóitól (sic!) ne várj el.

De eszembe jut egy régi nagy mondás:

A vasútállomásig mennek vonattal, onnan "gyalogoljanak, úgyis kövérek" :)

Előzmény: smith (44735)
DJ. Bakter Creative Commons License 5 napja -1 1 44736

Megjelent erről közbeszerzési kiírás? Vagy az nem is fontos már?

Előzmény: Izsó001 (44734)
smith Creative Commons License 5 napja 0 3 44735

"A körvasútról azt mondta, hogy a tó körüli borászatok és vendéglátó helyek közvetlenül elérhetőek lesznek átszállás, közlekedési eszközök váltása nélkül."

Egyelőre beérnénk a korábban a nyugati végen már működő egy átszállással is, ha az nem jár 50 perc értelmetlen dekkolással.
A borászatokhoz kiépülő iparvágány hálózatot nyilván a helyi tartalék fogja kiszolgálni a közvetlen kocsik kisorozása után...

Előzmény: Izsó001 (44734)
Izsó001 Creative Commons License 5 napja -1 2 44734

Na tessék! ;-) Tej, méz, Kánaán....

 

"A fejlesztések részeként a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely vasútvonal villamosítása is elindulhat. Ezzel 77 kilométeren szűnne meg a sebességkorlátozás. Emellett 9 kilométeres villamosított vonalszakaszt építenek Lepsény és Balatonakarattya között."

 

https://www.economx.hu/belfold/balatoni-korvasut-tervezesi-szerzodesek-tanulmanyok.816823.html

traxxtoto Creative Commons License 2025.09.26 0 0 44733

Az összes?? 

Előzmény: V43 - 1157 (44732)
V43 - 1157 Creative Commons License 2025.09.26 0 1 44732

A téli tapolcai sebesek maradnak velük most, ez a változás. 

Előzmény: 5047 032 (44731)
5047 032 Creative Commons License 2025.09.25 0 2 44731

Köszönöm mindenkinek! Kicsit sajnálom, ha ennyire megfogytak ismét a Bmx kocsik, jobban szeretek velük utazni. 

jbaal Creative Commons License 2025.09.24 -6 0 44730

És úgy öszességében mi értelme van ennek az állandó csereberének? Miért nem mehet nyáron is ugyanúgy a halberstadti a Kék Hullámban és a Bmx a Vízipókban, miért kell őket feltételnül megcserélni? És egyébként ezek a Bmx-ek hol vannak, mikor nincs szezon, kihasználatlanul állnak valahol? Vagy máshonnan veszik el? Mert én nem látom, hogy éppen szeptember 22. után jelenne meg máshol, ahonnan elvették. Ilyenkor már Miskolcon meg a 100a, 120a-n is rég beindult az iskolaszezon ugyanúgy.

Előzmény: traxxtoto (44728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!