"Lehetséges, hogy ez az „arány” is az evolúció szerint van így beállítva?"
Az evolúcióra jellemző, hogy az utód soha nem pont olyan, mint a 'szülei'. Valamilyen adottság, képesség, tulajdonság egy tól-ig sávban helyezkedik el.
Ezért tud működni a természetes szelekció, van miből válogatni...
Lehetséges, hogy ez az „arány” is az evolúció szerint van így beállítva? Mindig ámulatba ejt, amikor kiderül egy emberről, hogy milyen adottságai vannak, vagy éppen hiányoznak. Például több diplomás szakorvos, gyönyörűen hegedül, és portréfestőnek is megállja a helyét. A másik, hogy funkcionális analfabéta a társadalomnak durván a fele. Úgy látszik, ez a „vezethetőség”, a társadalmi rend feltétele.
„A kutatás különösen fontos, mert arra utal, hogy három emberfaj – a Homo sapiens, a Homo longi és a neandervölgyiek – akár 800 ezer éven át együtt élhetett a Földön. Ez idő alatt nemcsak egymás mellett létezhettek, hanem kereszteződhettek is, ami magyarázatot adhat számos nehezen besorolható fosszília létezésére. „
Amennyiben valóban egymillió évvel ezelőtt megjelent a homo sapiens is a Földön, és 800 ezer éven át kereszteződhettek a hominidák génjei, akkor létrejöhetett az „X men” mutáció is. Ha léteztek ilyen különleges mutánsok, akikből egy nagyon fejlett szellemi képességű populáció is kialakult, akkor nem zárható ki a 12000 évvel ezelőtti technikailag fejlett civilizáció léte. A megalitokat nem a méretbeli óriások, hanem a szellemileg óriások állították, a nagy piramist is azok építették. Az ember evolúciós mutációja lehetséges, hogy a MI segítségével felgyorsul, illetve kettészakad. Létrejön egy szűk körű elit (übermensch), és egy alsóbbrendű tömeg, az elit kiszolgálására. (lehet, hogy már így is van, csak nem illik beszélni róla?) ;-)
. „ Valószínűleg nem pontosan így szerepel a templom falán, de mivel nincs forrás, részben látnoki vénámra hagyatkoztam.”
Már-már azt hittem, hogy egy sci fi film forgatókönyve, de kétségen kívül látnok vagy a javából. Olyan típusú, mint a Csillagkapu sorozatban Daniel Jackson.;-)
Ismereteim szerint, a legtöbb teremtésmítoszban szerepel az ősóceán, a víz mely felett lebeg az Isten szelleme. Majd a vízből előhívja a szárazulatot, a földet. Tehát van a Szellem, (tudat, információ) van a Víz, ami a fényt és a hatásmezőket képviseli és van a föld, ami az anyag tömeggel rendelkező részét. A mai tudomány sem jutott „messzebbre” a redukciós modelljével, mint a mítoszokat alkotó ember, aki igyekszik a korának megfelelő szinten szólni az emberiséghez. Azért írom, hogy szólni, mert a mítoszok javarésze, az írásbeliség előtt született.;-)
Tökéletesen átlátod és láttatod. Ez így történt és az egész bolygón beleivódott a véráramokba.
Ne felejtkezzünk meg egy másik elemről, ami szintén elmaradhatatlan kellék:
"Kezdetben vala az Ige"
Az elérthetetlen és magyarul végképp nem található Edfu templom feliratainál maradva: A Shebtiu hívogatására az istenek hajóra szálltak és tengeri vándorlásba kezdtek, elindultak az építési területre. Ez Merer Shebtiu naplója.
Az árvíz apadása után az ősi sziget előbukkan (amelyet Hórusz legénysége is erősen keres) és ekkor Shebtiu teremtő szavakat kiált! Mely szavakat az archívumból vette el illetve fogta el és ezzel aktiválta a teremtő erőt!
Mindeközben a Hórusz-féle szárnyas leszálló egység megérkezik, ők egy szárazföldet kerestek és az ősföld tökéletesnek bizonyul számukra. Figyelmeztetés hatására azért körültekintőek voltak. (Fontos üzenetei a teremtős sztorinak: akkor már voltak istenek, óvatosak voltak, és fegyvereik is voltak.)
Megérkeznek a területre ami egy nagy trónhely. RA kígyó közeledik és ott van a védőfegyver és a legénység is. Valószínűleg nem pontosan így szerepel a templom falán, de mivel nincs forrás, részben látnoki vénámra hagyatkoztam.
Ismereteim szerint, a legtöbb teremtésmítoszban szerepel az ősóceán, a víz mely felett lebeg az Isten szelleme. Majd a vízből előhívja a szárazulatot, a földet. Tehát van a Szellem, (tudat, információ) van a Víz, ami a fényt és a hatásmezőket képviseli és van a föld, ami az anyag tömeggel rendelkező részét. A mai tudomány sem jutott „messzebbre” a redukciós modelljével, mint a mítoszokat alkotó ember, aki igyekszik a korának megfelelő szinten szólni az emberiséghez. Azért írom, hogy szólni, mert a mítoszok javarésze, az írásbeliség előtt született.;-)
Ezek szerint, az egyiptomi templomok formája, az ősvízből kiemelkedő szárazföld „másolata”.
Ez részben stimmel, bár itt (ott) az ősvíz helyet egy szunnyadó, elárasztott állapotú világ (újra)teremtéséről szólnak a szövegek. (Ezek a finom utalások a feltámadás auráját is hordozzák.) Az eredeti Istenek világa elveszett, (balhéztak) és az istenek következő generációja eleveníti fel (másolja le) a világot.
Generálhatsz hozzá magyar feliratot. A képeket láthatólag az AI-vel csináltathatták. Ahogy mi is, Alkinoosz palotájának kapujában lévő két robotkutya esetében. Bár mi még tán jobb kutyákat is csináltunk annó:
Alekszandr Kondratov "A három óceán titkai" c. orosz nyelven 1971-ben kiadott könyvében közli ennek a hajónak a képét:
A következő szöveget fűzi hozzá: "A magas hátsó résszel rendelkező hajó, amelyet egy ókori egyiptomi agyagedényen ábrázoltak, nem az egyiptomiak használták a Níluson való hajózáshoz. A Vörös-tenger térségében azonban nagyon gyakoriak az ilyen „idegen” hajók ábrázolásai. Egyes tudósok úgy vélik, hogy ezeken a hajókon a Perzsa-öbölből érkeztek vendégek Egyiptomba, mások szerint pedig indusztriális tengerészek. Lehet, hogy ezek a hajók a titokzatos Melukha országból vagy a nem kevésbé rejtélyes Dilmun országból érkeztek."
Egyébként az edfui Hórusz-templom reliefjei közt is több hajó van:
„Isteni építők: A sebtiukat kozmikus mérnökökként írják le, akik fontos szerepet játszottak az univerzum formálásában és a templomok építésében, így azok szerves részét képezték az ókori egyiptomi kozmológiának.
Kozmikus jelentőség: A templomokat az eredeti „Teremtés szigetének” szimbolikus másolatainak tekintették, ahol az univerzum elkezdődött, és a sebtiukat ehhez a kozmikus teremtés alapvető cselekedetéhez kapcsolták.
Szöveges bizonyítékok: A sebtiukat az edfui templom feliratai említik, ami szöveges alapot szolgáltat az ókori egyiptomi mitológiában betöltött szerepükre.”
Ezek szerint, az egyiptomi templomok formája, az ősvízből kiemelkedő szárazföld „másolata”. Azonban a temetkezési masztabák, a zikkuratok, a piramisok is hordozzák ezt a jelképet. A sebtiukat, mint a teremtés „démonait”, vagy a Teremtő, vagy teremtők segédeit nem emelték isteni rangra az egyiptomiak? Azonban készítettek maguknak olyan temetkezési figurákat, szobrokat, akik a túlvilágon őket fogják szolgálni. Ez is egy másolása a dolgoknak, amit a mítoszokból lestek el? :-)
Divine Builders:The Shebtiu are described as cosmic engineers who were instrumental in shaping the universe and building temples, making them integral to ancient Egyptian cosmology.
Cosmic Significance:Temples were viewed as symbolic replicas of the original "Island of Creation" where the universe began, and the Shebtiu were associated with this foundational act of cosmic creation.
Textual Evidence:The Shebtiu are mentioned in inscriptions at the Temple of Edfu, providing a textual basis for their role in ancient Egyptian mythology.
Scholarly Debate:Some scholars, like David Rohl, have proposed interpretations for "Shebtiu" as "the Senior Ones," linking them to the Mesopotamian Seven Sages (apkallu) and potentially the seven demons (sebittu). However, the translation and exact meaning of the term are not fully established within Egyptology.
"Shebtiu" refers to ancient Egyptian texts found at the Temple of Edfu that describe enigmatic divine builders who are said to have shaped the universe alongside the gods and constructed temples as cosmic replicas of creation's first moment. These texts symbolize divine order and hint at a forgotten layer of Egyptian theology, though the etymology of "Shebtiu" and its precise connection to the Mesopotamian "sebittu" (the seven demons/sages) remain a subject of ongoing academic discussion, according to this Groups.io thread.
"Hiszen elég világosan írtam, hogy a "jemeni mellvért" (mellvértnek vagy pajzsnak írják))."
Ok, már ez is egy fontos információ, amit köszönök, Acid Well volt olyan kedves és részletekbe menő tájékoztatást és sok nagyszerű képet is mellékelt...
Ezekre az oldalakra jutottam a tárgy eredetét kutatva. Feltehetőleg kiásták és illegális adás-vétel után aukción árulták.
A minai kereskedelem egész Arábiára kiterjedt, sőt távolabbi, nemzetközi államokra is, ahol gyarmatokat hoztak létre a Ma'innal folytatott kereskedelem és az abból származó bevételek kezelésére. Ennek fő bizonyítéka egy körülbelül hetven monumentális feliratból álló csoport, amelyet a Ma'in Királyság határain túl fedeztek fel, és amelyek a minai írásmódban, a minai nyelv írott formájában íródtak .
Ma'in : egy ősi királyság volt a mai Jemen területén. Vadd volt nemzeti istene , A beszélt nyelv a minaic volt . A királyság az i. e. 8. században jelenik meg a történelmi feljegyzésekben, és az i. e. 7. század utolsó negyedében átalakult városállamból királysággá.
Két jól ismert, déloszi oltárokról szóló szöveg, amelyek a Kr. e. 167 utáni időszakból származnak, az Égei-tenger és az ókori Jemen közötti kapcsolatokról tanúskodnak. Újra megvizsgálva ezt a két fontos feliratot, ez a cikk azt állítja, hogy mindkettőt minaiaiak állíttatták (képekkel!): https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/aae.12229
Ma'ih, az ókori Qarnawu és a Minean állam egykori fővárosának helye a Jawf-mélyedésben található, mintegy 100 kilométerre északkeletre Szanaától. Néhány temploma a 19. század közepe óta ismert, de még mindig feltáratlanok. A Francia Régészeti Misszió 1980 és 1985 között végzett munkálatai során új épületeket kutattak fel Kamna, al-Baydà és Khirbat Hamdân közelében. 1988 és 1992 között a két feltárt templom, az 'Athtar dhû-Risaf' as-Sawdâ-ban és a Nakrah Barâqish-ban lenyűgöző építészeti és kronológiai információkat szolgáltatott, amelyek lehetővé tették a terület vallási építészetének új értelmezését.
Mivel nem értek hozzá, nem biztos semmi, ám végül... felmerült még egy isten neve: Athtar dhu-Qabḍ és így rátaláltam még több írásra!:
Egy jemeni királyé lehetett az ie. 4. sz-ban. Állítólag jelenleg az Arab Emírségekben van. Azt írják Abu-Dzabi Múzeumban van kiállítva, ugyanis a megtalálás után ellopták és kicsempészték Jemenből. A mellvértet állítólag Ma'inban, Al-Jawf tartományban fedezték fel, mielőtt kicsempészték volna.
Egy csomó nyelvről nem tudjuk ma már hogy ejtették ki a leírt szavakat, még ha el is tudjuk olvasni az írásukat (pld. a sumért, ami nem sémi nyelv volt), ha meg se fejtettük, mint az etruszkot, ott ez gyakorlatilag elképzelhetetlen. Jó pár kihalt nyelv van.
Egyébként itt azt írják az ősi Ma'in királyságban (i.e. 8 - i.sz. 1. sz.) a "minai" nyelvet beszélték és ezen is írtak (ami v.leg sémi nyelv, közel az arabhoz).
"Jó megfigyelés. A jemeni arany mellvérten lévő sábai írás tényleg hasonlónak néz ki, mint az etiópiai."
Köszi az infót!!! Igen, meg is akartam jegyezni, hogy Jemenből, sőt Jeruzsálemből is vannak nagyon hasonló formájú és stílusú írásemlék.
Nem tudod véletlenül, hol került elő ez a lelet? Feltehetően az Arab-félszigetről, de ennél pontosabb helymeghatározásra lennék kíváncsi...
Jemenből: Jeruzsálemből:
"Az hogy más kontinenseken is kifejlődött írás több jele hasonlít egy másikra (itt többször felvetődött pld., a Húsvét-szigeti vs. harappai, etruszk vs. magyar, egyiptomi vs. maja stb.), sokszor nem azért van mert ismerték egymást, hanem ahogy az írás kialakult."
Nyilván ennek is jelentős szerepe van, ugyanakkor a letisztult formák - mi9nt ezek is - már egyedi sajátosságokat mutatnak. Ráadásul a betűk stílusa is rendkívül hasonló.
Persze, a jelek hangzósítását is figyelembe kell venni, ami tovább erősíti - vagy csökkenti - két különböző helyről származó írás rokonságát.
Sajnos nem találtam infót ezen írások nyelvére, megfejtésére, kivéve kissé elfogult hazai próbálkozásokat.
Jó megfigyelés. A jemeni arany mellvérten lévő sábai írás tényleg hasonlónak néz ki, mint az etiópiai.
De Etiópia és Jemen (Sábai királyság) egy korszakban (az i.e. 1. évezred) azt hiszem erős kapcsolatban álltak egymással.
Az hogy más kontinenseken is kifejlődött írás több jele hasonlít egy másikra (itt többször felvetődött pld., a Húsvét-szigeti vs. harappai, etruszk vs. magyar, egyiptomi vs. maja stb.), sokszor nem azért van mert ismerték egymást, hanem ahogy az írás kialakult. A legkorábbiak lerajzoltak valamit (ház, nap, csillag, madárfej, stb.) és azt jelentette, majd az írás egyszerűsödése miatt ezek a végletekig egyszerűsödtek, geometriai jelekké (az ember egy vonás lett, a ház egy fordított V betű, stb.), majd jöttek az ábécék, mint pld. Egyiptomban, a görögöknél... (s jó ideig keverve a korábbi szó/szótag jelekkel).