valószínű eredetileg azt mondták, hogy milyen szép ez a Páka. de valakinek eszébe jutott, hogy haver, Páka tőlünk keletre van 2 versztára, legyen inkább Iklódbördőce.
nagyon könnyen vezethető, precíz, nincs túlautomatizálva az irányítás, tényleg rákényszerít, hogy minden kezelőszervét pontosan használd. centinként tudod mozgatni. kicsit karbantartásigényesebb, mint a többi. sőt, inkább inspekcióigényesnebbnek mondanám, mert nem feltétlenül kell cseréni rajta dolgokat, de sok minden nem üzemórás, hanem nézni kell, hogy megnyúlt, lötyög, kopott...
ha "baj van" akkor azért itt tényleg baj van, mert a hajtáslánc kis tömegéből adódóan, kicsi a tehetetlensége. ha leáll a levegőben, nincs annyi időd üzemmódot váltani, mint amíg kimondod azt a szót, hogy autorotáció.
ezt nem is tudtam. az egyik leggyakoribb oktató gép. én is ezen tanultam. szinte érthetetlen, hogy milyen gazdasági ok van mögötte. nem is ismerek hasonló olcsón fenntarható, egyszerű, megbízható tanuló gépet.
Leszállás közbeni függeszkedésnél közvetlenül szinte a földön egy oldalszél átfordította 180-fokkal és nem tudták megfogni. Az utolsó 100 óráját repülte ki a nagyjavítása előtt. Amihez minden már raktáron van. Így nincs mit nagyjavítani.
Pedig szó szerint történt már ilyen. A levegőben összeütközött (véletlenül) 2 db egymással szemben rámpákról a levegőbe röpített autó egy kaszkadőr show közben.
el lehet jutni racionálisan is az eredményhez, utánajárás nélkül. a repülő autó egy akkora műszaki (meg jogi, meg járműtechnikai, meg biztonsági...) hülyeség, hogy abból legfeljebb egyet épít a gyártója (jellemzően, annyit sem), utána maga is rájön, hogy mennyire alkalmatlan mindenre. így, ha az ember azt olvassa, hogy "összeütközött _két_ repülő autó", annak már eleve nagyon gyanúsnak kell lenni.
Nehéz kihámozni az igazságot. A gyártónál a nyitólapon lehet látni ezt a hasábanvisziakopter ("Land Aircraft Carrier" Modular Flying Car) marhaságot, és lentebb egy valóban szárnyakat kinövesztő kék autót (eVTOL Flying Car).
ha ezeket repülő autóknak hívjuk, akkor a SpaceX Falcon Heavy hordozóit nyugodtan hívhatjuk űrrepülő teherautóknak. annyi közük van az autóhoz, hogy az viszi ki a felbocsátási helyre: https://www.youtube.com/watch?v=KwOrxzWQiW0
nem hibátlan, a Boeing hajtóműveinek típusát nem sikerül eltalálnia a szerzőnek, az utastér oxigén maszkjainak a működését se nagyon ismerheti, de alapvetően hasznos, összeszedett cikk és szerepelnek benne a források linkjei annak, aki eleve nem szereti olvasni a hazai médiát.
ez az az eset, amikor a pilóta a levegőben jön rá, hogy az előző napon járt le a multi engine képesítése és a kereskedelmi licence, amivel utasokat vihet beltérben, és még a leszállás előtt meg akarja oldani a problémát?
Még kb. 2002 körül jöttünk vissza Spanyolországból Brüsszelbe egy nevesincs légitársaság A.320-as gépével.
Nyugodt út.
Majd a brüsszeli leszállás enyhe esőben igen kemény lett.
El is pattantunk kicsit.
Majd a második beton fogásnál még igen tisztes sebességgel keresztbe fordultunk a betonon.
De a pilóták megfogták és kigurították a pálya végéig.
Odáig nem szokás elgurulni.
De most elgurultunk.
Gondolom zabszem próba volt a pilcsiknél.
De jól oldották meg a helyzetet.
Ott nem a terminál felé fordultunk hanem a pálya északi részén lévő kormány gépek felé.
Kicsit kóvályogtunk.
Majd kaptunk engedélyt a pálya keresztezésére és végre a leszállás után úgy 20-25 perccel később megálltunk a kapunál.
Ok.
A gépen mindenki nyugodt volt és ami engem meglepett az első és a második földet érés között, amikor elől a pilótáink valószínűleg vadul küzdöttek a gép feletti uralom visszaszerzéséért az utasok elkezdtek tapsolni.
Amikor keresztbe álltunk a második földet érésnél igen nagy sebességgel, az utasok 95-98%-a ezt észre sem vette.
Kb. egy hét múlva a városi bulvár lapban megjelent egy cikk : Majdnem katasztrófa Zaventenben címmel.
ebben azt írták, hogy
- az utasok sikoltoztak,
- sokaknak halálfélelmül lett.
Ebből egy szó sem igaz.
Egy hangos szó sem hangzott el.
Senki nem sikított.
Helyette lelkesen tapsoltak akkor is amikor tényleg szarban voltunk.