A Börgönd-Szabadbattyán "kapirgálás" annyiból állt, hogy kitisztották az űrazelvényt és kapott egy szabályozást. Talán még cserélték a sorompó berendezést a 63-as útnál. Nem kellett semmihez komolyabban hozzányúlni. Csajág-Lepsényt valószínűleg teljesen újra kellene építeni.
Így igaz, egy csökkentett menetrenddel el fog ketyegni a forgalom Sv-Csajág között végig 1 vágányon, aztán Csajágtól meg 2 irányban mehetnek tovább a vonatok.
Ahogy megkapirgálták a Battyán-Börgöndöt Sv rehab idejére, így remélem ezt a pár km-t is meg fogják.
Persze ha nem az a cél, hogy menjenek a pótlóbuszok konvojban az M7-esen...
Egyetértek, legalább a 29-30 közti szakasz kb egy iparvágányként fent kéne hogy maradjon.
Mellékvonalhoz képest kifejezetten jó állapotú, betonaljas pálya, erre odadobták az enyészetnek...
De ha Hajmáskértől van féltávig teherforgalom lefelé (van még?) akkor a felső szakasz is maradhatna.
Arról nem is beszélve, hogy ha egyszer tényleg komolyan veszik a Balaton vasúti körbejárhatósága projektet, akkor lehet, hogy kelleni fog (bár elég nagy a kerülő Lepsény felé, tehát véleményes)
Azért abban is segíthetne, hogy egy Veszprém-Székesfehérvár, Csajág-Szabadbattyán vagy Lepsény-Szabadbattyán között bekövetkező vágányzár esetén lenne legalább a vonatok egy részére leközlekedtetési alternatíva. Májusban is jól jöhetett volna, amikor vágányzárral nyitott a balatoni nyári menetrend a 30-ason, sokkal elegánsabb lett volna azt mondani a buszra kényszerítés mellett/helyett, hogy mondjuk kétóránként egy 12 kocsis IC végigmegy.
A pálya napokra járóknak szvsz nincs szüksége a közösségi közlekedésre. Ez teszi ki az események nagyobbik részét. Az évi 1-4 nagyobb versenynél meg Csajágról megoldható a buszos ráhordás, mint most a Moto GP esetén volt. Ami amúgy nem tudom mennyire volt ténylegesen kihasználva.
Nem tudom, mennyire gondolják komolyan a versenypályát Balatonfőkajáron, de nagyon sokba került, az biztos.
Egy ilyen intézménynek nem ártana valami közösségi közlekedés, főleg ha az egykori Balatonfőkajár állomás kb 200 méterre van tőle.
Az tudom, hogy kint van a vörös tárcsa Csajágon a 27-es mindkét irányában, de a belógó fákon túl van valami érdemi fizikai akadálya, hogy azon a kb 5 km-en vonat közlekedjen?
A minimális előzárási időt semmilyen tartalékidővel nem kell megfejelni. Vagy 30 másodperc, vagy ha a képlet nagyobb értéket hoz ki, akkor a képlet szerinti. A képlet tartalmaz biztonsági időpótlékot (10 sec) ezt esetleg lehet "tartaléknak" tekinteni, de ugye nam az a neve.
Ami azt az eltelt időt illeti, ami a sorompóberendezésnek a közlekedő vonatok által történő lezárásának indítását követően, a közlekedő vasúti járműnek az útátjáróhoz érketésésig minimálisan el kell tenie, azt
a szóbanforgó vasútvonalon engedélyezett jármű - sebesség, valamint az illető, keresztező közúti átjáró "űgynevezett geometriai tulajdonsáágai", a keresztezés szöge (hegyes, vagy tompa, hány fokos), az út
és esetleges tartozéka (kerélpárút és / vagy gyalogjárda), melyek a szélességi méretet befolyásolhatják, végül az átjárón közlekedő mértékadó közúri jármű figyelembeveendő sebessége. Ezen adatok alapján számítják ki azt a minimális időt, aminek mindenképp el kell telnie a vonatnak az un. "behatási ponthoz érkezése, valamint az úátjáróhoz érkrzés között. És végül, ezt a minimális "előzárási időt" egy megfelelő tartalékodővel kell megfejelni. Ezzel kiegészülve alakul ki az a tényleges időtartam, ami alatt a közlekedő vonat az általa elért sorompó működtető eszköz ("behatási pont"Ö és az érintrtt sorompós útátjáró között eltölt (elvileg) De - természeetesen - több módosító tényező is akad, attól függően, hogy az adorr átjáró
nem tisztán un. "nyíltvonali működtetésű" sorompóberendezéssel biztosított (például).
Stimmel. A minimális előzárási idő (bekapcsolástól a vonat érkezéséig eltelt idő, amiből a pályasebesség függvényében a behatási pont minimális távolsága kerül meghatározásra) számításában az egyetlen változó tétel a veszélyeztetett útszakasz hossza, azonban van ennek minimum értéke, 30 másodperc. Közel merőleges útnál és egyvágányú pálya esetén a helyszínek döntő többségén a minimumértéket veszik figyelembe, vagyis 30 másodpercet. A piros elővillogás 12 másodperc, utána a csapórúdmozgás kb 7-10 másodperc, így ki is jön az általad tapasztalt további 9-10. Egyébként az előzárási idő független a csapórúd telepítésétől, tehát ha ugyanazon átjáró nem csapórudas, akkor is ugyanakkor kapcsol be mintha az lenne.
Én is olvastam, ma pont meg is néztem a biciklis csoportban említett Kenese - Fűzfő köztit mindkét irányból.. A sorompó teljes lezárása után 9-10 másodperc telt el, amire odaértem a mozdonnyal, 80 km/h sebességgel.
(Úgyhogy az általuk írt "pirosra vált a lámpa és 3 másodperc után jön is a vonat" csak a szokásos túlzás...)