Keresés

Részletes keresés

traxxtoto Creative Commons License 2025.09.19 0 0 44714

De legalább nem mindennek, ha óránként elmegy egy-egy vonat, az is sokat számít.

Előzmény: r1232 (44712)
r1232 Creative Commons License 2025.09.19 0 0 44713

A Börgönd-Szabadbattyán "kapirgálás" annyiból állt, hogy kitisztották az űrazelvényt és kapott egy szabályozást. Talán még cserélték a sorompó berendezést a 63-as útnál. Nem kellett semmihez komolyabban hozzányúlni. Csajág-Lepsényt valószínűleg teljesen újra kellene építeni.

Előzmény: General Specific (44709)
r1232 Creative Commons License 2025.09.19 0 0 44712

Egy Fehérvár-Szabadbattyán egy vágány igencsak korlátozná a lehetőségeket, még szezonon kívül is. Valószínűleg ugyanúgy kellene pótlóbuszozni is.

Előzmény: General Specific (44709)
r1232 Creative Commons License 2025.09.19 0 0 44711

Mindjárt állomás után ott egy közúti híd, ami problémás, azt újra kellen építeni.

Előzmény: Down under (44710)
Down under Creative Commons License 2025.09.19 0 0 44710

Kérdés az, hogy Maroshegy megállónál lévő közúti átjárót megcsinálják-e aluljárónak? Mert akkor lesz teljes kizárás.

Előzmény: traxxtoto (44708)
General Specific Creative Commons License 2025.09.18 0 2 44709

Így igaz, egy csökkentett menetrenddel el fog ketyegni a forgalom Sv-Csajág között végig 1 vágányon, aztán Csajágtól meg 2 irányban mehetnek tovább a vonatok.

Ahogy megkapirgálták a Battyán-Börgöndöt Sv rehab idejére, így remélem ezt a pár km-t is meg fogják. 

Persze ha nem az a cél, hogy menjenek a pótlóbuszok konvojban az M7-esen...

Előzmény: traxxtoto (44708)
traxxtoto Creative Commons License 2025.09.17 0 2 44708

Mivel a Székesfehérvár - Szabadbattyán 2 vágány, nem kell egyszerre kizárni. 

Előzmény: r1232 (44706)
talpfa Creative Commons License 2025.09.17 0 0 44707

Kedves Mindenki,

Tudja valaki, hogy a hétvégén közlekedő Vizipók sebesvonatokon, tartózkodik még diák segítő a kerékpárszállító pakliban???

Köszönöm!

r1232 Creative Commons License 2025.09.17 0 0 44706

Székesfehérvár-Lepsény között kell felújítani, az esetben nem sokat ér..

Előzmény: traxxtoto (44701)
zjakabfi Creative Commons License 2025.09.17 0 0 44705

2005 őszén volt terelés, a Goldonival mentem arra.

 

Előzmény: traxxtoto (44704)
traxxtoto Creative Commons License 2025.09.16 0 0 44704

Óránként az IC csak beférne valahogy a téli menetrendben. 

Előzmény: zut2020 (44703)
zut2020 Creative Commons License 2025.09.16 0 0 44703

Beférnének Fehérvár - Csajág közé a déli parti vonatok is, van annyi kapacítás ott?

Előzmény: traxxtoto (44701)
Izsó001 Creative Commons License 2025.09.16 0 0 44702

Ahogy az meg is történ a 80-as években az átépítéskor. 

Előzmény: traxxtoto (44701)
traxxtoto Creative Commons License 2025.09.16 0 1 44701

Viszont a 30-as Szabadbattyán-Lepsény szakaszának átépítésekor jól jönne (ha egyszer megvalósul végre). 

Előzmény: r1232 (44699)
r1232 Creative Commons License 2025.09.16 0 0 44700

Attól, hogy egy pálya betonaljas, nem jelenti azt, hogy jó állapotú.

Előzmény: General Specific (44698)
r1232 Creative Commons License 2025.09.16 0 1 44699

Ilyen vagányzárak ha évi egyszer vannak. Ezek miatt nem érné meg foglalkozni a vonallal.

Ráadásul Csajág-Szabadbattyán kizárásnál körbe kellene járni Lepsénybem, Csajágon...

Előzmény: nohab (44697)
General Specific Creative Commons License 2025.09.16 -2 2 44698

Egyetértek, legalább a 29-30 közti szakasz kb egy iparvágányként fent kéne hogy maradjon.

Mellékvonalhoz képest kifejezetten jó állapotú, betonaljas pálya, erre odadobták az enyészetnek...

De ha Hajmáskértől van féltávig teherforgalom lefelé (van még?) akkor a felső szakasz is maradhatna.

Arról nem is beszélve, hogy ha egyszer tényleg komolyan veszik a Balaton vasúti körbejárhatósága projektet, akkor lehet, hogy kelleni fog (bár elég nagy a kerülő Lepsény felé, tehát véleményes)

Előzmény: nohab (44697)
nohab Creative Commons License 2025.09.15 -2 6 44697

Azért abban is segíthetne, hogy egy Veszprém-Székesfehérvár, Csajág-Szabadbattyán vagy Lepsény-Szabadbattyán között bekövetkező vágányzár esetén lenne legalább a vonatok egy részére leközlekedtetési alternatíva. Májusban is jól jöhetett volna, amikor vágányzárral nyitott a balatoni nyári menetrend a 30-ason, sokkal elegánsabb lett volna azt mondani a buszra kényszerítés mellett/helyett, hogy mondjuk kétóránként egy 12 kocsis IC végigmegy.

Előzmény: r1232 (44695)
talpfa Creative Commons License 2025.09.10 0 4 44696

Már itt is felmerült ez az ötlet, sőt kicsit tovább is.

 

https://www.regionalbahn.hu/2025/08/MotoGP-Ex.html

 

 

Előzmény: General Specific (44694)
r1232 Creative Commons License 2025.09.10 -3 3 44695

A pálya napokra járóknak szvsz nincs szüksége a közösségi közlekedésre. Ez teszi ki az események nagyobbik részét. Az évi 1-4 nagyobb versenynél meg Csajágról megoldható a buszos ráhordás, mint most a Moto GP esetén volt. Ami amúgy nem tudom mennyire volt ténylegesen kihasználva.

Előzmény: General Specific (44694)
General Specific Creative Commons License 2025.09.10 -2 4 44694

FélOFF

Nem tudom, mennyire gondolják komolyan a versenypályát Balatonfőkajáron, de nagyon sokba került, az biztos.

Egy ilyen intézménynek nem ártana valami közösségi közlekedés, főleg ha az egykori Balatonfőkajár állomás kb 200 méterre van tőle.

Az tudom, hogy kint van a vörös tárcsa Csajágon a 27-es mindkét irányában, de a belógó fákon túl van valami érdemi fizikai akadálya, hogy azon a kb 5 km-en vonat közlekedjen? 

kslc Creative Commons License 2025.09.06 0 1 44693
Előzmény: V43 - 1157 (44692)
V43 - 1157 Creative Commons License 2025.09.06 -4 1 44692

A 19796 fekve maradt Polgárdiban, 19726-tal egyesítve haladt tovább.  Csak természetesen ilyesmit közzétenni néhány hónapja tilos.

traxxtoto Creative Commons License 2025.09.05 -3 1 44691

SZÉGYEN.

A Kenesén még pontos vonatnak odaverni 18-at Fehérvárig... 

Előzmény: V43 - 1157 (44690)
V43 - 1157 Creative Commons License 2025.09.05 -3 0 44690

Mai 19727... nincs is mit mondani, amit műveltek ma is, de mint állat.  Hatalmas betűkkel. 

dave_dömper Creative Commons License 2025.09.04 0 0 44689

"A képlet tartalmaz biztonsági időpótlékot (10 sec)"

 

Valóban, így van és én fogalmaztam úgymond pongyola módon. Mindezzel együtt egy- azonos dologról beszélünk ez esetben.

Előzmény: korpi41 (44688)
korpi41 Creative Commons License 2025.09.04 0 1 44688

A minimális előzárási időt semmilyen tartalékidővel nem kell megfejelni. Vagy 30 másodperc, vagy ha a képlet nagyobb értéket hoz ki, akkor a képlet szerinti. A képlet tartalmaz biztonsági időpótlékot (10 sec) ezt esetleg lehet "tartaléknak" tekinteni, de ugye nam az a neve.

Előzmény: dave_dömper (44687)
dave_dömper Creative Commons License 2025.09.03 -1 0 44687

Ami azt az eltelt időt illeti, ami a sorompóberendezésnek a közlekedő vonatok által történő lezárásának indítását követően, a közlekedő vasúti járműnek az útátjáróhoz érketésésig minimálisan el kell tenie, azt

a szóbanforgó vasútvonalon engedélyezett jármű - sebesség, valamint az illető, keresztező közúti átjáró "űgynevezett geometriai tulajdonsáágai", a  keresztezés szöge (hegyes, vagy tompa, hány fokos), az út

és esetleges tartozéka (kerélpárút és / vagy gyalogjárda), melyek a szélességi méretet befolyásolhatják, végül az átjárón közlekedő mértékadó közúri jármű figyelembeveendő sebessége. Ezen adatok alapján számítják ki azt a minimális időt, aminek mindenképp el kell telnie a vonatnak az un. "behatási ponthoz érkezése, valamint az úátjáróhoz érkrzés között. És végül, ezt a minimális "előzárási időt" egy megfelelő tartalékodővel kell megfejelni. Ezzel kiegészülve alakul ki az a tényleges időtartam, ami alatt a közlekedő vonat az általa elért sorompó működtető eszköz ("behatási pont"Ö és az érintrtt sorompós útátjáró között eltölt (elvileg) De - természeetesen - több módosító tényező is akad, attól függően, hogy az adorr átjáró

nem tisztán un. "nyíltvonali működtetésű" sorompóberendezéssel biztosított (például).

Előzmény: oldmumus_v.2 (44682)
korpi41 Creative Commons License 2025.09.03 0 3 44686

Stimmel. A minimális előzárási idő (bekapcsolástól a vonat érkezéséig eltelt idő, amiből a pályasebesség függvényében a behatási pont minimális távolsága kerül meghatározásra) számításában az egyetlen változó tétel a veszélyeztetett útszakasz hossza, azonban van ennek minimum értéke, 30 másodperc. Közel merőleges útnál és egyvágányú pálya esetén a helyszínek döntő többségén a minimumértéket veszik figyelembe, vagyis 30 másodpercet. A piros elővillogás 12 másodperc, utána a csapórúdmozgás kb 7-10 másodperc, így ki is jön az általad tapasztalt további 9-10. Egyébként az előzárási idő független a csapórúd telepítésétől, tehát ha ugyanazon átjáró nem csapórudas, akkor is ugyanakkor kapcsol be mintha az lenne.

Előzmény: traxxtoto (44685)
traxxtoto Creative Commons License 2025.09.03 0 3 44685

Én is olvastam, ma pont meg is néztem a biciklis csoportban említett Kenese - Fűzfő köztit mindkét irányból.. A sorompó teljes lezárása után 9-10 másodperc telt el, amire odaértem a mozdonnyal, 80 km/h sebességgel.

(Úgyhogy az általuk írt "pirosra vált a lámpa és 3 másodperc után jön is a vonat" csak a szokásos túlzás...) 

Előzmény: oldmumus_v.2 (44682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!