Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

laca_1977 Creative Commons License 2025.09.13 0 0 140463

Jöhetne hozzánk egy ilyen... De tetszik a Jelcz is

Előzmény: apron64 (140460)
zeti02 Creative Commons License 2025.09.13 0 1 140462

Az előzetesen a Scale fans oldal által publikált, az újság illusztrációjaként is lefotózott bemutatódarab és a valóban a gyűjtőkhöz került modellek közt a megszokottnál több és látványos eltérések vannak.

- a rendszámon fehér alapon fekete betűk helyett fekete alapon fehér betűk vannak

- a lökhárító ütközőbabái egységes zöld helyett fekete festést kaptak

- a zöld kipufogódob a kipufogócsővel megegyező ezüst színre lett fényezve

- a felépítmény fülke mögötti részét zöld helyett barna színűre fújták

- a pótkeréktartó "fogait" is némlieg módosították és egy pálcával sűrűbb lett

 

Hatalmas pozitívum ennél a modellnél, hogy szokatlan módon az utastér nem teljesen fekete. A műszerfal megkapta a külső karosszéria zöld színét és még a belső ajtókilincseket is kiemelték ezüsttel.

Előzmény: poiuyt172 (140455)
Controlman Creative Commons License 2025.09.13 -1 2 140461

 

Holnap KMO börze.

A megfizethető árú modellek börzéje.

apron64 Creative Commons License 2025.09.13 0 1 140460

Jól emlékszel, hasonló.

Az WOMA gyártmány volt. Pár példányuk még ma is dolgozik. (Az LRI-nek Ferihegyen is volt egy, de amint lehetett lecserélték az erősebb, osztrák gyártmányú MUT típusra, MERCEDES járművön.)

 

Előzmény: laca_1977 (140459)
laca_1977 Creative Commons License 2025.09.13 0 0 140459

Lengyel sorban jön egy ilyen. 

Nálunk IFA volt hasonló felépítménnyel úgy emlékszem 

 

 

 

Controlman Creative Commons License 2025.09.13 -1 1 140458

Sajnos a pótkerék tartó majdnem mindegyik példanyon küzd összeillesztési hibákkal. A kerekek kicsit hajtogathatóak , plusz a gumikkal lehet annyit variálni, hogy nagyjából álljon valahogy.

Előzmény: BU1048 (140457)
BU1048 Creative Commons License 2025.09.13 0 2 140457

Én nagyon vártam, hogy megjelenjen, mert egyedi és volt szerencsém élőben is találkozni a típussal. Összességében egy szép modell. De sajnos van pár apró és két nagyobb hibája. a nagyobb hibái a pótkerék tartó, ami az eredetin nem pont így néz ki. Ráadásul az én példányomon az illesztés is el van csúszva. De sajnos javíthatatlan hibája a plató hátulja (mellékelt képen pirossal jelölve), ahol az eredeti lenyíló rész lejjebb van, így az oldalsó bordázathoz képest a hátsó részen lejjebb fut a bordázat is. Apró hibák azon kívül amit már előttem felsoroltak (ez jellemző az egész sorozatra) a kerekek összevissza állása és némelyik nem ér le a földre. Az eredeti változatoknál volt olyan példány is, ahol a hátsó kerekek felett a sárvédő nem csak a két végén, hanem teljes egészében végig fut a plató alatt (sárga színnel jelöltem). Az ablaktörlő lapátok is csak a szigetszentmiklósi felújított változaton feketék mert a rúd eredetileg szürke, vagy króm színű. Ezektől függetlenül örülök, hogy megvan.

Controlman Creative Commons License 2025.09.13 0 1 140456

Előzmény: ALH (140449)
poiuyt172 Creative Commons License 2025.09.13 0 1 140455

     

 

Bár én nem vagyok szakember, szerintem ez a modell kifejezetten jól sikerült és pici munkával (infralámpa, belső tér kifestése) könnyedén

élethűbbé tehető.

eMPet Creative Commons License 2025.09.12 0 3 140454

Én megint ott vagyok, mint a hűtős Ikarusznál, hogy nem akartam megvenni (tényleg), de délután mégis megvettem.

Olvasom, hogy nem volt megfelelő a fékereje (ileltve a levegőé), az enyémnek jó, mert nem gurul semerre, így viszont nem mászik ki a vitrinből.

 

5 társa még a Savoya Auchanban maradt. Nem voltak a polcra kirakva, csak egy nagy papírdobozban a könyves-újságos kezdeténél a sarokban. Majdnem eljöttem, de megláttam.

apron64 Creative Commons License 2025.09.12 -1 0 140453

A legutolsó képen látható civil változat annyira civil, hogy még a szélvédő sarkait védő oldalkonzolok sincsenek rajta.

 

Előzmény: apron64 (140452)
apron64 Creative Commons License 2025.09.12 0 2 140452

Bliszteren keresztül is látszik, hogy az első és az oldalvillogók is sárgák.

A négy fehér fényszóróból kettőt valóban megfesthettek volna -ha már katonai változatnak adták ki a modellt- infra fényszóróra. (A fényszóróvédő rácsokat lespórolták, de ne legyünk maximalisták. A két belső fényszórót sem nagy dolog átfesteni infrának.)

Ami engem egy kicsit jobban zavar (de majd megszokom), hogy a homlokfalon a két vízszintes kapaszkodó a valóságban lefelé állt, a modellen pedig felfelé áll.

"CSEPEL" felirat inkább csak a bemutató és a polgári célú használatra gondolt példányokon volt. A katonaiakra nem tettek (általában). Lásd a képeket, a teljesség igénye nélkül. Ezért a márkafelirat hiánya miatt szerintem nem kell idegeskedni.

 

Napjainkban, a gyári múzeumban kiállított példány.

 

A típusismertető borítóképén sincs felirat, pedig korabeli kép.

 

Ez a kép is korabeli, a gyári archívumból származik. Ezen sincs felirat.

 

És legyen civil változat is (a felirat miatt).

"A D-566 elõszéria egy példánya átalakítva az expedícióra"  Forrás: Hajdú Ferenc - Sárhidai Gyula: A Magyar Királyi Honvéd Haditechnikai Intézettől a HM Technológiai Hivatalig (HM Technológiai Hivatal, 2005)

 

 

Egy másik civil változat.

 

(Rákattintva nagy méretben nyílnak meg a képek.)

 

Előzmény: ALH (140449)
Gasolin Creative Commons License 2025.09.12 0 1 140451

Az eredetin sem volt jellemző a Csepel felírat (legalábbis amikor én először találkoztam velük)

Amikor a kilencvenes évek közepén voltam katona akkor volt pár M zárolt példány a laktanyában lepusztult állapotban üzemképtelenül.

Kérdeztem a sofőröket, hogy ez milyen teherautó és mind rávágta hogy ezek MAN teherautók (egyszer valaki ezt kitalálta és szájról szájra járt évről évre a dolog).

Na ez volt az amit nem hittem el sem elsőre sem másodikra mert ezek már akkor is ránézésre 20 év körüliek voltak.

Az pedig, hogy a szocialista magyar népköztársaság a hetvenes években német MAN teherautót vegyen honvédelmi célra elég vad ötlet lett volna ezért nem tűnt hihetőnek még fiatal fejjel sem.

Megoldás akkor lett meg amikor a laktanya könyvtárában találtunk egy könyvet "Katonai gépjárművek" amiben volt erről is fotó meg információ.

Ja a könyvben van fotó a prototípus 8x8-as változatról (D-588) és műszaki mentő felépítményt kapott (ebből nem lett sorozatgyártás) és a tervek szerint ennek az alvázára készült volna el a PSZH utódja 4 tengelyen a BTR-ek mintájára.

Előzmény: ALH (140449)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.09.12 0 0 140450

Megérkeztek az első képek, jó a kiállása a modellnek, de a részletek nem mindenhol sikerültek.

Elég bénán nyílik a géptető, nem is szépen illeszkedik, az ajtókárpitok formája és vastagsága is hibás, nem évjárathelyes és a helye, meg a formája sem stimmel a visszapillantó tükörnek, a műszerfal is elég szokatlannak tűnik a fotókon.

Mindez kb. 30 000 forintért.

  

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (140445)
ALH Creative Commons License 2025.09.12 0 0 140449

Valaki körbelőhetné a csepelt. Kis szűrő, vagy tartályszerűség, amit keresőlámpának néztem, csörög a bliszterben és nem tudom honnan szakadt le.

Bontás nélkül, annyi látszik, hogy minden lámpa, index átlátszó, felugrott az oldal beltér és nincs Csepel logó. Az enyémen.

apron64 Creative Commons License 2025.09.12 0 3 140448

Igen várható, máshonnan is ezt hallottam. Ez lesz a röntgenbusz (mozgó röntgen orvosi rendelő).

De októberben megjelenik szintén az orosz MODIMIO buszos sorozatban az IKARUS 415 autóbusz is! Tonycars olvtárs is jelezte már.

 

Más.

Mai megjelenés:

 

A következő pedig ez lesz:

 

Előzmény: jocccsa (140447)
jocccsa Creative Commons License 2025.09.11 0 2 140447

Orosz busz sorból várható!

Kraz 677 Creative Commons License 2025.09.10 -1 1 140446

A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.09.10 0 2 140445

Aki fogékony a márkára, meg az 1:18 méretarányra, figyelgesse a kereskedői kínálatot, mert közeleg a kiadása. 

 

 

 

 

 

Controlman Creative Commons License 2025.09.10 -1 0 140444

Alakul a lengyel vonal is.

 

Kraz 677 Creative Commons License 2025.09.09 -2 1 140443

Előzmény: Kraz 677 (140440)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.09.09 0 5 140442

Mercedes Benz W115 - 1:24

 

A sorozat egy régebben, valahol Dél-Európában kiadott darabja bukkant fel egy honi webáruházban, elfogadható áron. Ugyanezt ugyan kiadták a Whitebox sorozatában is, de az sötétkék, nekem a fehér jobban tetszik.

Rendszámozás után beállhatott a vitrinbe.

 

   

 

 

eMPet Creative Commons License 2025.09.08 0 0 140441

Érdekes, korábban a kosaras emelő volt említve a szeptember 10-i megjelenéssel a következő számnak.

Előzmény: Kraz 677 (140440)
Kraz 677 Creative Commons License 2025.09.08 -1 0 140440

BU1048 Creative Commons License 2025.09.08 0 0 140439

Lehet valahol kiegészítő alkatrészeket kapni idehaza (ablaktörlő, visszapillantó tükör, tengely, kerekek, felni…stb.) a Legendás teherautók sorozat feljavítására?

Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2025.09.08 0 0 140438

Citroën Mehari, szept 12

Állítólag

Előzmény: tamás601 (140437)
tamás601 Creative Commons License 2025.09.08 0 1 140437

Tisztelt Fórumozók!

 

Szeretném kérdezni, hogy az Autólegendák sorozatban mi lesz a következő szám és mikor jelenik meg?

 

Köszönöm.

bekalampa Creative Commons License 2025.09.06 0 4 140436

Valakinek jó humorérzéke volt a kiadónál (vagy csak a véletlen műve):

Halálos iramban legendás sorozat - Chevrolet Impala (1961)
Megjelenés: 2025.08.26.

Legendás teherautók a múltból - Kamaz 5511
Megjelenés: 2025.08.29.

Chevrolet Impala | Üvegtigris (2001)
https://www.youtube.com/watch?v=1ezwMH33fKg

(még ha nem is évjárathelyesek a gépek)

Előzmény: A210 820 08 21 (140379)
Controlman Creative Commons License 2025.09.05 -1 0 140435

Elküldöm az ötletet. Amúgy szerintem meg lehet fújni házilag is, fém az egész kasztni.

Itt jegyzem meg akit érdekel, az vehet belőle diszkont áron a másik börzén.

 

Előzmény: zeti02 (140433)
eMPet Creative Commons License 2025.09.05 0 0 140434

Na ezt inkább megvenném magyar rendőrségiben, mint a hydromilt.

Előzmény: zeti02 (140433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!