Keresés

Részletes keresés

robbanómotor Creative Commons License 2025.09.01 -1 1 74059

Arra én is. Nekem kiesik, nem hiszem, hogy használni fogom. 

 

*

 

Tegnap az RTR-770 motoroshajó-üzemmódba váltott az Aquaréna-betérés környékén, miután leszakadt az ég és több jármű elakadt, majd mindez megismétlődött Mogyoród központjában is, ahol a lezúduló csapadékvíz útátjárókat mosott el és csatornafedeleket nyomott ki. A Fő tér kellős közepén elakadt teherautó mellett nagy nehezen jobbra elfordulva (balra, a Mátyás király úti forduló fele nem lehetett) végül időben jutott fel a 321-es a hévhez, a településen belül kimaradt szakaszt pedig a visszaúton teljesítette, amelyet a forgalmistával való egyeztetés után Fót fele tett meg, kihagyva az Aquarénát, a Hungaroringet, a Kukukkhegyet (99%-os eséllyel kijelenthető, hogy egyik megállóban se lett volna utas) és az M3-ast. Volt ám havária rendesen. 

Előzmény: Caladee (74053)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2025.09.01 0 3 74058

Nyilván ez tényleg szívás, de tapasztalatból tudom, hogy 47 perc két járat között éppenséggel a 18/218-on is előfordult nem egyszer, ha az ürömi körforgalomtól kifelé beállt a 10-es, vagy korábban még a Bécsi úti sorompó tudta megbolondítani a dolgokat... (OFF kedvenc emlékem, amikor második órára kellett mennem, akkor volt egy téglagyártól induló 18-as 8 után, rá talán 15 percre egy auchanos - na ezek rendszeresen értek egymás seggében a Sorompóhoz, az meg már tényleg lehetetlen feladat volt, hogy befelé a 18 és a 18A minimálisan is hangolva legyen.)

Előzmény: sznds (74054)
sznds Creative Commons License 2025.09.01 -1 0 74057

Délben volt nem reggel a csúcsban.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (74056)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2025.09.01 0 1 74056

Ha a szeptember elsejei csúcsforgalomban jut eszébe összetörnie magukat az autósoknak akkor nem csoda, ha akad néhány kimaradt járat az órás torlódások miatt.

Előzmény: sznds (74054)
sznds Creative Commons License 2025.09.01 -2 0 74055

Szóval itt a Bécsi úton érezzük az előnyöket, fáj is rendesen...

sznds Creative Commons License 2025.09.01 -2 0 74054

Ma az üzem első napján két kimaradt járat, 47 perc várakozás után becsoszogott a kitömött 800-as, amiről később már lemaradtak úgy dugig volt.

Na ennyit erről a csodálatos helyzetről...

"Évekig jártam a 18-assal gimibe a lélekre, de sokszor mentem helyette Volánnal, annyival gyorsabb volt, hogy megérte még átszállni is"

Emlékeim szerint akkoriban a sárgág nem álltak meg minden bokornál...

Előzmény: Dr.V.ker. (74042)
Caladee Creative Commons License 2025.09.01 0 2 74053

Kíváncsi leszek hogy az új 323-as viszonylatnak (Dunakeszi-Fót-Csomád-Veresegyház) hogy alakul majd az utasforgalma. Egyelőre kevés és nem a legjobb időpontban történő indulása van.

trizs77 Creative Commons License 2025.09.01 0 0 74052

Rendszám tudorok 4

 

1976.december 31-i dátummal, azaz már inkább 1977-ben az eredeti  VOLÁNBUSZ  = 20.számú Volán átvett 10 db gyári új Ikarus-255-ös autóbuszt.

 

GF 01-67-től GF 01-76-ig.

Ok.

 

Ezek hol jártak?

Nem is emlékszem rájuk .

Távolságiban biztosan nem.

 

Új busz létükre egyből a Szerződésesben kezdték ?

Vagy ez valamilyen külföldi misszió volt ?

 

ki-Mit-Tud róluk ?

 

 

 

 

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2025.09.01 0 0 74051

ITK biztos.

Előzmény: 08-73 (74044)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.31 0 0 74050

köszönöm.

Előzmény: Alexander Pistoletov (74049)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.08.31 0 3 74049

MÁV-Busz, 80-as vasútvonal.

Előzmény: trizs77 (74047)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2025.08.31 0 0 74048

Kő felső - Puskás vonatpótló a Volánbusz által kezelve.

Előzmény: trizs77 (74047)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.31 0 0 74047

Mit jelent az = MB 80 ?

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.08.31 0 1 74046

Logikus lenne.

Felszabadul a H5, mehetnek oda át a szokásos pótló SRD-k.

Előzmény: 08-73 (74044)
kovacszol74 Creative Commons License 2025.08.31 0 0 74045

Szerintem nyugodtan lemehetnének úgy, hogy nem jön helyettük semmi.

Ahogy elnéztem a vonal forgalmát (legtöbb esetben 2-3 utassal szaladgálnak a csuklósok), akár a negyedére is vissza lehetne venni a követési időt.

Előzmény: 08-73 (74044)
08-73 Creative Commons License 2025.08.31 0 0 74044

Apropó: MB80-on holnaptól is maradnak a fehér Conectok, vagy már most mennek le Szegedre? Ha lemennek, mik lesznek helyettük? ITK is beszáll a Volvokkal?

08-73 Creative Commons License 2025.08.31 -3 0 74043

". A többit a 218-as, a 260-as és a 840/848-as szerintem elbírja. Utóbbi duóról egyébként is az a véleményem, hogy már igencsak be kéne kékülnie és áttenni a BKK-s számmezőbe."

 

840 -> 18

 

218 marad

 

848 -> 228

Előzmény: iamaHUN (74039)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2025.08.30 0 6 74042

Évekig jártam a 18-assal gimibe a lélekre, de sokszor mentem helyette Volánnal, annyival gyorsabb volt, hogy megérte még átszállni is. Ebben a térségben vezették be először a helyközi buszok beszámozását, itt a legjobb az integráció, senki le sem szarja, hogy kék, sárga, vagy fehér busz viszi el a villamosig (pár ráérőst a hévig/metróig), az egyetlen kifogásolható részlete a 218-as útvonalmódosításának, hogy a Téglagyári megálló kimarad - de ehhez nem kell az a járat, betérhetne bármi más, ami arra megy.

 

Előny sokkal több lesz, Üröm és Pilisborosjenő felé nagyságrendekkel javul a kapcsolat.

Előzmény: sznds (74038)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2025.08.30 0 2 74041

Szerencsére pont ellenkező irányú trendek vannak, és ez így van jól, de még mindig bosszantó, hogy a Bóbita utcától befelé együtt megy a 260 a Volánnal, gyakran három szóló követi egymást. Jobb hangolás kell, és a 800-848-at minél jobban integrálni a budapesti közlekedésbe.

 

Esztergomból/Pilisvörösvárról/Piliscsabáról meg ott a vonat, ami még az autóval is versenyképes, aki siet, nem busszal megy. A vonatra hordás is működik Solymáron és Vörösváron, ezt még kell fejleszteni, erre jó a 218 új útvonala, Aranyvölgynél át lehet szállni normálisan,  Üröm vá a jelenlegi formában ráhordásra alkalmatlan sajnos.

Előzmény: iamaHUN (74039)
6243 Creative Commons License 2025.08.30 0 2 74040

Csak azt felejted el, hogy a 800-as ma már semmivel nem különb, mint a részben párhuzamos 820/830, ergo miért ne állna meg ezekben a megállókban? Régen valóban gyorsjárat volt Pilisvörösvárig, de nem is szóló buszokkal bohóckodott óránként. Ott van mellette a vasút. Az a minimál utas meg aki eddig a 218-assal utazott, most megy sárgával. Arról nem beszélve, hogy elvileg az Auchan nem fizeti tovább, ami Budapesten is tendencia, szóval semmi meglepő a lépésben.

Előzmény: iamaHUN (74039)
iamaHUN Creative Commons License 2025.08.30 -3 1 74039

Magamból kiindulva szerintem a 800-as busz utasai sem fogják díjazni, hogy még plusz 5 megállóval több lesz (és itt most nem kifejezetten a solymáriak ellen beszélek, lehetett volna bárhol máshol ez a plusz 5 megálló, akkor is ezt mondanám). Az meg végképp indokolatlan, hogy még az Auchanhoz is betérjen, még ha nem is minden indulásnál. Nem igazán értem, hogy a 10-es úton a Solymári elágazás (Auchan áruház) megállónak hogy van még létjogosultsága a jelenlegi helyén. 500 méterrel odébb kéne rakni a körforgalom felé, hogy az Auchan parkolójában lévő buszmegállóval kb. egyvonalban legyen, és meg lenne oldva, nem kéne betérni. Legfeljebb még egy zebra jönne jól oda.

 

Lassan egyébként – előre is elnézést a hasonlatért, de – tényleg ott tartunk, ha a kutya az út mellé sz@rik, oda is kirakják a megállótáblát, konkrétan mint egy helyijárat, már úgy jár a 800-as majdnem minden érintett településen. Simán lenne pár megálló, amit ennél a járatnál már rég el kellett volna felejteni, kezdve az olyanokkal, amiknek az 500 méteres körzetében van egy másik. Folytatni meg lehetne azokkal, ahol kb. szökőévente van 2 utas és más járat is lefedi, legfeljebb ráhord a 800-asra. Budapesten belül pedig bevezetném, hogy a 800-as, 820/821-es és 830/832 busz esetén az Árpád hídig csak leszállás, kifelé pedig csak felszállás legyen. A többit a 218-as, a 260-as és a 840/848-as szerintem elbírja. Utóbbi duóról egyébként is az a véleményem, hogy már igencsak be kéne kékülnie és áttenni a BKK-s számmezőbe.

Előzmény: sznds (74038)
sznds Creative Commons License 2025.08.30 -3 2 74038

Pont a Téglagyári térnek volt forgalma, esőbeállóval, paddal. Ez a megálló hétfőtől megszűnik, a legközelebbi 300 méterre van - Solymár, Szarvas. Itt se esőbeálló, se pad, se zebra, csak egy ütött-kopott járda. Három bécsi úti megállót pár éve szépen átépítettek, kettőhöz még zebra is jutott, egyhez meg jelzőlámpa is, a mi környékünkre nagyvonalúan tesznek, de az adókat behajtják.

Innen jártam iskolába majd dolgozni a 18-assal, sokszor a Szentlélek térig megyek a HÉV-hez - nem baj átszállok még egyszer.

Az utcában lakott több bkv-s dolgozó, köztük édesapám is. Éjjel háromszor jött ki szolgálati járat az óbudai garázsból, de mindez csak a múlté. A sárgák/fehérek sokszor késnek Budapest felé és az első járat is később indul, hétvégén több mint egy órával, arról nem beszélve, hogy állóhelyet is kell majd találni mondjuk a 800-ason 🙁 mert nem egy innen induló buszra ülünk fel.

Kritikából, okoskodásból eddig is jutott a környékbelieknek, köszönjük a továbbiakban nem kérünk belőle.

Előzmény: 18-09 (74037)
18-09 Creative Commons License 2025.08.29 -1 7 74037

Mesélj, milyen problémát okoz? Milyen kapcsolat, megállóhely kiszolgálása szűnik meg ami releváns? Téglagyár? Volt ott évente 2-4 fő aki fel-leszállt? A többi megállóban nem romlik a kiszolgálása annak a napi néhány tucat utasnak.... 

Előzmény: sznds (74033)
robbanómotor Creative Commons License 2025.08.29 0 1 74036

Aha. 

Előzmény: sznds (74033)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2025.08.29 0 2 74035

Úgy nézem végül csak Gyöngyösig ment, mert már visszafelé tart onnan.

Előzmény: LSU 106 (74034)
LSU 106 Creative Commons License 2025.08.29 0 1 74034

21:15-ös Budapest-Eger (RLT-916) kapott egy másodrészt: RVY-722-t (agglomerációs Mercedes Conecto G). Elvileg végigmegy...

sznds Creative Commons License 2025.08.29 -9 0 74033

Végre?? Sokunknak okoz problémát a megszüntetés. Éveken keresztül nyírták a vonalat te meg tapsikolsz?

 

Előzmény: robbanómotor (74032)
robbanómotor Creative Commons License 2025.08.27 0 6 74032

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/jelentos-fejlesztesek-volan-jaratok-menetrendjeben-10-es-fout-tersegeben-uj-illetve-bovulo 

 

A 218-as agglomerációs autóbuszok Solymár, Auchan áruház helyett ezentúl Ürömön át Pilisborosjenőre közlekednek. 

 

Végre! Erre is miért kellett 2025-ig várni... 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.08.26 0 3 74031

SRD-351 -> Szigethalom

trizs77 Creative Commons License 2025.08.26 0 3 74030

Az itt és más tipokikon beszélgetők többségénél én nagyobb fontosságot tulajdonítok az 1000 lakosra jutó személyautók számának (növekedési ) ütemének mint a többség.

 

Lásd Városi Közlekedési topik 356.577, 578, 579, 580-as hozzászólások.

 

Ezek a hatások a városi közlekedésben is érvényesülnek de szerintem a fő érvényesülési területük az elővárosi forgalom, a legfőbb pedig a helyközi forgalom.

 

Klasszikus Volán vadász területek.

Voltak.

 

Tehát a folyamatos és erős utas vesztés egyik fő okának ennek a folyamatnak az erősödését tartom.

Évente 50.-60 ezerrel nő a személygépkocsi száma Mo.-n.

Sajnos egyre öregebb az állomány.

 

De a kis- és közép városi autóbusz utasszám csökkenés nem fog megállni.

Folytatódik.

 

A kb. 40-70 ezer léleknél kisebb városainkban további hálózat és kínálat szűkítések, teljesítmény kivonások várhatók.

 

Az elővárosi és helyközi utasok száma is folyamatosan csökken és a csökkenés belátható idén belül nem állítható meg.

 

Egyedül az olyan nagyvárosokban vagy azok környékén számítok utasszám stagnálásra ahová a személyautóval való bejutás hosszadalmas és ami még ennél s fontosabb a cél állomáson (munkahely, iskola) a bejuttató autó napi parkoltatása vagy nehéz, vagy drága, vagy meg sem oldható.

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!