Keresés

Részletes keresés

forceberg_avs Creative Commons License 25 órája 0 4 109116
Előzmény: Kront (109115)
Kront Creative Commons License 26 órája 0 2 109115

kanyarféklap? azért jó látni, hogy ezzel a földön van a gép és nem felhők közt fotózták.

Előzmény: martinaxe7 (109114)
martinaxe7 Creative Commons License 27 órája -1 1 109114

feketefelhoo Creative Commons License 1 napja 0 0 109113

OFF OFF-ja :) :

 

Oké, nincs tapasztalatom, csak mások elbeszélései alapján írtam. Lehet, hogy valahogy kitekersz vele, de siklásban elmerülsz, mint a nyeletlen balta.

Nem véletlen, hogy a távrepülők körében nem terjedt el. 

 

No de, nem offolom a topicot 

Bocs :)

Előzmény: Batya (109111)
Kront Creative Commons License 2 napja 0 0 109112

én csak egyszer próbáltam egy kölcsön gépen, nagyon tetszett, kicsit (pozitív módon) mindig is irigykedtem, hogy akkor mennek, amikor akarnak, nem kell hegy, csörlő... de aktív időben nem mertem volna vele járni, csak hajnali meg esti gyógyiban. tartottam volna tőle, hogy erős időben, hogy tudnék kezelni egy ernyőeseményt annyi vassal, benzinnel a hátamon...

Előzmény: Batya (109111)
Batya Creative Commons License 2 napja 0 1 109111

Bocs az off-ért.  Valamikor sokat repültem hátimotorral. Kitűnően lehetett termikelni a Bálint féle aktív karos hátimotorral. Azóta sem találtam  jobbat, kényelmesebbet a "gyári" keretek közül.

Előzmény: feketefelhoo (109101)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja 0 1 109110

Rákerestem a típusra, szerintem az alsó deck végén levő first class longue utasait kényeztethették így, ott látok single seat elrendezést (az ülés fölött hálórekesszel!!! ), fent 2x2 volt végig.

 

stratocutaway.jpg (1636×781)

stratosleeper-1.jpg (990×783)

 

Előzmény: Kront (109109)
Kront Creative Commons License 2 napja 0 0 109109

ez vajon az alapcsomag része volt az akkori Ryanairnél vagy már valami economy++ ?

 

(oké, inkorrekt. akkoriban tízszeres volt a jegyár, ez volt a legdrágább társaság és a típus negyede lepotyogott az égről)

Előzmény: A210 820 08 21 (109105)
heted7 Creative Commons License 2 napja -2 1 109108

"Én nem írtam, hogy lángbaborult "

 

Én nem írtam, hogy te írtad. Linkelted, ezzel terjesztve a butaságot.

 

"Egyébként megnézted a videot?"

Meg. Nem borult ott lángba semmi, főleg nem egy utasszállító. Volt tűz, de a lángba borulás nem ilyen.

 

Egyébként te megnézted a videót? :)

Előzmény: rece_fice (109104)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 109107

Előre is bocsánatot kérek de egy OFF kérdésem van és nem jutott eszembe jobb fórum ahol megkérdezhetném.

 

Bajor Imre anno a Heti hetes műsorban elmesélt egy sztorit tizenplusz éve.

Repült valahová egy MALÉV géppel.

A pilóták behívták a pilótafülkébe és rongyosra szívatták őt ott bent, Ő meg elhitte.

Ez pár perc de nem találom sehol a neten.

Aki tud, kérem segítsen egy linkkel.

 

Előre is köszönöm.

 

ON

 

Jahno Creative Commons License 3 napja 0 3 109106

Ja, szikrázott a hajtóműve.

Előzmény: rece_fice (109104)
A210 820 08 21 Creative Commons License 3 napja 0 1 109105

Insta fotó: 1949 Pan American Stratoruiser -pulykavacsora, figyelemre méltó a kés mérete. :-D

 

rece_fice Creative Commons License 3 napja -2 0 109104

Én nem írtam, hogy lángbaborult 

Egyébként megnézted a videot?

Előzmény: heted7 (109103)
heted7 Creative Commons License 3 napja -2 2 109103

Szépen kérlek, hogy ilyen bulvár szarokat ne is linkelj. Köszi!

"Lángba borult egy Boeing utasszállító, az utasok már megírták a búcsúüzeneteiket + videó" Rohadtul nem borult itt lángba semmi.

Előzmény: rece_fice (109102)
rece_fice Creative Commons License 3 napja -2 1 109102
feketefelhoo Creative Commons License 3 napja 0 1 109101

:-)

 

Próbálkoztak azzal is. Mármint, hogy hátimotorral termikelnek, távrepülnek, de baromira elcseszi a teljesítményt a keret, meg fordulózgatni se olyan egyszerű vele.

 

Illetve videón láttam olyat, hogy UL-el vontattak siklóernyőernyőt, nagyon hosszú kötéllel. Így az ernyő a "belső íven" tudta a saját sebességével követni a vontatógépet.

 

Nem tudom mi az előnye a helikopteres vontatásnak, de legalább drága lehet

 

A Turbo Cmelak-ot viszont nagyon szeretik :)

 

Facebook

 

 

Előzmény: Kront (109099)
XANTIi Creative Commons License 3 napja 0 0 109100

Itt is volt ilyen kunszt. Lujó emelt a magasba függeszkedésben, 0 sebességnél egy vitorlát. Budaörsi repnapon jó sok éve. 

Előzmény: Kront (109099)
Kront Creative Commons License 3 napja 0 0 109099

nem is csodálom, hogy valaki kitalálta. amilyen teljesítményű drónok vannak manapság. lassan azt is kitalálhatnák, hogy az ernyős hátára szerelnek egy légcsavart és magát vontatja fel. vagy várjunk csak...

 

az Államokban olyat láttam, hogy repülő helyett helikopter vontatja üzemszerűen a vitorlázókat.

Előzmény: feketefelhoo (109098)
feketefelhoo Creative Commons License 3 napja 0 1 109098

Őszintén szólva gőzöm sincs :-) Valahol biztos le van írva

 

Erről jut eszembe, bár némileg OFF : ernyőzésben már van drónos vontatás

 

 Drone Towing a paraglider from 0 to 1050m in 4.5 minutes. The 1st specilized paraglider towing drone

Előzmény: Kront (109096)
BJani Creative Commons License 3 napja 0 0 109097
Előzmény: Kront (109096)
Kront Creative Commons License 3 napja 0 0 109096

van arra valami szabály, hogy egyszerre hány gépet lehet vontatni? (feltételezve, hogy nagyon képzett az összes pilóta)

 

külföldön (Franciaország, Oroszország, Németország, Csehország...) mindig csak egy gépet láttam felakasztva, Magyarországon régebben a géppár teljesen hétköznapi volt.

Előzmény: feketefelhoo (109094)
Kront Creative Commons License 3 napja 0 0 109095

úgy tűnik, nem az első repülésük volt.

Előzmény: feketefelhoo (109094)
feketefelhoo Creative Commons License 4 napja 0 0 109094

Lehet volt már 

 

5-ös vontatás Fahegy-Budaörs

Előzmény: Kront (109093)
Kront Creative Commons License 4 napja 0 1 109093

tegnapelőtt Franciaországban egy vontató és egy mögé kötött vitorlázó állt bele egyszerre a földbe. nem élték túl a pilóták. ennek kapcsán tett fel valaki egy régebbi videót a pprune-ra, ami a vontatás veszélyeiről szól. gondolom a vitorlázók ezeket a helyzeteket már unásig ismerik, de nekem, aki soha nem vitorláztam, érdekes volt: https://www.youtube.com/watch?v=5cpqFzhM9dY

Kront Creative Commons License 4 napja 0 1 109092

kezemben a múlt heti biztosításom, amit a legnagyobb hazai online oldalon kötöttem. érvényes: "Csehország egész területére és az oda- visszaút által közvetlenül érintett országokra, bele nem értve a kiindulási országot", na engem ilyen helyzet érdekelne, nem az, ami az egész EU-ra szól. ha egy Egyiptomra kéred, azt is szét szokta cincálni és felsorolja az ország azon részeit (Sínai, Kairó, Alexandria...) ahova érvényes és az ország többit részét kizárja. Szudán detto. gyakran utaztam oda, de a déli részt mindig kizárta. amikor kitalálták, hogy a sima nyíltvízi merülés 30 méterig is extrém sportnak számít meg a motorozás(!) is, akkor kötöttem egy nemzetközi biztosítást a németeknél, ami még Iránra meg Gáza városára is érvényes (konkrétan így van benne: covers the entire area of planet earth), de az meg csak extrém sportolás és motorozás esetén térít. a téma innentől abszolút off, csak gondoltam hátha volt valakinek személyes tapasztalata ilyen helyzettel, amikor kényszerből van elhagyva a biztosítási terület. pl. divertálás miatt.

Előzmény: bárány (109090)
BJani Creative Commons License 4 napja 0 0 109091

akkor meg egyértelműen az volt a leggyorsabb, amit a pilóták és az irányítás a legkisebb kockázattal össze tudott hozni úgy, hogy alkalmas a gép és a beteg fogadására

 

Az ilyen egészségügyi kényszerhelyzetek esetén jellemzően (99%) a személyzet hozza meg a döntést, hogy hova szeretnének divertálni, az irányítás meg csak kiszolgálja a kérésüket.

 

A jelen Saudia esetén pl. irányítási szempontból sokkal kedvezőbb lett volna egy müncheni divertálás. Nagyjából irányban áll a gép orra, messze a körzethatár (EDDM TMA), van idő és hely süllyeszteni és koordinálni. De ha a pilóta kérése az Ferihegyre szól, akkor ezt fogják maximálisan kiszolgálni-támogatni minden oldalról, még akkor is, ha ez jelentős munkaterhelés növekedést okoz az irányításnak.

Előzmény: Kront (109088)
bárány Creative Commons License 4 napja 0 0 109090

Nem célországra érvényes az átlag utasbiztosítás, hanem nagyobb területre, akár kontinensre. Egy holland utazásra pl. biztos érvenyes az EU-ban bárhol. Általános tájékoztató oldalon azt olvastam anno, hogy több országba tett utazásnál a legtávolabbit kell megadni.

A kalkulációhoz kérhetnek konkrét országot, vagy a régiót is elég lehet megadni.

Előzmény: Kront (109088)
feketefelhoo Creative Commons License 4 napja 0 0 109089

Jogos, gondoltam is rá, csak kiamaradt a hsz-ból :)

Előzmény: bárány (109086)
Kront Creative Commons License 4 napja 0 2 109088

akkor meg egyértelműen az volt a leggyorsabb, amit a pilóták és az irányítás a legkisebb kockázattal össze tudott hozni úgy, hogy alkalmas a gép és a beteg fogadására.

 

nem is teljesen off, kíváncsi lennék egy szakértő válaszára: manapság egyre gyakoribb az olyan utazás biztosítás, ahol meg kell adni a desztinációt és a közlekedési módot. a szerződésben meg az fog szerepelni, hogy a biztosítás érvényes a repülőn és a célország(okban) (sőt, van, hogy azon belül is csak adott régióban) bekövetkezett balesetekre. vajon, ha e.ü. vészhelyzet miatt divertál a gép egy olyan országba, ami sem az útvonalon, sem a felsorolt célországok között nem szerepel, fog téríteni a biztosító? például egy olasz vagy német járat Svájcban lerakja a beteget, térít-e a biztosító. (a józan észt most nem hoznám ide, az jellemzően nem összeegyeztethető a biztosítási tevékenységekkel)

Előzmény: A210 820 08 21 (109087)
A210 820 08 21 Creative Commons License 4 napja 0 0 109087

Egyébként a Saudia az medical emergency volt, utasrosszullét és hamar reppent is tovább.

Előzmény: Kront (109084)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!