A 75100hsz-ban írtam róla. Amikor először próbáltam erősen áradt a Duna. Mostani normalizálódott állapotában próbálva, úgy néz ki, kicsivel nagyobb az emelkedése mint ami rá van írva. Legalábbis az azonos paraméterű Solas csigához képest. A Solas elforog 5600-ig, ez a Koetsu 5500/5550-ig. Ha majd ezt is megélezem, lehet ez is többet fog forogni. :)))
Ez kb.11,5x11-es,jelenlegi terhelésnél kicsit kicsi lehet,csak próbának tettem fel,hogy egyáltalán számításba jöhet-e a Mercuryra.Ebből van gyári 14-es,meg kínai 11-es,12-es(ezek nyikorognak kicsit),meg egy 13-as van fent a Yamahán.A Mercuryn lévő 10,5x 13-as rozsdamentes,ami jelenleg pont jó,6000-ig elforog most kis terhelésnél.Amikor plusz két fő is ült bent,érezhetően lassabban ment siklásba.Kell egy tartalék propeller,és minek vennék,ha itt van 3 is?
Nem kicsi az a 11-es csiga? Épp egy hasonló motorhoz gondoltam rendelek Rikárd saját márkás 14-est, 11-essel 4000rpm-nél 10% slippel 32kmh-t számolok, szerintem tudna többet
Az egyiket Bodo Müller írta,és vhonnan Norvégiából a hajdani vikingek útvonalán mentek a Fekete tengerre,a másik kaland Szicília megkerülése után Észak-Afrika.
Kérdezd a mesterséges intelligenciát!Én már így papaként többre nem emlékszem🙂
Amit korábban is tudtam már,hogy két könyvet is írtak szétszedhető Wikingekkel megtett túrákról,és mindkettőt olvastam is.
Van viszont egy kaland,amiben egy akkor 64 éves Knipping nevű pasi vett részt,egy szétszedhető Wiking Seetörn csónakkal 1979-ben.
Velencéből Port Saidba ment 16 nap alatt,ami 200 km/nap fölötti teljesítmény.Ennyit Wiking csónakkal még senki sem ment egyhuzamban.Maga az elkövető állítólag 4000 órát ült Wikingben,és 114.000 km-t tett meg.
A Mercury motoron,a propellertengelyen (mint általában minden más motoron is)
van egy nagy alátét közdarab.Erre illeszkedik a propeller,gondolom,hogy ne érje el a hajtómű házat.
Úgy rá van szorulva,hogy meg se lehet mozdítani,hiába fújkálom.Wd-40-nel.
Erőltetni nem akarom,csapágylehúzóval le lehetne venni,de nincs ilyen nagy itthon,így egyelőre így marad.Legalább nem veszítem el...🙂
Akkor lenne jelentősége,hogy le lehessen venni,ha pl.felteker valamit a propeller-damilt,hálót,szigonyos búvár szakállát🙂 stb.és beszorul a hajtóműház,és az alátét közti résbe.
Ennyiből nem lehet eldönteni. Oszcilloszkópon kellene látni hogyan esik a feszültség, mert így lehet pont azt a pillanatot kapta el műszer amikor párszázad sec-re felszalad az áram.
Ez ugyan az áramfelvétel, de ezzel fordítottan arányos a feszültség. Itt látszik, hogy az első csúcsáram nagyon magas, de az nagyjából 0.05sec ideig tart. Abban a pillanatban nagy a feszültségesés. Utána már messze kisebbek az áramcsúcsok.
Az a 8.8V nem túl acélos egy 100Ah-ás akkutól, ekkora benzines motor mellett, de nagyon rövid ideig annyi és teker rendesen az indító. Legalábbis most....