Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gss Creative Commons License 2025.08.11 0 0 227563

Ettől kicsit öregebb-és gyengébb hármas vételén nagyon gondolkodtam,(de már elmúlt) ott a kuplungpedál beesése meg a műszerfal pókhálósodása,tükörbehajtás fogaskerékhalál ami rémlik a fb csoportból.

Meg hogy dízelt NEM.

Előzmény: bxbreak85 (227548)
Airbag. Creative Commons License 2025.08.11 0 0 227562

Üdv

 

A körbe polzocásra plusz egy szavazat

 

én a hétvégén csinálom meg a garázsban a 2 falat

van az a falra szerelhető sínes változat,amibe be lehet akasztani a polc  tartót..

Előzmény: Quattroman (227561)
Quattroman Creative Commons License 2025.08.11 0 0 227561

Dexion polcokkal lehet függesztett rendszert is készíteni, ha elég erős a födémváz de a horgonyzó helyek kialakítását kellőképpen erősre kell kialakítani

Előzmény: kormi07 (227557)
Quattroman Creative Commons License 2025.08.11 0 0 227560

ha az egész felületet  akarnád használni fregoli stílusban, annak komplikált a fel le mozgatása.

olyan csigarendszert kell készítened ami egy csörlővel működik, de mind a négy sarkán emeli/ süllyeszti.

vagy egy dobra négy kötelet tekertetsz. az sem egyszerűbb

Előzmény: cam aro (227553)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.11 -1 0 227559

Hogy kép is legyen

Előzmény: Paco155 (227558)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.11 -1 0 227558

Na, hogy ez a thread is le legyen zárva értelmes módon, megoldással. 

 

Miután semmi sem segített amit javasoltatok vettem egy másik BC-t is amit bele lehet próbálni, és esetleg lehet rajta gyakorolni.

Egy obd aljzat kábeleit feltüskéztem  és egy anya-anya végű szalagkábelt is kapott. Az OBD-BC kapcsolási rajza alapján a vezetékek elmentek a BC megfelelő csatlakozóinak a megfelelő lábára és ki lett csipogtatva. Kapcsolat ok.  A BC ezen kívül kapott delejt egy műhelytápról és légyen teszt.   Nem működött úgy sem bammeg. Sem az új BC sem az eredeti.  Na ez nem kábelezési gond lesz vagy, hogy valami visszapofázik rá.....   

 

Úgyhogy hosszú internet túrás, és diag adapterek specifikációinak elemzése után erős lett a gyanúm. Az ELM327 és klónjai alapvetően CAN buszra vannak felkészítve nem pedig CAN starra. Azaz van bennük egy busz lezáró ellenállás  ami általában a panelen egy 120 ohmos mütyür valahol a CAN csip mellett. Úgy könnyebb megtalálni, hogy a hatos és 14-es lábakat köti össze, csak vissza kell követni a nyomtatáson. A kínaiban is és az eredetiben is így van, viszont a nem elm klónok hanem saját fejlesztésű elektronikák nem mindig tartalmazzák.

Gyors ellenőrzés, előbányásztam az Alfából az OBDlinket, és megmértem - megaohmos nagyságrend. A Konnwei esetében viszont a 6-14 között 123 ohm mérhető. Mecsíptük Oszi!

Ellenpróba: Juhéééééé az OBDLink hajlandó kapcsolódni a tesztasztalon az új BC-hez. Akkor nézzük a régivel mi a helyzet: Ahhoz is. 

 

Viszont korábban amikor be volt szerelve akkor nem volt jó. Úgyhogy régi BC visszaszerel de labor konfigban és csak tápot kap meg azt a két csatlakozót ami mindenképp szükséges. Csatlakozik. Igaz százezer hibakód de konnektál. 

A csatlakozók egyesével visszadugdosása után a hibakódok aktívból szépen mentek át tároltba kivéve a CAN busz hibát ami végig aktív maradt. Pedig már minden vissza van dugva. Felgyújtalak bazdmeg! Oké, legyen a hibakódok törlése. 

Mit ad isten törölhető. És nem jön vissza. Wattafak? 

 

Allah nagy, Allah az egyetlen. És persze áldassék az úr neve.  Jöjjön a Konnwei megmérettetése. Persze nem csatlakozik. Nem baj, tudom hogyan bánjak el veled. Páka, nagyító és a 0.5x1 mm-es ellenállat kirugdosása a világűrbe. Panel tisztítás és összeszerelés után a Konnwei is tökéletesen konnektál*. 

 

 

Tehát a lényeg: Hiába mondja a csatlakoztatási teszt, hogy az ELM327-es diag eszközöd full kompatibilis és minden canhoz csatlakozni fog ezt nem szabad elhinni - mert van amihez nem fog.  Ilyenkor elő a multimétert és az megmondja az igazat.  

 

 

 

* persze ezek után lehet, hogy a buszos rendszerűekhez majd nem, de azt magasról leszarom. :D

 

 

Előzmény: kormi07 (226839)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.11 0 0 227557

2 meternel tobb magassagra nincs szuksegem

 

őő te tudod h hol férsz el, de nekem épp 2m magas a garázs.

állandóan figyelni kell, motorháztető-5.ajtó-antenna kombóra, valami mindig beleakad.

polcot nem tudok ajánlani hirtelen.

Előzmény: cam aro (227553)
almaata66 Creative Commons License 2025.08.11 0 0 227556

Sziasztok. Egy 2001-es Xsara kiemelővillát szeretném kicserélni, de nem boldogulok a stifttel, ami ott tartja. Ti hogy szeditek le? Köszi.

Paco155 Creative Commons License 2025.08.11 0 0 227555

és 15 az elején -> és 150 az elején 

Előzmény: Paco155 (227554)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.11 0 0 227554

Szoktak olyat csinálni, hogy egy merev plató mondjuk 4x4 méteres (50-50 centi marad el kétoldalt hogy le tudd engedni, és 15 az elején hogy ne a fejedre engedd hanem elférj te is) 5x10 pallókból összecsavarozva a tetején OSB  és a négy sarkán engedhető le csigával. De mert ez nehéz  ( főleg megpakolva) elektromos csörlő illik hozzá, illetve hátránya hogy csak akkor tudod leengedni ha kiszállsz.  Olyankor viszont az előnye az, hogy csak besétálsz a dobozaid közé és a földön pakolsz. 

 

Ha kis létra is elfogadható megoldás, akkor egyrészt milliónyi plafonsínes rendszert találsz dobozokkal együtt, másrészt csinálhatod azt amit én, hogy két méter magasan körben készítesz egy méter széles polcot. Az 18 négyzetméter ami kicsivel nagyobb felület is mint a leengedhető 16 m2. De ezt csak létráról tudod kezelni.

Előzmény: cam aro (227553)
cam aro Creative Commons License 2025.08.10 0 0 227553

OFF. 

igy koltozesel kicsit megfaradt az elmem. 
lett hirtelen egy kb 30 Nm-es garazs.. (5x6m ) ami teli van szarval. 
mar mint a szarvjaimmal..a padlon.. 
elkollene oket pakolni. .. de hova.. ? 

fal melle van polc/fiok/szekreny rendszerem.. de egyreszt szarok,  -nem tecc - masreszt munkateruletet foglalnak..amire semmi szukseg.  
a garazs teto szerkezete ( acsolt fa ) kb 3 meter magassan ( ettol tobb, ezek csak az also kereszt gerendak ) szvsz csavarozni van mihez.. 
szvsz vagy letrazok fel/ es le/ mindent az also gerendak fole.. . ami nagyon nem tetszik.. 
vagy. 
nekem  2 meternel tobb magassagra nincs szuksegem. 
igy van egy meter ures hely a fejem felett. .30Nm-en.. 
(ennyi nem kell ) 

ide kollene a vilag legegyszerubb fel/es le mozgathato tarolo polcait fel szerkeszteni.. 
tehat polcok /inkabb tarhely/ de nem fal mellett, hanem teto alatt. 
fel/le mozgathatoan... mint egy fregoli.. 

na... itt faradtam el. 
nincs ra otletem. 
sin rendszer.. vagy eleg egy 1/4 kotel alapu csigas..  
(nem baj ha libeg. csak ne essen le, es ne legyen utban mikor nincs ra szukseg.. )

otlet kellene,.
helysporolas jeligere.. 

bxbreak85 Creative Commons License 2025.08.10 0 0 227552

Sosem volt még 2000-es évjáratnál fiatalabb autóm.. Kicsit erős váltás lenne egy 2025-ös Mazda.. :) 

Előzmény: kormi07 (227550)
cam aro Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227551

86-ban meg mazda  volt.. 
mar most ford. 

mondjuk egy 2025 auton nem sokat kellene izgulni.
(a linkeden az van  ) 

Előzmény: bxbreak85 (227545)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227550

hátha jó lesz.

toyotás ember ne vegyen már mazdát:-))

Előzmény: bxbreak85 (227546)
mica-r Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227549

Ha van interneted, akkor elég könnyen lehet tájékozódni 

:-)

Előzmény: bxbreak85 (227548)
bxbreak85 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227548

Múltkor jártomban keltemben láttam ezt az autót. Csak azért álltam meg, mert ritka ma már a limousin forma.

Mikor néztem az adatlapját 2500 ccm 140 Le és szívó benzin 6 -os kézi váltóval.. Azt gondoltam üdítő kivétel 

lehet a mostani 3 hengeres 1000-es turbók között.  Mivel nem ismerem a motort ezért volt a kérdés.. 

A színe az...hát mondhatni érdekes.. :) 

Milyen gondok szoktak lenni ezekkel a skyactív benzines motorokkal ? 

https://www.autoscout24.de/angebote/mazda-3-2025-fastback-centre-line-2-5l-e-skyactiv-g140-6mt-elektro-benzin-gelb-30f7dc8e-9894-40c5-af12-28e0bc9ccaef?source=dealerpage_stock-list 

Előzmény: Quattroman (227547)
Quattroman Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227547

a SkyActiv nem egy jó hírű motor

Előzmény: bxbreak85 (227545)
bxbreak85 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227546

Voltam otthon . Ugye a hibát csak hosszú úton tudom tesztelni. A kiinduló állapot : P0171 ,P0174 . 

Élőadat ,méricskélésre semmi lehetőség. Ezért az idők folyamán random kapott : egy hátsó lambda szonda kiemelőt , egy főtengely holtponti jeladót. 

Haza felé a félutas pihenő után ugyanúgy dobta a check engine-t. A következő kúton ránéztem : Ekkor már csak 1 hiba volt P0171. 

Volt nálam egy új Denso légtömegmérő (a gyári is az.) Azt beépítettem + töröltem a hibát.  Azóta ment kb. 1500 km-t,de eddig nem jött vissza a hiba. 

Nemsokára jövök megint,majd akkor kiderül .  Vissza meg már csak műkedvelésből is a diesel BX-el jövök.. Abban nem fog check lámpa világítani.. :) 

Ha marad a hiba ,akkor vedd úgy ,hogy elkezdtem könyörögni ,hogy nézz rá a gépre.. 1 hónapig minimum marad. 

Kartergáz csöveket megvettem a Toyotánál ,mert üveg kemények voltak , pcv szelepet kitakarítottam , körbefújkáltam a szívótorkot alapjáraton..Ennél 

nem változott az alapjárat. Végig néztem amit tudtam a motortérben ,de ott gyári kókányolásmentes minden. 

Előzmény: kormi07 (227543)
bxbreak85 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227545

Benzinesek pedig valaha jók voltak.. Konkrétan közöm egy 1986-os 626 Gt Coupépoz volt. 2.0 

benzines hengerenkénti befecskendezéses  motorral.

Az ment mint a szélvész,a tempomattól a motoros ablakig abban minden működött mindig.

Izzók a műszerfalban az eredetiek voltak és a külső világításban sem kellett cserélgetni.

Egyedüli baja a rozsdával gyűlt meg. 

 

Előzmény: mica-r (227544)
mica-r Creative Commons License 2025.08.09 0 1 227544

Nem nagyon van idős Mazda az utakon...

Előzmény: bxbreak85 (227540)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227543

itthon vagy?

p0171 hogy áll?

Előzmény: bxbreak85 (227540)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.09 0 1 227542

lehet ő írja a chatgpt-t:-DD

Előzmény: cobra46 (227541)
cobra46 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227541

.....ahogy mondottad volt...

 

Üdv

Előzmény: lacipécs (227535)
bxbreak85 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227540

Van valakinek tapasztalata szívó benzin Mazda 3 -ba szerelt 2.5L e-SKYACTIV G140  motorról ? 

A mai trendeknek eléggé ellent mond a 2.5 l szívó motor 140 lóerővel.. 

Vajon tartósabb lehet mint a mostani átlag turbo motorok ? 

cobra46 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227539

Sziasztok!

 

Odáig eljutottunk nagyon nem kevés küzdelem után , hogy a villamos hálozatot--vezetékelést---kontakt--testhibákat átnézve-javitgatva stb nagy valólszinüséggel kitudtuk zárni mint hibaokózót!!! 

A P1246 gen .hibát "nézegetve" a ventillátor vészüzembevaló bekapcsolás okán., ugy találtuk hogy az egyik jelszálon Zéró fesz van stb.., biztonságért ECU-ig elmentünk mindkettöt leellenórizni., teljesen rendben találtunk mindent...,

Levettük a generátort utolsó erönkkel .,noha jav elött egy felületes töltésellenörzést csináltunk : Töltés kb13.9V .,tartotta is röviden megterhelve fogyasztókkal---K.lámpa is előirásszerüen elaludt.

A 3 Tüs csati lehuzva a 3 vzeték a kezembe maradt kb 5cm-es hosszuságban.., felületesen összevoltak szigetelve ,miután "gondosan különböző távolságban egymástól  elvoltak vágva.., nem összeforrasztva-összecsavarva hanem szándékosan elcsipve!!!!

Már gondoltam hogy valami hekkelés eladás elött esetleg egy gen. jav. megsporolandó stb---

Összekötöttem a három vezetéket de a hibakód megmaradt.., levettük és mint árható volt gyári szabályzó már utángyártottra lett kicserélve ami tudjuk ilyen mellékhibákat szokott okozni...,

Egy gyári bontott lesz a vége.., remélhetőleg még nem cseréltej benne fesz.szabályzót...

 

köszönök minden hozzűszólást!

Előzmény: lacipécs (227535)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227538

bármi lehet ja.

innen nem látom jól.

:-D

Előzmény: 409 (227533)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.09 0 1 227537

drótozáson túl van már.

ha hibás működéssel találkozom, akár érzékelő, akár működtető egység, az első dolgok egyike h széthúzom.

egyáltalán látja-e a vezérlő, vagy h tényleg azt látja-e.

mivel mindennel, meg az ellenkezőjével is találkoztunk már.

(elcserélt csatlakozók, elkötött vezetékek, nem rávaló vezérlő stb).

dehát tudod te ezt:-)

Előzmény: cam aro (227532)
lacipécs Creative Commons License 2025.08.09 0 1 227536

Esetleg még azt kipróbálnám,hogy ráadott gyújtáson lehúznám a CHT csatiját,hogy akkor elindítja-e a ventit.

(emlékem szerint kéne neki).

Előzmény: lacipécs (227535)
lacipécs Creative Commons License 2025.08.09 0 1 227535

Ha így vették az autót,akkor még az sem zárható ki,hogy nem belevaló PCM van benne.

Pl klímásé(mivel elég ritka volt belőle a nem klímás).

Nem láttatok erre utaló jelet bontáskor?

Generátor hibakód szokott lenni utángyártott fesz.szabtól,de ha a kis 3-as csatit lehúzva nem változik a töltő fesz,akkor ott is van valami bibi.

Annak 14,3-14,4V-ról lehúzva kéne esnie 13.8-ra.

A vékony piros szálon 12V-ot kéne mérned és a másik 2 (talán kék és szürke) megy a PCM-be. 

Az,hogy ez a töltés hiba okoz vészüzemet az sem zárható ki.

 

Előzmény: cobra46 (227534)
cobra46 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227534

A hűtőventillátorrelé a 85- 86--on kapja a mükõdtető feszkót kapja.,a plusz gyujtást és motor ECU által küldött testet..,a test az csak JÁRO  motornál van , kõzvetlenül mindjárt a beinditás utan, viszont csak gyujtásnál már nincs meg..,

 

Ez a generátor által " generált" terhelési hibakód a P1246 okozhat pl ventillátor vészfutási reakciót..?? hallottam ilyesmit félfüllel...,mégegyszer nekifutunk a hálozat  alapos ellenőrzéséhez..., és akkor marad a hibás motorvezérlő???

Előzmény: cam aro (227532)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!