Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Quattroman Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227547

a SkyActiv nem egy jó hírű motor

Előzmény: bxbreak85 (227545)
bxbreak85 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227546

Voltam otthon . Ugye a hibát csak hosszú úton tudom tesztelni. A kiinduló állapot : P0171 ,P0174 . 

Élőadat ,méricskélésre semmi lehetőség. Ezért az idők folyamán random kapott : egy hátsó lambda szonda kiemelőt , egy főtengely holtponti jeladót. 

Haza felé a félutas pihenő után ugyanúgy dobta a check engine-t. A következő kúton ránéztem : Ekkor már csak 1 hiba volt P0171. 

Volt nálam egy új Denso légtömegmérő (a gyári is az.) Azt beépítettem + töröltem a hibát.  Azóta ment kb. 1500 km-t,de eddig nem jött vissza a hiba. 

Nemsokára jövök megint,majd akkor kiderül .  Vissza meg már csak műkedvelésből is a diesel BX-el jövök.. Abban nem fog check lámpa világítani.. :) 

Ha marad a hiba ,akkor vedd úgy ,hogy elkezdtem könyörögni ,hogy nézz rá a gépre.. 1 hónapig minimum marad. 

Kartergáz csöveket megvettem a Toyotánál ,mert üveg kemények voltak , pcv szelepet kitakarítottam , körbefújkáltam a szívótorkot alapjáraton..Ennél 

nem változott az alapjárat. Végig néztem amit tudtam a motortérben ,de ott gyári kókányolásmentes minden. 

Előzmény: kormi07 (227543)
bxbreak85 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227545

Benzinesek pedig valaha jók voltak.. Konkrétan közöm egy 1986-os 626 Gt Coupépoz volt. 2.0 

benzines hengerenkénti befecskendezéses  motorral.

Az ment mint a szélvész,a tempomattól a motoros ablakig abban minden működött mindig.

Izzók a műszerfalban az eredetiek voltak és a külső világításban sem kellett cserélgetni.

Egyedüli baja a rozsdával gyűlt meg. 

 

Előzmény: mica-r (227544)
mica-r Creative Commons License 2025.08.09 0 1 227544

Nem nagyon van idős Mazda az utakon...

Előzmény: bxbreak85 (227540)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227543

itthon vagy?

p0171 hogy áll?

Előzmény: bxbreak85 (227540)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.09 0 1 227542

lehet ő írja a chatgpt-t:-DD

Előzmény: cobra46 (227541)
cobra46 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227541

.....ahogy mondottad volt...

 

Üdv

Előzmény: lacipécs (227535)
bxbreak85 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227540

Van valakinek tapasztalata szívó benzin Mazda 3 -ba szerelt 2.5L e-SKYACTIV G140  motorról ? 

A mai trendeknek eléggé ellent mond a 2.5 l szívó motor 140 lóerővel.. 

Vajon tartósabb lehet mint a mostani átlag turbo motorok ? 

cobra46 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227539

Sziasztok!

 

Odáig eljutottunk nagyon nem kevés küzdelem után , hogy a villamos hálozatot--vezetékelést---kontakt--testhibákat átnézve-javitgatva stb nagy valólszinüséggel kitudtuk zárni mint hibaokózót!!! 

A P1246 gen .hibát "nézegetve" a ventillátor vészüzembevaló bekapcsolás okán., ugy találtuk hogy az egyik jelszálon Zéró fesz van stb.., biztonságért ECU-ig elmentünk mindkettöt leellenórizni., teljesen rendben találtunk mindent...,

Levettük a generátort utolsó erönkkel .,noha jav elött egy felületes töltésellenörzést csináltunk : Töltés kb13.9V .,tartotta is röviden megterhelve fogyasztókkal---K.lámpa is előirásszerüen elaludt.

A 3 Tüs csati lehuzva a 3 vzeték a kezembe maradt kb 5cm-es hosszuságban.., felületesen összevoltak szigetelve ,miután "gondosan különböző távolságban egymástól  elvoltak vágva.., nem összeforrasztva-összecsavarva hanem szándékosan elcsipve!!!!

Már gondoltam hogy valami hekkelés eladás elött esetleg egy gen. jav. megsporolandó stb---

Összekötöttem a három vezetéket de a hibakód megmaradt.., levettük és mint árható volt gyári szabályzó már utángyártottra lett kicserélve ami tudjuk ilyen mellékhibákat szokott okozni...,

Egy gyári bontott lesz a vége.., remélhetőleg még nem cseréltej benne fesz.szabályzót...

 

köszönök minden hozzűszólást!

Előzmény: lacipécs (227535)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227538

bármi lehet ja.

innen nem látom jól.

:-D

Előzmény: 409 (227533)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.09 0 1 227537

drótozáson túl van már.

ha hibás működéssel találkozom, akár érzékelő, akár működtető egység, az első dolgok egyike h széthúzom.

egyáltalán látja-e a vezérlő, vagy h tényleg azt látja-e.

mivel mindennel, meg az ellenkezőjével is találkoztunk már.

(elcserélt csatlakozók, elkötött vezetékek, nem rávaló vezérlő stb).

dehát tudod te ezt:-)

Előzmény: cam aro (227532)
lacipécs Creative Commons License 2025.08.09 0 1 227536

Esetleg még azt kipróbálnám,hogy ráadott gyújtáson lehúznám a CHT csatiját,hogy akkor elindítja-e a ventit.

(emlékem szerint kéne neki).

Előzmény: lacipécs (227535)
lacipécs Creative Commons License 2025.08.09 0 1 227535

Ha így vették az autót,akkor még az sem zárható ki,hogy nem belevaló PCM van benne.

Pl klímásé(mivel elég ritka volt belőle a nem klímás).

Nem láttatok erre utaló jelet bontáskor?

Generátor hibakód szokott lenni utángyártott fesz.szabtól,de ha a kis 3-as csatit lehúzva nem változik a töltő fesz,akkor ott is van valami bibi.

Annak 14,3-14,4V-ról lehúzva kéne esnie 13.8-ra.

A vékony piros szálon 12V-ot kéne mérned és a másik 2 (talán kék és szürke) megy a PCM-be. 

Az,hogy ez a töltés hiba okoz vészüzemet az sem zárható ki.

 

Előzmény: cobra46 (227534)
cobra46 Creative Commons License 2025.08.09 0 0 227534

A hűtőventillátorrelé a 85- 86--on kapja a mükõdtető feszkót kapja.,a plusz gyujtást és motor ECU által küldött testet..,a test az csak JÁRO  motornál van , kõzvetlenül mindjárt a beinditás utan, viszont csak gyujtásnál már nincs meg..,

 

Ez a generátor által " generált" terhelési hibakód a P1246 okozhat pl ventillátor vészfutási reakciót..?? hallottam ilyesmit félfüllel...,mégegyszer nekifutunk a hálozat  alapos ellenőrzéséhez..., és akkor marad a hibás motorvezérlő???

Előzmény: cam aro (227532)
409 Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227533

Valószínűleg nem fog hibakódot adni, ez pont az a vezérlő és évjárat amik szoftverhibásak, bizonyos hibákra nem adnak hibakódot. Ilyen pl. a hőmérsékletekkel kapcsolatos terület is. Megeshet, hogy az a generátor terhelés jel hiba is fals.

 

Vagy valami más. :))

Előzmény: kormi07 (227531)
cam aro Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227532

feleslegesen huzgalja ki a relet. 
csak bekell drotozni ..(hogy merheto legyen. ) 
innentol az szamit hogy mit kap a 86/85-on... ES hogy azt honnan... 
ez eddig.... nekem ... nem derult ki.
( kisse feluletes vagyok mostanaban ) 

 

relay a biliben. 
cobra vagy kapkod.. (sanszos ) 
vagy nem ertjuk.. (ez is )

Előzmény: kormi07 (227531)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227531

biztitábla jobb alsó sarkában van 2 relé, a bal oldali a k3 a hűtőventillátoré, amit az ecu 13 vezérel, a jobb oldali a k4 az a másik venti lenne ha volna, azt a klíma nyomáskapcsoló kapcsolja ha jó a rajz, amit néztem.

próbáld ki, hogy ha kihúzod ír-e hibát(látja-e), ha van kivezérlőteszt működteti-e.

nézd végig az élőértékeket, esetleg találsz-e valamit.

lehet ecu hiba is, de előtte ki kéne zárni minden mást(testzárlatot is).

Előzmény: cobra46 (227530)
cobra46 Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227530

K3- s relé bizonyára hūtøventillátor reléje.., mellette lévő üres helyen volna még egy relé ha gyárilag klimás volna---- Holnap kipróbálom...

 

 

Relé negativval beinditás után rögtön kivan vezérelve..., pozitv kimenete folyamatos.., jó relét nézek.., 

Csak mert már sik ideg vagyok..., lehet-- volt már precedens motorvezérlőhibára is ??

Előzmény: kormi07 (227529)
kormi07 Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227529

k3-as relét ha kihúzod, hibának beírja?

élőértékben nézted h nem-e valami periféria működteti?

Előzmény: cobra46 (227527)
1 valaki Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227528

Akkor már csak egy próbalámpa kell: 

 

a relé kap folyamatos vezérlést?

 

A kimenetén folyamatos a 12Volt?

 

(Perverz kérdés, jó relét nézel? ) ((Mert a történelem folyamán volt ilyen is. ))

 

Mert innen lehet tovább menni.

 

 

 

Előzmény: cobra46 (227526)
cobra46 Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227527

"ijesztően" szinre egyezik azzal ami itt történik..,

 

"P1246" egyébbként ez a generátor hibakód  van benne , van e valami jelentősége? lámpa elalszik, töltés van... csait lehuzva se változik semmi...sajnos..

Előzmény: lacipécs (227522)
cobra46 Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227526

Sziasztok!

 

Sziasztok és Köszi mindenkinek !!!  Tehát itt tartunk a teljes összeomlás küszöbén..

 

Gyárilag nincs benne klima--egy gonddal kevesebb talán.., most  sipoltuk stb ki a hengerfej közepén lévő akármilyen hőszenzor vezetékeit a motorvezérlő ECU-ig..,ugyanigy a hütőmotor relének (Kék/Fekete) motor ECU által testet adó vezetéket.., az a PCM csere elgondolkoztató .,mert most vették ebben a szerencsétlen  állapotban az autót..,Hütőrelét szétkaptam., nem látni rossznak., nekem ugy tünik hogy egy alapföllállással állunk szemben : Vizhőszenszor--motorvezérlő---Hütőventillátorrelé Hütőmotor..., vagy esetleg mégsem...???

Láttam egy rajzot., ahol van egy külön kapcsolo, nem szenzor  a Hütőmotorhoz.,azzal a megjegyzéssel hogy csak benzines 1.9/2.0--motoroknál létezik....A hütőmotor sima kefés DC motor, hütőmodul vezérlő egységet nem láttunk sehol , külön vagy motorra rá-vagy beleépitve  motorban., vagy valahol máshol nem találunk vizhőszenzort...,Az auton minden müködik.., egy Generátor állandó hiba van....,de gen.csatit lekötve is állandóan megy a ventillátor--.esetleg valami vészfutás müködik?? Vagy rosz a motorvezérlő???

 

üdvözlet Mindenkinek!!!

Előzmény: lacipécs (227525)
lacipécs Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227525

Amúgy,hogy nincs klíma,az mit jelent?

Nem működik,vagy gyárilag nem klímás a kocsi?

Esetleg nem volt-e PCM csere rajta?

Előzmény: cobra46 (227518)
lacipécs Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227524

A relének a vezérlése pedig testtel történik a PCM 13-as lábáról fekete-kék vezetéken.(relé másik vezérlő lába gyújtás)

Előzmény: lacipécs (227522)
balabmw Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227523

+1 beégett relé

Előzmény: cobra46 (227518)
lacipécs Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227522

Ha összeégett a relé,akkor is ezt csinálja.

Egy hőfokszenzora van a hengerfej közepén,ami nem is a víztérben van,hanem az aluban. ( nem ECT,hanem CHT)

Erre test megy az egyik lábára a másik láb pedig a PCM 7-lábára Fehér-lila kábel.

Ha ez le van húzva,akkor is megy a venti.

Előzmény: cobra46 (227520)
Rumcice Creative Commons License 2025.08.08 -1 0 227521

Relé jó?

Előzmény: cobra46 (227520)
cobra46 Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227520

Minden (hozzáférhetőn) rajzon  egy hengerfejhőmérsékletét mérő mindig szenzort látni----ez megvantalálva-cserélték is elöttünk--.   helyileg  multival jónak mérve és élőben jó is...

 

Mutatnak egy másik szenzort is., inkább kapcsolót ami Hütőmotort kapcsolja...,Trafó-generártor alatt emlegetik-mutatják --de nincs ott semmi..., jelenlegi kutatásunk alapján motortérben semmit se taáltunk...

 

Felmerült hogy külön Hütővezérlő Elektronika vezérelné a hütőmotort----,elméletileg lehetséges .., de hol van?  mondjuk ilyen se találunk....

 

A Hütőmotor mezei kefés motor---minden elektronika. ,mechanikus ellenállás nélküli kivitel..

Előzmény: Paco155 (227519)
Paco155 Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227519

Ott rontod el, hogy mindenképpen egy "feltételezett vízszenzor"-t keresel.  

Alapvetően ezt úgy szokás megoldani, hogy az ember előveszi a hozzátartozó kapcsolási rajzot (és ha van akkor hibakeresési leírás is segíthet).  Megnézi hol milyen eszközök befolyásolják a működését és hogyan. Innentől azt is tudja van-e másik szenzor vagy bármi. 

Ha nincs rajz meg kell keresni honnan tölthető le. 

Ha nem tölthető le, még akkor sincs minden elveszve el kell indulni a kábeleken visszafelé, és nem csak ötletszerűen széthúzogatni őket vagy körbelámpázni a motort egy elveszett jeladó után kutatva.  

 

 

 

Igen, ez utóbbi kurva nagy munka. Na de ezért kapjátok a javítási díjat.  Mert pl. lehet egy kábelzárlat is valahol a kötegben.

Előzmény: cobra46 (227518)
cobra46 Creative Commons License 2025.08.08 0 0 227518

mire gondolsz??? Egyébbkénnt  nem egy szakember nézte !!!!

 

Sziasztok!Nagyon sürgős volna.., mielött elindulunk egy kanna benzinért fölgyujtani..

 

Ford Focus 1.4. 16V. 55Kw 2003. WF0XXWPDF3K04685 Klima nincs--Hütőventillátor egy darab van.

 

HIBA: Hütőventillátor JÁRÓ MOTORNÁL állandóan  megy!! Ventillátorrelét kivéve megáll---hengerfej közepén lévő Hütőviz szenzorra lehuzásra stb nem reagál!! Élőadatban-multiméterrel korrekt Celziust látni---patront már ujat raktak bele--biztonságért leellenőriztem és teljesen jó!!Valahol kell még egy szenzornak-kapcsolónak lenni a Hütőventillátor kapcsolásához!!! Trafót levettükk nincs ott semmi!!!Kérdés: Hol lehet a feltételezett vizszenzor .kapcsoló ami a Hütőmotort vezérli???

 

 

Esetleg motor ECU hiba volna??? Testet vezérel a Hútőmotorrelének. Hibakód nincs minden müködik..., esetleg valami vészfutási figura ???Köszi minden választ!

Előzmény: mica-r (227517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!