Már bocs, de az általad leirt "javítás" csak ablakon kidobott pénz volt. Normális diagnosztika, és utána hibakeresés+javítás. Hiába vársz tanácsokat, találgatás lesz csak így látatlanban. Nincs autószerelő a közelben?
Nem kell a kormányelfordulás szögjeladónak egy nullázást adni? Vannak modellek, amik csere után kérik. Az O3-am is kormánycsere után nullázást kért. Annál mondjuk egy kitekerés jobbra-balra megoldotta.
De régebbi Suskáknál egy kombinációs kapcsolgatás indította, meg eleve vízszint is kell ezekhez.
A II-es Octáviát konkrétan nem ismerem, de nincs az akkunál - a németekre jellemző módon - egy nagyobb biztosíték/relé tábla? Általában egy nagyobb műanyag fedél alatt van, és csavaros kötésű biztosítékok vannak benne. Ha van, akkor abban van egy pár nagyáramú lemezbiztosíték, ezek hajlamosak a hajszálrepedésre. Ezt viszont egy szokásos multiméterrel nem méred ki, ráadásul van egy gonosz tulajdonsága, hogy felhevülve nem vezet, nem ad áramot az általa védett rendszernek, viszont, ha kihűlt, akkor meg egy darabig igen. Ne feledd, hogy itt esetenként több tíz Amper is folyik.
Szeretnek tanacsot, iranymutatast kerni 2006-os mk2-es 1.4 L-es octival kapcsolatban.
7-8 eve nem hasznalom a kocsit, de most ugy gondoltam megprobalom megjavitani...
2 gond van vele, az ABS es a szervo kormany-angle szenzor paros.
A hetvegen kicsereltem mind a 4 kerek szenzort, es a hatso csapagyakat is. Olvasmanyaim alapjan az elso csapagyakban levo ABS gyuru nehezen megy tonkre...
De tovabbra is folyamatosan feljon hibakent a "Lost communication with the ABS Control Module".
Ennel a hibanal lehet osszefugges azzal, hogy jelenleg nincs lelegtelenitve a fekrendszer? Gondolok itt valamifele fekolaj nyomas erzekelore....
hibakent jelentkezett a steering wheel angle sensor. Kicsereltem... de 00778 hiba kod maradt, ez a steering angle sensor no basic setting, es ugyanugy nem mukodik a szervo es a kilometer ora sem.
Hibakod olvasahoz bluetooth kutyut hasznalok. Van valahol vcds adapterem is de azzal korabban se boldogultam.
Van egy Skoda Octavia 2 (2005) 1.6 BSE autóm aminek valamilyen elektronikai gondja van. Volt már ezzel 2 szerelőnél de nem jöttek rá mi baja.
Nyáron csinálja csak mikor 33-37 fok között van az idő és napon van az autó.
Beinditom eltelik 2-3 perc és leáll a klíma meg nem működik az index, ablakemelők se, távolsági fényszórót se tudok kapcsolni.
Rádió se megy meg a hőfok jelző se mutat semmit a klímánál.
Olyankor leállítom és mikor inditanám ilyen gyorsan berregő vagy kattogó hangja van az autónak és nem indul be (gondolom valami zárlatol). Valamikor meg gyujtás sincs meg semmi mintha totál elszállna a teljes minden. Ha árnyékba van az autó várok vele és nem süti a nap utána megjavul minden és simán levezetek vele 100km-ert probléma nélkül.
Aksi cserélve lett, test kábel is jó, lett méregetve csomó minden rajta meg a biztosíték táblák is meglettek nézve de nem jöttek rá a hibára.
Felhasználó szempontból nem mindegy, mint tapasztaljuk, hehe. Mert nem működik stabilan.
Szokott hülyeségeket írni amúgy, de az ia is azt írta, hogy maga az átírt android kapja a miui nevet. Ők még hozzá is írtak saját részeket. De az a gond, ha minél több réteget piszkálnak meg, írnak bele, annál több bukkanó is bejöhet, amikor a rövid fejlesztési idők alatt minden aspektusát nem tudják optimalizálni a programnak. De ugyanez megvan az autó médiaszoftvere oldaláról is.
De a stabilabb iphone meg a csak saját üzleti oldalán elérhető médiacuccokkal pláne nem szimpi. Én már megragadtam a letöltöm, és akkor hallgatom, amikor akarom a zenéimet akár offline megoldásnál. Fizetni a média oldalakért, meg lejátszási listákkal b@szakodni nincs kedvem, és spúr is vagyok hozzá. Az androidosra le van töltve a cucc, a megfelelő mappákba csoportosítva. Csak már itt is külön app kell a lejátszára, mert a ezek alapvető lejátszója is netes alapú, és a mappákat nem kezeli.
Elég OFF, de szerintem az úgy működik hogy a telefonon az android fut. erre épül rá egy plusz réteg pl a MIUI. Az android és a felhasználó között van a MIUI vagy az egyéb rendszer mint egy custom skin vagy gyártói felület. Pl a mostani telefonomon Android 15 fut, arra épül a Xioami HyperOS 2.0. De lehet tévedek, igazából mindegy is.
Képes a telefon szoftverétől függetlenül kilépni egy alkalmazás? Nem értek ehhez, csak amit olvastam róla. Abból az jött le, hogy a MIUI meg az összes többi teló opja maga egy android, csak a gyártó saját képére szabva. Nem a miui futtatja az androidot,mhanem a samsung által módosított androidot nevezik miui-nak. Meg ki minek a sajátját. A Huawei-é anno elég jó volt. Utána az első Xiaomim kicsit dühített, mert sok lehetőség egyszerűen nem volt elérhető benne , amit az android alapból tud. Pl. mit képes kezelni a telefon/tablet különböző pozíciókban. Amiket most a Samsungban megint megkapok. A Xiaomi pl. elég sok funkciót nem tudott vízszintesbe fordítva kezelni. SMS, fénykép szerkesztés. Amit előtte, ha úgy jött, a másik kínai még tudott.
Szerintem mindkét oldal hibás. Az autók szoftverét sem tudják az összes mobillal harmonizálni. Meg a telógyártók is ahányan vannak, annyiféleképpen "erőszakolják meg" az Androidot. Ki kellene próbálni egy tiszta androidos cuccot, aminek nincs saját oprendszere. Régebben volt egy-két ilyen teló, ami dedikáltan nem kapott gyári szoftvert, csak egy az egyben ment rájuk az alap eredeti android. Ebből a szempontból stabilabb az IOS, mert a saját szoftver megy a saját készüléken. Az androidosoknál meg elkezdik átfaragni a saját képükre a telógyártók az androidot, dehát ez sokszor inkább ront rajta.
Lehet, a gagyi cuccodon minimálisan átformált android fut, azért stabil.
Nálam az első utak flottul mentek, leállás után meghülyült néha. Utána kiderült, az AA a telón reklamált,,higy nem jó az idő a fejegységgel,talán. Tényleg nem volt jól beállítva a dátum. Utána majd másodperc pontosra összelőttem őket. Már jobb, de még mindig előfordul néha. Igaz, a teló újraindítás megoldotta. Bár volt eset, hogy a fejegységben lett az APPS menü OFF, és az nem reagált semmire. Sajna szinte semminek sem jó tökéletesen a szoftvere.
A céges OFF kocsikban is van, hogy egyes kocsiknál egyfolytában eldobálja az AA-t. Úgyhogy mindkét oldalban lehet hiba.
Amíg a gyári navik nem naprakészen frissülnek online, addig nem versenytársak nekem a netes navikhoz képest. Persze lehet kapcsolathiba, akkor meg végszükségre ott a telón a túrázáshoz használt offline navim.
Nem megy jól az Android autó semelyik VW konszernes fejegységgel. Mindent megprobáltam. Az Iphon appjával tőkéletesen illeszkedik. A gyári navi Here alapú, az új autóval már tudik keresni címe a googlen keresztűl is. Az O3 Scout drága volt 2015 ben, megvettem a gyengébb motorral és a 6-os kézi váltóval. Nekem mindenképpen 4x4 autó kelett. Nincs benne navi, de vettem bele egy ablakba szerelhető navit a németeknél. Azt egy ideig lehetett ingyen frissiteni. Most a feleségemé. 5 Skodákánk volt ez a lejobb.10 évesen szinte újszerű. Meghúzva se volt soha. Egy szem rozsda sincs rajta, nem zörög sehol.
Waze t hasznalok mert szeretem. A telefonról szól a zene. Sokáig bírja a telefon de azért előfordulnak 10 órás napok. Akkor tuti lemerül. Amúgy az Android Auto sem működik rendesen. Nem tudom hogy az autó vagy a telefon miatt. Gyanítom az autó lehet mert a motorra vettem egy 20000 Ft os kínai Android kütyüt navi helyett és azzal soha semmi gond.
Mindegy hogy van beállítva az Android Auto a zene megszólal azonnal ahogy kapcsolódik a telefon.
A hangerő teljesen random induláskor. Nem jöttem még rá hogy mitől függ. Utána már lehet rendesen állítani.
A navi éjszakai nappali mód tök random indul, semmi köze a beállításhoz vagy a napszakhoz. Ha alagútban megyek és ott vált éjszakaira majd vissza akkor megjavul.
Ha kirakom a navi instrukciókat az óra csoport kijelzőre akkor csak az esetek felében követi a nagy kijelzőn látható utasításokat. Körforgalomban 10-ből kilencszer meg akar fordítani, nem a megfelelő kijáratot jelzi. A navi igen, nincsenek szinkronban.
Az már csak hab a tortán hogy ezt a beállítást sem jegyzi meg. Beülsz és kapsz valami adatot középre, ami éppen sikerül. Háttérképek giroszkóp meg tudja a tököm még miket.
Néha nem csatlakozik a telefon. A telefon már azt hiszi csatlakozott az autó meg még nem. Gyújtás le vissza oldja meg.
Néha le majd vissza csatlakozik a telefon. Navi ilyenkor leáll, újra meg kell adni az úti célt.
A Google assistant hangerő nagyon halk, nem lehet állítani sehol. Egyszer amikor felvettem új felhasználót a kocsira akkor egy napig jó volt de elmúlt. Mondjuk ezt nem nagyon használom. Bár új címet menet közben nem adhatok meg csak hang felismeréssel. Ez is milyen. Nyomogathatom a menüt nézhetem hogy honnan hová áramlik az energia, de nem kereshetnek címet. De még az utas sem. Vicc.
Ahogy az is hogy nincs menü arra, hogy az automatikus lezárást kikapcsoljam. Ha akarom ha nem a kocsi induláskor bezárja az ajtót. Amilyen fasza a szoftver biztos ki se nyitja ütközéskor, nehogy ki lehessen menekülni.
Persze ezek mind ilyen kényelmi dolgok, de ha már bele rakták a kocsiba és benne van az extra listában meg az árban akkor működjön. Meg nem kelljen minden induláskor öt korábban beállított dolgot újra beállítani.
Ez csak pár példa. Az ergonomiai dolgokról meg a Skoda applikaciorol lehetne még egy ilyen hosszú poszt.
Nekem O3-ban a kábellel lett megoldva olcsóbban az android autó, és nem lett navis a fejegység. A frissítős gyári navik sosem olyan naprakészek, mint az online térképek. Így eleve nem akartam még drágábban kevesebbet nyújtó navis fejegységet. A vezeték nélküli kapcsolathoz megint drágább plusz ketyere kellett volna. No és vezetékkel nem merül közben a teló. Meg vezetékkel stabilabb az android auto. Egy nyúlfarknyi vezetéket rendeltem Aliról, amivel nincs Laokoón-csoport jellegű kábeltekergőzés. A tárolóban elfér a teló, és éppen fölé felnyúlik a kis vezeték az USB-hez. De előtte is együtt tudtam élni a hosszabb kábellel. De csak a navi miatt kellett az android autó, amúgy munkába járva SD-ről megy a zene, bluetooth-ról a telefon.
Ha indexelsz, talán nem rángatja rá a bringásra, mert jelzed, nem maradsz a sávban. Olyankor hagy a sávtartó. Eleve biztonságosabb az oldaltartás a bringástól, ha nem sávon belül kerülöd. De még azon belül sem lesz szentségtörés indexelni a kikerülésekor.
Samsungom volt mindig. A mobil szolgáltató két évenként új céges szerződést köt és kapok egy új Android telefont a csomagba, a legjobbat, de nem a legnagyobb méretűt A telót egy kicsit lebútitom és tartja 2-3 napig a tőltést. Aztán éjjel beteszem egy fali tőltöbe. Az autóba így nem kell tölteni. Kábelem sincs. A navit tudom frissiteni ingyen USB keresztűl. Ha nettes rádiót vagy zenét szeretnék hallgatni , a telón elindírom az adót és a fejegység átveszi a hagját. Ha bejön egy hívas lekapcsolja a rádió hagját és bekapcsolja a hívás hangját. Kábel nélkül. Az 2023 as autóba már van adatkártya, ami ingyenes 3 évig. Abba ezen hallgatom a rádiót és a zenét. A wv appot lelőttem a telóról igy nem tud felkapcsokódni az Android autó. Nem szeretem a kábeleket az autóba. Ha az utas szeretné tölteti a telóját (mert Iphone) van 3 db. szivargyújtó a kocsiba, kiveszem a dupla USB átalakitítót és tölti a telóját. Van hozzá pofi usb-usb c átalakitó is. 330 e km vezettem a 2018 Touareggel kábel nélkül, nem értem miért kéne a telót tükrözni vezetés közben. A 2023 autóba van ingyenes adatkártya és tőltőped, de abba se használom az Android autót.
5-6W a maximum, ha beteszel egy adatblokkolót. Az USB szabvány adatkapcsolaton 500mA-t enged át, de adatkapcsolat nélkül a töltés lehet több is, 2A biztosan.
Új Vitara (céges) ugyanez. Kilőhetetlen és 2-3 másodpercenként csipog, sípol, bimbammol, szaggatottam, röviden-hosszan, sajtos csokoládé, lukas csokoládé, stb.
Rángatja a kormányt (rá a biciklisre) nem létező 30-as tábla miatt vészjelez, még jó, hogy nem korlátoz még le automatikusan az általa megállapított max sebességkorlátra :D
Nem akarok sokkal többet rugózni ezen az USB témán, ahogy Aszpirin mondta, ez a legkisebb problémám a kocsival. :) Azért annyit megjegyeznék hogy:
"először is véges, nagyban függ a generátortól, attól, hogy mekkora fordulattal hajtja meg a motor (alapjárattól a leszabályzásig), mennyi áram kell az autó autóként való működtetéséhez, a telefon töltése az másodlagos funkció, vagy sokadik a sorban" Egy IV-m van, abban a villanymotor a generátor, 100 lovas nem hiszem hogy ez lenne a korlát. :) Eleve az esetek 75% ában csak villannyal megyek. Bekapcsolom az állóhelyzeti klimatizálást, több mint 5A -t vesz ki a 230-as hálózatból induláskor. Az 1,2 kW. Gondolom ha nincs rádugva a töltő ugyanezt kiszolgálja a kocsi tisztán elektromos módban. E mellé plusz mondjuk 15W teló töltésre még elférne.
"harmadszor az USB-C csatlakozókat közvetlenül kiszolgáló áramkörök szélsőséges hőmérsékleti ingadozásnak vannak kitéve, pl. napon parkoló autó, majd jéghidegre tekert klíma az indulás után, hogy csak egy példát említsek." A legszarabb kínai szivargyújt töltő a 60 fokra melegedett kocsibelsőben is tudja tisztességesen tölteni a telefont. Vagy pl. 3,6 kW al lehet tölteni a kocsit. Ha csak cca. 3% a töltőelektronika vesztesége akkor az 100W veszteség, ami hővé alakul töltés közben. Azt is megoldják valahogy. És akkor vannak villanyautók amik 22kW al tudnak tölteni három fázisról. Ezen rég túl van az autóipar és az elektronika.
"Hópihe az utolsó szerelhető Skoda. (2014-s, facelift előtti, III. generáció.)" Az hogy szerelhetőbb e nem tudom, de hogy sokkal jobb minőséget képvisel az biztos, én is hármasból ültem át. Soha nem tapasztaltam semmilyen bugot, minden mindig rendesen működött, bár nem is volt benne ennyi szoftveres feature. Rohadt jó kocsi volt ehhez képest, sok-sok problémamentes kilómétert tettem meg vele. "Gondtalan autózás" volt, na ez az amiről most egy kis ideig le kell mondanom.
De legalább amióta megvan a 4-es nem olyan egyhangúak a reggeleim. Mindig vár valami meglepetés. A legtöbb apróság, de eléggé bosszantó. Ha én vettem volna újan a kocsit az új áráért, biztos sokkal idegesebb lennék.
Így csak nem értem, hogy egy 2020 ban kiadott széria szoftveresen javítható hibáit hogy nem sikerült megoldani 5 év alatt. Az lenne a minimum, hogy kiadnak egy hibamentes verziót és a kötelező szervízkor lefrissítik a kocsit. Ez így óriási arcvesztés a skodának. Olvastam, hallottam hogy a 4-es kezdetben sokat küzdött szoftveres gondokkal, azért mertem megvenni, mert azt írták/mondták, hogy ezek mind ki lettek javítva, már minden fasza. Azt senki sem mondta, hogy csak az életveszélyes dolgokra volt fejlesztői kapacitás, a "sima" bugok meg benne maradtak a rendszerben.
Persze van olyan ismerősöm aki szerint hülye vagyok, minek figyelgetem állandóan. :) Sajnos én nem tudom ezt ilyen lazán elengedni, de ez már az én bajom.
Sok a közös bennünk. Technics CD játszó van a nappaliban a HIFI toronyban. De nekem nem kell a jobb egybe tenni, hogy CD-ről hallgassak zenét a kocsimban.:-)
Na folytassuk magánban, mert látom, hogy nem szeretnek itt minket ezzel a témávoal, mert nem közvetlenül szól az Octaviáról. (Vagy egy irígyem is rájött, hogy ki takar a nicknév.)
0 év zenetanulás, gitáron játszottam 27 évig, én is énekeltem kórusban, szólóban.
Bennem a zenekarozás befejezése hagyott nyomot úgy négy éve, egyelőre nem látszik, hogy bármikor is folytatnám a zenélést.
A lányom se érdeklődik a zenélés iránt, voltak ugyan próbálkozások, de sajnos elhaltak.
A zenehallgatás még megmaradt, bár egyre kevesebbet hallgatok, de azt főleg a kocsiban. Nem szeretem a hangos zenét. Kivéve, ha én csináltam (100W-os fullcsöves Marshall)...:)
A csatlakozó elméleti képességei, az csak egy paraméter a sok közül.
Ha egy laptopot töltesz otthon, vagy a munkahelyen egy fali csatlakozóba dugott adapterből/tápegységből, az egy dolog. Ott nagyjából azonos környezeti hőmérséklet van, és földrengést kivéve nem nagyon vannak rezgések. Ott lehet akár 100W-t is átzavarni azokon a jobb sorsra érdemes vékony pilinckákon, amik egy USB-C csatiban vannak (papa, mama mindegy).
Egy autó az egy picit más környezet. Ott a fedélzeti áramtermelés az:
- először is véges, nagyban függ a generátortól, attól, hogy mekkora fordulattal hajtja meg a motor (alapjárattól a leszabályzásig), mennyi áram kell az autó autóként való működtetéséhez, a telefon töltése az másodlagos funkció, vagy sokadik a sorban;
- másodszor nem kevés rezgés jut a cuccokra: motor, mechanikai elemek, az olimpiai minőségű magyar utak, stb.;
- harmadszor az USB-C csatlakozókat közvetlenül kiszolgáló áramkörök szélsőséges hőmérsékleti ingadozásnak vannak kitéve, pl. napon parkoló autó, majd jéghidegre tekert klíma az indulás után, hogy csak egy példát említsek.
Ilyen körülmények között minden tervező, aki normális, az biztonsági játékot fog játszani, és ezen az alapon fogja tervezni a belső elektronikákat. Kivéve a kínaiakat, aki betervezik ezekre a körülményekre a paksi erőmű mini változatát, ami két évig biztos, hogy jó is lesz. (Most Hópihe közel jár 300.000km-hez. Egy koreai kocsihoz képest sokkal jobb képet mutat, kíváncsi lennék egy 11 éves, ennyit futott kínaira...)
Azért ezeket figyelembe kellene venni! Egy autóban ritkán vannak olyan stabil körülmények, mint otthon a nappaliban, vagy a melóhelyen az irodában.
Tudom, én egy másképpen viszonyulok sokszor a Skodákhoz/autókhoz, és van egy előnyöm. Egy tűzhöz erősen közel lévő jóbarátom (a kispesti márkaszerviz vezetője) mondta, hogy Hópihe az utolsó szerelhető Skoda. (2014-s, facelift előtti, III. generáció.)