Keresés

Részletes keresés

baloghgabor67 Creative Commons License 2025.10.07 0 0 56027

 Üdv, vásároltam egy RKS XR6 elektromos szörnyet a napokban. Ahol élek, ide ilyen kell. Nagyon szuper eddig. Ha valaki tudna segíteni, hogy ha belépek a szerviz menübe, miket tudok állítani ott?

Köszi! 😊

umnyo Creative Commons License 2025.10.07 0 0 56026

Sajna az alap agyváltók valóban nem tudnak terhelés alatt váltani általában, ez nagy hátrányuk. Pontosabban tudnak, de kb. fel is emészti őket. Az újabb fejlesztésűek már hol jobban hol kevésbé bírják, vegyes a kép, vannak már kifejezetten elektromos hajtáshoz fejlesztett típusok is. Agyváltós szakiknál érdemes futni egy kört hogy ki mivel találkozik a szervizek során. Ilyen nagyon jó és korrekt agyváltós szaki Dávid, egy telefont megér.  http://chomabicycles.com/agyvalto/

 

Én használnám amíg csak megy...


A Rohloff egy csodálatos kis preciz szerkezet és az agyváltók csúcsa. Többek között talán ez az egyetlen ami jól bírja a terhelés alatti váltást, sőt kifejezett cél volt ez a fejlesztésnél. Ennek ellenére szerintem nem árt vigyázni vele ilyen téren azért ha kímélni akarjuk, elektromos hajtásnál meg vannak plusz nyomatékok. Viszont érdekes a felépítése, vannak benne "törőcsapok", ha esetleg túlmenne a nyomaték mint amit elvisel, akkor ezek törnek el, és nem megy tönkre az agyváltó elvileg.  Azaz tekinthetjük egyfajta védelemnek is igazából. Persze ezt is meg kell javítani ilyen esetben, de nem kell kidobni a félmillás szerkezetet. A másik nagy előnye a Rochloffnak a kiemelkedően jó hatásfok, messze a legjobb az agyváltók körében. Sajnos az egyszerűbb agyváltókban van pár százaléknyi energia amit elnyel a rendszer - mondjuk ez elektromosnál talán kevésbé lényeges, de tekerésnél már érződhet olyanok számára akik sok éve sokféle bringával tekertek. Elektromosnál max kicsit csökken a hatótáv, pár %-kal, de ez általában nem kritikus és észrevehető. 

 

 

Van egy elég jó oldal, ahol mindenféle agyváltók áttételi sebesség tartományát össze lehet hasonlítani, ajánlom figyelmdbe:

 

https://www.gear-calculator.com/

 

Itt egymás mellé tehetsz akár több rendszert is össze tudod hasonlítani, érdemes használni. Egy ideje én pl szíjhajtást használok a bringámon (Gates), és nagyon jól tudok ezen az oldalon kalkulálni áttétel tartományokat. Szíjhajtásnál ez kiemeltebben fontos, mert egy egy szíjtárcsa csere is elég sokba kerül, azaz nem az a kategória, hogy veszek párezer ft.-ért egy másik szíjtárcsát - célszerű elsőre elérni a kívánt célt :-). A te általad megadott típusok is beállíthatóak, ott vannak az agyak, össze tudod hasonlítani.

Előzmény: zilo_b33 (56024)
RadiX Creative Commons License 2025.10.05 0 0 56025

Nyilván be tudod ugyanoda lőni a Rohloff áttételtartományát, ahol a mostani van, az első és hátsó lánckerék pontos megválasztásával. De szerintem a Rohloff-ot ugyanúgy kímélni kellene a terhelés alatti váláts tekintetében.

Előzmény: zilo_b33 (56024)
zilo_b33 Creative Commons License 2025.10.05 0 0 56024

Udv mindenkinek

 

Van egy trike-um (rekumbens, HP Scorpion 20'' kerekek, full telos) amelyik gyari szerelesben Sram dual drive-al (3 sebesseg az agyban 9 kivul ) jott.

Lecesereltem a hajtast es feltettem egy Bafang BBSHD-t 48 V-os rendszert.

Elol 3 lanctanyerom van;))).

34-50-58.

Siksagon hasznalom evente kb.6-8 alaklommal es fontos lenne, hogy egy biztonsagos hatso agyat tudjak a trike-on.

Jellenleg a Sram dual drive jol mukodik, csak 2 gondom (nem mukodesbeli) volna ezzel a hatso rendszerrel.

1. Nem tarcsfekes.

2.Nem tudom idoben mennyire birja a motor erejet annak ellenere, hogy nagyon vigyazok a valtasra, amennyiben csak lehet nem valtok terheles alatt.

Ugy a fekekre, minta sebvalto bowdenekre fel vannak szerelve aram megszakito szenzorok a motor reszere.

Volna egy meg kerekbe be nem fuzott Rohloff 500/14 speedhub-os agy, amelyik tarcsafekes is....:)))!!!

 

A kerdesem az volna, hogy erdemes-e idot-energiat-penzt befektettni a Rohloff agyra es ujra nekirugaszkodnia a trike szetszedeshez es az atalakitashoz, vagy "nyirjam ki" eloszor a Dual-drive-ot es utana?

 

A celom, hogy hosszab ideig tudjak (1-2 ora) 45-55 km/h sebessegel folyamatosan gond nelkul, biztonsagosan haladni.

Persze a megallas sem legyen gond, ezert lenne jo hatul is egy jooooool mukodo fek, annak ellenere,hogy elul ott vannak a jol bevalt Avid BB7-ek.

Sokat kerestem, de nem igazan talaltam egy igazan jo osszehasinlitast a Sram dual drive 3 x 9 11-34

es a Rohloff 14 sebessegi kozott.

 

Nem tudom, hogy a Sram es a Rohloff lefedi-e ugyanazokat a sebessegtartomanyokat.

 

"' A Rohloff Speedhub 500/14 teljes áttételtartománya a következő:526% ''''

 

'''' DualDrive új rendszer áttételtartománya 524% egy gyári 24 sebességes és 576% egy 27 sebességes változatban.''''

 

Egy verseny kereten belul rendori felvezetessel, orszaguton par bekepzelt+ontelt orszagutisnak szeretnem megmutatni a "torodest"........ 

 

Minden jot mindenkinek.

 

Tisztelettel.

Zoli.

 

P.S.

 

Sram Dual drive-al sikerult 62.8 km/h mennem, igaz a zabszem nem fert volna oda...... 

RadiX Creative Commons License 2025.09.27 0 1 56023

Az akkumulátor azóta is jól működik, csak az lehet, hogy nem volt jól feltéve a konzolra akkor egyszer. Viszont elértem a 14000 kilométert a motorral, és a hajtás elkezdett egyre inkább zajongani és időnként ugrani egy-két fogat, ráadásul az első lánckerék is már eléggé cápásra kopott, úgyhogy berendeltem az alkatrészeket egy hajtáslánc felújításhoz: az első áttétel tengelyét a fehér műanyag fogaskerékkel, a nagy fogaskereket a két egyirányú csapágy kuplunggal, és egy új acél 42 fogas lánckereket is (új lánc és hátsó lánckerék meg mindig van tarcsiban). Ha mind megjön, kénytelen leszek szétkapni a motort, remélem újra összerakva működni is fog :).

Előzmény: RadiX (56021)
umnyo Creative Commons License 2025.06.27 0 0 56022

nem az a lényeges, mekkora a pack feszültsége, az akár még jónak is tűnhet, miközben belül gatya van.

Előzmény: RadiX (56021)
RadiX Creative Commons License 2025.06.27 0 0 56021

Hát amíg nem muszáj, nem szedem szét :). Most jutottam el a következő töltésig, előtte megmértem, 46.2V, majd megmérem a töltés végénél is.

Előzmény: umnyo (56018)
István avensis 2.0 D4D Creative Commons License 2025.06.26 0 0 56020

Ilyenre gondoltam.

István avensis 2.0 D4D Creative Commons License 2025.06.26 0 0 56019

Üdv mindenkinek!

 

Épített már be valaki temus ebike motort?

 

umnyo Creative Commons License 2025.06.26 0 0 56018

Vagy lehet hogy 1-2 cella ami gyengélkedik vagy szétcsúsztak a cellák. Itt nincs más megoldás, szét kell bontani, és mindegyiket végigmérni. terhelés nélkül és terheléssel is, megnézni, mennyire egységes a fesz, illetve mennyire zuhan be terhelés hatására. Pár óra és megvan :-)

Előzmény: RadiX (56017)
RadiX Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56017

Egyelőre meggyógyult magától, persze biztos visszajön megint, akármi is volt. Levettem a pakkot, multiméterrel rámérve megvolt 52.5V, aztán visszatettem és ott is jó lett. Lehet hogy csak nem volt teljesen jól rátéve a konzoljára tegnap, majd kiderül.

Előzmény: Malaguszti (56015)
padisah Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56016

a múlt héten kicseréltem a gázkart (ez olyan amin én vezetéket cseréltem, és buherált)

és a próbálkozások közben kicsit furán viselkedett

 

ahogy rá akartam állni, és elindulni a rollerrel, erre fura zaj, felemeltem a hátsó kereket, látom hogy hátrafelé forog

 

ezt ma reggel sikerül orvosolni, előtte anyázva próbálkoztam mindenfélével, leírást is letöltöttem a tanításról, de nyilván nem egyezett a saját vezérlőmmel, tehát nem is működött

 

azt kellett csinálni, hogy tanító vezeték összedugva, bekapcs - > forgott előre

gázkart meghúzni teljesen -> megáll a kerék, és forog hátra

még egyszer gázkart megúzni teljesen -> megáll és forog előre

így kikapcsoltam az egészet, és újrakapcsolással a jó irányba forgott

 

de azt egyáltalán nem értem mitől fordult meg a forgásirány, nem nyúltam a tanítóvezetékhez

a gázkar viselkedése abban tér el a normálistól, hogy nem teljesen jó helyen van benne a mágnes, és tökig húzva a fesz lemegy kb 3,2V-ra a csúcs 3,4V-hoz képest, az egy picit a tökig húzás előtt van, ennek nem kéne semmi zavart okoznia

Malaguszti Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56015

Biztos a BMS kapcsolt le, valamelyik cellasor eltérő feszültsége miatt.
Vagy hőbizti.

Előzmény: RadiX (56014)
RadiX Creative Commons License 2025.06.25 0 0 56014

Úgy tűnik, hogy egyik napról a másikra meghalt az akkupakkom. Mostanában kb. 75 megtett kilométerenként töltöttem, tegnap reggel mentem vele egy 20-ast, aztán töltőn volt 6 órán át, aztán este mentem vele 15 kilométert minden gond nélkül. Ma reggel viszont már a kijelző sem kapcsol be, csak ha be van dugva a töltő. Semmi jele nem volt eddig még csak kapacitás csökkenésnek sem.

 

Jó két és fél éve vettem a PSWPOWER-től a TSDZ2B motorral együtt, 48V 12.5Ah kapacitás, elvileg 65 cella 13s5p elrendezésben, mentem vele 11500 kilométert és feltöltöttem 161 alkalommal.

 

Lehet ezzel még kezdeni valamit (töltőn hagyni mondjuk 24 órán át), vagy kezdjek el újat keresni?

 

 

umnyo Creative Commons License 2025.06.14 0 0 56013

https://www.youtube.com/watch?v=mEaZCQunJ3U


De érdemes megnézni a KT-LCD7-et is, mert nagyon hasonló.

https://www.youtube.com/watch?v=RypBwYuY_D0

Előzmény: manker (56012)
manker Creative Commons License 2025.06.14 0 0 56012

Tesztelés alatt van egy MXUS XF15 REAR 48V 500W (700C), KT-LCD5 kijelzővel.

Az első próbánál a pedál rásegítés egy ideig működött aztán megszűnt.

Mi lehet a gond?

Esetleg tudnátok segíteni az KT-LCD5 programozásában? Magyar nyelvű leírást nem találtam.

köszönöm

XNC Creative Commons License 2025.06.12 0 0 56011

Ja hát ha így számolod.....

Előzmény: padisah (56006)
umnyo Creative Commons License 2025.06.11 0 0 56010

A cruise control pont így működik. Kb mint egy tempomat, csak automatikusan csinálja ha x ideig ugyanolyan sebességgel mész és be van kapcsolva.

Előzmény: Oshoka (56009)
Oshoka Creative Commons License 2025.06.10 0 0 56009

üdv. Eleglide M2 e bikeom van. Egyelőre nincs komoly gond vele, de megfigyeltem ,hogy x sebesség vagy idő után sík terepen a hajtás üresen kezd forogni, nem tudok tekerni, ha fékezek, lassulok akkor megint. ez mitől lehet? az első váltás 2-esen van a hátsó 7-esen. A cruis control lehet yes en van.. ez okozhatja? Előre is köszi a választ

 

Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.05.28 -1 0 56008

Ezt nem ismertem, de elég kitekert megoldásnak tűnik.

Volt valami, hogy a 6 tűst simán összedugni a maradék 2 szálat pedig rá kell forrasztani valahol a vezérlőre.

Előzmény: RadiX (56007)
RadiX Creative Commons License 2025.05.28 0 0 56007
Előzmény: Capt.IQ229 (56005)
padisah Creative Commons License 2025.05.28 0 0 56006

én a legutóbbi súlymérésen kb 90kg voltam, vagy lehet hogy rossz a mérleg és visszamentem 85-re, de a lényeg hogy a saját súlyom meg esetleg egy táska súlya mellett a bringa acél-alu súlykülönbsége kb elenyésző

 

annak biztos számít aki sportol, és 50-el akar tekerni, és nincs extra súly

én közlekedni akarok a bringával, és szállítok is vele ezt azt (ma pl gyereket)

Előzmény: XNC (56002)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.05.27 -1 0 56005

Sziasztok.

TSDZ2 6PIN-es rendszernél mit kell tenni forrasztani és hová, hogy a gázkart aplikálni tudjam.

Volt itt szó erről, de nem mentettem le és nem találom.

Előre is köszi.

Malaguszti Creative Commons License 2025.05.15 0 1 56004

Grat! Szépen teljesít a te motorod is!
A Malaguti is 35Km-re van beállva egy töltéssel.


 Az enyémbe nem tudom hány km. lehet, mert töltéskor át kel kapcsolni
a két 48Voltos akkupakkot párhuzamba,
És amikor visszateszem sorosra 96Volt, akkor néha szikrázik egyet évente vagy kétszer,"kondi"
olyankor nullázódik a kilóméterszámláló.

Előzmény: GaborBear (56003)
GaborBear Creative Commons License 2025.05.14 0 5 56003

Sziaztok!

Na kéremszépen ... Újabb kis jubileum. Egy kis hozzászólással. 2022 májusában volt akkucserém, nem sokkal később megvolt a 30ezer km-es jubileum. Így elmondhatjuk, hogy a jelenlegi akkuval megtettem ezeddig több, mint 40ezer km távolságot! Szerintem ez elég jó. Ha ciklusait számolom, akkor azt kell tudni, hogy kb 50km most a megtehető legnagyobb távolság. Ez már igencsak "tojás a talp és a pedál" (akarom mondani gázkar) közötti vezetési stílus, de ennyit simán bevállalok vele. A munkahelyem és a lakóhelyem távolsága 32 km így naponta kétszer töltöm. De nem nagy hiba, ha 35km/töltés veszek alapul. Akkor ez a 40ezer km táv megfelel  minimum kb. 1140 ciklusnak (!). Igazából nyilván van némi degradáció, de nem tudnám meghatározni pontosan az értékét. A töltéskor nem engedtem 4.0V/ cella fölé tölteni, illetve (majdnem) soha nem ment 3V/cella alá, terhelve sem a feszültség. Azt hiszem még ezzel együtt is tökéletesen elégedett lehetek. Hiszen még "bőven van" az akkuban potenciál, reményeim szerint még van ideje a nyugdíjig ... Na majd meglátjuk ... a cellák az NKON oldaláról származtak a hozzászólásaim között megvannak a pontos adatok szerintem, már ha ez érdekelne bárkit is ...

További szép napot mindenkinek!

XNC Creative Commons License 2025.05.11 0 0 56002

"mert nem sportolni kell hanem közlekedni"

--

Izgatottan figyelem a vitát a használt alu vázas bringám miatt.

Ezt a mondatot erősen vitatnám: a múltkor mentem hosszabb menetre;

és bizony éreztem a különbséget az acél/alu között. Számított az az 5 kiló.

Volt 3-asban, amikor megvettem. Lejjebb váltva könnyű volt tekerni, felváltva 4/5-be suhant mint az állat. Azért nem mindegy. Az acél lomha volt.

Előzmény: padisah (56000)
umnyo Creative Commons License 2025.05.11 0 1 56001

Az a bizonyos alu azért nem mindegy hogy milyen ötvözet, nem véletlen az árkülönbség (és ezáltal az anyagminőség) is köztük.

 

Az alu magában ritkán szerepel (sose....), és ötvözik mindenfélével a  tulajdonságok javítása érdekében.

 

Csak egy szélsőséges példa: van egy kb 25 éves alu montim, amit hazánkban vettem. Méghozzá egy MTB világbajnokságban szereplő versenyzőtől anno, idehozta egy futamra, utána meg eladta. Hát kapott nem keveset - és ekkor a montis világban ez volt az egyik csúcsgép - árban is. Huszonéve és hét számjegyű összegbe került újonnan. Fel kellett újítanom az egészet anno, de a vázon nem volt tennivaló.

 

Egy darabig montiként használtam, mára avanzsálódott amolyan trekingre, de vissza fogja kapni hamarosan eredeti funkcióját. Nálam is belekerült olyan 35-40 ezer km. Na most hirtelen nem tudom milyen ötvözet ez hirtelen, (meg tudnám nézni) de nem a szokványos 60xx sorozat emlékeim szerint. Szóval lehet igenis jó aluvázat csinálni tartósan, de nyilván ennek ára is van (itt a bringa ára nem a váz ötvözetének összetétele miatt volt, hanem rengeteg egyedi és nagyon jó megoldás volt benne).

 

Mondjuk nekem a "kedvencem" vázanyagban a CrMo anyagú vázak, csak mára ez az alapanyag árban igencsak megszaladt, és azért a feldolgozása, hegesztése is elég spec  dolog. A korabeli Csepel anno csinált még régen CrMo vázakat, nem voltak olcsóak, de súly ára erősség hármasban szinte verhetetlen kategória. Aztán anno a Csepel amikor "tönkrement", felszámolták a gyártói részleg jelentős részét, akkor egy illető megvette kompletten a technológiát, rengeteg alapanyagot, csöveket, és tervezte, hogy fog gyártani CrMo vázakat akár egyedi megrendelésekre is. Mondjuk két éve nem beszéltem vele, és nem tudok róla, hogy azóta elindult volna a terve, szóval kérdés mennyire marad terv - illetve mennyire lenne piacképes.

Előzmény: főgóré (55997)
padisah Creative Commons License 2025.05.10 0 1 56000

ebbe beleolvasva kb ráillik a személyleírás

behozott régi nyugati aluvázas bringa, jó eséllyel elérte a kritikus kort 15 év, és a gyártástechnológiája is az akkori szinten van

 

tehát még aki azt állította a gyakorikérdéseken, hogy jó az alu váz, nem kell parázni, lényegében ő is példának azt írja le, hogy ezek törnek, de az újak már nem, és amúgy is minek a para egy új bringa esetében

 

na de itt pont nem új a bringa, a hasznos élettartam a 10. évtől indul amikor a használt bringa vevőjéhez kerül, nem a nulladik évtől

 

feleségemnek volt alu vázas bringája, ami nem tört el sehol, lényegében semmi baja nem volt, pedig az is elérhette a 10-15 éves kort, és kukázva lett, mert ő abbahagyta a bringázást

 

én a magam részéről nem vennék alu vázast, újonnan sem, már csak azért sem, mert nem sportolni kell hanem közlekedni, és teljesen mindegy hány kiló, ellenben az ára és az élettartama a fontos

Előzmény: főgóré (55997)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2025.05.10 0 1 55999

Zsenge gyermekkorban crossoztunk, egykerekezgettünk, ugrattunk a Csepelekkel. Hazaérve észleltem, hogy az első villát 2mm tartja. Fáradásos törés, körberepedt. Pedig acél, nem is alumínium volt.

Előzmény: xrami (55998)
xrami Creative Commons License 2025.05.10 0 0 55998

Főleg a sós hólé és a savas eső (szénsav) marja szét az alut, de ehez sokkal régebbi bringa kellene és előbb olyan jellegzetes szivacsszerű-matt lenne, de itt nem ez történt, ez teljesen egyben volt. Van valami amiről vagy nem tud a sporttársnő se, vagy valamikor belefabrikáltak valamit. Nekem most is az a tippem, hogy a csomagtartó felső rögzítőszemétől indult el a buli, simán kettészakadt, majd a rajta ülő súlyától a következő lehetséges helyen, azaz a hegesztés fölött lenyekkent a másik fele is. Aki rajta ült fordítva is érezhette, de a nyomok alapján kizártnak tartom.

Előzmény: főgóré (55997)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!