Keresés

Részletes keresés

toomnort Creative Commons License 11 órája -3 2 5447

Ezt eltaláltat. ferenc227 is ő. 

Előzmény: nazareth (5446)
nazareth Creative Commons License 13 órája -3 2 5446

Azt nem tudom, hogy a két-három-négy nick egyugyanazon ember-e, de ha már szóba került, érdemes megjegyezni Ferenc27 nicket is, a fotók alapján több egybeesés is körvonalazódik. 

A dolgai: Börze topic - Index Fórum

...és egy eszmecsere róla itt a Tapasztalatokban: Index Fórum

 

Nekem is volt dolgom vele, komolyan utána kellett járnom, és meg kellett fenyegetnem, hogy legalább a pénzem egy részét visszakapjam, ha már az árut nem. Érdekesség, hogy több e-mail címről is írt; ezek közös jellemzője, hogy mindenféle solar, yellow, 27, huszonhét, dj, és egyéb kulcsszavak variálásával generálta őket (fotó is volt a fiókjához rendelve).

 

Érdekesség, hogy a "tranzakció" lezárulta (a vételár részbeni visszafizetése) után a FB-on kaptam egy iszonyatos színvonaltalan, helyesírási hibáktól hemzsegő fenyegetés- és gyalázkodáskupacot egy ismeretlen embertől...

 

Ugyancsak fura egybeesés, hogy ezt a videót egy ugyanazon kulcsszavakból összerakott nick csinálta, és az előtérben egy terepasztal látszik: DJ Yellow27 -- ATS 46., dj yellow27, uplifting trance - Videa * - a nick egyébként Facebookon is aktívkodott, a profiljából kiderült, hogy a zene mellett egyértelműen foglalatoskodott vasútmodellek adásával-vételével; a FB-on látható modelljei itt a Börzében is feltűntek.

 

Mivel több néven fut(ott) azt nem tudom, hogy végül is mi az igazi neve, szóval nem tartom IRL infónak a fentieket... 

 

*) Mivel nem mozgok otthonosan ebben a disco-house-DJ szubkultúrában, nem tudom eldönteni, hogy a videó komoly művészi értékkel bír-e, vagy inkább a "szekunder szégyen" fogalmának szemléltetésére szolgáló oktatóvideó :)

Előzmény: toomnort (5445)
toomnort Creative Commons License 27 órája -3 8 5445

Üdvözlök mindenkit.A tegnapi sztori folytatódik hollander20 nevü felhasználonkkal akinek a másik neve opuszkai23 itt az index fórumon.

H0 MÁV M40 'Púpos' Roco alapon,ugyanaz a mozdony.Az M40 és 213 -nál megfigyelhető kopás megeggyezik.H0 Jagerndorfer CD Railjet szett ,háttérben barátunk kedvenc szőnyegével.

H0 Digitools MÁV V42 'Leó' Jófogáson hírdetve N.K. modellek néven,még a telefonszám is eggyezik azzal amit nekem adott meg.Az egyik száma: 30 356 1621,a másik: 20 918 4692,a harmadik:30 359 4506.

Kaptam E-mailt két embertől is akiket átvert ugyanúgy mint engem.Nem azt a mozdonyt kapta amit rendelt.Utalás után telefont nem vette fel.Üzenetekben igérgette hogy már feledta a csomagot,ne zaklassák.Mikor jelezék neki hogy nem jó mozdonyt kaptak és itt jön a kedvenc részem, a következőt üzente :vidéken dolgozom,most a párom adja fel a csomagokat,biztosan összekerete a foxpost.Többen is ezt az üzenetet kapták szó szerint.Lehet hogy a Foxpost is beszált a vasútmodell bizniszbe?Hirdet a jófogáson:Berta Jozsef,Papp Zoltán,P.Zoltán,V.Zoltán,N.K modellek,Zoltán45 néven.Az illető a 4400 Nyíregyháza, Vay Ádám krt. 4. szám alatt adott fel több csomagot is.Feladási APM hu640.Könnyen visszakövethető.

Mindenki legyen óvatos.

toomnort Creative Commons License 2 napja -4 9 5444

Kedves börzézők.A Hollander20 nevü felhasználóval mindenki vigyázzon mert egy megbízhatatlan ember.A rendelt mozdony helyett egy másikat kaptam amit a foxpostra fogott, hogy ők cserélték össze egy másik csomaggal.Egy hét alatt sem jelezte ezt a Foxpostnak,nekem azt állította hogy intézkedett aznap.A telefont egyszer sem veszi fel.Üzenetekben hazudozik mint kiderült és jelezte hogy ne hívogassam ez nem az ő hibája.A Foxpostal 5-ször beszéltem.A rendőrségi feljelentés megtettem.

alkotasu Creative Commons License 2025.09.19 -18 14 5443

A történetem kissé hosszú lesz – ennek oka a hosszú ideig tartó történet, sok tanulságos esemény és nyilatkozat. Előrebocsátom, hogy olyan tényeket írok le, amelyek egyrészt egy hivatalos eljárás részei is voltak, másrészt dokumentumokkal, felvételekkel alá tudom támasztani. (Az eset szempontjából lényegtelen dolgokat, mint pl. a cégforma váltás, nem érintek, ugyanis mindegy a történet folyamata tekintetében. Ezért hivatkozni is csak „műhely”-ként fogok.) A műhely tevékenysége, nyilatkozatai kérdéseket vetnek fel, amelyeket meg is fogalmazok. Természetesen a műhely válaszolhat is itt.

 

Kezdődött azzal, hogy 2020. június 18-án e-mailben megkerestem a Csíkos műhelyt azzal, hogy tud-e az (MTB) ABbmot, Bbmot motorkocsijaimba hangdekódert tenni. A hangdekóderek megérkezte után elvittem a 3 motorkocsit a műhelybe a dekóderek beépítésére, erről egy munkalap is kiállításra került, rögzítve azt is, hogy Bbmot hang került feltöltésre.

 

 

Annak ellenére, hogy én beépítést kértem (köztudott, hogy én az elektronika területén analfabéta vagyok) és álláspontom szerint ez is történt, ennek ellenére a műhely ezt tagadja. Mindezt annak ellenére, hogy 2020. IX. 3-án azt írta: „Készen vannak a ZIMO dekóderek.” Minden esetre érdekes, hogy a munkalapon 2 dátum szerepel: nyomtatva 2020. IX. 3. és kézírással 2020. IX. 5. Ennek tükrében mindenki döntse el, melyikünk állítását tartja igaznak.

Miután hazavittem a motorkocsikat, és kipróbáltam az otthoni (analóg) pályámon, konstatáltam, hogy a hangnak nem sok köze van szerintem az eredeti motorkocsik hangjához.

Az eredeti motorkocsi hangja (ha valaki nem ismeri):

https://www.youtube.com/watch?v=8ZQY6JCROTY

Analóg üzemben az egyik modell a három közül:

https://www.youtube.com/watch?v=rZ1xe8Dsi-Y

Digitális üzemben:

https://www.youtube.com/watch?v=O2bE0ruaXvA

A problémát telefonon többször jeleztem az évek folyamán a műhely felé, mindig megnyugtatást kaptam, hogy készül a javított hangváltozat. Megbíztam a műhely szavában, egyszer e-maileztem csak erről, 2022. X. 17-én.

 

2020. karácsony körül az egyik fórumtársunkat megkértem, hogy állítsa be a motorkocsik dekóderén a gyorsulásokat, sebességeket, stb. Itt a Bbmot esetében hibát tapasztaltunk, ezért 2021. I. 6-án elvittem a motorkocsit a műhelybe, ahonnét 2021. I. 15-én visszakaptam 4000 Ft motormosási díj ellenében a munkalappal együtt.

 

 

2021. I. 18-án jeleztem e-mailben, hogy a motormosás ellenére a hiba továbbra is fennáll. A válasz szerint motorcsere szükséges. Motorcsere nem történt, ugyanakkor hosszas töprengés, próbálkozás után rájöttem, hogy a hibát az okozza, hogy (konstrukciós pontatlanság okán) a dekóder valamely lábai hozzáérnek a motorkocsi fém súlyához, amikor a kasztnit a helyére teszem – zavart okozva a motorkocsi működésénél. Egy szigetelő szalag darab került a mozdonysúlyra és a motorkocsi azonnal rendesen kezdett működni. Úgy gondolom, erre nem nekem kellett volna rájönnöm. A műhely hivatkozik mindenféle áramfelvételre, mérésre, amit én nem láttam, ugyanakkor ha tényleg a motor mosására lett volna szükség, akkor a művelet elvégzése után miért nem működött továbbra sem rendesen a motorkocsi? A választ fogalmazza meg mindenki maga.

 

Az évek teltek, a hang javítása az ígéretek ellenére nem történt meg, majd végül 2024. X. hóban a műhely jelezte, hogy vihetem a motorkocsikat a hangok cseréjére; az átvételről dokumentum is kiállításra került. Ennek ellenére a hang javítása, feltöltése nem történt meg. December 17-én telefoni érdeklődésemre ismét kaptam ígéretet, hogy 23-ra kész lesz. Nem lett. December 30-án elhoztam a motorkocsikat, és innentől elvesztettem a bizalmamat benne végleg. Hosszas emailezés vette kezdetét februárban. Több igényem volt a korábbiakban ismertetettek alapján: egyrészt cserélje ki a hangdekódereket Digitools-félékre – tekintettel arra, hogy ő nem volt képes megfelelő hangot előállítani, másrészt kértem a szükségtelen motormosásra kifizetett 4000 Ft visszatérítését, végül a többszöri, miatta feleslegessé vált utazási költséget (összességében többszáz km autózásról van szó).

Igényeimre az elején azt a választ kaptam, hogy a dekóderek esetében 28.000 Ft/db árat visszafizet a postaköltséggel. A többi igényemet nem tartotta jogosnak. Csak emlékeztetőül: a dekóderekre összesen 35.000 Ft/db árat fizettem ki a fenti munkalap tanúsága szerint.

 

A hosszas levelezésből idézek pár, a környezetétől függetlenül, önállóan értelmezhető részt, dőlt betűkkel jelezve, miután tisztáztuk a korábban ténylegesen kifizetett árat (3x35.000 Ft-ot):

Kérem, hogy az Ön által beszerelt 3db ZIMO MX645P22 dekódert, és a hangszórókat, valamint a 348/2020. sorszámú bizonylatot küldje vissza a műhely címére! A beérkezés után az érvénytelenítő bizonylatot e-mailben, és postai úton is elküldjük Önnek. A 3db dekóder vételárát, vagyis 105.000Ft-t, valamint a visszaküldés posta- vagy futárköltségét visszautaljuk az Ön által megadott bankszámlára.”

A hatályos fogyasztóvédelmi törvény értelmében, ha egy termék, vagy szolgáltatás a fogyasztónak nem felel meg, akkor igényt tarthat annak visszatérítésére, bizonylat (blokk, számla, jelen esetben az ezeknek formailag megfelelő munkalapok) bemutatása, másolatának elküldése mellett.”

Az alap bizonyítékomat, amiben az ő aláírásával szerepel, hogy Bbmot hang került feltöltésre, küldjem vissza annak, akinek a szavában nem bízhatok? A beérkezett 348/2020 ssz. bizonylat beérkezése után érvénytelenítő bizonylatot küld? A baj csak az, hogy számlát stornírozni csak storno számlával lehet, és az eredeti számla is a vevőnél marad. Milyen alapon kérte vissza, és vajon minek?

Szerinte megfelel a blokk, számla formai követelményeinek a munkalap. A számlát kapásból el lehet vetni, mert ott a vevő címének is szerepelnie kell, márpedig a munkalapon csak a nevem került feltüntetésre. De részletesen össze lehet hasonlítani a munkalap teljes adattartalmát a 2007. évi CXXVII tv. (ÁFA törvény) 169.§-ának előírásaival. A nyugta tartalmi és formai követelményeire még egy későbbi nyilatkozatának ismertetésekor visszatérek.

Az általunk feltöltött hangról: Akkor, amikor ezek a dekóderek elkészültek, pontosabban a hanganyag feltöltésre került, akkor azt az általunk megtalált hangokból szerkesztettük meg. Ilyen működő motorkocsiról nem volt tudomásunk, és lehetőségünk sem arra, hogy élőben erről felvételt készítsünk.”

A feltöltés idején létezett működő ABbmot motorkocsi a MÁV Nosztalgia Kft-nél, tehát ha erről nem volt tudomása szakemberként és gyakorló modellvasutasként, akkor az nem a Vállalkozó egyértelmű, komoly szakmai hibája, felelőssége? Ennek tükrében nem a 2013. évi V. törvény 6:62. §-ban szereplő tájékoztatási kötelezettség megszegése történt a munka elvállalásakor és teljesítése során? Egyáltalán: annak téves tudatában, hogy nem létezik ilyen motorkocsi, hogyan és miért vállalta be a motorkocsi hangjának az elkészítését? Érdekes módon a Digitoolsnak ugyanabban az időben sikerült egy nagyon jó hang feltöltése az ő dekóderükre. Továbbá: ha jól értelmezem, amit írt, akkor talált valami hangot, és abból csinálta meg, amit feltöltött. Milyen szakcég az, aki csak „megtalál” valamilyen hangot? Egy későbbi levelében már azt írja, hogy „A dekóderbe felírt hanganyag az akkori tudásunk alapján készült, de nem a saját felvételeink alapján, hanem, a felvételt készítő engedélyével, „hozott” anyagból. Ez Önnek nem felel meg.” Egyrészt a kérdésem: melyik állítás az igaz? Találta, vagy a felvételt készítő engedélyével töltött föl konkrét hangot? Ki volt az a készítő, akit viszont nem nevezett meg? Végül: kérem jelentkezzen az a modellező kolléga, akinek az ominózus hang megfelelt volna már akkor!

Több alkalommal kértem, hogy a jelenlétemben cserélje ki a dekódereket (előttem le tudja ellenőrizni azok működőképességét), de a következő választ kaptam:
Mivel a műhely vezetője továbbra is orvosi kezelés alatt áll, a műhely nyitva tartása korlátozott, személyes jelenlétre semmilyen javítás esetében nincs lehetőség.” Megjegyzem: a honlapon nem utalt semmi a korlátozott nyitva tartásra, erről képernyőképet is készítettem.

Ugyanabban az időszakban egy modellvasutas ismerősöm küldött neki egy üzenetet egy egyszerű javítási munkával kapcsolatban, kérve egy időpontot. A válasz az ismerősöm részére: „Köszönöm a megkeresést! Bármelyik hétköznap 10-19h között itt vagyok. Most pénteken (ápr. 4-n) sajnos nem, külső munkán leszek aznap.
A dologgal két baj van: a korlátozott a nyitva tartás nem jeleni azt, hogy sohasem tud fogadni, viszont egyetlen időpontot sem kínált a személyes találkozásra. Ha korlátozott a nyitva tartás, akkor hogyan lehet menni hozzá bármely hétköznap 10-19h között? Péntekre, ápr. 4-re is külső munka a hivatkozási alap, nem orvosi kezelés. Fentiek tükrében vannak kérdéseim, gondolom, hogy másnak is. (Egyébként az is érdekes történet, hogy a műhely miért írta többször is azt, hogy nincs kapcsolata a Digitoolssal, holott alapesetben bárki jelentkezik náluk, kiszolgálják… Itt javaslok egy kis gondolkozást!)

Megunva a parttalan vitát, a Budapesti és Pest Megyei Iparkamara Békéltető Testületéhez fordultam. Panaszomat leírtam, amire a műhely válaszát a Testület megküldte.

A munkalapot érintő nyilatkozata a következő volt ebben a dokumentumban:

A bejelentő által csatolt, a vállalkozó által – és nem a Modellvasút Kft. által – kiállított bizonylat a nyugta illetve az egyszerűsített számla követelményének megfelel. Tartalmazza a vásárló nevét, az átvett terméket azok árát, az esetleges munkadíjat, a kiállító szervezet nevét, adószámát, bankszámla számát. Részletes számlát a bejelentő nem igényelt, és azt öt év után nem is teheti meg.

A nyilatkozattal van némi gond. A 2000. évi C tv (Szvt) 167. § (1) f) külső bizonylat esetében a bizonylatnak tartalmaznia kell többek között: a bizonylatot kiállító gazdálkodó nevét, címét. A Vállalkozó által kibocsátott 348/2020 és 8/2021 „műhely munkalap” nem tartalmazza a bizonylatot kiállító gazdálkodó címét, illetve az Sztv 167. § (1) c) pontja alapján „… a befizető aláírását”. Továbbá: a nyugta kötelező adattartalmát a 2007. évi CXXVII tv. (ÁFA törvény) 173. § (1) bekezdése tartalmazza részletesen, a számla egyszerűsített adattartalmát az ÁFA tv. 176. §-a. Meg lehet nézni, hogy mennyire felel meg a fent idézett, a Békéltető testületnek tett hivatalos nyilatkozat a fenti jogszabályoknak. Továbbá: szerinte öt év után nem tehetem meg részletes számla igénylését. Csakhogy én ilyet nem igényeltem, hanem csupán azt, hogy az általa kiállított bizonylatok nála levő példányait mutassa be, ehhez azok számát is megadtam. Ugyanis, ha a dokumentum megfelel valamelyik számviteli bizonylat típusnak, akkor azt a kiállítástól számított 5. év december 31. napjáig, vagyis 2025. XII. 31-ig meg kell őriznie. Innentől az, hogy „A Modellvasút Kft. évente több száz ügyfelet szolgál ki, öt évre visszamenőleg senkitől nem várható el, hogy minden egyes ügyletre, mindenre kiterjedően emlékezzen, pláne akkor, ha nem a Kft. végezte el a teljesítést.” nyilatkozata irreleváns. Arra azért kíváncsi vagyok, hogy egy NAV-os vizsgálatkor az adóellenőrnek mondana-e ilyet, különösen olyan esetben, ha a többszáz adóügyi bizonylat bemutatását kérnék tőle.

Hogy miért tett ilyen nyilatkozatokat, én csak sejtem, de nem bocsátkozom nyilvános találgatásokba, elszámolással meg a NAV felé tartozik.

A történet vége… Az egész történet nem akkora összegről szólt, ami miatt érdemes lett volna pereskedni, így a békéltetés végén elfogadtam, hogy visszaküldöm a dekódereket, ő meg visszafizeti a 105.000 Ft-ot. Buktam így sokezer Ft. fölösleges utazási költséget, a felesleges motormosás összegét, illetve a Digitools hangdekóder miatti árkülönbséget, de egy elhúzódó pereskedést ezek végképp nem érnek meg. A Digitoolsnál engem kedvesen fogadtak, kicserélték a dekódereket, az ő dekóderüket beállították analóg üzemhez (nagyon készséges csapat, előírásoknak megfelelő számlát is kaptam!). A határozatban megállapított határidőn belül így vissza is küldtem a Zimo dekódereket, ő meg határidőre átutalta a pénzt.

Tanulság: egyrészt nagyon meg kell nézni, milyen referenciákkal rendelkezik egy vállalkozó. Másrészt hivatalos bizonylatot kell kérni tőle. Harmadrészt: bármilyen reklamáció van, legyen írásos nyoma.

És van még egy: soha nem voltam egy agresszív ember, mindig is vallottam, hogy emberek vagyunk, hibázunk. Viszont a hibát korrektül helyre kell hozni minden tekintetben. Itt nem így történt. Ha a 2025. februári igényeimet teljesíti, akkor ezt az egész történetet nem írtam volna itt le. A műhely jól járt volna, hogy egy újabb elégedett ügyfele lenne, továbbá egyikünknek sem kellett volna egy csomó időt eltölteni az üggyel kapcsolatos levelezéssel, meg a békéltető tárgyalással.

alkotasu Creative Commons License 2025.09.18 -4 1 5442

Rég volt 500 kB. Jelenleg már 2MB. Ekkora maximális képet lehet feltölteni. (Volt olyan időszak, amikor több képet is lehetett egyszerre feltölteni, de az elmúlt.)

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (5440)
Peti251 Creative Commons License 2025.09.18 -4 0 5441

igen, ez rémlett. köszi.

 

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (5440)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2025.09.18 -4 2 5440

Ősőreg probléma már ez, de van megoldás, bár dolgozni is kell egy kicsit. Használj valamilyen képkezelő programot. Nekem az IrfanView bevált (Ez itt a reklám helye. :-)) Ezzel tudod a képek méretét, akár egyszerre százat is, csökkenteni. 512kByte vagy kisebb méretű képeket gond nélkül fel tudsz tölteni a fórumokra. Az egyesével feltöltés azonban továbbra is velünk marad...

Előzmény: Peti251 (5439)
Peti251 Creative Commons License 2025.09.18 -4 0 5439

egy ideje már szeretnék itt is hirdetni nem csaka fézbúkkon, de sajnálattal tapasztaltam, hogy a, még mindig trükközni kell a képfeltöltéssel, mert az oldal nem tudja lebutítani vagy fogadni a nagyobb méretű képeket(pedig a telefon is ezer éves amivel fényképezek). A másik, hogy egyesével kell feltölteni mindet.... valaki esetleg ellátna tanáccsal, hogy hogyan lehet ezt a folyamatot egyszerűsíteni?

 

harborrail Creative Commons License 2025.09.09 -4 3 5438

Ismét sikeres, és megelégedett üzlet kötetett M63,012 topiktársal. Köszönöm!

diginewl Creative Commons License 2025.06.13 -6 1 5437

(ugyanúgy 27% áfát fizetünk ott is)

Igen, de ez akkor derül ki, ha beállítottuk a célországot a fizetésnél, vagy beregisztrálva nézegetjük a weboldalt! Amúgy, csak ránézve egy weboldalra a Német árat látjuk...

Előzmény: hory004 (5436)
hory004 Creative Commons License 2025.06.13 -4 1 5436

Itthon elég gyorsan el is fogyott, míg a Lippénél, és a Modellbahn Unionnál még mindig van.

 

A gyártói akcióknál érdemes ránézni az árakra, német webshopoknál valahogy mindig olcsóbb. 

(ugyanúgy 27% áfát fizetünk ott is)

Előzmény: Il Leone (5418)
Tyapa Creative Commons License 2025.06.12 -3 5 5435

Szerintem én értem mit kérdezel. Én nagyjából ugyanúgy vagyok vele mint Te. Ha egy most a boltban még kapható "tömegcikk" modellt (nem használt, újszerű állapotú) valaki a bolti új árnál 10%-kal olcsóbban hirdet, az még nem elég vonzó ár, akkor inkább legyen a boltból teljes áron, garanciával. Nagyjából 15-20%-kal olcsóbban viszont már majdnem biztosan  bevállalnám, 25-30%-tól pedig egészen biztosan.

Kisszériás, kifutott, kurrens modellekről nincs érteleme beszélni, azokat a piac árazza be.

Előzmény: Szilrobi_index (5432)
nazareth Creative Commons License 2025.06.12 -4 6 5434

Szvsz. egyértelmű voltál :)

 

Szeritnem kb. hasonlóan gondolkodok, mint Te. Egy garancia nálam is kb. 15-20%-ot jelent, ha mondjuk mozdonyról van szó (abban azért még személyes átvétel esetén is lehet buktató). Kocsik esetében, ha vásárlás előtt körbe tudom taperászni, mondjuk legyen 10-15%.

 

Nyilván a fenti egy elnagyolt átlag lehet, sok minden befolyásolhatja. Pl. ha híresen vacak a modell műszaki tartalma (vagy a gyártónak a modelljei problémásak), akkor némileg nagyobbak a százalékok.

Előzmény: Szilrobi_index (5430)
zetaman Creative Commons License 2025.06.12 -10 2 5433

Duplikáltad, eladnád.

 

Meghirdeted egy összegért, a reakciókból (érdeklődés) vagy az elmaradásukból látni fogod a tendenciát. És akkor vagy örülsz, vagy korrigálsz.

 

Mit kell ezen ragozni? Komolyan nem értem.

Előzmény: Szilrobi_index (5432)
Szilrobi_index Creative Commons License 2025.06.12 -3 2 5432

Nem akartam konkretizálni, csak egy érdeklődés volt részemről "úgy általában", hogy hol van az ingerküszöb. Egy nem reprezentatív felmérés, ami irányt mutathat az árazásban. 

 

Maradjunk akkor a boltban még kapható termékeknél. Főként a "kettőt vettem véletlenül" meg az "ajándékba kaptam, de már megvan" illetve egyéb "duplikáció miatt" eladásoknál való árképzésről, de a tavalyi PIKO V43 most eladó lenne, akkor mennyit adnál érte (másik pályaszámmal kapható, stb.).

Mindenkinek van ilyen küszöb. Van aki nem vesz "használtat" mert fontos neki a bolti vásárlás. Van akinek elég 10% kedvezmény, ha bontatlan a modell. Stb.

 

Olyasmi ez mint a "szalonautó", ami kicsit olcsóbb, mint a nullkilométeres társai, de van aki meg nem venné, mert nem Ő ült bele elsőnek.

Előzmény: zetaman (5431)
zetaman Creative Commons License 2025.06.12 -8 0 5431

Tömegtermék?

 

Mint az NMJ Nohab? Attól pl. egész sokan próbálnak szabadulni újabban. Érdekes, hogy a Roco Nohábjától sokkal kevesebben, pedig mikor megjelent az NMJ, (majdnem) mindenki ekézte a Roco gépét a hibái miatt.

 

Az MTB M41 megjelentetése után mégsem árasztotta el a börzét a Fuggerth-ek tömege.

 

A Tillig és a Roco vékonycsíkosai úgy-ahogy fogyogatnak (a Tilligé régóta, sok újragyártásban), a Roco négykocsisa most komoly bukta volt (talán a jelen korszakos számozása miatt?).

 

Mivel túl sok magyar személy- és teherkocsi nincs a különböző cégektől túl nagy választékban és átfedésben pláne, így nehéz bármit bármihez arányosítani. Pl. Acme kocsikat a Herishez? Korszakok? Kivitelek?

 

Szóval? Mit mivel hasonlítasz? És minek?

Előzmény: Szilrobi_index (5430)
Szilrobi_index Creative Commons License 2025.06.12 -3 2 5430

Nem voltam egyértelmű. Azt próbáltam kihangsúlyozni, hogy "Tömeg termékekről beszélek, nem egyedi, kisszériás cuccokról".

 

Az is tiszta, hogy az eladó felfelé a vevő lefelé kerekít. Vevői oldalról közelíteném a kérdést.

 

Előzmény: Il Leone (5429)
Il Leone Creative Commons License 2025.06.12 -8 1 5429

Ezt szerintem nem lehet ennyire leegyszerűsíteni.

 

Legyen példának itt a Modell Kit által 1997-ben készített kisszériás Es kéttengelyes nyitott MÁV teherkocsi.

 

Jelenleg a Roco 56270 7650 forintért van azonnal megvásárolható boltban.

 

A te módszertanod szerint kb. 6500 forintot ér a fenti kisszériás ritkaság, amit még itt a Börze fórumon sem fogsz találni az elmúlt 10 évből hírdetést se rá.

Én utolsó neten fellelhető hírdetést 2013-ból találtam, akkor 9000 forintért.

 

Na és akkor bónusz, hogy szintén Roco alapra készített a Modell Kit Yp kéttengelyes nyitott szemétszállító kocsit is, amire semmilyen időtávból nem fogsz találni hírdetést , de még képet is csak egyet dobott fel a képkereső így hirtelen.

 

Maradjunk a Modell Kit Es kocsinál.

 

2013-ban 9000 forintért megvették, 2023-ig csak a KSH inflációs adaataival számolva a kocsi ára 2 éve reálisan 13-14 ezer forint ezen korrekció alapján, vagyis most 2025-ben valahol a 17-19 ezer forintos ár teljesen reális lenne érte.

 

Vagy ott van a Roco 6600107 MÁV Hbbillns kocsi, amit szintén csinált a Modell Kit kisszériában több pályaszámmal. A Roco gyári kocsit, amit most boltból meg tudsz venni 19400 forint, de nem gondolom, hogy a Modell Kit kocsi reális ára ezért valahol 15 ezer forint körül kellene lennie.

 

Hanem bőven 20 ezer forint felett.

Előzmény: Szilrobi_index (5427)
zetaman Creative Commons License 2025.06.12 -7 1 5428

Sok értelme nincs, ha veszünk, vevői érdekeink vannak, ha eladunk, eladói. Hasonuljunk meg? Vevőként vagy eladóként korlátozzuk magunkat?

Előzmény: Szilrobi_index (5426)
Szilrobi_index Creative Commons License 2025.06.12 -3 2 5427

Az lemaradt, hogy kifutott modell esetén a most is kapható hasonló modell (azonos gyártó hasonló kidolgozottságú és típusú) árából származtatnám a 15-20% kedvezményt.

 

Hangsúlyozom, a ritka- vagy nagyon keresett modellek esetén (pl. a Fuggerth mizéria) ez kiszámíthatatlan.

Előzmény: Szilrobi_index (5426)
Szilrobi_index Creative Commons License 2025.06.12 -3 4 5426

Sziasztok!

A véleményeteket szeretném kérni az árazással kapcsolatban. Kérem, hogy egymás véleményét ne kommentáljátok, hogy ne legyen harc belőle, "csak" írd le a sajátod.

Arra lennék kíváncsi első körben, hogy egy magyar boltban még kapható modellt mennyivel kell/célszerű olcsóbban kínálni, ha még nem- vagy alig volt használva? Százalékos érték és konkrét számok is megfelelnek. 

Majd ugyanez a kérdés egy már kifutott modell esetében is fennáll. Tömeg termékekről beszélek, nem egyedi, kisszériás cuccokról.

 

Én például a 10%-os "kedvezményt" kevésnek tartom egy még kapható darab esetén, akkor inkább a bolti.

Kb. 15-20% környékén érzem bevállalhatónak ezt a "rizikót". Tehát egy tízezres teherkocsi nyolcezer, egy harmincezres személykocsi 25.000. Egy 100.000-es mozdonynál 85.000Ft.

 

Te miként vélekedsz erről?

Remélhetően, ha elég sokan beírjátok a véleményeteket, akkor egy enyhe iránymutatás is lehet az "árusoknak".

Il Leone Creative Commons License 2025.06.11 -3 1 5425

Hidd el én is sajnálom, és valóban szomorú, sajnos az élet úgy hozta, ahogy.

Előzmény: zetaman (5424)
zetaman Creative Commons License 2025.06.11 -5 1 5424

Nekem ebben az a leginkább szomorú, hogy vitrines modelljeid voltak, vannak, asztalon nem futtattad azokat. Az oka nem érdekes, a te döntésed, nincs rajta mit kifogásolni.

 

Az árak pedig ... Ahogy többen korábban leírták máshol, sokunk után nem marad modellezés irántérdeklődő generáció, tehát sok esetben bőven értékén alul kerülhetnek új kézbe a dolgaink. engem ez nem izgat, mert a túlparton már tök mindegy, hogy ideát mi folyik. :-)

 

Ami rosszabb, hogy sok esetben és sokan (kisszériások) a minden-mindegy-mert-van-rá-pénzem vevőknek (nem modellezőknek) készítenek kis szériás dolgokat. A pár tízezres túlárazástól a több százezresekig. Hogy az ilyenekben a gyártók (kisebb-nagyobb cégek) miért nem látnak fantáziát, azt nem tudom. A közgazdászaik talán meg tudnák indokolni, de más dolguk van.

 

Ez van ...

Előzmény: Il Leone (5423)
Il Leone Creative Commons License 2025.06.11 -2 4 5423

Köszönöm a válaszodat.

 

Igazából én már kifele kacsintok a modellezésből.

 

Mostanában adtam túl sok modellemen, mert az, hogy 15-18 éve egy szekrényben vannak a dobozukban nem okoz akkora örömet, persze szépek, szeretem/szerettem őket, de ez van.

 

Viszont itt előjön az, hogy például amikor igazi ritkaságok vannak a birtokodban, és nem vagy nepper, de kiszámoltad, hogy ma kb. mennyit ér, akkor jön a kommandó, hogy de hát az milyen drága, és hogy köcsög nepper vagyok.

 

Hát nem vagyok, a Fugi személykocsikat meg a Tillig/Shachsen halberstadti kocsikat szerintem áron alul simán eladtam.

 

De az, hogy Modell Kit igazi ritkaságok árazásán hisztiznek egyesek, olyanokén, amik maximum kezek közt szoktak átfutni, és egyébként készült belőle kb. 15-20 darab és az is 18 évvel ezelőtt, és akkor azzal jön valaki, hogy de hát az alapja most is kapható négyszámjegyű magyar forintért, akkor mit képzelek magamról.

 

A másik aki meg e-mailben a felének a felét is le akarja alkudni, mert ő akar rajta nagyot kaszálni, mert tényleg nepper megsértődik, ha nem adom el már bocsánat a kifejezésért, de hugyért-szarért, akkor inkább porosodnak majd a szekrényben újabb 10 évet és akkor kezdődik az egész elölről.

 

Ezért van még a szekrényeben jó sok Modell Kit meg Albert teherkocsi.

 

Akik meg korrektek voltak, mindenkivel kulturáltan és értelmesen megbeszéltük, és még észszerű alku is belefért.

Előzmény: zetaman (5421)
zetaman Creative Commons License 2025.06.11 -5 2 5422

Téged tényleg átvertek, annyiért egy használható (nagy) Citroënt vettem 30 éve. Amit évekig hajtottam, tehát nem bontószökevény volt. Azóta is csak az a típus - bár van mellette pont Skodám. :-)

 

Autós példád folytatva: alkatrészek garmadáját rendelem fél Euróoából a kocsimhoz, mert itthon vagy nem kapható, vagy olyan az árképzés, hogy elszédülök a monitort nézve. De! Akad olyan a kintiek között is, szóval elég mélyre kell magának ásson az ember, hogy ne aranyáron vegyen egy több helyen kapható terméket.

 

Tenni akkor tudnánk, ha jelezhetnénk a gondot egy-két sorban, és úgy talán észrevenné a tájékozatlanabb vagy rutintalanabb kereső, érdeklődő, hogy mi a helyzet. Így viszont nem fogja, bedől és kész. Hiszen semmi nem utal arra, hogy hohó, egy másik topicban figyelmeztetnek: túlárazott a termék!

 

Emiatt gondolom tévesnek ezt a megoldást.

 

Előzmény: alkotasu (5413)
zetaman Creative Commons License 2025.06.11 -2 3 5421

Látod, erről írtak többen: hogy te, aki veterán vagy itt a fórumon (tehát legalább 8 éve forgolódsz az oldalakon), te sem találod a modell elérhetőségeit ...

 

Akkor mire juthat egy olyan, aki frissen lép be és még nincs kellő ismerete vagy netes keresési rutinja a modellekről, boltokról, a külföldiek sokszor lényegesen kedvezőbb árképzéséről?

 

Ezért nem ér semmit a mínuszokkal történő jelzés. Arra ugyan ránéz valaki, de nem tudja legtöbbször az okát. Az árazásnál meg különösen nem tudni, hogy valaki miért oszt a másiknak negatívot.

 

Száz szónak (és hozzászólásnak) is egy a vége: ez a megoldás nem támogatja a tisztességes modellezőket. Hiába meakulpázik az illető. Kereste volna e-mailben a moderátorokat, hogy töröljék, mert durván elbazilikázta, és feltenné újra korrektül. Ha igaz az a mea culpa. Én legalábbis így tettem volna.

Előzmény: Il Leone (5418)
nazareth Creative Commons License 2025.06.10 -4 2 5420

A HGD-nél Kolozsváron 850 lej (67.700 Ft.) plusz posta. 2-3 nap, és  kezedben van.

Előzmény: Il Leone (5418)
izbeki Creative Commons License 2025.06.10 -3 2 5419

A modellbahnshop-lippe akciósan kínálja: 170 eur+4 vagy 8 eur a szállítás,egy hét alatt itt van.

 

Előzmény: Il Leone (5418)
Il Leone Creative Commons License 2025.06.10 -3 1 5418

Hol tudod megvenni 72 ezerért azt a szettet?

 

Én most rákerestem és az egyik boltban 35%-os kedvezménnyel 76 ezer forint és nincs készleten, míg az oldal szerint az elmúlt 30 nap legalacsonyabb ára 117 ezer forint volt.

Ahol meg éppen van elvileg azonnal készletről, ott 118 ezerért veheted meg.

 

Csak a korrektség kedvéért.

 

Előzmény: izbeki (5408)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!