Keresés

Részletes keresés

somytomy Creative Commons License 2025.06.11 -1 1 22697

Ebben a felüljárós témában az igazi hülyeség szerintem az, hogy néhol jajj nincs pénz felül-aluljáróra hát mennyi földmunka van vele, máshol meg úgy szórják a felüljárót, mintha ingyen lenne. Mondjuk M6-os Ráckeresztúr mellett, itt éppen a helyiérdekű (valami ötszámjegyű száma van) országút felüljárójáról látjuk a száz méterrel odébb csak a bal pályáról le-/felhajtóknak épült különbejáratú másik felüljárót. Mert kell oda az a körforgalom, vagy nem tudom, évek alatt nem sikerült értelmes magyarázatot találnom erre a jelenségre...

Előzmény: oldmumus_v.2 (22685)
Grgabácsi Creative Commons License 2025.06.11 0 2 22696

Eleve a gyártó csak úgy, csára-búra nem gombolhat le pénzt "ápdétre". Sőt.

Garanciális időszakban azért nem, mert az be van árazva.

Amennyiben a gyártó valami biztonságkritikus hibát talál, akkor pedig kutya kötelessége költségmentesen végrehajtani. (végre is hajtják)

Nyilván ha az üzemeltetőnek van valami hasfájása, ami nem garanciális, sem valami biztonságkritikus hiba elhárítása, akkor zahlen bitte.

Minden más esetben meg senki sem hülyült meg, nem fognak csak úgy "ápdétel(tet)ni".

Előzmény: jbaal (22690)
r1232 Creative Commons License 2025.06.11 0 0 22695

hogy ezekkel a biztberekkel teljesen ki vagyunk szolgáltatva a gyártónak, annyi pénzt gombol le az állandó "ápdétért", amennyit csak akar, 

 

Ez azért nagyban függ attól, milyen szerződést sikerült kötni, abban milyen mértékű és idejű termék támogatás van. 

Előzmény: jbaal (22690)
Panzerbear Creative Commons License 2025.06.11 -1 1 22694

De ez csak egy sok közül, hogy sokan vezetve dolgoznak. Más haszna is van a felül-, aluljáróknak, mégpedig hogy kevesebb a baleset, ami sokszor bele sem gondolunk, de komolyabb anyagi vonzattal jár, mint hogy késik miatta a vonat 2-3 órát. Ilyen baleseteknél költsége van a hatóságoknak (rendőrség, mentő, tűzoltó), az egészségügynek, biztosítóknak, stb...összességében ha nem is olcsóbb egy nem szintbeli átjáró, akkor is számtalan előnye van mondjuk ugyan akkora áron..

Előzmény: jbaal (22689)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.06.11 -3 0 22693

aha és közben a KertészkedŐ Máté kollegának vittél jó sok wasenbrucki fehér zoknit
meg helyi grillcsirkét, azért van ilyen jó húsban :D

Előzmény: segélyvonókészülék (22688)
zubidomi Creative Commons License 2025.06.11 -1 1 22692

Amikor azon megy a nyünnyögés, hogy a bérelt MÁV-os Vectron nem mehet ETCS-ben a magyar ETCS-pályán, mert épp más szoftververzió van fenn, és nemcsak szintekből, de szoftververziókból is párhuzamosan létezik több egymás mellett, mérsékelt kompatibilitással, addig tényleg, kényelmesebb, jobb, gyorsabb?

 

Az ideális célállapot (egységes és biztonságos berendezések, vonatbefolyásolás és vontatójárművek) és a rózsafüzér között azért vannak egyéb állapotok is, meg merem kockáztatni, hogy a két szélsőértéknél jobban optimalizált állapot is.

Előzmény: segélyvonókészülék (22687)
kslc Creative Commons License 2025.06.11 -1 1 22691

Ezért lett volna jó a Prolan, ők még elektronikus bizbert is elkezdtek fejleszteni. Nyilván akkor is lenne kiszolgáltatottság feléjük, de ha ők főleg Magyarországra gyártanak, akkor ők is rá vannak szorulva a MÁV-ra.

Előzmény: jbaal (22690)
jbaal Creative Commons License 2025.06.11 -3 1 22690

Itt szerintem abban áll a lényeg, hogy ezekkel a biztberekkel teljesen ki vagyunk szolgáltatva a gyártónak, annyi pénzt gombol le az állandó "ápdétért", amennyit csak akar, miközben alig tudjuk ellenőrizni, hogy van-e mögöttes tartalom, vagy csak egy 300-400 ezer Forintért alkalmazott informatikus gyakornok átír egy-két dolgot 5 perc alatt. Persze meg van magyarázva, hogy az ilyen cégeknél hatalmas agymunka zajlik, magasak a bérek...stb., de a valóságban ez messze nincs így. Ez egy nagyon jó terület, ahol szabadon lehet rabolni.

 

Ellenben a mechanikus/egyszerűbb elektronikus dolgoknál, legyen az egy híd, aluljáró, vagy egy hagyományos mávos biztber-elem, ott sokkal könnyebben lehet találni szakembert, aki meg tudja oldani a hibát, és sokkal inkább a kezünkben van a munka, látjuk, hogy mit miért csinálunk, és az kb. emnnyibe kerül reálisan.

Előzmény: segélyvonókészülék (22687)
jbaal Creative Commons License 2025.06.11 0 1 22689

Szerintetek ezek magyarországon számítanak bármit is, hogy mennyire boldog az ember? Ugyanígy a kerékren guruló melósokból is kitapossák a szart, majd nem ebédel vagy nem megy el egész nap hugyozni, aztán visszanyeri az időt. Nem véletlen, hogy az összes ilyen típusú közlekedő totál idegbeteg, ezek furakodnak, erőszakoskodnak, szorítanak le másokat folyamatosan (a buszt meg a kamiont nem veszem ide).

Emiatt nem fognak rohadt sok pénzért alul- meg felüljárókat építeni, hogy ha azt a pénzt el is lehet lopni.

Előzmény: Panzerbear (22675)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.06.11 0 0 22688

Laktam Mannersdorfon egy darabig...

Autópálya...

Sancte semplicitas.

Előzmény: oldmumus_v.2 (22685)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.06.11 -1 1 22687

Értem én, hogy mi a tapasztalat, de talán helye lehetne legalább némi törekvésnek, hogy szebbek/jobbak/biztonságosabbak/gyorsabbak legyünk, mimt voltunk?

Vagy akkor hagyjuk is a fenébe az egészet, legyen görög módra rózsafüzér, szentkép, tekerőssorompó, aztán majd lesz valami?

Előzmény: aruzsi (22683)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.06.11 -1 1 22686

Így van! Ez is hozzátartozna a dologhoz, a szintbeli kereszteződéseket felszámolni kétféleképpen lehet, vagy kiváltod nem szintbelivel, vagy stande-pityere megszünteted.

Helyi sajátosságok szerint érdemes ezeket kombinálni.

Előzmény: Grgabácsi (22684)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.06.11 -3 2 22685

Ruzsi, azért itt egyes ausztriai területeken is vannak fekete foltok.
Nos a fórumtárs 226981 hozzászólásban osztja nagy ívben az észt, de látszik nem 
csak hivatása mivoltán ül magasan és csakis a munkahely - otthon közötti ingázáson kívül ahol
szerintem 80% autópálya neki az út - nem tapasztal olyanokat mint aki ott lakik és sokfele utazik az országban.

Leírok 2 helyszínt a magyar határtól nem messze:
Gramatneusiedl és Götzendorf/L.

Gramatneusiedl
2011 nyara és 2012 nyara között elkészült egy nagyon hirtelen esik/emelkedik aluljáró, lásd Google Maps

https://www.google.com/maps/place/Gramatneusiedl/@48.0337321,16.4930994,3a,75y,325.86h,97.8t/data=!3m7!1e1!3m5!1sZrNAgm3nA1polee-t7fuxg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-7.798446018441766%26panoid%3DZrNAgm3nA1polee-t7fuxg%26yaw%3D325.85959501545784!7i16384!8i8192!4m6!3m5!1s0x476c528dd422a4f1:0x9eca07c42e87fcc1!8m2!3d48.029132!4d16.4895525!16s%2Fm%2F03gsbdf?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYwOC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

itt már 2012 augusztusában ki kellett vonulni szivattyúzni meg bent rekedt autóst menteni. Pedig akkor még nem voltak olyan gyakoriak a nagy viharok mint manapság. Napjainkban havi szinten akad ott dolog. Ennyit a jól csatornázható aluljáróról.

Na igen meg felüljárót is lehet építeni, pl. egy szolgálati hellyel kelet felé Götzendorf/L.

Ha valaki  megnézi ezt a helyet a Google térképen, majd visszalapoz 2018-ra még átjáró van.

https://www.google.com/maps/@48.0255431,16.5675357,3a,46.9y,331.84h,88.57t/data=!3m8!1e1!3m6!1shcDGnalo3MIF-wrq-wAKmA!2e0!5s20180801T000000!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D1.4253015484014782%26panoid%3DhcDGnalo3MIF-wrq-wAKmA%26yaw%3D331.84315314859435!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYwOC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Itt 2019 tavaszán kezdtek el építeni és 2020 március elején a pandémia kitörése magasságában adták át. Ha valaki  megnézi a 2D térképet akkor lehet látni, hogy Götzendorf/L. központjában van egy 15-ös, meg 60-as utak elágazása.
A 15.-ösnek építettel felüljárót, a 60-asnak Götzendorf/L. állomásnál, azaz itt nem:

https://www.google.com/maps/@48.0250966,16.5888412,3a,75y,12.74h,93.66t/data=!3m7!1e1!3m5!1svi2Y1fp0HAN5BU1Y2CzCbQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-3.659492370884635%26panoid%3Dvi2Y1fp0HAN5BU1Y2CzCbQ%26yaw%3D12.7382015058725!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYwOC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Jegyzem meg, hogy 2027-be lett betervezve a szintbeli megszüntetése az állomás modernizálással együtt, de pár hete jött a döntés: eltolódik 2030-ra.

Ahogy a Fekete Laci az egyik versenyen kiemelte Keszthelyen 2003-ban, hogy ezeket a feladatokat olyan ember találta ki aki tornából fel volt mentve örök életbe, erre pedig azt mondhatom aki soha nem utazott arra gumikerekessel. De még a vasúti menetrendet, a szolgálati hely adottságait sem ismeri!

Azon felül, hogy 118-as egy eléggé leterhelt, oda jön a szezonális agrár rakódás, valamint a hétköznapi fix teherek a közeli cementgyárból.

FIGYELEM! Regggel korán 5-7 között amikor a fenti tolatósok még nincsenek is, akkor csak 100-150m sor van már, felmegy a rúd 2-3 kocsi vagy egy kamion átmegy, aztán megint megy le. Van akik 4-5 váltás után jut át. Itt el lehet csúszni 10-15 percet is.

Majd utána délutánig a tolatós miatt akár 20-25 percig lent van a sorompó. Ebben az esetben a szomszédos Margarethen am Moos vagy maga Götzendorf/L. központjáig 1 - 1,5 km sorok alakulnak ki.

A vasútra ráhordó buszok 247, 248 menetrendje napi szinten borul. Aki el akar érni egy vonatot, egy busszal korábban megy ki. Aki pedig kocsival vonatot akar elérni annak 15-20 perc reggel, napközben 30-40 perc korábban ajánlott.
Valahogy kocsival a parkolóig el kell jutni, leparkolni, majd peronra menni. Buszok az épület melletti  placcon érkeznek/indulnak. De oda is el kell jutni. Volt olyan utas aki azt mondta a buszosnak nyisson ajtót mert lekési a vonatot, gyalog hamarabb odaér!!!

Az intenzív vonatforgalom, nagy igénybevétel, vágányutas távoli vagy helyi kezelés ide-oda kapcsolgatás a sorompó meg a biztber megadja magát. Pedig minden echte hazai fejlesztés!

Csakhát 2,5 km-re nyugatabbra a pusztába kellett a felüljáró. Mert ott mindegy lenne mekkora sor van és jegyzem meg a 15-ös nem olyan forgalmas mint a 60-as út!

Sajnos itt 100 km körzetben még vannak hasonló helyek...

Előzmény: aruzsi (22683)
Grgabácsi Creative Commons License 2025.06.11 -1 2 22684

Másfelől nagyon sok olyan átjáró van, ahol kb mezőgazdasági járművek mennek csak át, mert valami földút vagy valami hasonló vezet át rajta. Cegléd-Abony-Szolnok környékén rengeteg ilyen van. Miért is nem lehet azt mondani, hogy a vasút mellett akár mindkét oldalon kialakítunk egy kb 40-el akár még személyautóval is járható javított földutat szervizút gyanánt, és akkor azokat a kis átjárókat beszántjuk a fenébe. A vasút is jobban jár vele, mert a berendezéseiket is meg lehet közelíteni.

A 40-es elkerülő mellett is épült ilyen Ercsi elághoz.

Előzmény: segélyvonókészülék (22665)
aruzsi Creative Commons License 2025.06.10 -1 2 22683

Azért azon elgondolkoznék, hogy Mo.-n mik is szoktak lenni hidak és/vagy aluljáró építéskor.

Pici sűlyedés, hézak,víz betőrés, melyiknél micsoda ...

 

De a francnak se kell ez a mérhetetlen mennyiségű külföldi tákolmány.

Egyik hibásabb, mint a másik! De azért csak vesszük, erőltetjük és a végén csodálkozunk...

Előzmény: segélyvonókészülék (22678)
Fizolti Creative Commons License 2025.06.10 0 2 22682

A nagyprojekteket alapvetően nem a MÁV csinálja. 

Valamennyi törekvés itt is van a szitbeli átjárók számának csökkentésére, így pl. a 30a projektben is épültek aluljárók, illetve Érden később egy felüljáró is.

Aztán arra is van példa, hogy valahol reális keretek között nem fér el az aluljáró és felüljáró sem - ilyen lesz pl. a 142-es, ahol Pestszentimre központjának elég nagy részének dózerolása árán fér csak bele. 

Az egyik Tárnok-Érd közötti sorompó esetében egy kétvágányú és egy egyvágányú pálya van, közöttük egy utca is kiágazik, itt azért egy 100 méter körüli műtárgy kéne, az is úgy megcsinálva, hogy ne legyen beláthatatlan a csatlakozó utca felől és felé. 

 

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (22681)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.06.10 -1 3 22681

Egy átlag kétvágányú pálya alatt nem kell világítás.

Egy jól csatornázható aluljáró esetén nem kell szivattyú.

És hát felüljárót is lehet építeni...

 

Valamiért a progresszív közlekedési rendszerekben erős törekvés van a szintbeli átjárók kiküszöböléselére.

 

Persze a máv ezt is tudhatja jobban, mint mindnenki más...

Előzmény: r1232 (22679)
r1232 Creative Commons License 2025.06.10 0 0 22680

Mondjuk ha tényleg a szellőztetés állt le, azon egy szoftver módosítás nem segít.

A 40a-n meg közel sem jár ennyi vonat, így kisebb terhelésnek vannak a sorompók is kitéve.

Előzmény: GaGe (22677)
r1232 Creative Commons License 2025.06.10 -1 0 22679

Ugye az aluljárónak nem kell táplálás, 

 

Ezt gondold át. Van, amelyiknek nem kell, van amelyiknek igen, pl. világítás, víztelenítés stb.

Előzmény: segélyvonókészülék (22678)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.06.10 -1 2 22678

Ugye az aluljárónak nem kell táplálás, nem romlik el, nem kell újraindítani, vagy szoftvert ápdételni. Jóval ritkábban igényel személyzetet, és hát nem annyira fordul elő, hogy az aluljáróban rekedt autót elüti a vonat.

 

Olyan államokban, ahol szempont az emberélet, a szintbeli kereszteződések kiváltásának egyik legfontosabb szempontja az emberi élet védelme, illetve nevesítve "munkavédelmi okok" is szerepelnek az érvek sorában.

Előzmény: aruzsi (22676)
GaGe Creative Commons License 2025.06.10 0 0 22677

Ugyanez a sorompó, Kelenföld - Pusztaszabolcs között, friss szoftverrel jól (jobban) működik.
Kelenföld - Székesfehérvár között miért nincsenek frissítve a sorompók?
(Költői kérdés, ne válaszolj, mind tudjuk miért ... ) 

Előzmény: aruzsi (22676)
aruzsi Creative Commons License 2025.06.10 0 1 22676

Mert kell nekünk külföldi, emelt sebességhez kalapált, drága, működésileg nem ismert, lassú újraindulású, nem azonnal szoftver cserés sorompó.

A fenntartást és az emberhiányt már nem említeném.

Előzmény: zubidomi (22663)
Panzerbear Creative Commons License 2025.06.10 0 4 22675

a rátóti lőtéri kutyát nem érdekli, hogy te mennyi SZABADidőt cseszel el a sorompónál vagy bárhol

Oh, te tényleg azt gondolod hogy a közlekedők mind a szabadidejükben közlekednek? Tényleg? Az összes, busz, kamion, kisárusszállító, területi képviselő, futár, stb. is?

Előzmény: jbaal (22673)
zubidomi Creative Commons License 2025.06.09 -1 5 22674

"Konkrétan a rátóti lőtéri kutyát nem érdekli, hogy te mennyi SZABADidőt cseszel el a sorompónál vagy bárhol"

 

Lehet, hogy téged nem érdekel, de az emberek ideje  az életükből pontosan az az erőforrás, amiből a tudomány mai állása szerint nem lesz végtelen, és úgy zusammen az emberek boldogobbak és jobban élnek, ha nem egy sorompónál vagy egy baleseti helyszínelés miatt álló autópályán basszák el az idejüket.

 

Különben éppen lehetne vörös zászlós lovassal kísérni a vonatot 15-tel, meg be is lehet szántani az autópályákat, hiszen gyalog is odaérsz, azt meg a lőtéri kutyát nem érdkli, hogy mennyi időt baszol el rá.

Előzmény: jbaal (22673)
jbaal Creative Commons License 2025.06.09 -3 0 22673

Ez a munkabérrel való időszorzás totál hülyeség, nem értem, ki találta ki, hogy így kell kiszámolni a megérülést. Konkrétan a rátóti lőtéri kutyát nem érdekli, hogy te mennyi SZABADidőt cseszel el a sorompónál vagy bárhol. A munkaidődnek van egy kedzete (vagy rugalmasnál úgyis többet kell maradnod délután), arra be kell érned és kész. Ha dugó van, kelj fel korábban. Délután meg nem lesz semmi szabadidőd. Ha emiatt tönkremegy az egészséged, akkor vagy pörgeted a magánegészségügyet és ezáltal a GDP-t, vagy pedig megödglesz. Beteg ember már nem tud dolgozni, haszontalan vagy a társadalomnak. Ha meg dolgozni akarsz, hozd helyre az egészségedet jó pénzért.

 

Ez sajnos így működik, ha tetszik, ha nem.

Előzmény: zubidomi (22667)
Divrotcé Creative Commons License 2025.06.09 0 1 22672

Aztán sorra kiderül, hogy nem; akármennyi mérnökórát tolnak bele akármennyire profi cégek, valamit mindig benéznek, és ott marad a dizájnprobléma. És ez lehet atomerőmű, űrszonda, vagy vasúti bizber, jelenleg úgy tűnik, nem tudunk hiba nélkül összerakni semmit, és a hibának valahogy mindig nagyobb a valószínűsége, mint azt gondolnánk :-/

 

Mintha ez volna a modern biztonsági gondolkodás egyik cöveke. Mindig maradnak lyukak, csak törekedni lehet a menyiségük csökkentésére, behatárolására.

Előzmény: nazareth (22670)
Divrotcé Creative Commons License 2025.06.09 0 0 22671

hogy egy vonali sorompó, ami még egy kisállomási biztbernél is sokkal primitívebb szerkezet,

 

Ez a világenyenlőtlenség mennyi tapasztalat alapján szűrődött le? (Nem is kérdezem a térközösszefüggéses vonali sorompó primitívségét.)

Hogyan viszonyul egymáshoz primitívségben:
-egy kisállomási biztosítóberendezés (KÁ69?)
-egy középállomási biztosítóberendezés (D55?, elektronikák?)

Előzmény: superconductor (22669)
nazareth Creative Commons License 2025.06.09 -1 2 22670

Mondjuk az is megér egy misét, hogy mostanság miként keveredhetnek be egyébként profi szakcégek széjjelminősített, agyontesztelt és -validált sorompószoftvereibe olyan otromba hibák, amik az elmúlt években napvilágra kerültek. 

 

Manapság, amikor a csapból is az Ipar 4.0, okosgyárak-házak-biciklik-budiajtók folynak, és lassan ha a teraszon lámpát gyújtok, az infó az ujjamtól a lámpáig (Kínán keresztül kerülve) legalább 150, egyenként is 99.99%-os rendelkezésre álló rendszert érint, kvázi evidenciának fogja fel mindenki, hogy ha szükségünk van egy magas rendelkezésre álló rendszerre, ami jól működik, akkor – némileg drágábban, de – meg lehet csinálni. Meg lehet tervezni, le lehet gyártani, le lehet tesztelni, és lehet üzemeltetni. Aztán sorra kiderül, hogy nem; akármennyi mérnökórát tolnak bele akármennyire profi cégek, valamit mindig benéznek, és ott marad a dizájnprobléma. És ez lehet atomerőmű, űrszonda, vagy vasúti bizber, jelenleg úgy tűnik, nem tudunk hiba nélkül összerakni semmit, és a hibának valahogy mindig nagyobb a valószínűsége, mint azt gondolnánk :-/

Előzmény: superconductor (22669)
superconductor Creative Commons License 2025.06.09 0 2 22669

Inkább arra kellene magyarázatot adni, hogy egy vonali sorompó, ami még egy kisállomási biztbernél is sokkal primitívebb szerkezet, hogyan képes ilyen sűrűn megzavarodni.

Előzmény: zubidomi (22667)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.06.09 -2 0 22668

"Nem véletlen, hogy segélyvonókészülék által járt sínpályákon törekszenek az átjárók felszámolására."

 

Szerintem ha Ő pl. egy ausztriai településen:Götzendorf/L. környékén valakinek eladná azt, hogy az ÖBB milyen szuper az átjárók felszámolása tekintetében akkor nemhogy melegebb éghajlatra elküldenék, de lehet meg is lincselnék.


Van amikor ott 15-20 percig zárva a sorompó. Akik nem akarnak átmenni csak leparkolni, vagy a vonatos/buszos csatlakozásokat elérni vagy csak autóval vonatot akkor orosz rulett kategória. Mindezt tetézi, hogy a 2027-es átépítést 2030-ra tolták el. Jegyzem meg, hogy kb. 2 km-re ugyan van egy felüljáró, de sokaknak nem éri meg +12 km-t emiatt kerülni...

Teszem hozzá amikor hosszabb ideig zárva tart, maga Götzendorf/L. és Margarethen am Moos életét és feje tetejére állítva mert a településeken km hosszan araszolnak a kocsik. Ilyen napokon a ráhordó buszjáratok 247, 248 menetrendje is viszlát...

Előzmény: zubidomi (22667)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!