A balatoni állomások egyik fontos jellemzője volt eddig, hogy bárhol el lehetett menni WC-re, nyitva volt mindegyik. Lehet, hogy kicsit "szoci" volt, de működött.
Gondolom a nagy felújítósdi vége az lesz, hogy majd ezeken is az isten háta mögött bujkáló pénztárostól, WC-s nénitől, anyámkínjától kell majd elkunyerálni a kulcsot, vagy éppen 250 (vagy 275) Ft.-ot kell majd fizetni érte, szigorúan csak készpénzzel. Tehát magyarul jobban jársz, ha a fa mögött hugyozol...
A Katica az előszezoni menetrend szerint csak hétvégén közlekedik a Délitől. Én kedden mégis azzal mentem le.
(Amúgy vicces, hogy a téli menetrendhez toldják, toldozgatják. Négy perccel előbb megy el a déli parti vonat előtt, majd Fehérváron áll 10 percet. Vagyis megvárja a déli parti vonatot. És még a jegyvizsgálót is cserélik)
"❌❌❌Átgondolásra szorulnak a balatoni állomásfelújítási tervek - és akkor finoman fogalmaztunk 🔄🔄🔄
A napokban ismét fellángolt a vita a balatonakarattyai állomás körül. Az 1989-ben épített, jó állapotú épület kiváltása egy drága, csúnya és nem is túl jó létesítménnyel nyilván elég látványos égés, de valójában az egész balatoni állomásfejlesztési projekttel súlyos bajok vannak:
☝️A MÁV-nak láthatóan a mai napig nincs valódi elképzelése arról, hogy egy állomáson a forgalom jellege és mértéke függvényében milyen létesítményre van szükség. Enélkül pedig elég nehéz értelmes terveket készíteni, lényegében vakvilágba lövöldözés az egész.
☝️Továbbra is nulla összhang van a peronok elrendezése és az épületállomány között. Ez leginkább arra vezethető vissza, hogy a MÁV-nál a peronok a pályásokhoz tartoznak, míg a házak az építészekhez, a kettő között szinte kockakővel kirakható fizikai választóvonal létezik. Márpedig a pályások nem értenek az utasforgalmi létesítményekhez, ahogy a forgalmászok sem: az egész ország telis-tele van az EU-s projektekben teljesen félretervezett, működésképtelen állomási peronképekkel, mert mindig fontosabb volt a vágánytengelytávolság, meg a kitérőívsugár, a Bz körüljárásáról nem is beszélve, mint az utas közlekedése.
☝️A Balaton utasforgalmi létesítményeinél a legfontosabb dolog a nagy fedett-nyitott tér, alias perontető lenne. Naná, hogy pont ezek nem épülnek, még az épülethez kapcsolódva sem, marad az ázás. Ennek egyik oka egyébként az, hogy a MÁV-on belül a mai napig rosszul értelmeznek egy régi szabályt, amely szerint a felvételi épület és a vágánytengely között 9 méternek kell lennie - hát igenám, csak a perontetőre ez nem áll, jól is néznénk ki, de ez agyilag nem ment át évtizedek alatt sajnos.
Akarattyáról már szóltunk. Káptalanfüreden is sokkal jobb lenne az amúgy teljesen praktikus épületet megmenteni, de igazán a (villamosítási projektben teljesen elbénázott) perontól messze lévő, valójában túldimenzionált és értelmetlen alsóörsi épületre való pénzégetés a legkevésbé érthető. Egyetlen pozitívum, hogy a többi északi parti állomás nem került be a listába, mert azokra még rosszabb tervek készültek. De sokkal nem jobb a déli part helyzete sem, ahol eddig Balatonszéplakon és Balatonfenyvesen csillogtatták meg a fejlesztési tudást. Széplakon sikerült az utasforgalmilag kevésbé fajsúlyos oldalon, ráadásul nem a peron mögött épületet fejleszteni (250 m2), Fenyvesen meg egy korrekt modern épületet sikerült szétbarmolni sok pénzért ahelyett, hogy az állomás amúgy tanítanivalóan botrányos közlekedési viszonyait tették volna rendbe (felüljáró elbontása, aluljáró meghosszabbítása).
Nem megy ez. Fejlesztési szervezet nélkül, stratégia nélkül, az utasok szempontjai nélkül nem lehet sajnos vasutat csinálni srácok, ez van. Illetve lehet, de akkor ez a vége, hogy amikor van pénz, akkor is butaságokra megy el."
Ez már többedszer vetődik fel, de többek szerint a Z30 annyival kihasználtabb, hogy oda inkább kell a 3. Az én tapasztalatom is az, hogy nem így van, mert a Z30 utolsó/első egysége üres, a G43 meg álló utasok tömegével jár állandóan.
Miért lenne bukta? Az összes székesfehérvári elővárosi vonatok KN-ként közlekednek papíron. 3-as egység fehérvári Z30-as, 3 egységes G44-es, 1-2 egységes martoni Z30-as. Ezzek is papron KN-ként van tüntetve
Szerintem lehetne G43-asnak egy közvetlen kocsis rész siófokra,mint pl a pusztaszabolcsi oldalba. Az egyik része marad Székesfehérváron a másik része menne tovább Siófokra. Akkor meglehetne oldani a tömeg nyomort a G43-as vonatoknál és akkor kökin az egyik egységet leakasztanák mint nyáron.
Vajon az nem lenne kivitelezhető, hogy téli menetrendben minden második G43 tovább menne Füredre, kiváltva a Fehérvár-Füred személyeket? Vagy nagyon nehéz lenne beilleszteni a 30a vonalra úgy?
Az is igencsak kib... , hogy az elő és utószezoni menetrendben érthetetlen okból Káptalanfüreden nem állnak meg a Pesti vonatok. Pedig több gyerektábor is működik és mennek az iskolák kirándulni.
sajnos nem csak a mostani, hanem a köv. hétvége is nem éppen kirándulós lesz. Én is nézem, hogy kedd vagy szerda legyen a Balaton kör. Mondjuk én hétvégén sosem tekerek mert akár elő vagy utószezon akkor is többen vannak mint hétközben.