Keresés

Részletes keresés

Zellem Estelen Creative Commons License 2025.07.29 -1 0 2543

Nagyon vicces, hogy a "Mindentudó" bibliai főhős, minden állatnak csiribázott nőstényt, emsét, kancát...stb... csak Ádám maradt hoppon, a 1Mózes 2,18 szerint:-):-):-)

Vajon Ádám próbálkozott azért????

;-)

Előzmény: Pathmaster (2541)
Zellem Estelen Creative Commons License 2025.07.29 -1 0 2542

"Szerintem az ember felismeri a természeti törvényeket, és nem kitalálja"

Az ember a "természetfelettit" azt kitalálta, aminek a létével, valósnak élésével vergődsz, egy ismeretlenek és ismerethiányosok alkotta fantazmagória alapján.

Semmit sem neveztél meg ami örök, mert például az ember alkotta matematika addig "örök", amíg ember ismeri.ű

Vagyis velünk együtt elillanhat, mint az elégő fa füstje.

Amit mi felismertünk a természet törvényei közül, az az ismeret is véges, és ráadásul csak a mi világunkban igaz.

Az az "ősi szöveg" semmiben nem ellentétes, emberfüggő, ráadásul annyira ember alkotta, hogy még az izzadtság szaga is érezhető:-)

Előzmény: Pathmaster (2540)
Pathmaster Creative Commons License 2025.07.29 0 0 2541

1Mózes 2,15Az Örökkévaló Isten fogta az embert, és az Éden kertjébe helyezte, hogy művelje és őrizze azt.

Az Éden kert művelése és őrzése egy céltudatos tevékenység; és ezért az emberre a céltudatosság jellemző. Aztán néhány verssel később található az alábbi vers.

 

1Mózes 2,18És mondta az Örökkévaló Isten: Nem jó, hogy az ember önmagának van; alkotok hozzá illőt mellé és ellene.

Vagyis az embernek szüksége van egy önálló véleménnyel bíró társra; és ebből fakadóan az ember társára a kapcsolat-központúság jellemző. Ezzel összhangban az ember társa így értelmezi az 1Mózes 2,18 verset: És mondta az Örökkévaló Isten: Nem jó az embernek egyedül; alkotok hozzá illő társat.

 

Ezeknek a verseknek a hagyományos értelmezése szerint a férfiakra jellemző a céltudatosság és a nőkre jellemző a kapcsolat-központúság; továbbá az is következik ebből, hogy amíg a nők szívesen élik meg az érzelmeiket, addig a férfiak kerülik azt, hogy az érzelmeik megakasszák őket a céljaik elérésében.

Előzmény: Pathmaster (2355)
Pathmaster Creative Commons License 2025.06.04 -1 0 2540

Ismersz-e valamit, ami örök, és nem az emberi fantázia terméke?

 

Itt a fórumon is volt már téma az Örökkévaló meghatározása; amiben sokan azért szoktak kételkedni, mert a természetben minden múlandó. A múlandósággal szembeni leggyakoribb ellenpéldák a matematikai összefüggések (például: 1+1=2) szoktak lenni; amire az előbbi álláspont képviselői azt szokták mondani, hogy a matematika az emberi fantázia terméke. Szerintem az ember felismeri a természeti törvényeket, és nem kitalálja; továbbá az is egy felismerés, hogy a matematika képes a természeti törvények leírására, továbbá az is belátható, hogy a matematikának ez a képessége független attól, hogy a természet lehetővé teszi-e azt, hogy a törvényszerűségeit a matematika leírja. (Ha valaki át tud ugrani egy 2 méter magas korláton, akkor ez a képessége független attól, hogy van-e mellette egy olyan sporteszköz, amellyel a magasugrási képességét mérni lehet.) A lényeg az, hogy az ember fantáziájától függetlenül is léteznek örökkévalók; és ezért csak az a kérdés, hogy milyennek képzeljük el az ember fantáziájától függetlenül is létező Örökkévalót.
Aki úgy gondolja, hogy csak a megszólíthatatlan matematikai összefüggések alkotják az örökkévalót, az elkerüli ezt a számára meseszerűnek tűnő témát. Aki viszont az ehhez a témához kapcsolódó eszmecserében szívesen részt vesz, az elfogadja azt, hogy a Szentírás szerint megszólítható az Örökkévaló, akit erre utalva nagybetűvel kezdve említ.

 

Akkor mi szükség van arra, hogy letűnt idők ismeretlen személyeinek, egy mítoszi hős szájába adott szövegein rágódj?

 

Pont az teszi értelmessé ezeknek a letűnt koroknak az ismeretlen személyei által írt szövegein a rágódást, hogy olyan mai is érvényes dolgokról szól, mint például arról, hogy az ember az adekvát érzéseit követve akár a szervezett vallások tanításától függetlenül is képes a jótettekre, képes a valós szükségletek kielégítésére. Ma rengeteg ember van, aki úgy képzeli, hogy csak más emberek vezetését követve képes arra, hogy kielégítse a valós szükségleteit; és itt van egy ősi szöveg, amely ellentétes az elképzeléseikkel.

Előzmény: Zellem Estelen (2539)
Zellem Estelen Creative Commons License 2025.06.04 -1 0 2539

Aha.

Akkor mi szükség van arra, hogy letűnt idők ismeretlen személyeinek, egy mítoszi hős szájába adott szövegein rágódj?

Változott a világ, más korban élünk, más erkölcs és sokszor más morál alapján.

Korunk emberének máshonnan kell merítenie, nem letűnt idők, ismereteink által meghaladott irodalmából.

Mitológia, mítosz?

Közünk hozzá?

Irodalmi értékük van, pont annyi, mint a görög mitológiának, vagy akár a Védáknak, de ritka aki azokat érdemben olvassa.

Te valami szellemi önkielégítést végzel itt magadban.

Amihez nem is asszisztálnék, mivel teljesen érdektelen számomra.

Ha a tenger idődben ezeken mélázgatsz, az legyen a te személyes problémád.

Előzmény: Pathmaster (2532)
Zellem Estelen Creative Commons License 2025.06.04 -1 0 2538

Semmi jelentősége sincs az összevetésnek.

Érdektelen.

Ismersze valamit, ami örök, és nem az emberi fantázia terméke?

Előzmény: Pathmaster (2531)
Pathmaster Creative Commons License 2025.06.04 -1 0 2537

"miután a szellemi vezetőktől olajat (iránymutatást) vettünk, tisztítsuk meg magunkat a szellemi vezetők kovászától, hogy közvetlenül a Szent Szellem lehessen a kovászunk."
 
Ezzel a gondolattal kapcsolatban felmerülhetnek az alábbi kérdések:
• Miért kell megtisztítani magunkat a szellemi vezetők kovászától?
• Miért okozhat gondot a szellemi vezetők kovásza?
 
Jézusnak a Máté 25,1-13 versekben található példázatában a szellemi vezetőket szimbolizáló kereskedőknek olyan sok olajuk van, hogy azzal másokat is el tudnak látni, de ők inkább váltják evilági javakra az olajukat, minthogy az Istennel való bensőséges kapcsolatba fektessék. A kereskedőknek ez a viszonyulása a saját olajukhoz teljes összhangban van a Máté 23,13 verssel: Jaj nektek, képmutató írástudók és farizeusok, mert bezárjátok a mennyek országát az emberek előtt; mert sem ti nem mentek be, sem az oda igyekvőket nem hagyjátok bemenni.

 

Először úgy tűnt, mintha a mennyek országának kapujában ácsorogva akadályoznák az írástudók és a farizeusok a bejutást, aztán a Máté 10,8 vers hatására beláttam, hogy azért akadályozzák a saját maguk és mások bejutását a mennyek országába, mert pénzért adják az olajukat. A kereskedők nem fogyasztják el a terméküket, és nem tárják fel a lelőhelyeiket; és pont ennek kereskedelmi szemléletnek a megelőzésére mondta Jézus az apostolainak azt, hogy ingyen végezzék a szolgálatukat, mert a kereskedelmi szemlélet kovásza mellett nem tud érvényesülni a Szent Szellem kovásza.

Előzmény: Pathmaster (2536)
Pathmaster Creative Commons License 2025.05.30 -1 0 2536

Korábban azt gondoltam, hogy a vallásgyakorlást is olyan szabályokkal kellene szabályozni, mint az etikus kereskedelmet. Ma már belátom, hogy az ilyen szabályozás bevezetésének nincs realitása; és ez felveti a következő kérdést: "Ebben a helyzetben mi lehet a megoldás?"

 

Erre a kérdésre keresve a választ elém került a 1Kor 5,7 vers, ami a saját fordításomban így szól: Tisztítsátok ki a régi kovászt, hogy új tésztává legyetek, hiszen kovásztalanok vagytok, mert a mi pászkánk, Krisztus leöletett!

 

Ez a felszólító mondat egyrészt arra utal, hogy régi kovászt azért kell kitisztítani, mert csak a kovásztalan tésztában tud az új kovász érvényesülni. (Ha a régi kovászos tésztába tesszük az új kovászt, akkor abban az új kovász nem tud érvényesülni.) Másrészt azt is feltárja, hogy mit jelképez a régi kovász; mert az Ószövetség (régi kovász) beteljesítőjének megölésével elkezdődött az Újszövetség (új kovász) ideje.

 

Ezeket egybevetve a János 3,5 verssel belátható, hogy az Újszövetség idejében a Szent Szellem az új kovász, továbbá az is belátható, hogy a régi kovászhoz ragaszkodás megnehezíti (és talán akadályozza is) a Szent Szellemmel betöltekezést. Ezért is kapcsolódik szorosan össze az újjászületés a Szent Szellemmel betöltekezéssel.

 

Vagyis a fenti kérdésemre azt a választ találtam, hogy miután a szellemi vezetőktől olajat (iránymutatást) vettünk, tisztítsuk meg magunkat a szellemi vezetők kovászától, hogy közvetlenül a Szent Szellem lehessen a kovászunk.

Előzmény: Pathmaster (2535)
Pathmaster Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 2535

Jézusnak a Máté 25,1-13 versekben található példázatában a kereskedők nemcsak szimbolizálják a szellemi vezetőket, hanem a kereskedők és a szellemi vezetők közötti hasonlóságra is rávilágítanak. A szellemi vezetőket azért nem profanizálta a kereskedőkhöz hasonlításuk, mert Jézus idejében a kereskedelem egy áldottnak vélt megbecsült szakma volt, és ezzel az 1Kor 9,11 vers is összhangban van. Ha pedig a szervezett vallások tevékenységére úgy tekintünk, mint egy üzleti vállalkozásra, akkor ezzel annak a jelentőségét is a helyén kezeljük, hogy minden szervezett vallásnak vannak bevételei és kiadásai. A bevételeik alapesetben a híveik adományából vannak, de előfordul, hogy állami bevételekben is részesednek; a kiadásaik pedig az infrastruktúrájuk felépítési és működtetési költsége, továbbá a marketing- és reklámtevékenység költsége. Belátható, hogy a szervezett vallások egyrészt egymással piaci versenyhelyzetben vannak, másrészt minél több a bevételük, annál sikeresebbek tudnak lenni ebben a piaci versenyhelyzetben; és ezek alapján az is belátható, hogy a szervezett vallások vezetőinek jól felfogott piaci érdekeik vannak. Továbbá az is megfigyelhető, hogy a szervezett vallások vezetőinek fontosabbak a piaci érdekeik, mint az, hogy ragaszkodjanak az igazsághoz.

 

Az eddigiek ismeretében talán már senki sem csodálkozik rá naivan arra, hogy a szervezett vallásoknak vannak téves tanításaik, terjesztik a hamis bűntudatot és a hamis önelégültséget, a konkurens tanítások obstruálására és szét-trollkodására bíztatnak, és vallási háborúkat folytatnak egymással.

Előzmény: Pathmaster (2534)
Pathmaster Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 2534

Máté 25,1-13: Akkor a mennyek országa hasonló lesz a tíz szűzhöz, akik lámpásaikat fogva mentek a vőlegény fogadására. Volt köztük öt buta, és öt okos. Mert a buták a lámpásaikat tartalék olaj nélkül vitték, az okosok pedig a lámpásaikkal együtt tartalék olajat is vittek edényeikben. A vőlegény késett, és mindnyájan elálmosodtak és elaludtak. Éjfélkor azonban kiáltás hallatszott: 'Itt a vőlegény, menjetek elébe!' Akkor a szüzek mind fölkeltek, és rendbe hozták lámpásaikat. A buták pedig mondták az okosoknak: 'Adjatok az olajotokból, mert lámpásaink kialszanak!' Az okosak ezt válaszolták: 'Nehogy ne legyen elég nekünk és nektek, menjetek inkább a kereskedőkhöz, és vegyetek magatoknak!' Amíg ők vásároltak, megjött a vőlegény, és a készen lévők bementek vele a menyegzőre, és a kapu bezárult. Később a többi szűz is megjött, és mondta: 'Uram, uram, nyiss ki nekünk!' Ő azonban így válaszolt: 'Bizony mondom nektek, nem ismerlek titeket.' Figyeljetek hát, mert sem a napot, sem az órát nem tudjátok!
 
Jézus maga segíti a példázat helyes értelmezését annak felfedésével, hogy a figyelemnek (a szellemi irányultságnak) a jelképe az olaj. Visszatérve a példázat elejére még a többnejűség korszakában is szokatlannak számított az, hogy valaki egyszerre tíz szüzet vegyen feleségül; és az is szokatlan, hogy a vőlegény annyit késsen a menyegzőről, hogy a menyasszonyok addigra elaludjanak. Ezért belátható, hogy a példázat szereplői is jelképesek, és az is belátható, hogy mindannyian ott vagyunk a tíz szűz között, és Isten maga a vőlegény. Vagyis ez a példázat arról szól, hogy csak a megfelelő szellemi irányultságú emberek kerülhetnek bensőséges kapcsolatba Istennel.
 
A példázat lényegének megértése után észre lehet venni, hogy még a megfelelő szellemi irányultságú embereknek is nehézséget okoz az Istennel való bensőséges kapcsolat kialakítása, mert tartalék olajra van szükségük, kitartónak kell lenniük. Továbbá az is észrevehető, hogy ott vannak a példázatban a szüzek által bármikor elérhető kereskedők, akiktől a szüzek személyesen vásárolhatnak olajat. Belátva, hogy a szüzek az Istennel bensőséges kapcsolatra vágyó embereket szimbolizálják, az is belátható, hogy a kereskedők a szellemi (vallási, gyülekezeti) vezetők. Az is belátható, hogy az okos szüzek is, és a buta szüzek is a szellemi vezetőktől szerezték be a megfelelő szellemi irányultságukat (olajukat), de az okos szüzek tartalékot halmoztak fel, a buta szüzek pedig csak az éppen aktuális szükségletük kielégítését keresték.

Előzmény: Pathmaster (2533)
Pathmaster Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 2533

#2531 számú hozzászólás alapján belátható, hogy az ember az adekvát érzéseit követve akár a szervezett vallások tanításától függetlenül is képes a jótettekre, képes a valós szükségletek kielégítésére. A Szentírás keletkezésének idején még a szellemi józansággal írták le az adekvát érzések követését úgy, ahogyan azt a 2Tim 1,7 versben találjuk. Mindezek után felmerülhet a következő kérdés: Ha a szellemileg józan ember a szervezett vallások tanításától függetlenül is képes a jótettekre, képes a valós szükségletek kielégítésére; akkor mi szükség van a szervezett vallásokra?

 

Erre a kérdésre maga Jézus adja meg a választ a Máté 25,1-13 versekben található példázatával.

Előzmény: Pathmaster (2529)
Pathmaster Creative Commons License 2025.05.26 0 0 2532

jól láthatóan el vagy magadban a fantazmagóriáiddal
 
Szerinted az egy fantazmagória, hogy az ember az adekvát érzéseit követve akár a szervezett vallások tanításától függetlenül is képes a jótettekre, képes a valós szükségletek kielégítésére?

Előzmény: Zellem Estelen (2530)
Pathmaster Creative Commons License 2025.05.25 -1 0 2531

Máté 5,16: Úgy ragyogjon a ti világosságotok az emberek előtt, hogy meglássák a ti jótetteiteket és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat.

 

Érdemes ezt a verset összevetni az alábbiakkal:

Jeremiás 31,33-34Hanem ez lesz az a szövetség, amelyet Izrael házával kötök azok a napok után – mondja az Örökkévaló: Belsőjükbe adom törvényemet, és a szívükbe írom; és én leszek az Istenük, és ők lesznek a népem; és nem tanítja többé senki a társát, és senki a testvérét mondván: "Ismerjétek meg az Örökkévalót!" Mert mindannyian ismerni fognak engem, a legkisebbtől a legnagyobbig — mondja az Örökkévaló —, mert megbocsátom bűnüket, és vétkükről nem emlékezem többé.

Továbbá a Jeremiás 31,33-34 verset az újszövetségi időkre vonatkoztató Zsid 8,10-11 versekkel. Mert ezek alapján aki kerüli a hamis bűntudatot, kerüli a hamis önelégültséget és önmagának érdemtelen jutalmazását, az már a szervezett vallások tanításától függetlenül is (az adekvát érzéseit követve) képes a jótettekre, képes a valós szükségletek kielégítésére.

Előzmény: Zellem Estelen (2530)
Zellem Estelen Creative Commons License 2025.05.25 -2 0 2530

Az, hogy jól láthatóan el vagy magadban a fantazmagóriáiddal.

Előzmény: Pathmaster (2529)
Pathmaster Creative Commons License 2025.05.25 -1 0 2529

Ennek alapján az evangélium hirdetését segítő csodák, a tisztességes élet melletti döntést segítik.

 

Máté 5,16: Úgy ragyogjon a ti világosságotok az emberek előtt, hogy meglássák a ti jótetteiteket és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat.

 

Jézus ebben a tanításában felfedi a mennyei Atyának azt a vágyát, hogy az emberek tetteiben megnyilvánuló jóságáért részesüljön dicsőítésben. Ez a gondolat egyébként az Ószövetségben és az Újszövetségben több helyen is megtalálható, és szerintem arra utal, hogy a mennyei Atya a megérdemelt dicsőítésre, a megérdemelt jutalomra vágyik. Persze erre eszünkbe juthatnak a Jel 4,9-11 versek: És mikor az élőlények dicsőséget, tisztességet és hálát adnak a trónon ülőnek, az örökkévalóságban örökké élőnek, a huszonnégy vén leborul a trónon ülő előtt, és imádja az örökkévalóságban örökké élőt, és koszorúikat a trón elé teszik mondván: Méltó vagy Urunk és Istenünk elnyerni a dicsőséget és a tiszteletet és a hatalmat, mert a mindenséget Te teremtetted, és a Te akaratod eredményeként jött létre és teremtetett. - Vagyis Isten mindenképpen méltó a dicsőségre, de Ő olyan dicsőítőkre vágyik, akik ezzel tisztában vannak.

 

Mindezt azért írtam le, mert szerintem az Isten képére és hasonlatosságára teremtett ember is akkor tisztességes, ha a megérdemelt jutalomra vágyik, és az önmagukat érdemtelenül jutalmazók ezzel megemelik az agy jutalmazási területén az ingerküszöböt, aminek következtében az esetleges érdemeik már nem fogják kiváltani az adekvát pozitív érzelmeket.  Mi erről a véleményetek?

 

 

 

 

Előzmény: Pathmaster (2523)
Bölcs Árnyék Creative Commons License 2025.05.07 -2 0 2528

Evvel a módszeremmel pontosan elemezhető a Biblia tételei ! 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=169558049&t=9251304

Pathmaster Creative Commons License 2025.05.04 -2 0 2527

A személyiségfejlődés felismerései:
• Fontosabb a fejlődés, mint az eredmény. (Lásd: 2Péter 1,5–8)(testi szint)
• Fontosabb a jelenlét, mint a tevékenység. (Lásd Lukács 10,41–42) (lelki szint)
• Fontosabb a szándék, mint a siker. (Lásd 1Sámuel 16,7) (szellemi szint)
• Fontosabb a sugallat, mint a gyakorlat. (Lásd Róma 8,14) (természetfeletti szint)

Előzmény: Pathmaster (2526)
Pathmaster Creative Commons License 2025.04.11 -1 0 2526

János 1,16 vers: Mert az ő teljességéből kaptunk mindnyájan kegyelmet kegyelemre.

 

A Maslow-piramison felfelé haladás a személyiségfejlődésnek a lényege; és aki tisztességesen akar feljutni a Maslow-piramis csúcsára, az megkapja ehhez Istentől a természetfeletti segítséget (lásd: János 1,16); és ez az Istentől származó természetfeletti segítség a spiritualitás lényege. Továbbá aki nem akar feljutni a Maslow-piramis csúcsára, az valójában tévelyeg; és a tévelygés tényén az sem változtat, hogy vannak olyan nézetek, amelyek szerint a személyiségfejlődés lényege a személyiséget feloldó tudattágítás.

Előzmény: Pathmaster (2523)
Pathmaster Creative Commons License 2024.12.17 -1 0 2525

A tisztesség levezethető a Maslow-piramis magasabb szintjein lévő szociális szükségletből és önbecsülés szükségletből; és amennyiben elfogadjuk azt a nézetet, hogy Maslow-piramison felfelé haladás a személyiség-fejlődésnek a lényege, akkor belátható, hogy a személyiség-fejlődésnek csak egy magasabb szintjén jelenik meg a tisztesség iránti igény. Ez pedig azzal a veszéllyel jár, hogy aki tisztességtelenül jutott feljebb a Maslow-piramis alsóbb szintjein, az úgy érezheti, hogy számára már soha nem lesz elérhető a tisztesség és ezért soha nem fog feljutni a Maslow-piramis csúcsára.

 

A spirituális fejlődéshez tartozó piramis.

• A Szent Szellemre iránti vágy elismerése. (Máté 5,3)
• A Szent Szellem befogadására felkészülés. (Ef 4,22–24)
• A Szent Szellem meghívása. (Lk 11,9-13)
• A Szent Szellem sugallatainak követése. (Róm 8,14)
• A Szent Szellemnek átadott élet. (Gal 5,22–23)
Ezek az ember szerepéről szólnak a spirituális fejlődésben. (Ugyanebben az Isten szerepét a Róma 8,29–30 versek írják le.) Továbbá itt is aki tisztességtelenül jutott feljebb ennek a piramisnak az alsóbb szintjein, az nehézségekbe fog ütközni a felsőbb szinteken.

Előzmény: Pathmaster (2523)
Pathmaster Creative Commons License 2024.12.10 -1 0 2524

János 10,10: A tolvaj csak azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson; de én azért jöttem, hogy legyen életük, bőséges életük.

 

Akinek bőséges az élete, annak a Maslow-piramis minden szintjén lévő összes szükséglete ki van elégítve, ami a luxusnál jóval többről szól. Ezért érezhetjük sokszor fájdalmasan primitívnek az ember magasabb szintű szükségleteiről megfeledkező jóléti teológia tanításait.

Előzmény: Pathmaster (2523)
Pathmaster Creative Commons License 2024.12.10 -1 0 2523

Érdemes felidézni.
 
Együtt alkotja az embert a teste, a lelke, és a szelleme. Jézus szelleme a lényegét tekintve megegyezik a szellemi természetű Fiú Istennel. (A szellemi természetű Isteni személyeket a köztük lévő szeretet teszi eggyé.) Ezért tekinthető Jézus a Fiú Isten megtestesülésének. (Fil 2,5-8) A Fiú Isten határozott céllal testesült meg, és vállalta a kínhalálig tartó engedelmességet.
 
Máté 21,37: Végül a fiát küldte hozzájuk, mondván: 'Magukba fordulnak a fiam miatt.'
 
Azért testesült meg a Fiú, hogy a szőlőművesek magukba forduljanak. Ezzel szemben a következő két versben az olvasható, hogy a szőlőművesek a Fiú ellen fordultak, és nem magukba. Ez felveti azt a kérdést, hogy milyen lelkület vezérelte azokat, akik a Fiú ellen fordultak. Az nyilvánvaló, hogy a szőlőművesek tisztában voltak azzal, hogy a szőlő tulajdonosától kapták a megélhetésüket biztosító munkájukat; és azzal is tisztában voltak, hogy az a tisztességes, ha megadják a szőlő tulajdonosának a neki járó részt; ezért azzal is tisztában voltak, hogy tisztességtelen dolgot tettek. Mégis a tisztességtelenségükhöz ragaszkodtak, és a tisztességes ellen fordultak; mert a szőlőművesek nem bíztak a tisztességben; és ezzel összhangban úgy gondolták, hogy csak tisztességtelenül lehet megélni. Ezért a Fiú célja a tisztességes rész beszedésén túl, a tisztességes élet iránti bizalom erősítése.

 

Jézus egyértelműen azonosítja magát azzal a Fiúval, akinek a célja a tisztességes rész beszedésén túl, a tisztességes élet iránti bizalom erősítése; és ezzel összhangban sokszor beszél a hitről (bizalomról), de sem adót, sem osztalékot nem szedett. Ezért amikor Jézus a belé vetett hitről beszél, akkor ezzel együtt az általa megvalósíthatónak mutatott tisztességes élet iránti bizalom erősítéséről is szól. Erre válaszul a tisztességtelenek megölik a tisztességes Jézust, aki erre válaszul feltámad. Ez felveti azt a kérdést, hogy ha Jézus bemutatta a tisztességes élet lehetőségét, akkor miért ragaszkodnak sokan a sok szenvedést okozó tisztességtelenséghez.
• Erre a kérdésre az egyik válasz az, hogy sokan azért ragaszkodnak a tisztességtelenséghez, mert úgy érzik, hogy csak tisztességtelenül kárpótolhatják magukat azért, amit mások tisztességtelensége miatt elszenvedtek. Ezzel összhangban úgy gondolom, hogy a tisztességtelenséghez ragaszkodók lelkében neheztelés van az élettel, és Istennel szemben.

• Erre a kérdésre adható másik válasz az, hogy sokan azért ragaszkodnak a sok szenvedést okozó tisztességtelenséghez, mert a gonoszság uralma alatt vannak. Azok védettek a gonoszság uralma alól, akik az Isten országában élnek.

 

Lukács 9,1-6: Összehívva a tizenkettőt, erőt és hatalmat adott nekik minden démon fölött és a betegségek gyógyítására. Aztán elküldte őket hirdetni az Isten országát, és gyógyítani. Mondta nekik: 'Semmit se vigyetek az útra, se botot, se batyut, se kenyeret, se pénzt, se váltóruhát. Amelyik házba betértek, ott maradjatok, és onnan induljatok tovább. Ha valakik nem fogadnak be titeket, a városból kimenve rázzátok le a port a lábaitokról tanúságul ellenük.' Azok útra kelve bejárták szerte a falvakat, mindenütt hirdették az evangéliumot és gyógyítottak.
 
Aki Isten országában él, az védve van a gonosztól. Ezért az Isten országának hirdetése egy jó hír (evangélium), mert a gonoszság uralma alóli megmenekülésről szól. Jézus tanítványai bejárták a környéket, hirdették az Isten országát, vagyis a gonoszság uralma alóli szabadulás lehetőségének jó hírét (az evangéliumot), és a démonok űzésével gyógyították a szellemet, a bűnök elengedésével gyógyították a lelket, és a betegségek megszüntetésével gyógyították a testet.
 
Ennek alapján az evangélium hirdetését segítő csodák, a tisztességes élet melletti döntést segítik. A tisztesség levezethető a Maslow-piramis magasabb szintjein lévő szociális szükségletből és önbecsülés szükségletből; és amennyiben elfogadjuk azt a nézetet, hogy Maslow-piramison felfelé haladás a személyiség-fejlődésnek a lényege, akkor belátható, hogy a személyiség-fejlődésnek csak egy magasabb szintjén jelenik meg a tisztesség iránti igény. Ez pedig azzal a veszéllyel jár, hogy aki tisztességtelenül jutott feljebb a Maslow-piramis alsóbb szintjein, az úgy érezheti, hogy számára már soha nem lesz elérhető a tisztesség és ezért soha nem fog feljutni a Maslow-piramis csúcsára. Ez a veszély teszi indokolttá a Maslow-piramis alján lévők tisztességre nevelését, mert csak így előzhető meg az, hogy a lelküket megterhelje a fiatalkori tisztességtelenségük emléke.

Előzmény: Pathmaster (2273)
Zellem Estelen Creative Commons License 2024.06.30 -1 0 2522

Járj utána.

Sok Biblia van.

Előzmény: Bölcs Árnyék (2521)
Bölcs Árnyék Creative Commons License 2024.06.29 -1 0 2521

valahol hallottam, hogy a bibliban van néhány szövegrész, ami latin betű írásos titkos írásos halandzsa

 

 

Hol van ez a bibliban ?

Zellem Estelen Creative Commons License 2024.06.28 -1 0 2520

"Nyilván egyszerűbb kommunikálni egy 100%-ban ember szellemével"

Az én meglátásom szerint, hasonlóan képtelenség egy elhunyt szellemével, vagy a szellem szellemével csacsogni:-)

Előzmény: landdie (2519)
landdie Creative Commons License 2024.06.28 -1 0 2519

"Ez is milyen érdekes!

Kortársunk, egy talán sosem élt, de ha igen akkor is cirka 2000 éve elhunyt mítoszbeli nőszemélyt szólít fel arra, hogy az ő érdekében, akit nyilván valóan nem ismerhetett, imádkozzon ahhoz, akinek a sperma termelő szelleme esett teherbe, majd ennek okából szült egy később Istennek szavazott férfit, aki a hívők szerint egy az "úrral"."

.

Érdekes, hogy a Hit Gyülekezetes vonal (BAGY) (Adventisták) stb.. Szűzmáriára szimpla katalizátorként tekint, sőt a Mária-kultuszt bálványimádásnak tartja.

A Római kaotikusok viszont soft-közbenjáróként használják imáiknál. Nyilván egyszerűbb kommunikálni egy 100%-ban ember szellemével, mint 

a I/7. jelenetből ismert Özönvízcsinálóval, vagy a hamarosan ismét eljövő báránnyal. Így talán nem nyal vissza a fagyi... 

Ebből látható, nagy a valószínűsége, hogy keresztény felekezetik nagyon nem értik és szeretik egymást. 

A csak igaz, csakis igaz, a mégcsakigazabb, decsaknálunküdvözülsz felekezetek "tisztán látnak" miközben stabil könyvecskéjüket értelmezgetik... :) 

 

Előzmény: Zellem Estelen (2517)
Zellem Estelen Creative Commons License 2024.06.28 -1 0 2518

Kicsit idejét múlt, a mítosza szerint szakrális öngyilkosságot elkövető férfit, (akit valami oknál fogva "örökéletűnek" vélnek) az anyjának a méhének a gyümölcseként meghatározni.

Vagy csak én érzem ezt?

:-)

Előzmény: Zellem Estelen (2517)
Zellem Estelen Creative Commons License 2024.06.28 -1 0 2517

Ez is milyen érdekes!

Kortársunk, egy talán sosem élt, de ha igen akkor is cirka 2000 éve elhunyt mítoszbeli nőszemélyt szólít fel arra, hogy az ő érdekében, akit nyilván valóan nem ismerhetett, imádkozzon ahhoz, akinek a sperma termelő szelleme esett teherbe, majd ennek okából szült egy később Istennek szavazott férfit, aki a hívők szerint egy az "úrral".

:-)

A maga módján így belegondolva, nem semmi kérés!

:-O:-P

polária Creative Commons License 2024.06.28 -2 0 2516

Üdvözlégy Mária,

kegyelemmel teljes,

az Úr van teveled,

áldott vagy te az asszonyok között,

és áldott a te méhednek gyümölcse, Jézus.

Asszonyunk, Szűz Mária, Istennek szent Anyja, imádkozzál érettünk, bűnösökért, most és halálunk óráján.

Ámen.

Zellem Estelen Creative Commons License 2024.06.27 -1 0 2515

A maga módján, korunkra, igen érdekes a Biblia kapcsán, hogy totál ellentétes feltételezésekre is juthatnak azok, aki valami módon hatása alá kerülnek. 

Akik nem, meg persze!

:-)

eroberter Creative Commons License 2024.06.27 -1 0 2513

Hát én egy ilyen oldalt találtam

https://mechon-mamre.org/p/pt/pt0101.htm

a vonatkozó passzus héberül

כה וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת-חַיַּת הָאָרֶץ לְמִינָהּ,
וְאֶת-הַבְּהֵמָה לְמִינָהּ, וְאֵת כָּל-רֶמֶשׂ
הָאֲדָמָה, לְמִינֵהוּ; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב.

mellette meg az angol fordítás 

And God made the beast of the earth after its kind, and the cattle after their kind, and every thing that creepeth upon the ground after its kind; and God saw that it was good.

Tehát ott is cattle, azaz marha a fordítása... 

Na okés, én itt be is fejeztem eme vitát :S

Előzmény: elterito (2511)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!