A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Én is megvettem az említett "javító" készletet 20 ezer forintomba fájt, új rúd új gyűrűk, és ugyanúgy csörög. Egyébként nem csak hidegindításnál csörög, hanem sebességben való guruláskor is, szégyen.
Sajnos nem lehet hozzá férni könnyen. Motor hátamögött, és a tűzfal között van. Jól be kell hajolni oda. A másik, hogy ezek miatt nem látod hogy mit csinálsz,és ezért egy tükör kell segitségül, hogy lásd hogy a rögzitő alátét hogyan helyezkedik el. Nekem nehezen sikerült leszedni.Ügyeltem arra, mikor szedtem le, hogy ne esen le. Ezért raktam alá egy mágnes tálcát, és mégse ebbe esett le. Majd a köv. olajcserénél lehet hogy meglesz, ha leszedem az alsó burkolatot. Utána kinlódtam ennek az alátétnek (amit a felújító készlethez adtak) a vissza helyezésével. Sikerült is az egyiket majdnem elveszíteni. Szerencsém volt mert a mágnes tálcába esett bele. Hálistennek azért sikerült, és most boldog is vagyok. Itt ebben a videóban https://www.youtube.com/watch?v=77LkVAij9mw&ab_channel=PORADNIKMECHANIORA 16:20 tól láthatod hogyan szedi le. Neki szerencséje volt,szerencséje van. Ha neki állsz akkor sok sikert és szerencsét. Rendeltem egy pár ilyent Állítólag ez is jó,megszünteti a csörgést
Sziasztok! Van egy 1.5 TSI motorral szerelt autóm. Motor beindítása után,pármásodperccel csörgő hangot ad. Itt a videó linkje: https://www.facebook.com/100057701370233/videos/pcb.951297020137002/7643947192371956?locale=hu_HU Amit látunk a videón, hogy indítás előtt meglötyögtetem ujjal a wastegate aktuátor rúdját, aminek a csörgő hangját fogjuk hallani az indítás után. Amint a katalizátor fűtés túldúsítási funkcióján átlép a motormenedzsment, és behúzza a wastegate-et, ez a hang megszűnik. Létezik ehhez egy ,,javítókészlet”, ami néhány seegergyűrűből áll, ennek beszerelése után kevésbé lötyög ez a kar, és kisebb zajt ad ki. A javítókészlet cikkszáma: 05e198701 Én vettem egy ilyent és kicseréltem. A hang megszünt, és sokkkal jobban megy,érzékenyebb lett a gázadásra. Öröm és boldogság van számomra. És akkor a képeken az új rudazat
2024-es konszerntárs autómban (motor 1.5 TSI) elvileg van valami lejtmenet asszisztens. Működése kissé zavarosan van leírva. Kikapcsolni nem lehet, és a leírásból arra tippelek, hogy van olyan szenzor, ami a lejtés/emelkedés szögét folyamatosan figyeli. Rémlik, hogy a működési leírásában említik: gázadásra kikapcsol.
Egy számomra érdekes dolgot kérdeznék, főleg az Octaviás társaktól, vagy aki tapasztalt már ilyet: Van a környezetemben egy körforgalom, ahol fel-le változik a színtkülönbség, aránylag rövid szakaszon 20-30m. Ahogy mész kifelé a körforgalomból, lebukik (erősen lejt lefelé) az út, kb 10 méter ez a szakasz. Itt 2 vagy 3-as fokozatban szoktam menni. Tartott fordulaton (gázon) ahogy lebukik az autó eleje, elveszi a gázt, majd ahogy közel vízszintesbe ér, vissza adja. Magyarul olyan, mintha azon a kis lefelé vezető szakaszon bekapcsolna a motorfék üzem. Ez baromira idegesítő. Ha direkt rágyorsítok ezen a szakaszon akkor nincs ilyen. Ez valami érzékelő miatt lehet? Azt hiszi ugratok, mint K.I.T.T. ? Találkoztatok már ilyennel?
Nagyon szomorú tapsztalatom van vw márkaszervizzel kapcsolatban (touran) nem elég hogy nem cserélnek levegőszűrőt, erőltetik a 30 ezres olajcserét, de még az előírás szerinti olajat sem teszik bele a motorba. Miután lejárt a garancia magam cseréltem le az olajat 0w20 -ra óriási javulást tapaszaltam a motor viselkedésében erősebb lett szépen forog magasabb fordulatszámon, sajnos lehetséges hogy a mai autók legnagyobb ellensége a márkaszerviz.....
Skoda Karoq 1.5 tsi 2021 -es mq 281 manuális váltóval szerelt autóhoz eladó vadonat új kettöstömegű lendkerék Német autodochtól vásárolt számlával és gyári felújított kuplungszett , . A kettöstömegű gyári száma: 05E 106 266C cikkszáma:415 0854 10Kuplung gyári száma: 05e 141 015d cikszáma: 623 3757 09 .A váltón lévő szám: 0C9.301.103.G-5 EN 1706-AC-AISi9Cu3Az autó amiről le lett szedve 28000 km futott. Az ára kompletten 180 000ftTovábbi szép napot kívánok
Sziasztok, Van 1.5 TSI 150le DSG Golf Variantom 2019-es 59e km-vel. 8-10000kmenként olajcsere. Pár napja csinált egy olyat, hogy álltam ki a parkolóból,(7 fok napsütés) meg kellett állnom, a motort leállította a start-stop, gázadásra nem indította vissza, hanem kiírta, hogy indítsa be a motort manuálisan. Utána elindult de lefulladt kétszer kb azonnal. Utána nem indult 5 percig, letoltam az útról, rápróbáltam megint és azonnal indult, elmentem vele azóta 300km-t, nem jött elő újra a hiba, nincs semmilyen fura hangja a motornak, viszont mintha többet fogyasztana és lomhább lenne.... de lehet, hogy csak beképzelem mert most nagyon figyelem. Akksi még a gyári, de azt sem jelzi. Semmilyen kontrolllámpa nem világít.
1.4 TSI-re akarnék dióhéjas tisztítást, de a szerelőm azt mondja ha leszedi a szívósort, akkor ő is ki tudja takarítani ugyanúgy, szóval fölösleges elvinni dióhéjasra.
De ezzel nem az a baj, hogy a szívósor bizonyos részei nem elérhetőek, csak a befújt dióhéjjal?
A kettőstömegű videóban, amikor forgatod, ott van egy fémes "cintányérhang". Na az egy az egyben olyan, mint amikor elindulás után kuplungolásnál csattog. Közben rákérestem német oldalakon is, és az ott leírtak alapján széles körben ismert a dolog, az összes 1.5 TSI VW és Skoda csinálja, jó pár videó is van fent a jelenségről. Egy azonban sehol nincs: megoldás. A szalonok szerint ez természetes és nem utal hibára. Amiket olvastam ott mind ezzel küldték el a reklamálókat. Hát reméljük valóban elcsattog így még hosszú ideig probléma nélkül.....
Leszedtem a váltót skoda karoq 1.5 tsi 6 manuális . A benne lévő lukgyártmány Magyar. A kuplungtárcsában csörögnek a rugok a kettőstömegű kotyog, az autóban 28000km van. Kuplung pedál be és ki engedésénél csattanó hang menet közben csörgő hang. Sztem megvan a hiba. De ami benne volt garnitura azon lévő számok alapján csak bontott cuccot talál azt is külföldi oldalon. Alvázszám alapján méretben nagyobb szettet ad ki mint ami rajta volt , és 8 csavarost nekem meg 6 csavaros van.
+ami nekem benne volt az hidraulikus kinyomó csapágyas nem pedig kiemelővillás
Lenne egy olyan kérdésem hogy ami rajta volt szerkezet az önbeállós luk magyar de én sachs akarok feltenni de abbol sima van nem önbeállós ehhez nem kell a célszerszám , beépithetem vagy nem? Minden sachs lenne kettőstömegű kinyomó és kuplungszett.
Még 1 kérdés : mennyi ideig lehet akkumlátor nélkűl az autó ? Mármint , hogy nem felejt el dogokat kb 1 hét akkumlátor nélkűl?
2021 skoda Karoq 1.5 tsi manuális 6 váltó jelenleg 28 e km van az autóban de már 500 km után jelentkezett a hang kuplung pedál benyomáskor és felengedéskor. Menet közben meg csörgő hang. Számtalanszor voltam szervízbe vele nem csak Magyar hanem Német szervízbe is. Mindenhol ugyanazt mondták ez ilyen. Most májusban lejár róla a gari , a hang már egyre hangosabb, legalább is nekem.
Megyek haza holnap Németból hétvégén leszedem a váltót , és utánna járok mi adja a hangot. Remélem a kettőstömegű ahogy 1 Szolnoki váltójavítós már 1 évvel ezelőtt mondta mert az új kettőstömegű+ új kuplungszett csak 210 e ft miíg a váltó javítása min 350 e ft
Vezető felől ki kellett cserélnem a féltengelyt és a kerékagyat mert hiába volt meghúzva a kerékagy csavar csattant . A szervíz össze akarta nekem ragasztani fémragasztóval!
Sziasztok, bár nem motor téma, de megkérdezem itt a csoportban, hátha másnak is van hasonló tapasztalata. 2019 év végi Touran, 1.5 TSI ACT, kézi váltó, újonnan vettem. Megléte óta hallani egy csörgő, csattogó fémes hangot váltáskor és kuplungoláskor a bal féltengely felöl. Lehúzott ablaknál, vagy mélygarászban akár felhúzottnál is hallani lassú guruláskor, amikor kuplungolok akkor meg csattan egy nagyot. Hogy ez féltengely, vagy váltó azt nem tudom eldönteni. Ha a váltót teszem sebességbe vagy épp onnan ki, akkor azt simán a kocsitól pár méterre is hallani, mintha egy nagy konzervesdobozban kalimpálnál csavarhúzóval, egy VW-től azért többet várnék. A kellemetlen hangon -új autó lévén- túl azonban probléma nincs vele, eddig legalább is.
Találkoztatok hasonlóval? Esetleg van ismert ennek az oka, megoldása?
Lehet lassan eladófélben lesz, ha én lennék a vevő és ezt hallanám......?
A vezérlés megfelelő árban volt, a tisztítás volt jelentősen több, mint a nem márkára specializálódott szervizek. Nyíregyháza környékén 100 eFt lett volna, de nekem Pestről utazással, szabadnappal együtt már elfogyott az árelőny. A tisztítás után érezhetően jobb lett a gázreakció és a rugalmasság is. A fogyasztás nem változott érdemben (teljesen változatos a felhasználási körülmény, 5,8 és 6,2 között volt és maradt is).