Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kory_ Creative Commons License 2025.05.21 0 0 974

Szia, olyan kérdésem van, hogy 1.4 TSI ACT-hez (nem skoda hanem Seat) is van ilyen javítószett, vagy ez csak az 1.5-höz jó?

Előzmény: söröm (966)
conrac Creative Commons License 2025.05.21 0 0 973

A gyári TPI szerint 05e198701A a legfrissebb javítókészlet. Ebben rugós alátétek vannak, a rúd marad. Én ezt fogom egyszer beszerezni.

Előzmény: agrav312 (971)
söröm Creative Commons License 2025.05.21 0 0 972

Próbáld meg a képen látható klipsszel

Előzmény: agrav312 (971)
agrav312 Creative Commons License 2025.05.20 0 0 971

Én is megvettem az említett "javító" készletet 20 ezer forintomba fájt, új rúd új gyűrűk, és ugyanúgy csörög. Egyébként nem csak hidegindításnál csörög, hanem sebességben való guruláskor is, szégyen.

Előzmény: söröm (966)
söröm Creative Commons License 2025.05.20 0 0 970

Megint lemaradt a kép

Előzmény: söröm (969)
söröm Creative Commons License 2025.05.20 0 0 969

Sajnos nem lehet hozzá férni könnyen. Motor hátamögött, és a tűzfal között van. Jól  be kell hajolni oda. A másik, hogy  ezek miatt nem látod hogy mit csinálsz,és ezért egy tükör kell segitségül, hogy lásd  hogy a rögzitő alátét hogyan helyezkedik el. Nekem nehezen sikerült leszedni.Ügyeltem arra,  mikor szedtem le,  hogy ne esen le. Ezért raktam alá egy mágnes tálcát, és mégse ebbe esett le. Majd a köv. olajcserénél lehet hogy meglesz, ha leszedem az alsó burkolatot. Utána kinlódtam ennek az alátétnek (amit a felújító készlethez adtak) a vissza helyezésével. Sikerült is az egyiket majdnem elveszíteni. Szerencsém volt mert a mágnes tálcába esett bele. Hálistennek azért sikerült, és most boldog is vagyok.
Itt ebben a videóban https://www.youtube.com/watch?v=77LkVAij9mw&ab_channel=PORADNIKMECHANIORA   16:20 tól láthatod  hogyan  szedi le. Neki szerencséje volt,szerencséje van.
Ha neki állsz akkor sok sikert és szerencsét. 
Rendeltem egy pár ilyent Állítólag ez is jó,megszünteti a csörgést

Előzmény: conrac (968)
conrac Creative Commons License 2025.05.20 0 0 968

Én is gondolkodom rajta, hogy cserélem, mert nekem is csörög kicsit indításkor. Mennyire bonyolult a csere, könnyen hozzáférhető? (Golf)

Előzmény: söröm (967)
söröm Creative Commons License 2025.05.20 0 1 967

 A képek lemaradtak

Előzmény: söröm (966)
söröm Creative Commons License 2025.05.20 0 1 966

Sziasztok! 
Van egy 1.5 TSI motorral szerelt autóm.
Motor beindítása után,pármásodperccel csörgő hangot ad. 
Itt a videó linkje: https://www.facebook.com/100057701370233/videos/pcb.951297020137002/7643947192371956?locale=hu_HU  
Amit látunk a videón, hogy indítás előtt meglötyögtetem ujjal a wastegate aktuátor rúdját, aminek a csörgő hangját fogjuk hallani az indítás után. Amint a katalizátor fűtés túldúsítási funkcióján átlép a motormenedzsment, és behúzza a wastegate-et, ez a hang megszűnik. Létezik ehhez egy ,,javítókészlet”, ami néhány seegergyűrűből áll, ennek beszerelése után kevésbé lötyög ez a kar, és kisebb zajt ad ki.
A javítókészlet cikkszáma: 05e198701
Én vettem  egy ilyent és kicseréltem. 
A hang megszünt, és sokkkal jobban megy,érzékenyebb lett a gázadásra. 
Öröm és boldogság van számomra. 
És akkor a képeken az új rudazat 

www.octinfo.com Creative Commons License 2025.05.12 0 0 965

DSG váltóval van ilyen, ha jól látom.

Előzmény: www.octinfo.com (964)
www.octinfo.com Creative Commons License 2025.05.12 0 0 964

2024-es konszerntárs autómban (motor 1.5 TSI) elvileg van valami lejtmenet asszisztens. Működése kissé zavarosan van leírva. Kikapcsolni nem lehet, és a leírásból arra tippelek, hogy van olyan szenzor, ami a lejtés/emelkedés szögét folyamatosan figyeli. Rémlik, hogy a működési leírásában említik: gázadásra kikapcsol.

Előzmény: Kori14 (962)
redmonkey Creative Commons License 2025.05.09 0 0 963

Nem az ACT kapcsol be és azt érzed, amikor lekapcsolja a 2 hengert?

Nekem legalábbis ilyen helyzetekben szokta lekapcsolni, aztán amikor gázt nyomok, akkor újra felkapcsolja a 4 hengert.

Előzmény: Kori14 (962)
Kori14 Creative Commons License 2025.05.09 0 0 962

Sziasztok!

Egy számomra érdekes dolgot kérdeznék, főleg az Octaviás társaktól, vagy aki tapasztalt már ilyet: Van a környezetemben egy körforgalom, ahol fel-le változik a színtkülönbség, aránylag rövid szakaszon 20-30m. Ahogy mész kifelé a körforgalomból, lebukik (erősen lejt lefelé) az út, kb 10 méter ez a szakasz. Itt 2 vagy 3-as fokozatban szoktam menni. Tartott fordulaton (gázon) ahogy lebukik az autó eleje, elveszi a gázt, majd ahogy közel vízszintesbe ér, vissza adja. Magyarul olyan, mintha azon a kis lefelé vezető szakaszon bekapcsolna a motorfék üzem. Ez baromira idegesítő. Ha direkt rágyorsítok ezen a szakaszon akkor nincs ilyen. Ez valami érzékelő miatt lehet? Azt hiszi ugratok, mint K.I.T.T. ? Találkoztatok már ilyennel?

beni77 Creative Commons License 2025.05.03 0 0 961

Szia, miért adod el? Nem jelentett megoldást a problémára?

Én is ezzel küzdök egy 2020-as Touran-on...

Előzmény: apatata (958)
söröm Creative Commons License 2025.04.23 0 0 960

Igen némelyik márkaszerviz. A másik  meg a 30000km olajcsere.  

Előzmény: atesz999 (959)
atesz999 Creative Commons License 2025.04.22 0 0 959

Nagyon szomorú tapsztalatom van vw márkaszervizzel kapcsolatban (touran) nem elég hogy nem cserélnek levegőszűrőt, erőltetik a 30 ezres olajcserét, de még az előírás szerinti olajat sem teszik bele a motorba. Miután lejárt a garancia magam cseréltem le az olajat 0w20 -ra óriási javulást tapaszaltam a motor viselkedésében erősebb lett szépen forog magasabb fordulatszámon, sajnos lehetséges hogy a mai autók legnagyobb ellensége a márkaszerviz.....

apatata Creative Commons License 2025.03.21 0 0 958

Skoda Karoq 1.5 tsi 2021 -es mq 281 manuális váltóval szerelt autóhoz eladó vadonat új kettöstömegű lendkerék Német autodochtól vásárolt számlával és gyári felújított kuplungszett , . A kettöstömegű gyári száma: 05E 106 266C cikkszáma:415 0854 10Kuplung gyári száma: 05e 141 015d cikszáma: 623 3757 09 .A váltón lévő szám: 0C9.301.103.G-5 EN 1706-AC-AISi9Cu3Az autó amiről le lett szedve 28000 km futott. Az ára kompletten 180 000ftTovábbi szép napot kívánok

conrac Creative Commons License 2025.03.12 0 0 957

Ez lehet valami?

Bármi. Diagra vele, ha van eltárolt hibakód, akkor lehet találgatni, egyéb esetben Gyurcsók mestert tudom ajánlani :)

Előzmény: bananosjoe99 (956)
bananosjoe99 Creative Commons License 2025.03.10 0 0 956

Sziasztok, 
Van 1.5 TSI 150le DSG Golf Variantom 2019-es 59e km-vel. 8-10000kmenként olajcsere. Pár napja csinált egy olyat, hogy álltam ki a parkolóból,(7 fok napsütés) meg kellett állnom, a motort leállította a start-stop, gázadásra nem indította vissza, hanem kiírta, hogy indítsa be a motort manuálisan. Utána elindult de lefulladt kétszer kb azonnal. Utána nem indult 5 percig, letoltam az útról, rápróbáltam megint és azonnal indult, elmentem vele azóta 300km-t, nem jött elő újra a hiba, nincs semmilyen fura hangja a motornak, viszont mintha többet fogyasztana és lomhább lenne.... de lehet, hogy csak beképzelem mert most nagyon figyelem. Akksi még a gyári, de azt sem jelzi. Semmilyen kontrolllámpa nem világít.

Ez lehet valami?

apatata Creative Commons License 2025.02.24 0 0 955

Sziasztok

Megkaptam az új kettöstömegűt :https://youtu.be/Z60qCHxIRD0

Szerintetek?

atuc Creative Commons License 2025.02.22 0 1 954

Egyértelműen NEM. Ha megfogsz egy bármilyen újat, nem zörög benne a rugó.

Előzmény: apatata (953)
apatata Creative Commons License 2025.02.19 0 0 953

Sziasztok 

1 kérdés : A kuplungtárcsában lévő rugók lötyöghetnek mozoghatnak? 

Köszönöm

redmonkey Creative Commons License 2025.02.19 0 0 952

Sziasztok!

1.4 TSI-re akarnék dióhéjas tisztítást, de a szerelőm azt mondja ha leszedi a szívósort, akkor ő is ki tudja takarítani ugyanúgy, szóval fölösleges elvinni dióhéjasra.

De ezzel nem az a baj, hogy a szívósor bizonyos részei nem elérhetőek, csak a befújt dióhéjjal? 

batkizs Creative Commons License 2025.02.17 0 1 951

A kettőstömegű videóban, amikor forgatod, ott van egy fémes "cintányérhang". Na az egy az egyben olyan, mint amikor elindulás után kuplungolásnál csattog. Közben rákérestem német oldalakon is, és az ott leírtak alapján széles körben ismert a dolog, az összes 1.5 TSI VW és Skoda csinálja, jó pár videó is van fent a jelenségről. Egy azonban sehol nincs: megoldás. A szalonok szerint ez természetes és nem utal hibára. Amiket olvastam ott mind ezzel küldték el a reklamálókat. Hát reméljük valóban elcsattog így még hosszú ideig probléma nélkül.....

Előzmény: apatata (950)
apatata Creative Commons License 2025.02.16 0 1 950

Sziasztok 

Leszedtem a váltót skoda karoq 1.5 tsi 6 manuális . A benne lévő lukgyártmány Magyar. A kuplungtárcsában csörögnek a rugok a kettőstömegű kotyog, az autóban 28000km van. Kuplung pedál be és ki engedésénél csattanó hang menet közben csörgő hang. Sztem megvan a hiba. De ami benne volt garnitura azon lévő számok alapján csak bontott cuccot talál azt is külföldi oldalon. Alvázszám alapján méretben nagyobb szettet ad ki mint ami rajta volt , és 8 csavarost nekem meg 6 csavaros van. 

+ami nekem benne volt az hidraulikus kinyomó csapágyas nem pedig kiemelővillás

Lenne egy olyan kérdésem hogy ami rajta volt szerkezet az önbeállós luk magyar de én sachs akarok feltenni de abbol sima van nem önbeállós ehhez nem kell a célszerszám , beépithetem vagy nem? Minden sachs lenne kettőstömegű kinyomó és kuplungszett.

Még 1 kérdés : mennyi ideig lehet akkumlátor nélkűl az autó ? Mármint , hogy  nem felejt el dogokat kb 1 hét akkumlátor nélkűl?

a kettőstömegűkotyogása :https://youtube.com/shorts/MJ5DmzLxytg

a kuplungtárcsa:https://youtube.com/shorts/3MtWiS30jtI

Köszönöm hogy elolvastad

Üdv

apatata Creative Commons License 2025.02.12 0 0 949

Szia

2021 skoda Karoq  1.5 tsi manuális 6 váltó jelenleg 28 e km van az autóban de már 500 km után jelentkezett a hang kuplung pedál  benyomáskor és felengedéskor. Menet közben meg csörgő hang. Számtalanszor voltam szervízbe vele nem csak Magyar hanem Német szervízbe is. Mindenhol ugyanazt mondták ez ilyen. Most májusban lejár róla a gari , a hang már egyre hangosabb, legalább is nekem.

Készítettem róla videót!:https://youtu.be/sfjRyu70FRM

Most már hideginditásnál si hallaható pár másodpercig:https://youtu.be/vyxIdWyKT2E

Megyek haza holnap Németból hétvégén leszedem a váltót , és utánna járok mi adja a hangot. Remélem a kettőstömegű ahogy 1 Szolnoki váltójavítós már 1 évvel ezelőtt mondta mert az új  kettőstömegű+ új kuplungszett csak 210 e ft miíg a váltó javítása min 350 e ft

Vezető felől ki kellett cserélnem a féltengelyt és a kerékagyat mert hiába volt meghúzva a kerékagy csavar csattant . A szervíz össze akarta nekem ragasztani fémragasztóval!

Ennyit a márkaszevízről!

Ha lesz infóm jelentkezek

Üdv

Előzmény: batkizs (947)
agrav312 Creative Commons License 2025.02.09 0 0 948

Szia! Nekem Octavia 2019 1.5 tsi, és 2013 1.4 tsi is ugyan ilyen hangokat ad, főleg 1. és 2. sebességben, ez a normális.

Előzmény: batkizs (947)
batkizs Creative Commons License 2025.02.03 0 0 947

Sziasztok, bár nem motor téma, de megkérdezem itt a csoportban, hátha másnak is van hasonló tapasztalata. 2019 év végi Touran, 1.5 TSI ACT, kézi váltó, újonnan vettem. Megléte óta hallani egy csörgő, csattogó fémes hangot váltáskor és kuplungoláskor a bal féltengely felöl. Lehúzott ablaknál, vagy mélygarászban akár felhúzottnál is hallani lassú guruláskor, amikor kuplungolok akkor meg csattan egy nagyot. Hogy ez féltengely, vagy váltó azt nem tudom eldönteni. Ha a váltót teszem sebességbe vagy épp onnan ki, akkor azt simán a kocsitól pár méterre is hallani, mintha egy nagy konzervesdobozban kalimpálnál csavarhúzóval, egy VW-től azért többet várnék. A kellemetlen hangon -új autó lévén- túl azonban probléma nincs vele, eddig legalább is.

Találkoztatok hasonlóval? Esetleg van ismert ennek az oka, megoldása?

 

Lehet lassan eladófélben lesz, ha én lennék a vevő és ezt hallanám......?

 

Üdv,

zéé72 Creative Commons License 2025.01.29 0 0 946

Sziasztok!

Én is gondolkodok a hengerlekapcsolás megszüntetésén, tudtok ajánlani egy jó szakit Kecskemét és környékén?

2020évj. DPCA morkód 1.5  kéziváltós.

kocolaci Creative Commons License 2025.01.07 0 0 945

Vezérlés: 200 eFt (vízpumpa nélkül)

Dióhéjas tisztítás: 180 eFt

 

A vezérlés megfelelő árban volt, a tisztítás volt jelentősen több, mint a nem márkára specializálódott szervizek. Nyíregyháza környékén 100 eFt lett volna, de nekem Pestről utazással, szabadnappal együtt már elfogyott az árelőny. A tisztítás után érezhetően jobb lett a gázreakció és a rugalmasság is. A fogyasztás nem változott érdemben (teljesen változatos a felhasználási körülmény, 5,8 és 6,2 között volt és maradt is).

Előzmény: KD4NIEL (944)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!