Keresés

Részletes keresés

xrami Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239612

Rém egyszerű és kitűnően használható az a kalkulátor. Huzogasd jobbra-balra a fogaskerekeket, nyomkodd a listákat és rá fogsz jönni a működésére sokkal gyorsabban, mintha elkezdenénk leírni.

Előzmény: yellowcab990 (239607)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239611

A stucni most is a legrövidebb, és így is nagyon messze van a körmány. Én úgy tervezem, hogy a kormányt meg kéne emelni, és valahogy közelebb hozni a nyereghez. A boltban azt mondták hogy megoldható. 

Előzmény: Marvel1Pinarello (239609)
xrami Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239610

Ez a "3-as besorolású" hol van definiálva, hogy mit pontosan mit kell ez alatt érteni?

Előzmény: yellowcab990 (239601)
Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.04.27 -8 0 239609

Azért arra figyelj oda, hogy ha rövidebb a stucni, akkor egyfelől idegesebb, rángatózósabb a kormányzás, másfelől görnyedtebben ülsz majd. 

Előzmény: yellowcab990 (239601)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239608

Igen, ugyan ezt mondták a boltban is a merevséget illetően. Értem amit a teleszkópról mondasz. Elképzelhető.

Előzmény: RadiX (239606)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239607

Így ahogy leírtad érthetőbb mint a kalkulátor amit belinkeltem. Bár a kalkulátor elég komoly, de nekem kicsit bonyolult.

Hátul + - 1 eléggé érzékelhető különbség. Max. 34 fog fér el elől.

Köszönöm.

Előzmény: RadiX (239603)
RadiX Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239606

Persze nem a fogszám változásától lesz merevebb a hajtáslánc, hanem a négyszögtengelyes hajtókarcsapágy cseréjétól integrált külső csapágyazásúra. És az sajnos benne van a pakliban, hogy a gyári teleszkóp teljesen betekert előfeszítéssel is túl puha lesz neked.

Előzmény: yellowcab990 (239601)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239605

Köszönöm.

Előzmény: RadiX (239603)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239604
Előzmény: yellowcab990 (239602)
RadiX Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239603

Kb 21%-ot, ugyanolyan pedálfordulatnál, ugyanannál a hátsó fokozatnál, annyival nehezebb lesz tekerni és annyival gyorsabban fog menni. Máshogy nézve, kb egy-másfél fokozatot a hátsó kazettán.

Előzmény: yellowcab990 (239602)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239602

Egy olyan kérdésem lenne, hogy sebességben, áttételben mennyit számit az első 28 fogasról 34 fogasra csere?

yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 239601

Egy TREK Marlin 6 3-as lett, de még a Deore váltóval szerelt változat. 

Az első meghajtás kompletten cserélve lesz 28-ról 34 fogasra, hogy gyorsabb legyen a bicikli. Állítólag a komplett cserével sokkal merevebb is lesz a hajtáslánc. Ez a Marlin hivatalosan 136 kg-ot bír gyári leírás szerint, de boltba megjegyezte a srác, hogy ez simán többet is bír, a 136 csak egy szám, és 3-as terep besorolású, ami már alkalmas komolyabb terepezésre. 

A váz XL-es, ami a gyári specifikáció ellenére nekem nagynak tűnik, így a stucnit is ki szeretném cseréltetni ami "rövidít" a vázon, és megemeli a kormány magasságát. Én inkább nagyon nagy részben országúti biciklizésre fogom használni, néha földúton, nincs a terveim között a terepezés. 

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: hbe (239600)
hbe Creative Commons License 2025.04.24 -1 0 239600

Szerintem nézz használtan régi, 2020 előtti Hoprider 500-ast vagy 900-ast. Azok még nem voltak túlárazva a specifikációhoz képest, sőt. Nem mountain bike, és kényelmes nem lesz vele rossz úton menni, viszont az a váz, főleg a 900-as kibír mindent. A te súlyodhoz mindegy, hogy ez nehéz, viszont a hajtáslánc átviszi az erőt, nem fogsz a kerékpárral kínlódni.

Előzmény: yellowcab990 (239597)
xrami Creative Commons License 2025.04.22 -1 0 239599

Ennél, meg néhánynál, de nincs mindegyiknél. Városi kerékpároknál sincs, gyerekbringáknál sincs.

Előzmény: RadiX (239592)
orygabor Creative Commons License 2025.04.21 -1 0 239598

Szívemből beszélsz. Sajnos a neten bizonyos felhasználásra alig találni. Pl. tele van 26-os monti vázakkal, de nekem cross trekking kellett volna. Ebből kirajzolódnak a trendek. Bp-n valószínűleg nagyobb a választék, bár lehet, hogy nekem is érdeklődnöm kellett volna boltokban. Így se jártam rosszul, mert kész használt gépet vettem, és építgetés közben eladogatom a cserés alkatrészeket.

Ez még talán építésnek számít....:)

Előzmény: Marvel1Pinarello (239596)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.21 0 0 239597

A Cube és a KTM oldalán MINDEN bringának rajta van a terhelhetősége és a használati besorolása 1-5-ig.

A használati besorolásból azt lehet megtudni, milyen útra való, mekkorát lehet vele ""ugratni" centiméterre leírják.

Ez a pontos tájékoztatás. Nem tudom a kereskedők oldalain ezek miért nincsenek feltüntetve.
A Giant pdf oldalán is ugyanezek az adatok, terhelhetőség/útviszonyok pontosan le vannak írva.

A Cube-nak van egy pár bringája ami 150 kg. összteherig alkalmas 2-es útviszonyokkal.

Van viszont  140 kg. terhelhetőség 3-as útviszonyokkal. 

Ez egységesen 640.000 Ft. mindenhol.

 

https://www.cube.eu/hu/cube-reaction-tm-pro-rawmetal-n-reflect/844200  

 

Látom vitáztok a Dechatlonos bringákról. Ami nekem a laikus benyomásom, hogy nagyon erősen túlárazottak, és nekem nem tetszenek. Főleg úgy, hogy 640 ezerért van a belinkelt Cube. 

Amit megadtam 2-300 ezer összeghatár lehet nem fog működni, és inkább 3-4-500 ezer lesz az.

Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.04.21 -7 0 239596

A 900-as annyi pénzért megéri, a Brooks nyereg csalogató.

 

Kerékpárboltokban. Néha drága, néha olcsó, de egyedi, és megvan az alkotás folyamata, ami jót tesz a léleknek, ám árt a zsebnek:) Vettem újat, használtat, de mindig olyat, ami tetszett, sosem a geometria vagy a csőszögek érdekeltek. Jó, a monti kivételével (Orbea, spanyol) mindegyik olasz, és ők tudnak országúti vázat építeni. Olmo, Colnago, De Rosa, két Pinarello - eddig:) illetve a gyereknek, rokonnak is építettem bringákat. A csőszögek meg súly a Pogacarnak való, de őt meg nem érdekli, mert beállítják rá a gépet, és nyer vele. A vázakban mindig az tetszett meg, ahogy kinéztek, a titánnak a színe, az egyszerűsége, az acélnak a muffjai, a kézimunka szépsége, a karbonnál meg az elképesztő formák, amiket másból nem lehet megalkotni, ahol szárnyalhat a fantázia.

Előzmény: orygabor (239595)
orygabor Creative Commons License 2025.04.21 0 0 239595

És hol kaptál vázat?

Előzmény: Marvel1Pinarello (239586)
orygabor Creative Commons License 2025.04.21 0 0 239594

Én a 900-asról beszéltem.

Előzmény: Marvel1Pinarello (239590)
orygabor Creative Commons License 2025.04.21 0 0 239593

XT rendszer van rajta, a hajtómű tripla. Annak azért bírnia kell a kiképzést. 

Előzmény: Marvel1Pinarello (239590)
RadiX Creative Commons License 2025.04.21 0 0 239592

Ott van a képek között a vázgeometria táblázat: https://www.decathlon.hu/p/turakerekpar-riverside-touring-520/_/R-p-332407?mc=8643286, és a tömeg is, ennél csak 10 dekával több minen vázméret lépés.

Előzmény: xrami (239591)
xrami Creative Commons License 2025.04.21 -1 0 239591

Nalátod, a parasztvakítós eposzok egyik díszpéldánya. A marketingvakítós faszságok. De a konkrétumról a vázgeometriáról a nagy büdös semmi, legfeljebb a nyeregcső hossza ami szintén abszolút semmitérő, csak azt jelzi, hogy meddig lehet leengedni az ülést a középagyhoz képest. Saccperkábé.

Előzmény: Marvel1Pinarello (239590)
Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.04.20 -10 0 239590

Látszik, de nem az. Az a váltó nem bírna ki egy komolyabb használatot, a vázon kívül kb. az egész egy vicc. Azért vannak rajta azok az alkatrészek, mert így jött ki kb. 70000-ből, a többi a haszon. Szépen el lehet vele tekeregni, ha valaki virágszagolgatós biciglizést tervez, de:

 

"Mindig nedvességtől védett helyen tárold! Ellenkező esetben takard le védőponyvával." 

 

Túrabringa, igaz? Ami:

 

"A Riverside Touring 520, mint a választék többi modellje, egy egyedi, környezettudatos eljárás gyümölcse a csapatunk és a túrakerékpárosok közös munkájával. 4 év tervezőmunka, számos túrakerékpárossal való egyeztetés, 500 000 km teszt után biztosíthatunk arról, hogy a kerékpár kész elvinni a legvadabb kalandokra!" 

 

Szóval elmegy félmillió km-et, de nem bírja az esőt:)

 

Másfelől túrabringára nem kell 1x11 áttétel, mert kinyírja a láncot, és túl nagy az ugrás a fokozatok között. Amúgy is baromság a 11-46-os kiosztás, csak marketingfaszság hülyéknek.

Előzmény: orygabor (239588)
xrami Creative Commons License 2025.04.20 -1 0 239589

Azért nincs olyan ember aki ezen adatok alapján választ, amelyek alapján egyébként kellene, hogy válasszon, mert nem tud, hiszen nincsenek sehol se megadva. A legjobb vicc, hoigy mindeközben mindenhol ezen adatokról megy a néphülyítés. Cserébe a full lényegtelen marketinges parasztvakításokról eposzokat írnak.

Előzmény: Marvel1Pinarello (239580)
orygabor Creative Commons License 2025.04.20 0 0 239588

A bicikli árkategóriájához mérten különös. Mivel hosszabb távú világjáró gépnek látszik, lehet, hogy a szervizelés miatt.

Előzmény: Marvel1Pinarello (239581)
rezgaras Creative Commons License 2025.04.20 0 0 239587

Elméletileg biztos. Én a nagyobb vázakat kerestem mindig, de a felsoroltak közül talán két különbséget találtam.

Előzmény: RadiX (239585)
Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.04.20 -7 0 239586

Akinek 60+ vázméret kell (XL, XXL) annak teljesen mindegy, hogy hány kiló a bringa, mert jó eséllyel ő is 110+ kilós. És a vevők 99%-a nem technikai paraméterek alapján választ, hanem a kinézet, szín, forma a döntő. Én minden kerékpáromat úgy építettem, hogy megláttam a vázat, beleszerettem, és a vázra épült a gép. De kérdezzél meg boltost, eladót. 

 

Persze van kompromisszum, mert bizonyos testméreteknél szűk a kínálat, de akkor is ott a lehetőség legalább a színben, márkában.

Előzmény: RadiX (239585)
RadiX Creative Commons License 2025.04.20 0 0 239585

10-20 dekákat, a legkisebb és legnagyobb méret között simán lehet fél kiló is:

  • hosszabb vázcsövek
  • hosszabb üléscső vagy dropper
  • hosszabb villanyak
  • hosszabb hajtókarok (165-170-175, de akár nagyobb különbség is)
  • hosszabb stücni és/vagy szélesebb kormány
  • nagyobb pedál
  • extrém esetben kisebb kerékméret az XS és S mérethez (29 helyett 27.5), és akkor a villa is rövidebb
Előzmény: rezgaras (239583)
yellowcab990 Creative Commons License 2025.04.20 0 0 239584

Semmit. De ez csak egy a sok összetevőből. Sok helyen a gyártók elemenként adják meg a súlyokat, pl. a küllők súlya/db.

Előzmény: rezgaras (239583)
rezgaras Creative Commons License 2025.04.20 0 0 239583

"A bicikli súlyát sok helyen nem adják meg pl. a változó vázméret miatt."

 

Furcsa. Mennyit játszik 30-50mm alucső?

Előzmény: yellowcab990 (239576)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!