Rém egyszerű és kitűnően használható az a kalkulátor. Huzogasd jobbra-balra a fogaskerekeket, nyomkodd a listákat és rá fogsz jönni a működésére sokkal gyorsabban, mintha elkezdenénk leírni.
A stucni most is a legrövidebb, és így is nagyon messze van a körmány. Én úgy tervezem, hogy a kormányt meg kéne emelni, és valahogy közelebb hozni a nyereghez. A boltban azt mondták hogy megoldható.
Persze nem a fogszám változásától lesz merevebb a hajtáslánc, hanem a négyszögtengelyes hajtókarcsapágy cseréjétól integrált külső csapágyazásúra. És az sajnos benne van a pakliban, hogy a gyári teleszkóp teljesen betekert előfeszítéssel is túl puha lesz neked.
Kb 21%-ot, ugyanolyan pedálfordulatnál, ugyanannál a hátsó fokozatnál, annyival nehezebb lesz tekerni és annyival gyorsabban fog menni. Máshogy nézve, kb egy-másfél fokozatot a hátsó kazettán.
Egy TREK Marlin 6 3-as lett, de még a Deore váltóval szerelt változat.
Az első meghajtás kompletten cserélve lesz 28-ról 34 fogasra, hogy gyorsabb legyen a bicikli. Állítólag a komplett cserével sokkal merevebb is lesz a hajtáslánc. Ez a Marlin hivatalosan 136 kg-ot bír gyári leírás szerint, de boltba megjegyezte a srác, hogy ez simán többet is bír, a 136 csak egy szám, és 3-as terep besorolású, ami már alkalmas komolyabb terepezésre.
A váz XL-es, ami a gyári specifikáció ellenére nekem nagynak tűnik, így a stucnit is ki szeretném cseréltetni ami "rövidít" a vázon, és megemeli a kormány magasságát. Én inkább nagyon nagy részben országúti biciklizésre fogom használni, néha földúton, nincs a terveim között a terepezés.
Szerintem nézz használtan régi, 2020 előtti Hoprider 500-ast vagy 900-ast. Azok még nem voltak túlárazva a specifikációhoz képest, sőt. Nem mountain bike, és kényelmes nem lesz vele rossz úton menni, viszont az a váz, főleg a 900-as kibír mindent. A te súlyodhoz mindegy, hogy ez nehéz, viszont a hajtáslánc átviszi az erőt, nem fogsz a kerékpárral kínlódni.
Szívemből beszélsz. Sajnos a neten bizonyos felhasználásra alig találni. Pl. tele van 26-os monti vázakkal, de nekem cross trekking kellett volna. Ebből kirajzolódnak a trendek. Bp-n valószínűleg nagyobb a választék, bár lehet, hogy nekem is érdeklődnöm kellett volna boltokban. Így se jártam rosszul, mert kész használt gépet vettem, és építgetés közben eladogatom a cserés alkatrészeket.
A Cube és a KTM oldalán MINDEN bringának rajta van a terhelhetősége és a használati besorolása 1-5-ig.
A használati besorolásból azt lehet megtudni, milyen útra való, mekkorát lehet vele ""ugratni" centiméterre leírják.
Ez a pontos tájékoztatás. Nem tudom a kereskedők oldalain ezek miért nincsenek feltüntetve. A Giant pdf oldalán is ugyanezek az adatok, terhelhetőség/útviszonyok pontosan le vannak írva.
A Cube-nak van egy pár bringája ami 150 kg. összteherig alkalmas 2-es útviszonyokkal.
Van viszont 140 kg. terhelhetőség 3-as útviszonyokkal.
Látom vitáztok a Dechatlonos bringákról. Ami nekem a laikus benyomásom, hogy nagyon erősen túlárazottak, és nekem nem tetszenek. Főleg úgy, hogy 640 ezerért van a belinkelt Cube.
Amit megadtam 2-300 ezer összeghatár lehet nem fog működni, és inkább 3-4-500 ezer lesz az.
A 900-as annyi pénzért megéri, a Brooks nyereg csalogató.
Kerékpárboltokban. Néha drága, néha olcsó, de egyedi, és megvan az alkotás folyamata, ami jót tesz a léleknek, ám árt a zsebnek:) Vettem újat, használtat, de mindig olyat, ami tetszett, sosem a geometria vagy a csőszögek érdekeltek. Jó, a monti kivételével (Orbea, spanyol) mindegyik olasz, és ők tudnak országúti vázat építeni. Olmo, Colnago, De Rosa, két Pinarello - eddig:) illetve a gyereknek, rokonnak is építettem bringákat. A csőszögek meg súly a Pogacarnak való, de őt meg nem érdekli, mert beállítják rá a gépet, és nyer vele. A vázakban mindig az tetszett meg, ahogy kinéztek, a titánnak a színe, az egyszerűsége, az acélnak a muffjai, a kézimunka szépsége, a karbonnál meg az elképesztő formák, amiket másból nem lehet megalkotni, ahol szárnyalhat a fantázia.
Nalátod, a parasztvakítós eposzok egyik díszpéldánya. A marketingvakítós faszságok. De a konkrétumról a vázgeometriáról a nagy büdös semmi, legfeljebb a nyeregcső hossza ami szintén abszolút semmitérő, csak azt jelzi, hogy meddig lehet leengedni az ülést a középagyhoz képest. Saccperkábé.
Látszik, de nem az. Az a váltó nem bírna ki egy komolyabb használatot, a vázon kívül kb. az egész egy vicc. Azért vannak rajta azok az alkatrészek, mert így jött ki kb. 70000-ből, a többi a haszon. Szépen el lehet vele tekeregni, ha valaki virágszagolgatós biciglizést tervez, de:
"Mindig nedvességtől védett helyen tárold! Ellenkező esetben takard le védőponyvával."
Túrabringa, igaz? Ami:
"A Riverside Touring 520, mint a választék többi modellje, egy egyedi, környezettudatos eljárás gyümölcse a csapatunk és a túrakerékpárosok közös munkájával. 4 év tervezőmunka, számos túrakerékpárossal való egyeztetés, 500 000 km teszt után biztosíthatunk arról, hogy a kerékpár kész elvinni a legvadabb kalandokra!"
Szóval elmegy félmillió km-et, de nem bírja az esőt:)
Másfelől túrabringára nem kell 1x11 áttétel, mert kinyírja a láncot, és túl nagy az ugrás a fokozatok között. Amúgy is baromság a 11-46-os kiosztás, csak marketingfaszság hülyéknek.
Azért nincs olyan ember aki ezen adatok alapján választ, amelyek alapján egyébként kellene, hogy válasszon, mert nem tud, hiszen nincsenek sehol se megadva. A legjobb vicc, hoigy mindeközben mindenhol ezen adatokról megy a néphülyítés. Cserébe a full lényegtelen marketinges parasztvakításokról eposzokat írnak.
Akinek 60+ vázméret kell (XL, XXL) annak teljesen mindegy, hogy hány kiló a bringa, mert jó eséllyel ő is 110+ kilós. És a vevők 99%-a nem technikai paraméterek alapján választ, hanem a kinézet, szín, forma a döntő. Én minden kerékpáromat úgy építettem, hogy megláttam a vázat, beleszerettem, és a vázra épült a gép. De kérdezzél meg boltost, eladót.
Persze van kompromisszum, mert bizonyos testméreteknél szűk a kínálat, de akkor is ott a lehetőség legalább a színben, márkában.