Na ezt jól megírták... A bringának ugyebár eleve adott a súlya, ezt illene kivonni a max összsúlyból és úgy írni meg a tájékoztatót, hogy a súlyterhelés max 130kg lehet kerékpárossal és csomaggal együtt.
Nem működött az elrontott link, de megtaláltam a riverside touring 900 kereséssel. Az összeghatár 200e felett egy kicsivel, de max 300e. Ez a Touring 900 szimpatikusabb mint az 520, mert pl. a 900-nál már Shimano váltók vannak. Viszont a 600ezres ár már sok.
Én trekking kerékpárok között nézelődnék a helyedben, mert azokat csomagos túrázás esetén akár 30-40- kilogramm málhával is meg lehet terhelni, tehát a kerekeknek téged is ell kell bírniuk. Ami fontos, ha új kerékpárt nézel, hogy elől és hátul is átütőtengelyes legyen, és a felnik elég szélesek legyenek, hogy minél szélesebb gumikat fel tudj tenni, mert azokat nem kell kőkeményre fújnod.
Sziasztok! Lehetetlent fogok kérdezni. Legalábbis abból kiindulva amit eddig találtam a témában. Egy MTB-t szeretnék hegyi kerékpározásra ami alkalmas országútra is. 190 centi 135 kg. vagyok, és eddigi netes keresés tapasztalataim alapján ez kb. lehetetlen. Nézegettem mindenféle árkategóriában, millió fölöttiben is, és sok esetben még ebben az árkategóriában sincs a leírásban a max. súlykorlát/teherbírás, a keresésekben pedig egyáltalán nincs ilyen testsúly alapján keresési lehetőség. Millió forintot, vagy többet pedig amúgy sem tuddok erre elkölteni. Van valakinek valami ajánlása ilyen kritériumokkal? Árban mire kell számítanom egy ilyen bicikli vásárlása esetén?
Újra kellett bowdeneztetni, mert kimaradt a köztes finombeállító. Az új bowdennel is vacak volt. A finombeállítón kell tekerni egyet, akkor egy darabig felmegy a lánc a nagytányérra. Olyan, mintha lassan visszatekeredne a beállító - de ez képtelenség.
A 8-as 105-ös szettel soha nem volt ilyen probléma. Azaz, semmilyen nem volt.
Ha van időd, pénzed, akkor érdemes lehet utánajárni alkatrészeknek, mert a Cues család bevezetésével a Shimano szépen lassan kivezeti a Sora-Tiagra-Claris családokat, vagyis a régi/ismert 8-9-10 rendszerek megszűnnek/elavulnak. Tudom-tudom, mindent lehet kapni még sokáig, meg hát ugye a nyugaton elhasznált megunt gépek és alkatrészek idekerülnek, szóval lesz utánpótlás mindenből.
Én még most is a Dura Ace híve vagyok, hiszen a mi szintünkön nem tudjuk annyit használni, hogy elhervadjon.
Gondolom azon túl vagy, hogy tisztítás, de azért hátha: fékváltókaron gumi felhajt, és valamilyen teflonspray-t belefújni, illetve a bowdeneket (házakat) kicserélni. Meglepő módon el tud koszolódni a fékváltókar mechanikája, és pont ezt a akadozós, félreváltós dolgot lehet tapasztalni a kosz miatt. A jobb oldali karra ez azért kevésbé érvényes, mert azt többet használjuk, vagyis kevésbé tud "beragadni" a kosztól.
Használgatom:-), ha évi 20k használatnak számít. Igaz, ezt két bringára kell osztani. Csak a fékváltókarok Sora-k, mert Gyuritól kaptam egy pöpec első váltót, de az sem javított a helyzeten. A fékváltókar lehet vacak. Érdekes, hogy a jobb oldali megfelelően működik a 105-ös hátsóval.
Tanácsaid elteszem a későbbi időkre, de lehet, ha cserélnem kell, újból megkérdezlek. Hátha addigra még jobb tippeket tudsz adni.
Az alapprobléma az, hogy te használod a bringád. A Sora nem erre való, az évi 1-2000 km virágszagolgatós tekerésre van kitalálva. Vegyél egy 2x9 vagy 2x10 Dura Ace váltót, az örökké fog tartani. A 7700 9-es, 1997 óta működik tökéletesen, és elviszi a 32-es hátsó fogat úgy, hogy elöl 38-as lánckerékkel használtam. A 10-es (7800/7900) szintén használható 30-as végű sorral, de ott is be kell tekerni a határoló csavart, illetve a lánchosszra figyelni kell, mert minimum 2-3 extra szem kell a rendszerbe.
Minden irányból minden irányba kényelmesen lehet ott menni, nem is igazán értem a problémát.
Az egyedüli probléma talán, ha az ember (szabályosan az úttesten tekerve) a Szabadság hídon érkezik, ekkor nem tud balra kanyarodni közvetlenül a rakparti gyalog- és kerékpárútra, hiszen amikor a hídról szabad van lefelé, akkor a hídra jobbra, kis íven felhajtóknak és a hídra kanyarodó villamosnak is szabad van, a bringás pedig dél felé az úton találja magát a gyalog- és kerékpárút helyett. De a BME előtt meg nem olyan gázos az úton tekerni.
A Szabadság híd - Budafoki út a helyes irány, ehhez képest ment valaki szemben (amikor 5 méterre ott van az irányhelyes kerékpárnyom a Bartók Béla út -> Gellért tér útvonalon). Ha jól értem.
Mondjuk kell valami megoldás, hogy a Szabadság hídtól a Budafoki útra át lehessen menni. A fél világot senki nem akarja megkerülni. Hely meg van bőven.
Azért pár kivételtől eltekintve inkább csak a felsőbb kategóriás váltók vannak benne, Shimano-ból szinte csak Deore XT/XTR és 105/Ultegra/Dura Ace, bár a szuperolcsó Huret váltóm a 80-as évekbeli Csepelről, és a 1995-ben vett Sachs Centera pont benne van. De Alivio, Deore LX vagy a szintén olcsó SunRace m9 nincs meg.
Balra. Hosszú lehet az a gyalogos zöld, mert eddig egyszer sem fogott meg.
Adódhat a kérdés, hogy miért gurulok végig a Keleden, ha később visszafordulok a 11-es irányába. Hát, csak... Általában nem a legrövidebb útvonalakat használom.
Na de onnan hova tovább? Mert ha egyenesen a Pomázi úton, akkor úgyis lámpánál kell átmenni (és akkor egyszerűbb lett volna a felüljáró alatt). Vagy balra a Törökkő utcába?
A "régiekhez képest" azt nem tudom, mert amit én ez előtt "országúti" bringaként hajtottam, az még a Schwinn-Csepel Apolló 2x5 sebességes váltórendszere volt, de a mostani 11-es rendszerű 105-ösömmel emlékeim szerint sok problémám még nem akadt, pedig most már 46 ezer km-nél tart (egy 6 éve újként vásárolt '17-es kiadású bringán).
A Keled úton zötyögök a felüljáróig, de nem megyek át alatta, hanem balra el, a bringasávon. Többször volt már olyan érzésem, hogy csak magammal találkozhatnék ott (ha képes lennék időutazásra), mert még senkit nem láttam arra tekerni.
Ki az az agyatlan barom aki kivitte az útra a biciklisávot? Ki kell kúrni egy osztatlan gyalog és kerékpárutat a parkolórész mellé és megszüntetni ezt a marhaságot.
Ha arra járnék rendszeresen, leszarnám az egészet és a járdán mennék tovább a bringasávok közötti 50 méteres részen.
"Eljött az idő, már nem lehetett nagytányért kapni"
Nekem is most tél végén-tavasszal kellett összesvadásznom alkatrészeket a 2013-2014 körüli 2x10-es Ultegra-hoz. A lánc sima ügy volt, a fogaskoszorú kicsit nehezebb. de a lánctányérokkal megszenvedtem. Még úgy is, hogy egyikre heteket kellett várnom, csak úgy sikerült, hogy a hajtókarral nem lettek színazonosok. Magyarán szerencsésnek érzem magam, hogy egy 34-es volt egy német boltban elfekvőben, egy 50-es meg a Shimano eu-i központi raktárában.
S a 10-es Ultegra mellett lassan le fogok szokni a fehér színű gumikülsőkről is. Több alkalommal is a már rég kifutott Michelin Pro Service Course-ából vadászgattam, s mindig valahogy sikerült két db fehéret 23-asban találnom. Ezek nem voltak extra tartósak, de defektvédelemben parádésak voltak.
Ebben a kategóriában már csak a Vittoria Rubino Pro-nak van fehér gumija, s most már tényleg kénytelen voltam átváltani a 25-622-re.