A Szabadság híd - Budafoki út a helyes irány, ehhez képest ment valaki szemben (amikor 5 méterre ott van az irányhelyes kerékpárnyom a Bartók Béla út -> Gellért tér útvonalon). Ha jól értem.
Mondjuk kell valami megoldás, hogy a Szabadság hídtól a Budafoki útra át lehessen menni. A fél világot senki nem akarja megkerülni. Hely meg van bőven.
Azért pár kivételtől eltekintve inkább csak a felsőbb kategóriás váltók vannak benne, Shimano-ból szinte csak Deore XT/XTR és 105/Ultegra/Dura Ace, bár a szuperolcsó Huret váltóm a 80-as évekbeli Csepelről, és a 1995-ben vett Sachs Centera pont benne van. De Alivio, Deore LX vagy a szintén olcsó SunRace m9 nincs meg.
Balra. Hosszú lehet az a gyalogos zöld, mert eddig egyszer sem fogott meg.
Adódhat a kérdés, hogy miért gurulok végig a Keleden, ha később visszafordulok a 11-es irányába. Hát, csak... Általában nem a legrövidebb útvonalakat használom.
Na de onnan hova tovább? Mert ha egyenesen a Pomázi úton, akkor úgyis lámpánál kell átmenni (és akkor egyszerűbb lett volna a felüljáró alatt). Vagy balra a Törökkő utcába?
A "régiekhez képest" azt nem tudom, mert amit én ez előtt "országúti" bringaként hajtottam, az még a Schwinn-Csepel Apolló 2x5 sebességes váltórendszere volt, de a mostani 11-es rendszerű 105-ösömmel emlékeim szerint sok problémám még nem akadt, pedig most már 46 ezer km-nél tart (egy 6 éve újként vásárolt '17-es kiadású bringán).
A Keled úton zötyögök a felüljáróig, de nem megyek át alatta, hanem balra el, a bringasávon. Többször volt már olyan érzésem, hogy csak magammal találkozhatnék ott (ha képes lennék időutazásra), mert még senkit nem láttam arra tekerni.
Ki az az agyatlan barom aki kivitte az útra a biciklisávot? Ki kell kúrni egy osztatlan gyalog és kerékpárutat a parkolórész mellé és megszüntetni ezt a marhaságot.
Ha arra járnék rendszeresen, leszarnám az egészet és a járdán mennék tovább a bringasávok közötti 50 méteres részen.
"Eljött az idő, már nem lehetett nagytányért kapni"
Nekem is most tél végén-tavasszal kellett összesvadásznom alkatrészeket a 2013-2014 körüli 2x10-es Ultegra-hoz. A lánc sima ügy volt, a fogaskoszorú kicsit nehezebb. de a lánctányérokkal megszenvedtem. Még úgy is, hogy egyikre heteket kellett várnom, csak úgy sikerült, hogy a hajtókarral nem lettek színazonosok. Magyarán szerencsésnek érzem magam, hogy egy 34-es volt egy német boltban elfekvőben, egy 50-es meg a Shimano eu-i központi raktárában.
S a 10-es Ultegra mellett lassan le fogok szokni a fehér színű gumikülsőkről is. Több alkalommal is a már rég kifutott Michelin Pro Service Course-ából vadászgattam, s mindig valahogy sikerült két db fehéret 23-asban találnom. Ezek nem voltak extra tartósak, de defektvédelemben parádésak voltak.
Ebben a kategóriában már csak a Vittoria Rubino Pro-nak van fehér gumija, s most már tényleg kénytelen voltam átváltani a 25-622-re.
A Pomázi úton átjutáshoz ugyanúgy meg kell várni egy pirosat, nem? Vagy csak nem látom, hogy pontosan miről van szó - én a felüljáró keleti (buszgarázs felőli) oldalát értettem. Vagy másról van szó?
Eszembe jutott egy szakasz, ahol én is a szemből jövő "forgalom" ellen tekerek.
Óbudán, a vasútállomás felől nem szoktam átmenni a temető mellé, mert általában elég hosszú pirosat kéne megvárnom. Inkább vállalom a konfliktust (egyszer sem jött senki szemből). Kihalt környék (nem a temető miatt).
Mindennapos. Az irányhelyes kerékpársávon is jön szembe, tegnap épp a Szent Gellért téren a rakpart -> Budafoki egyirányú átvezetésen jött szembe egy bubis majom.
Az infrastruktúra kevésbé problémás, a userek fejében kellene rendet rakni, mert nem azért mennek szembe, mert nem tudják, hogy egyirányú, hanem azért, mert "erre gyorsabb" "leszarom" "ezenazoldalonvanacím", és máris megvan az ideológia, hogy miért veszélyeztetnek másokat.
egy éve írtam ide (lásd előzmény hsz.), hogy nem szeretem. Azóta már kétszer volt ott frontális bringás ütközés a beláthatatlan egyirány miatt. Sövény, hirdetőtábla, kanyar, szimpla szélesség az egyirányúság miatt.
Tekintve, hogy hétköznapokon napi egyszer járok erre, és már két ilyenbe belefutottam, ennél lehet, hogy még gyakoribb az affér.
Tavaly egy külföldi túrázó fiatal ütközött (ő volt a szabályos), tegnap csak egy felnijét egyengető (legalább hogy beférjen a vázba) sráccal találkoztam és kérdezősködtem, hogy kell-e segítség. Ő is szabályos volt, szegény.
Lefényképezem rendesen, aztán bejelentem a járókelőre, hátha lesz valami. Legalább egy óriási festett nyilat lehetne felfesteni oda. Vagy hivatalosan is a járdára terelni, egy bontás előtt álló fantomépület van ott.
Nem olyan. Az első váltómra van az írva,hogy R8 microshift,a hátsóra csak a márka.
Ilyenek. Amit küldtél linket,ott formít az eggyik erre ,de azon van több felirat. Az tudja a nagyobb lánckereket. Aztán az is lehet,hogy x idő alatt változtattak a dizájnon,mert ez a bicaj asszem 2017es.
Köszi mindeggyikőtöknek a választ! Sajna a váltón nemigen találtam semilyen adatot. Majd utánajárok,hátha mégis találni valami infót róla. Mástészről néztem,van 11-30as fogkiosztással is fogaskerék sor. Az nem lenne olyan drasztikus változás. Ahoz lehet elmenne még a mostani lánc is ,bár van itthon új láncom,ha esetleg kicserélném a sort,akkor úgyis feltenném az újat. Másrészről a jelenlegi áttételekkel sem volt rosz a bicó,csak velem vannak/lettek problémák🙂! Sajna nemigen volt időm bicajozni az elmúlt 2 évben,egy házfelújítás miatt minden időm iIS oda áldoztam,és hát kicsit megpuhosodtam😁! Előtte hejjel-közzel megmásztam vele mindent,ahol jártam csak egy hangyányit jobb lenne,ha a legkissebb fokozat picit könnyebb lenne. Majd alakul,előbb-utóbb csak sikerül visszazökkenni a régi kerékvágásba.Ennek a váltódolognak meg megpróbálok utánanézni. Azt nem tervezem cserélni,szerintem ilyen átlag koca használatban teljesen jól működik,úgyhogy ha a 2 üti egymást,akkor marad minden így. Elöl a hajtóműnél,meg 50-34 a fogkiosztás.
A nyolcas sorhoz tartozó 105-ös hátsó váltóm 30 fogig jó volt. Igaz, akkor elöl még valami 39/51 volt a fogszám (kb). Még a Szitnyára is fel tudtam a hátul 30-cal döcögni.
Eljött az idő, már nem lehetett nagytányért kapni - át kellett állnom 2 X 9-re. Találtam olyan sort, ami fent 32-vel zárult, de ehhez már kevés volt a múlt századi váltó.
Kapható váltófül "kiterjesztő" toldalék, amivel áthidalható a porbléma. Nem 100 %-os, de működik. Ha valaki nem versenyzésre használja (no, én biztosan nem), akkor el lehet vele döcögni.
Mégsem akarok ezzel tovább szenvedni. Hiába hozza lefelé a Shimano a fejlesztéseket, a Sora, az csak Sora marad. Nem jó. A xar első váltójuk miatt (trágár kifejezések automatikus ismételgetéséért) már bérletem lehetne a Purgatóriumba, ha hinnék az ilyen hülyeségben.
Csak tudnám, milyenre váltsak. Van, aki szerint már a tízes sem él sokáig. Szervizes ismerősöm meg azt mondta, hogy a 11-es rendszerek váltói a hulladék kategóriába tartoznak a régiekhez képest.
Akárhányszor gondolom is végig, mindig oda jutok, hogy a 2 X 8 volt a legjobb megoldás.
Én egyszer egy Shimano váltónál voltam hasonló helyzetben. A Sh. kompatibilitási táblázataiban nemcsak az szerepelt, hogy mekkora a legnagyobb fogaskerék, amit egy adott váltó lekezel, hanem az is, hogy mekkora “maximum-minimum”-ot képes “átfogni”. Azaz a lánckerekek fogkülönbségéhez hozzá kell adni a fogaskoszorú fogkülönbségét, s ennek <= -nek kell lennie a hátsó váltó kapacitásával. Tehát az sem mindegy, hogy egy elöl 53/39-ed van, vagy 50/34-es, mert az elsőnél 14-et, a kompaktnál meg 16-ot kell hozzáadni a fogaskoszorú tartományához. Nyilván tripla elsőnél 53/39/30 vagy 48/38/28, még kisebb mozgástered marad hátra ugyanannál a hátsó váltónál.
Úgy rémlik, hogy ha nem váltasz keresztbe, akkor ezzel tudod csökkenteni a kapacitásigényt.
Nézd meg a pontos típusát a váltónak, valahol biztosan bele van ütve egy típusszám, alapvetően a kanál hosszától függ a legnagyobb használható lánckerék fogszáma.
Sziasztok! Nem tudom,hogy mennyire tartozik ide,de hátha! Adott egy Triban 500as országuti bicó. Hátul 8 "sebességes",11-28-as fogaskerékkel. Lehet ezt a fogaskereket 11-32-esre cserélni vajon? Mictoshift váltó van rajt,tudná ezt a változást kezelni?
Ha sehol semmi tábla akkor seggbe kell rúgni az illetékes hivatal illetékes elvtársát, ilyet ne szórakozzanak már be. Táblázzák ki egyértelműen kinek-minek van elsőbbsége. A legtisztább az lenne, ha ott ahol a biciklisnek van elsőbbsegge akkor a 2db sárga kockázás között húzzák be pirossal is. Ha nincs a biciklisnek elsőbbsegge akkor a 2db sárga kocka között hagyják üresen. De mindenképpen legyen meg a 2db sárgakockás vonal a zebra mellett is, mert a zebrára és a bicikliátvezetésre más-más elsőbbseggi viszony áll fenn.
Elvileg érvényes lenne, de én biztos megállnék, tízből tizenegy autós valószínűleg észre sem veszi a helyzetet. Legfeljebb udvariasságból elengednek, ha látják, hogy ott a biciklis.
Szerintem is igen, de én azért óvatos vagyok és nem keménykedem (néha ordítok, amikor majdnem elgázolnak). A Szilágyi Erzsébet fasoron van ilyen, legalább 6. Még gyakoribb, amikor a csóka megáll középen, keresztben a bicikli útra. Ez ott kb. mindennapos.