Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Hány kféle méretű turbóra van szükség ahhoz, hogy egy széria jármű 4,3 mp (vagy a lustább villanyosok 6 mp) alatt legyen százon? Egyáltalán. Létezik olyan széria autó ami ezt megfizethető árban tudja? Megy ez a dolog jéghideg motorral is következmények nélkül? Van otthon benzin v. disesel töltési pontod, mondjuk olyan ami felébe kerül annak mint amit a kútnál veszel? :D
Nézd meg hogy az Y mekkora és keress egy azonos kategóriában található benzines v. dízel ÚJ vasat. Az olcsóbb? Nem. Nem olcsóbb. Az a helyzet hogy a sztenderd belföldi autós 15 eKm-t megy évente, és ebben a képletben - ha van garázs otthon - akkor nem problémakör a töltés. Hetente egyszer rádugod (ez 4 mp, és ha váladékon közlekedsz akkor 8), majd mész intézed az otthoni dolgaidat, majd másnap reggel ugyanez visszafelé 4 mp (váladékon közlekedve 8) és tényleg jóvilág van. Egy sztenderd 56 kWh-s vas 3920 Ft-ért van tele. Ez 52 hétre ~205 eFt. ..és nem tekeredik le a hajtáslánc mert nincs. ..és az akksi sem tekeredik le, mert a budapesti taxi liszensszel rendelkező M3-ban mára elértük a 270 eKm-t (ez egy átlagos belföldi autósnak 18 év) és ez még mindig csak egyszer volt 640 eFt-ért szervizben. Punxi? :D
"WD40 átrozsdásodik. Mert hogy az "rozsda ellen is jó"..."
Nem átrozsdásodik, hanem kívülről rozsdás lesz, mint bármelyik ilyen flakon. Általában az a része, amin nincs festés, vagy felületkezelés. De ezt hol hallottad hogy rozsda ellen is jó? Még nem hallottam. Maximum elzárja a felületet a levegőtől, ha annyit fújsz rá.
A szemüvegem tokjának kellett egy pötty pillanatragasztó, mert eleresztett a bélése.
Az egyik, frissen vásárolt raganyag be volt száradva.
A másik, ezer éves rendben volt, csak a kupakját alig lehetett leszedni, el is engedett a tubus ahol a legvastagabb. Ki is folyt belőle egy jó nagy adag, a kezemre, meg fele lecsöpögött a padlóra, illetve bele a fiókba. Kutyi természetesen belelépett rendesen, majd össze-vissza ugrált (egy darabig). Fingom sincs, mivel jön le. Mintha WD40-re emlékeznék, de az természetesen nincs itthon. Mert hogy annak a flakonja a polcon állva 1-2 év alatt átrozsdásodik és elengedi a hajtógázt. WD40 átrozsdásodik. Mert hogy az "rozsda ellen is jó"...
Nem csak városban, már regionálisan is. Néhányszáz km-es távokra kompromisszummentesen használható, az 1000 km feletti távolságok megtétele ami macerásabb. Például az én esetemben, egy magyarországi út, egy irányban 3 óra plusz menetidőt jelentene. (14 vs. 17)
Mindenesetre kis elemesről kérdezett, abba nem is kell a 22-es töltés. A Golfom maximum 7-et* tud felvenni, melóhelyen így is 4-5 óra alatt telepumpálja a töltő.
Van neki rendes ipari árama ami elbírna akár egy 22 kW-os töltőt is. Azzal már nem lassú egy rendes méretű akksi feltöltése sem. A napelemek pedig szépen belakták a tetőt. :) Jó. Persze tudom. Kevés vasban van még 22 kW-os inverter...
-a napi közlekedési igényeidnek megfelel a hatótáv korlát
Persze lehet napelem és wallbox nélkül is, csak a 220-as töltés lassú és nem túl gazdaságos.
Mi évek óta villanyautózunk, van némi tapasztalatom. Eddig motorral jártam melóba, de tavaly elegem lett, beültem egy elektromos Golfba (eGolf). Oda-vissza 60-70 km a táv, az autó pedig még a legnagyobb hidegben is elmegy 180 km-t, fűtéssel, csendben, kényelmesen, rádiót hallgatva. ;)
Ha kell egyéb info, vagy kérdés merülne fel, keress nyugodtan mélben!