Ismeretlenül, kérlek ne haragudj ha esetleg valamelyiket te követted el, de amiket eddig láttam járműkoncepciókat, amiket dizájnerek tervezgettek abból jobb ha egyik sem vaalósul meg.
A járművenkénti ár pedig biztosan több, mint amennyit leírtál.
Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy aa közművek úgy lettek átvezetve, hogy a mostani algúthoz olyan közel kerülnének, amik akadályoznák a megálló kialakítását, de egyébként van ott hely, hogy arrébb lehessen tenni a közműveket, ha útban lennének.
Aa keresztező közművek már érdekesebbek lehetnek, de azért ott is van mozgástér bőven.
Már több mint 6 éve elkezdtem tervezni a jövő járműveit amik leváltják a mostaniakat. Minden nap próbálom még jobbá tenni a kitalált dolgokat. 6 éve 3 milliárdba került egy kocsi. Még most is ki lehetne hozni ennyiből. Olvasom lentebb, hogy meghosszabbítást szeretnének. Na az nem olcsó. Úgy érzem ez csak egy feldobott magas labda. Ennyi pénze nincs a fővárosnak. Öregebbek emlékezhetnek arra, hogy az újpesti 2 állomást alig tudták befejezni. Vagy a négyes metró átadása mennyire nehézkes volt. Van ilyen topik a Fórumon. Már-már vicc volt az egész. Szerényen elégedjünk meg ami van, és elég ezeket az állomásokat részben akadály mentesíteni, és felszerelni minden olyan kütyüvel, hogy vezető nélküli járművek tudjanak közlekedni. A régi megállók csempéi meg maradnának. Sőt a többit is vissza kéne öregíteni amennyire lehet. Elárulom, hogy a régi kinézetű járművek közlekednének nagyon modern technikával. Ezek harmonizálnak az állomásokhoz. Ha gyártásra kerülnek a járművek, hazai gyártás lesz. Most szó nincs a járművekről a cikkben, csak meghosszabbításról írnak, és azt is tárgyalja mindenki. Pénz nélkül áll minden. Persze nagyon jó, hogy van pár ember aki a szívén viseli ezt a tömegközlekedési eszközt. Üdv: FAV 20
A kérdés csak az, hogy amikor a földalattit hosszabbították 1973-ban, majd amikor a Hungária körutat az M3-as autópálya és 1-es villamos miatt szélesítették/átépítették, megépült a Kacsóh Pongrác útnál az aluljáró, „mekkora” közműkiváltás volt, azaz mennyire rakták odébb a csöveket, vezetékeket? Még mindig útban lennének?
Kicsit árnyaljuk a képet. A cikk előzetes piaci konzultációról ír.
Lefordítom ezt neked érthetőre.
A BKK-nak és a tulajdonosának kurvára nincsen egyetlen fillérje sem a projektre, de valahogyan el kell adni a látszatot, mintha csinálnának valamit a nagy fizetésükért a semmittevésen kívül, ezért kiírnak előzetes piaci konzultációt, amiben mérnököket túráztatnak úgy, hogy azért a munkáért nem fizetnek SEMMIT.
Azt is elárulom neked, hogy idén eddig több mint fél tucat előzetes piaci konzultációt írt ki a BKK.
Szóval azért kicsit csillapítsd le a kedélyeidet, ez a hír egyetlen ezredmásodperccel és fillérrel sem hozta/hozza közelebb az M1 felújítását és meghosszabbítását.
A Mobilitási Témacsoport idei első ülésének napirendjén az M1-es metróvonal tervezés előtt álló fejlesztése szerepelt, köztük az akadálymentesítés és a hosszabbítás is.
50 éves a földalatti. Akkor még éltek olyanok akik építették 1896-ban.... <iframe width='465' height='350' frameborder='0' allowfullscreen src='https://filmhiradokonline.hu/player.php?id=6158' ></iframe>
Az üvegfal különösebben nem lenne látványos (lásd az előző hsz-okat), viszont az első magas vízállás megbénítaná a forgalmat. (Jobb esetben biztonsági okból) Ha meg ne adj isten bejutna a víz, akár még a 2-3-as metróban is károkat okozhatna.
Hasonlóan látom. A mostani, Vörösmarty téri kihúzó éppen az Apáczai Csere János utcáig tart, itt már indulna is a "Vigadó tér, végállomás" állomásszerkezete. A Vörösmarty tértől mintegy ötven méterre. Értelmetlen...
Aminek viszont látnám esztétikai értemét (nem itt, hanem szinte a vonal másik végén): a Városligeti tó alatti alagútrész oldalának a "kibontását" üvegfallal (vagy csak úgy, szabadon!) a tó alatti alagúti szakaszon. Látványos lenne a tó két szintje közötti "vízesés" mögött, és talán nem is kerülne olyan sokba. (Ha már a fölötte egykor létezett gyalogos átjárót, a "hidat", meg kellett szüntetni valamiféle "balesetveszély" miatt...)
Feltételezem, nem lesz ott kihúzó. Ha lenne, olyan sok helyet foglalna el, hogy a végállomás kijárata a Vigadó tér belső, Apáczai Csere János utcai oldalára kerülne. Annak meg sok értelme nincs, alig került közelebb a villamoshoz az átszállási kapcsolat. Ha már betoldják azt a plusz egy megállót (sok értelmét nem látom mellesleg), akkor minél közelebb kell vinni a kijáratot a villamosmegállóhoz.
Mivel az állomás a Dunára merőleges lenne/lehetne, a kihúzóalagút vége, a mintegy 3x5 méternyi keresztmetszet lehetne üvegfal a Duna felé. Így gondolod?
Mert ahhoz, hogy az állomás oldala legyen "kibontva" üvegfallal, ahhoz kellene egy derékszögű kanyar a végállomás előttre. Komoly?
Lehetne, csak akkor a viaduktot is meg kellene bontani. És talán nem is lehetne teljes magasságában üvegfal ott, alkalmazkodni kell az úttest szintjéhez is.
Mondjuk, nem is egészen értem, miért is kellene oda az az üvegfal (látványos lenne persze), hiszen nagyjából ugyanazt a látványt nyújtaná, mint egy szinttel feljebb. Az érkező utas menne a dolgára, az induló pedig beszállna a várakozó járműbe.