A Kingston helyett én inkább rendes SSD-t vennék, mondjuk Samsung EVO-t, vagy ami még jobb: PRO-t.
A Kingston üzletszerűen dobálja át a felhasználókat a palánkon évek óta, de így is sokan bedőlnek nekik, mert kb. ők a legolcsóbbak. Az a taktika, hogy miután bemutattak egy új terméket és a tesztoldalak lehozták, hogy milyen gyors, stb., a költséghatékonyság jegyében elkezdik kicserélgetni a rajta lévő alkatrészeket gyengébb minőségűekre, amitől a termékek későbbi szériái már közel sem hozzák azokat az eredményeket, amiket az első tesztekben szereplők. https://www.tomshardware.com/news/adata-and-other-ssd-makers-swapping-parts
Üdv! Persze, többféle is: PCIE Wi-Fi adapter, USB-s Wi-Fi adapter. Az USB-s kompaktabb, viszont a processzort jobban terheli, így gyengébb CPU-hoz nem ajánlott. Ráadásul az USB-seknek a kompaktságuk a hátrányuk is mert általában csak kicsi, fixen beépített antennájuk van (kevés köztük a külső antennás), míg a PCIE csatlakozósokra külön felcsavarozható, ami jobb vételi minőséget biztosít mert a kívánt szögbe állítható. Az USB-snél ezt csak USB hosszabbítóval lehet megoldani, viszont a beépített antenna mérete akkor is kisebb, ami gyengébb vételt biztosít.
Köszi, tuti bőven elég szerintem is, mert most rtx2060-nal is elégedett vagyok és csak QHD felbontásban játszogatok. Ezt a listát kaptam javaslatként, 30 éve nem raktam össze gépet, halványlila fingom nncs arról, hogy mit érdemes és mit nem, üzletekről nem beszélve. Anno a Ramirisbe (ha jól emlékszem) jártam, haverom számtech boltjának nevében. :)
Igen, azt írtam is, hogy a háttérvilágítás lehet rossz. Nem világítottam meg, de halványan látszik, hogy dolgozik a panel, az ikonok, ha ablakot nyitok azt is lehet sejteni.
Külső monitorral teljesen rendben van a gép. A széthúzás/összerakás előtt a saját monitora is rendben volt. A folyadék elmondás alapján víz volt, talán nem agresszív.
Akksit nem húztam, le, ezek szerint akár én is okozhattam valamit.
Mire látsz nagyobb esélyt? A csatlakozó miatt nincs háttérvilágítás vagy komolyabb a kár? Előfordulhat, hogy a kábelcsere megoldja? Lehet az aljzat sem százas már, annyit piszkáltam...
Most nézem, ehhez preheater is kell mert ott van közvetlenül az eDP kijelző csatlakozó mellett az mSATA foglalat, szóval trükkös leszedni mert ha nem alulról-felülről melegíti az ember akkor csak felülről könnyű túlmelegíteni a panel hőelvonása miatt és akkor elolvadnak a csatlakozók.
Ha jól emlékszem azokban az IdeaPad Lenovo-kban a kijelző háttérvilágításának a 17V-os tápfeszültség vonala közvetlenül a 3.3 voltos adatvonalak mellett van a csatlakozóban, így ha rosszul mozdítják meg (és az akkumulátort meg a tápegységet nem húzták le előtte az alaplapról) akkor rövidre záródhat velük, ami azonnal megöli a GPU-t. Volt már rá DIY példa nem is egy, olyankor gazdasági totálkáros a gép.
A háttérvilágításnak 3 dologra van szüksége a működéséhez: a tápfeszültségre, az engedélyező jelre (BL_EN) és a fényerő szabályzás PWM jelére (BL_DIM). Ha ezek közül bármelyik hiányzik vagy nem határértéken belüli, akkor a háttérvilágítás nem működik.
Ha jól látom, a csatlakozó a szélső lábainál van a legjobban elkorrodálódva, ami a tápellátás rész. Meg mintha meg is lenne szakadva pár láb.
Ennek a csatlakozópárnak a javításához mikroszkóp alatti mikroforrasztásra (a sérült vezetősávok kijavításához) és forró levegős állomásra van szükség (az alaplapi csatlakozó levételéhez).
A folyadékkár az egyik legveszélyesebb és legalattomosabb hibaforrás mert attól függően, hogy milyen folyadék (mennyire korrozív) került az elektronikába és mennyi ideje, hol és mit ért, a legkülönbözőbb hibákat okozhatja idővel, amikor már nem is gondolnál rá, hogy az okozta.
Tankönyvi példák rá a cukros és / vagy savas üdítők, vagy pl. a cukros tea, de a klasszikus, kondenzátorokból kifolyó elektrolit is.
A folyadékkáros, tehát okozott (nem pedig keletkezett) hibáknál mindig érdemes az egész gépet átvizsgálni mert a folyadékok lassan de biztosan szétmarhatják a paneleket: elég belőle egy rossz helyre cseppent gombostűfejnyi mennyiség is, ha nem veszik észre időben és nem takarítják le.
Elvileg van a PCB-ken (a paneleken) lakk bevonat ami védi őket, de idővel, a folyamatos melegedés-kihűlés hatására mikrorepedések alakulnak ki a felületen, amin aztán át tud szivárogni a folyadék és megmarhatja a PCB-t. Ezek több rétegű (6-8-10) PCB-k és ha a rétegek közt alakul ki zárlat azt nagyon nehéz javítani: a fogorvosom már beletörődött, hogy többet járok hozzá paneleket CT-ztetni mint a fogaim miatt. De az is elég, ha csak a felületen, egy BGA IC (aminek rejtettek a lábai, így nem tisztítható hagyományosan) lábai közt rügyez ki valami, zárlatot okozva.
A csatlakozókon viszont nem lehet bevonat mert ott érintkezniük kell a felületeknek, így azok hatványozottan ki vannak téve a korrodálódásnak.
Folyadék sérülés esetén mindig gyorsan meg kell tisztítani mert a megelőzés a lényeg, a nagyobb károk elkerülése érdekében: olyankor érdemes azonnal tisztítani mert ha valami agresszív, gyorsan korrodáló folyadékról van szó akkor az akár órák alatt is tönkreteheti az alaplapot.
A folyadékkáros paneleket ultrahangos mosóban szoktam tisztítani, mert ilyenre csak az hatékony.
Tudok segíteni laptop javítás kapcsán (is), ha szeretnéd. A pontos típusszámát írd meg légy szíves az e-mailben, mert sok IdeaPad modell van.
Illetve mennyire kell profi a cseréhez? Elég lehet, ha elviszem egy helyi mesterhez?
Lenovo Idepad 3, volt beázás és leejtés/zsanérkiszakadás. A zsanér javítása miatt lett megbonva alapvetően, mert a beázás nem okozott érezhető hibát. Működni látszott rendesen, a szétszedés/összerakás után viszont nem akar a monitor háttérvilágítása működni. A képen látszik azért, hogy nem múlt el nyomtalanul a beázás.
Először kábelcsere lesz, ha az nem segít, akkor jöhet az aljzatcsere.
Világ pöcke volt az a cucc. Retrós haveroknál még akad, évente iszunk rá valamit, aztán megy a vitrinbe. Van még pár 30+ éves Olivetti lapos a haveri körben ami máig műxik, bár képernyőfrissítése miatt mozgó játékra alkalmatlan. Billentyűzete is elég állat, akad amin volt numerikus, ahogy illik.
"Miért kellene egy vezeték nélküli optikai egérhez kábeldzsumbujjal vesződni?"
A vezeték nélkülihez nyilván nem kell, nem épp ezt mondom? :O
Viszont... "a kérdésednek mi köze a Wifi, meg a Bluetoth kapcsolathoz? Egyértelműen megírtam, hogy optikai."
10 Bocsi, de biztos, hogy tisztában vagy azzal, mit jelent az "optikai egér" kifejezés?
(Már most szólok, hogy tuti nem...)
"Amiről én beszélek (Logitech M185), az 10 m feletti hatótávú, amiről te beszélsz ..."
... spec. az is pont egy M185, a másik (szintén itt a szobában, mer' sokszor "4-kezesezek"..) egy M220, a hátam mögött meg van még egy alig használt és egy zsír új kombó dobozban... (hosszú história, a lényege, hogy má' a Logi se olyan strapabíró, mint régebben, közel se :( )
"Feltételezem, hogy az optikai kapcsolatot telepíti"
GOTO 10 ! :)
Miféle 'optikai kapcsolatot'? Nem tűnt föl, hogy a sarkon túl is működik???!! ]:Đ
"Pl. hogy ne kölljön a kábeldzsumbujjal vesződni, nomeg hogy odébb is lehessen vonulni az eszközökkel mondgyuk filmnézéshez, vagy bármi más tetcés szerinti okból?"
Miért kellene egy vezeték nélküli optikai egérhez kábeldzsumbujjal vesződni? Amiről én beszélek (Logitech M185), az 10 m feletti hatótávú, amiről te beszélsz, azt én nem ismerem:-)
Off: Mellesleg a kérdésednek mi köze a Wifi, meg a Bluetoth kapcsolathoz? Egyértelműen megírtam, hogy optikai.
"Minek egy nyamvadt egérhez külön szoftver?". Feltételezem, hogy az optikai kapcsolatot telepíti automatikusan, mindenféle beavatkozás nélkül. És borzasztó lassú, eltart néha másfél másodpercig is?:-), míg telepíti. És még soha nem volt probléma ezzel a típussal az elmúlt több mint 10 évben (2013-ban vettem az első ilyet).
Pl. hogy ne kölljön a kábeldzsumbujjal vesződni, nomeg hogy odébb is lehessen vonulni az eszközökkel mondgyuk filmnézéshez, vagy bármi más tetcés szerinti okból?
"Az én optikai egerem saját szoftvert telepít a gépbe téve"
Minek Wifi meg Bt egy egérhez. Az én optikai egerem saját szoftvert telepít a gépbe téve, majd egyetlen AA elemmel elmegy vagy 3 évig. És nincs lemerülési lassulás. Ha lemerült, akkor egyszerűen nem működik. Azt azt megelőző egy percben még hibátlanul dolgozik. És mai áron 4500 Ft körül van, plusz a szállítás.
Persze az 1000 Ft-os árral, ingyenes szállítással nem tud versenyezni, de drukkolok neked, hogy megkapd - és azt, amit rendeltél. Én inkább rászánom a magasabb árat s a megbízhatóságot.
Fújd ki az optikai szenzorát mert lehet csak belekerült egy hajszál vagy szösz. Illetve ne tegyél közel hozzá mobil telefont vagy Wi-Fi / Bluetooth eszközt mert interferenciát okozhatnak.
Először nézd meg,hogy az elem nem merült-e le. Ha nem ez a gond, akkor bármi lehet. Hány éves? Én például mániákusan a Logitech egereket használom. Most éppen az M 325-ös típust. És nagyon megbízható.
Ha neked jó volt eddig a SIlverline hosszabb ideje, akkor vegyél újat, aztén nézd meg, továbbra is hibátlanul működik-e. Nem hinném, hogy típushibáról van szó.
Van egy Silver Line tiousú, vezetéknélküli egerem, munka közben van hogy önállósitja magát, a weblap közepén, dolgozgatok, egyszer csak mielőtt kattintanék villámgyorsan, felugrik jobbra fel az egérmutató, mire lenyomom a gombot az egren, ott van az X-en és bezárja az összes weblapot:)) nagyon vicces, amikor vásárlásközben bankkártya adatokat írom be.. Ez általános probléma lehet a vezetéknélküli egereknél? Vagy csak ennek van ilyen bugja?