Jól gondolkodsz,csak a kazánja 10 kw-os min.teljesítménye alkalmatlan ezen megoldásra.Ahhoz ,hogy működjön a történet,egy kb 3kw-ra lemoduláló kazán kell.
Kombi kazánhoz nem indirekt tároló kell, hanem rétegtároló+szivattyú. Gyakorlatilag mint egy villanyboiler, csak a hőkapcsoló nem az elektromos fűtést, hanem a szivattyút kapcsolja.
A legolcsóbb megoldás, ha szánsz rá egy kis időt, kitapasztalod hogy működik nála a rendszer, lehet hogy finombeállításokkal orvosolható(hőfok feljebb vétele, átfolyási mennyiség beállítása - lehet hogy 2x se nyitja egyformán a csapot, ha túlnyitja hideg marad a víz).
Áramlás szabad-e mindenhol, zuhanyrózsa ha van nem-e vízköves stb, gondolom nem kádat tölt vele.
Azért annyira nem rosszak ezek már mint a hírük, ha megtanulják kezelni akkor elfogadható komfortot adnak.
( én annakidején hidroforról működtetett fég v4-es átfolyóssal kezdtem, abból minden jött csak stabil vízhőfok nem, érzékeny volt a víznyomásra, a gáznyomásra ha közben beindult a kazán, zuhanyrózsa tömődésre stb, egy katasztrófa volt.
Vettem helyette egy junkers átfolyóst, hálózati vízzel használtam 12 évet hibátlanul, most egy kollégám használja vagy 4 éve.
Aztán volt indirekt 200 liter hajdú bojler gázkazánról, ugyanez villanyról, most meg egy kombi ariston kondenzációs van, azzal is együtt lehet élni).
A kazán után kötött bojlert én nem próbáltam ki, voltak itt akik megépítették, stabilizálja a hőfokot(60v80 literes kell minimum).
Nyilván ha feljebb veszed a kazán hmv hőfokot, akkor annyival is kevesebb kell villanyból a hőntartáshoz.
Azt is figyelembe kell venni, hogy kevés víz használatakor gyakorlatilag hideg víz fog a bojlerbe jutni.
A kazán egyszerű módon nem átalakítható, a váltószelepes megoldás az sok pénz lesz ha csináltatja szerintem.
Beszereltem az elágazást, végül vettem hozzá rendes síkosítót is (valami tubusos fehér trutyi, ami direkt erre a célra van, elég jól síkosított).. Egyelőre működik, lefolyik a szennyvíz. Még nem temettem be, csak az elágazást részbe beleraktam egy dugót, úgy is csak tavasszal lesz használva rendszeresen az ingatlan, illetve majd akkor még átnézem, hogy a lejtése jó lesz-e biztosan és csak utána temetem be, egyelőre csak kis homokot raktam alá.
Hát akkor ezt döntsd el te magad.,hogy megéri e. A TF1 inhibitorral együtt kb 50e Ft az y szűrő kb 3e Ft,ha neked megéri a munkadíj a 90 e Ft ot akkor hajrá.
De az y szűrő teljesen tök felesleges a TF1 mellé.
A TF 1 hez adott inhibitort meg teljesen felesleges belerakni rendszerátmosás nélkűl.
Őszintén nem tudom, mit jelent pontosan az ingadozás.
Anyósomnál van ez és ős mondta, hogy neki nem tetszik, de a részleteket nem tudom. De majd kikérdezem, meg legközelebb majd kipróbálom nála. Én még csak kézmosásra használtam náluk a melegvizet, nekem nem volt vele problémám de abból indultam ki, hogy a fürdés az macera ilyennel, szóval biztos azért kérdezte.
Régebben máshol nekem is kicsit kevésbé volt kényelmes ilyennel fürdeni, de utoljára ilyen átfolyós melegítőt fürdésre kb 15 éve használhattam, nem tudom, hogy azóta jobbak lettek-e.
Nekünk egy buderus van, az is már vagy 15-20 éves cucc, de van hozzá indirekt tároló. Én sosem szerettem az átfolyóst, meg nem bíznék az élettartamában sem, hogy vajon meddig bírja az állandó kapcsolgatást. Amikor azt beszerelték, akkor kiszedtek belőle valamit és talán a helyére rakták azt az csövet, ami szintén a csomagolásban volt (ez lehetett a váltószelep vagy valami hasonló). Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy vajon így működne-e az anyósomnál is vagy valami nagy dolog lenne átállítani. Ha jól értem, a külső váltószelep, amit említesz, az már kicsit bonyolultabb dolog.
A kazán után rakható kis villanybojlerre én is gondoltam, az egy elég egyszerű megoldás lenne. Ezek szerint ez így működhetne egy átfolyós dolognál ez így szabályos illetve nem lenne vele probléma? Nem lenne probléma, hogy a villanybojler a cirkó után van és összevissza melegségű víz menne bele a cirkóból? Lehetne szerinted minimalizálni a bojler fűtését azzal, hogy melegebbre állítanánk a cirkó átfolyó HMV-jét, mint a bojler villanyfűtését?
Ez mondjuk olyan szempontból is jó megoldás lenne, hogy ha probléma van a cirkóval, akkor is lenne melegvíz, amíg a cirkót meg nem javítják.
Állandósult üzemben azért változik(főleg télen), mert a házon belül lévő csövekből a "melegebb" víz ha elfogy, és a földből jövő tökhideg beér a kazánig, akkor lehűl a kimenő hőmérséklete is. Ezt a kazán vagy le tudja kezelni vagy nem, általában a keverő csaptelepen az ember ha utánaállít egy kicsit, azzal el lehet simitani ezt(ha termosztátos csap van, az is bekavarhat).
Ha egyszerre több helyen vételeznek, azt nem biztos hogy fogja bírni, elhűl(het).
Csak a fürdőben használják, vagy a konyhában is, az meg tudja bolondítani a kazánt, állandóan kapcsolgat 1-2 liter víz miatt.
Maga a panel szerintem nem tud kezelni külön indirekt tárolót, lévén kombi a kazán eleve.
Külső váltószeleppel meg lehet oldani, hogy vagy fűt vagy hmv-t melegít, ennek a hátránya az lesz hogy a maxra vett előremenőt kell használja a kazán mindkét esetben, mert nem fogja tudni hogy épp mit kell csinálnia, nem lehet különböző hőfokokat beállítani rajta.(ugye a fűtésről nem tudunk semmit, radiátoros-e vagy keverőszeleppel padlófűtés van, vagy egyáltalán mennyi az előremenő jelenleg).
Van még egy megoldás, a kazán kimenő hmv ágára lehet szerelni egy villanybojlert, ami fixen tartja a hőfokot, de a java vízmelegítést a gáz végzi, a villany csak hőntart(0-24 üzemben az is 40kW havonta kábé).
Vagy feltesz egy villanybojlert, de ahhoz kellene vezérelt áram, különben nappaliról drága lesz(70ft/kWh - gondolom nem férnének be az ársapkás havi 210kWh alá, a gáz kb 15ft/kWh árával szemben, ha nem lépi túl az 1700m3 kb. évi fogyasztást).
Az se mindegy, hogy mindebből mit tud magának megcsinálni, vagy mindent csináltat szakival.
Mindenhez lehet ha valaki becsövezi, tesz egy váltószelepet az elmenőre, meg összerakja hozzá az elektromos vezérlést.
Kérdés, hogy a kazán max 65 fokos fűtési előremenőjével(vagy max 70, nemtomfejből de anyámnak ugyanilyen kazánja van) hogyan lehet felfűteni az indirekt tartályt, elég-e a hőfok.
Valami baj van a hmv készítésével a kazánnak, vagy..?
Egyetértek, sztem nagyon is hasznos az iszapszűrő régi kazánokhoz is. Nem egy nagy beruházás. Kazánnak meg az egész rendszernek jót tesz, ha kevesebb a vasiszap. Ha meg később majd új kazán lesz, ahhoz is jó lesz.
Én a kb. 25 éves kéményes kazánomhoz tettem be pár éve. Amikor idén kiszedtem a melegvizes hőcserélőt, szinte teljesen tiszta volt a kazánköri oldal.
Az, hogy a 140 reális-e, nem tudom megítélni. Ha a kazán alapos átmosása is benne van (tehát a belső járatok is, nem csak 'porszívózás'), akkor talán.
1,5 havonta elkezd eltömődni a belső szűrője, úgy gondolom, hogy a korábbi idős tulajok kevés gondot fordítottak a kazán és a rendszer karbanntartására.
Jelen pillanatban nem feltétlenül akarok 1.5 millióért egy kondenzációs kazánt és kéménybélelést kifizetni, jó lenne ezt azt idényt ezzel kihúzni, ezért kérdeztem, hogy magáért a műveletért az árajánlat reális-e?
Kb. 14 éves Ariston kéményes kazán kitisztítására (rendszer átmosás nincs benne), y szűrő és mágneses iszapleválasztó beépítésre kaptam egy 140 ezer forintos árajánlatot.
No köszi a sok törődést. Végül sikerült a tanácsokat követve jól beállítani és most, hogy kicsit magasabb nyomásokat is állítottam be a napokban, meglett a szivárgás is.
Az egyik pincei radiátor alsó hollanderén csíptem el egy csepp vizet, azon kellett húzni. Legalábbis, most két napja már stabil a nyomás. Az aljzatbeton ennyi vizet nyomtalanul felvett.
Igazad van. Én próbáltam, vettem egy kis fűtő berendezést, mondom télen ha kisüt a nap jó lesz a műhelybe 1000-2000w. De amikor megláttam a 70-100 amper fogyasztást, visszaraktam a dobozába. 24 volt 160 amper/h akku.
Nálam mondjuk a régi kazán és a rossz elhelyezés miatt a hatásfok feltehetően rossz a gázos rendszeren, de még így is olcsóbb.
Próbálom is a gázt használni főleg éjszaka túltolva, mert akkor rossz a hőszivattyús hatásfok.
Napelem akku brutál szigetelés mellett már most is képbe jöhet. A trendek pedig, hogy napelem akku egyre olcsóbb hőszigetelés pedig egyre jobb tud lenni.
Ha "0" fűtési energia kellene a házra akkor akár lehet végtelen is a befektetett ("0") energia ára. :)))
Nálam gyakorlatilag ÚJ kiépítés, mintha most építkeznék.
Utcafronttól kb. 6-8méter a ház fala.
Terveztetés, új vezeték az oszlopról, mert most már nem lehet toldás, egyszer 90' kanyar lehet (óraszekrény odaba..a a fal közepére, onnan a mostani elosztószekrényig új szerelés. Valami van, hogy a falikampó, vagy az oszlop sem jó. Henschel szekrény maga egy 100-as.
Feltartott középső ujj. De majd egyszer úgyis rákényszerítenek. Vagy dobom őket is mint a gázt/kéményt és napelem/akkuba tolom a pénzt.
A megtérülést természetesen a sima lakossági tarifa vs. H tarifa között érdemes vizsgálni.
A befektetett pénzt pedig PASSZÍV "fűtésbe" értsd HŐSZIGETELÉS érdemes fektetni.
Minél kevesebb energia kell a fűtéshez annál kisebb a két tarifa közötti különbség.
Most nincs kedvem számolgatni, de több éves adataim vannak a fogyasztásokról havi bontásban. Egyszer már foglakoztam vele és nagyon nemjött ki.
Úgy tervezem, hogy ha a gázos rendszerem (atmoszférikus) cserére szorul akkor veszek egy monoblokkos hőszipkát és ESETLEG akkor összekötöm a H tarifát ( ha lesz még olyan akkor) egy bővítéssel.
De nagyobb esélyét látom a sávos (percalapú) elszámolásnak, mint, hogy a H sokáig fent maradjon. Akkor pedig megint újragondolás. Okoskészülékek + valami tároló.
De az autonóm napelem/akku sem biztos, hogy nem lesz megérős.
Ezeket lehet ütemezni, tervezni, gondolkodni velük.
Nekem 3 különböző típusú gépből egyik sem vesz fel többet soha 5A-nél. De ez már extrém eset. Sőt soha elő sem fordul, mert ehhez a házat lehülve gépeket egyszerre indítva kellene csinálnom. Olyat meg nem szoktam. Folyamatos fűtés van nálunk. Így pedig 1,3A; 1,6A és 0,1A körül van a fogyasztás Most néztem. A 3. gép éppen pihen, leáll, vagy indulgat nem tudom. Aztán majd cserélnek. Komolyabb hidegben lehet számolni a duplájával.
Vagy másként megközelítve.
8kW hőigény a házon ami már egy rosszul szigetelt ház erősebb hidegben. Ennél rosszab házzal már bűn nem foglalkozni szigetelésileg, de a 8kW is durván szar.
Tehát 8kW COP3-al 2,6kW primeroldali felvétel.
Ami alig több 10A-nál.
És ha jól emlékszem ideiglenes éppen beköltözős tavasszal majdmegcsinálós házról beszélünk.
Kérdés mit takar be az az 1-1.5misi. 3 mérőhelyes szekrény a sallangokkal legyen 300-350eFt, munkadíj 1-200eFt között, alapesetben. Jöhet hozzá kőműves-szobafestő munka, körülményektől függően. Ne adj isten át is drótoznák a házat?