Igazad van, en csak a Fustinel azt nem ertem, hogy mitol virtualis?(Bocs, de a szorolapokon meg a menetrendben is igy reklamozzak!) Ha jol tudom, amit mi itt muvelunk, ez a virtualis. Lehet, hogy a nosztalicskasok ugy gondoltak, hogy majd a neten keresztul jo draga penzes password-del lehet bemenni es megnezett jarmuvekent szepen perkalni? Jut eszemben mult heten Raday musoraban volt nehany kep, de amit ott lattam, abbol kotve hiszem, hogy a vasutasnapra lesz is valami. Aki nem latta: az egesz futohaz ugy nezett ki, mint a Baross ter cca. a 2-es metro epitese idejen...Magyaran irto nagy kupi volt, nehol volt vagany lepakolva nehol nem, egy 424-es viszont mar a helyen volt. A pszamat sajna nem lattam, mert csak egy pillanatra kapcsoltam be a TV-t (OFF: EB-Hajra Balkaniak!)...
Mas. Mindenki figyelmebe ajanlom a Mercurio lengyel es cseh oldalait: a lengyelek megkaptak az elso "Brenner-lokot"
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/picmonth/picmonth.html (Sajnos meg nem tudom, hogyan kell egy ilyen linket elove tenni. Segitsetek!)
(junius honap fotoja), a csehek meg nagyon brutalis EC-kocsikat vettek!Naluk TENYLEG kell a vasut Europaba!
A töltés oldala nem, bár ha jól tudom az minden esetben a vasút területe. A szabálysértést az valósítja meg ez esetben aki a töltés koronájára lép engedély nélkül. Még annyit, hogy a HÉV-re is kiterjed a tv-i tényállás hatálya.
Régóta olvasgatom a topicot,de eddig még nem tudtam hozzászólni a dolgokhoz.Most viszont olvastam,hogy különvonatozást terveztek Dombóvár környékén, érintve esetleg a kaposvár-siófoki vasutat is.Engem is érdekelne ez a vonatozás,mert a kedvenc vasútvonalamról lenne szó,ebből írtam a diplomamunkámat is.
Lehoczki Gábor kérdésére:
Vonatkeresztre a kaposvár-siófokin a következő helyek lennének alkalmasak (szerintem): Mernye,Tab,Ádánd. Ezenkívűl szóba jöhet még Felsőmocsolád és Karád is. Ez előbbinél lehet, hogy már nincs szolgálat,nagyon bizonytalan. Karádban sem vagyok biztos,de ott nagyobb az esélye. A fent említett állomások mindegyike rendelkezik kitérővágánnyal.
Én még csütörtökön és pénteken olvasgatom majd a topicot, utánna viszont lehet, hogy hoszú időre távol kerülök az internettől, mert a diplomás munkanélküliek számát gyarapítom egy ideig.Ha bármi érdekel benneteket a kaposvár-siófoki vasútvonallal kapcsolatban,írjatok.
FOMA: mi a pályatest definíciója? A töltés oldala már pályatest? Vagy csak ahol ágyazat van? Pl. Balatonalmádiban a strand előtti nagy kanyarban mi a helyzet?
Bocs, de én csak tanítok, nem értek hozzá!:))
A kérdésekre valszeg egy jegyvizsgáló vbagy egy vonatvezető tudna válaszolni. Ígérem, hogy utánanézek fővizsgálói vonalon, hogy milyen esetekben tesz feljelentést a vasút.
Igen, ez valószínűleg a Hargita 4. kocsija lesz... hacsak nem MÉG EGY megmaradt Hargita-kocsiról van szó, mert ugye a 3 kocsi (2M+P) állt az Északiban, a 4. meg előbb a Ketyóban, majd Istvántelken, csak az relative másképp nézett ki/volt fényezve!
Látjátok vasútbaráraim, ezért kéne inkább összefogni, nem a Nohabokért... mert ami a Füstiben lesz, arról inkább nem mondok semmit, mert nagyon bicsaknyitogató dolgok jönnek elő...
Szerencséd, hogy a magyar jogrendszer egyik alapelve a kumuláció tilalma.:))
Azért, ha utánanéznék a statisztikának, nem hiszem, hogy a Pénzügyminisztériumnak nagyon sok bevétele lenne a vasúti szabálysértésekből.
Ja igen, van még olyan is, hogy "tömegközlekedési eszköz rongálása".
"c) a vasúti kocsiba nem a felszállásra szolgáló helyen száll be, vagy onnan nem a leszállásra szolgáló helyen távozik
e) vasúti kocsinak nem az utazásra kijelölt részén utazik"
Pontosan melyek ezek?
c) ablak? Ki akarna ott fel/leszállni? (Napfogyit kivéve :) ) kocsi elején/végén levő ajtó? ott meg elégé akrobatikázni kell.
e) Igy hirtelen a WC, a kapcsolószekrény fülkéje (By) -bár ez elvileg zárva van, és a kocsik közti rész jut eszembe
Parancsolj:
17/1968. Korm. r. 52. §:
"Aki
a) vasúti pályaudvarnak a közönség használatára meg nem nyitott részébe engedély nélkül belép, vasúti pályaudvaron a vágányokon átjár, kivéve, ha ezt a vonat megközelítése vagy elhagyása teszi szükségessé,
b) a vasút területének közúti járműforgalomra meg nem nyitott részén kerékpárral vagy egyéb járművel közlekedik,
c) a vasúti kocsiba nem a felszállásra szolgáló helyen száll be, vagy onnan nem a leszállásra szolgáló helyen távozik,
d) mozgó vonatra fel-, illetőleg mozgó vonatról leugrik,
e) vasúti kocsinak nem az utazásra kijelölt részén utazik,
f) nyílt vasúti pályán engedély nélkül vagy az átjárásra ki nem jelölt helyen a pályatestre lép,
g) a vasúti pálya közvetlen közelében jogosulatlanul vagy az állatot őrizetlenül vagy szabadon hagyva legeltet,
h) a pályatestre vagy a sínekre bármilyen tárgyat helyez,
ötezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
NOHAB: Jelenleg 8807/8806, 9705/9714, 19703/9718 vonatpárokkal járnak. Attól változhat a helyzet, ha a madzagot Smig átadják. Ekkor elvileg két Csörgő felszabadul még. Nem számoltam bele, hogy meddig bírják a csörik a 29-esen a 10-12 kocsis vonatok cibálását.
A 29-esen a menetrendszerkesztéssel megint átugrották a lovat, mert a 80/80-as 9714 pl. Balatonudvari és Örvényes között 20 km/h-val tartja a menetrendet. A mozdony kímélődik, de aki távolsági utazik, annak egy örökkévalóság.
mdbz: "Tudok, jelenleg kettőt is."
És mi a különbség a celliekhez képest?
Egyébként a 2158 is jó erőben van jelenleg, bár induláskor a tapolcai állomást jól beborítja korommal. A túlszabályozással aztán hamar felrántja a 4 kocsit 60-ra a kitérőkig.
Georgie:
"Ha erdekelnenek, akkor a reszleteket is megbeszelhetjuk."
Hogyne érdekelnének! Tunéziában egy haverom tavaly fotózott használatban levő Csörgőt is.
"- kideríteni, hogy mi jár Tornanádaskára"
Van M41+ 140-es RICes kocsi is... Azért többnyire Bz...
Azert azt nagyra becsulom Benned, hogy nem azt irtad ide, hogy gurul 80 tonna vas 12 kereken, fustol, zajos, razkodik: mi ebben a jo? :)))
Foma!
Igazan nagyszeru, hogy itt a topicban tenyleg minden szakterulet kepviseltetve van. Talan a profi futballistakat kiveve...
Leo!
Nem voltal felreertheto! A kulonvonat OK! Foleg a Tabot-Enyinget erinto terved tetszett. Borgon-Batyi kozott mar utaztam kb 20 eve a miskolc-Keszthely gyorssal... :)
chrta!
Reszletesen erdekelne, hogy mikor cseszegettek a reszvonalra igenybevett hazautazasi kedvezmeny miatt. szeretnem kideriteni, hogy melyik okos talalta ki az egeszet.
P+R parkolo elvileg Park+Ride, Parkolj es utazz jelentessel bir. Lenyege, hogy a vasutallomasig kocsival menjen a delikvens, ott meg szalljon vonatra. Mar van nehany ilyen jellegu parkolo, pl Kobanya-Kispestem, de csak akkor mukodik igazan a rendszer, ha orzott, es nem kell erte, vagy csak keveset fizetni. Hasonlokeppen a B+R Bike and Ride, biciklizz es utazz rendszer is mukodik, sok helyutt jobban is, mint a P+R, ugyanis a biciklitarolotol kevesebbet kell gyalogolni a vonatig. Dimbes-dombos teruleten csak mazochistaknak ajanlott, csongrad megyebe tokeletes, kiveve, ha valaki atkel a gaton :)))
Off kerdes: a bisztro-tolokocsistol fuvet vettel, vagy belyeget? :))Csomagoltattad, vagy helyben fogyasztottad? :))
Én a piálást és a dohányzást nem értem, és hasonlovakat gondolok róla: vajon mit lehet szeretni azon a büdös, poshadt vizeleten, amit egyesek sörnek neveznek? :-)
off
ez ugye csak vicc??? mármint, ez az egész foci-őrület.. könyörgöm, huszonkét játékos kerget egy labdát, aztán ha megszerzi, egyből tovább is rúgja... mi ebben a szép??
sokat gondolkodtam már rajta, vajon mivel lehet ilyenkor kirobbantani titeket a tv elől.. ki lehet egyáltalán valamivel? bőgő gyerek, nagy(obb) képernyős tv a szomszéd szobában? vagy pl szemet vetek a sörötökre??
egyébként hajrá franciák! :))
Az a bizonyos kék színű igazolvány a letelepedési engedéllyel rendelkező külföldi állampolgárok személyi igazolványa, ami belül ua. mint a magyar áp-k igazolványa. A tartózkodási engedélyesek igazolványa zöld, a menekülteké fehér. A kedvezmények alapvetően csak a magyar állampolgárokat illetik meg, ez alól kivételt jelentenek a nemzetközi kedvezmények. Tehát pl. 65 éven felüli ingyenes utazás nem jár a külföldieknek, de a külföldi áp. magyarok a Volánnál rendszeresen próbálkoznak vele.
Carpy, az ötlet nem rossz. Viszont lehet, hogy félreérthető voltam: ezt a dombóvári vonatozást különvonatként képzeltem el, ezért írtam útvonal terveket, és várom a visszajelzéseket, hogy kit érdekelne? Mert ha van érdeklődő, akkor kidolgozom a tervet, mdbz jóváhagyatja és szerez rá árajánlatot (mivel nyilván a zsebünkbe kell nyúlni).
Meg lehetne úgy csinálni (csak javaslat, kapcsolódva a városi közlekedés topichoz), hogy:
pénteki napon találkoznánk Szegeden, reggel, nsozatlgia villamosozás, remizlátogatás, troliüzem, trolizás stb., aztán du 3-ra beszerveznénk (pénzért) egy Tisza Volán gázbuszt, amivel kirobognánk a röszkei vasút állomásra. onnan az ezüst nyíllal vissza Szegedre, egy-két kör még az egyesen, majd este (bp-i átszállással) postavonattal dombóvárig. Itt lehetne aludni, sörözni, jóka beszélgetni. Szombaton pedig jöhetne a vonat. Mit szóltok?
26 éven aluli kedvezménynél személyit szoktak kérni tőlem, igaz eddigcsak egyszer kérte el a kalaj, egyszer pedig megelégedett azzal, hogy azt mondtam van nálam személyi, pedig átlag minden második hétvégén utazok a 29-es vonalon.
Más:
Jelvényterevek közül nekem a 3-as család tetszik legjobban utána az 1-es.
Miért ne lehetne IP? Ha BDt vagy B lehet..:) Akinek ez tetszik, igy legalább lehet választani, ha nem egységes lesz a jármű tipusa.
gödény, plebejus, meg mindenki, akit illet:
nagyon jók a jelvények, nekem majdnem mind nagyon tetszik! (De azé' nehogy mán InterPici...)
Nehéz választani, de nekem az 1. család tetszik a legjobban.
Nagyon kösz a fáradozásaitokat!
manhattani
ezt velem is eljátszották, a szeged-bp-kterenye dicső útvonalon, gyors egymásutánban kétszer is.
aztán beüttettem még két pecsétet a diákba, és onnan kezdve csend és béke vala...
mááss..
tegnapelőtt egy telefonszámot kerestem a jegyzeteim között, és közben ráakadtam csongrád megye területfejlesztési koncepciójára.. és találtam benne egy nagyon érdekes mondatot.. "a máv kijelölt állomásain p+r parkolj és utazz) rendszer működik"
--kérdésem: az meg micsoda????
és van még valami.. nem tudom megállni, hogy ne meséljem el..
szeged-bp gyors, a fülkében hatvan fok, mindenki kókadozik. jön a gördülő vendéglátóipari egység, nagy kerekeskocsi, tömve csokival és finom kávéval. a srác már halálosan unja, hogy senki nem figyel rá, ezért újít a régi szövegen (kávét, üdítőt, sört, szendvicset). az új így hangzik:
"kávét, üdítőt, füvet, bélyeget..""
:))
K.
Egy szoval sem irtam, hogy a 26 even aluliaknak 67,5%-uk lenne. Azert hoztam a 26 even aluliak peldajat, mert valaki lentebb irta, hogy igazgatosagonkent valtozo modon biraljak el az erre valo jogosultsagot valamilyen speci igazolvany (talan menekult) alapjan. Az altalam irt esetben termeszetesen diakigazolvanyrol volt szo. Bocsanat, ha felreertheto volt.
Leo!
Augusztus vegi dombovar kornyeki vonatozas remek otlet. mi lenne, ha osszedobnank a szegedi villamosozassal, es lenne egy igazan gorbe kozlekedesi hetvege!
Mivel megvan a gépem, tegnap negyed 6 felé kinéztem a Nagyállomásra. A 17.20-kor Bp-re induló gyorsot V43 1217 vitte, a 17.25-kor induló békéscsabai személy MDmot 3041 volt. Szinte minden vonat késett. Az IP 10 percet, ezért a békéscsabai szeméyl is késéssel indult. A szabadkai ezüst nyíl 17.30-kor futott be (16.05 helyett), és 17.50-kor indult vissza (16.20 helyett). IC706/701 V43 1292 volt, teherrel kaptam még le V43 1222-t (vadi új festéssel gyönyörű napsütésben), valamint szintén teherrel M62 096-ot. Ahogy írtam, az IC-t V43 1292 vitte, majd rá 10 percre a személyt V43 1225. Az este 7-kor Békéscsabáról érkező majd 19.25-kor visszainduló személy M41 2127 volt MD szerelvénnyel.
Csak tippelni tudok, mert nincs keznel az 1967-es MAV kocsialbumom!
Szerintem ez egy eredetileg kettengelyes kocsi, amit a Ganz meg Kistarcsa is gyartott cca. 1912 magasagaban. A hossza kb 16-18m.
Pontos adatokkal max. csak a jovo heten tudok szolgalni, de akinek keznel van esetleg a fennt emlitett Biblia, az legyen szives pontositani!