Magyar Nemzet
2000. június 15. ( 21. oldal)
A magyar vasút 150 évét bemutató Magyar Vasúttörténeti Emlékpark egy hónap múlva, jú-lius 14-én nyitja meg kapuit a látogatók előtt a fővárosban. A MÁV egykori Északi Vontatási Főnökségén, a Tatai úton az épületek nagy részét eredeti formájukban újították fel. Elkészült a 34 mozdony fogadására alkalmas körcikkfűtőház is. Pál József, a MÁV Rt. pálya-vasúti vezérigazgató-helyettese tegnap elmondta: az utóbbi hét hónapban mintegy 470 millió forintot használtak fel  a közlekedési minisztérium által felajánlott összegből és PHARE-támogatásból  a terület átalakítására és mintegy 100 milliót a kiállítandó vasúti járművek felújítására.
A parkban 70 vasúti járművet helyeznek el. A mozdonyok és a kocsik mellett az érdeklődők működő állapotukban ismerkedhetnek meg a vasúti infrastruktúrával  jelzőberendezésekkel, váltókkal , és ugyanitt kap helyet a még üzemképes gőzmozdonyok javítóbázisa is.
Néhány gőzmozdonyt ki is lehet majd próbálni, a sikeres vizsgázó díszoklevelet kap. Július 14-én délután ingyen tekinthető meg a park, a MÁV és a Nosztalgia Kft. a gyerekek és a felnőttek számára is változatos programot állít össze.
A vasúttörténeti parkba jú-lius 15-től a családoknak 1600 forint lesz a belépő, a kedvezményezett nyugdíjasok és vasúti dolgozók 300, a diákok 200, a felnőtt látogatók pedig 800 forintért térhetnek be.
Indulás június 22-én a Déliből a 12.oo-kor induló 904 sz. vonattal.
Útvonal: Bp. Déli pu.-Zeg-Zalacséb-Salomvár.
Szállás: Salomvár iskola.
Program: 23-án Zalalövő vasútállomáson rövid ismertető, 10.00-kor különbusszal indulás az építkezés helyszíneire (szakszerű vezetéssel). 24-én részvétel a csömödéri kisvasút napján.
Részvételi díj: 2200 Ft (ami a vasúti közlekedés díjait nem tartalmazza) TLVK tagoknak 1500 Ft.
Jelentkezni és érdeklődni Sipos Tamásnál lehet 418-5603 telefonszámon este 20.30 után.
FONTOS: Útlevél, vagy új típusú személyi igazolvány szükséges.
Május 6. előtt többen írtak nekem, hogy a MÁV Nosztalgia Kft. weblapja szerint aznap Esztergomba megy a gőzös, és hogy ne vezessem félre a népet, hogy a Dunakanyarba megy. (Azaz hogy azzel lehet jönni Kismarosra a kisasúti napra.)
Felhívom a főnosztalgiást, hogy mondja már meg, hogyan is van ez. Azt felelte, hogy aznap a nosztalgia a Dunakanyarba megy, és csak júniustól fog a hónap első szombatjain Esztergom felé közlekedni. A weblapot viszont nem írják át, mert (1.) úgyse nézi meg senki, (2.) csak nem képzelem, hogy fizetnek majd azért, hogy helyes infó legyen rajta.
Lehet, ha nem csak itt hőzöngenétek ti is, nem így állnának hozzá.
Nem tudok én se túl sokat... de lehet, hogy a rakparton se, mert az nem az ő reszortjuk! A legfairebb dolog megkérdezni az ügyeletes tisztet a Nyugatiban, vagy mondjuk Kisteleket felhívni, mert az ilyen helyekre kiküldik táviratban, hogy mi megy, és mikor!
Talan hivd oket telefonon....
Nagy nehezen ratalaltam a lapjukra, hat mit mondjak...????
Frissithetnenek!!!! M61,004 !!!! szerepel, mint nosztalgia diesel!!
Kis szerenytelenseg reszemrol: a honlapjuk szamlaloja 615 latogatot mutat, az en jelvenyes oldalame 827 -et:)
Már korábban is írtam, hogy - a Nosztalgia honlapján lévő infó szerint - vaásrnap, azaz június 18-án különvonat megy Bp-ről Ópusztaszerre (gondolom Kistelekre vagy Szegedre). Kérdésem: menni fog-e a vonat, mi fogja vontatni, mi a menetrendje? Ha valakinek van infója vagy infó forrása (MÁV, Nosztalgia Kft), segítsen!
Az extra.hu es a tar.hu kulfoldi savszelessege kritikan aluli, en altalaban nyitok neki egy kulon ablakot, es ott negyed-fel ora alatt jon le egy oldal. Otthonrol joval gyorsabb, allitolag.
Kkalmi!
"Ha megszüntetik, a probléma nem oldódik meg, csak átkerül a veszteség a VOLÁN-hoz."
Ezt nem ertem. En ugy tapasztaltam, hogy a Volanok nem ugy tekintenek az utasokra, mint a veszteseg okozoira...
Ahol nem el meg a vasut, ott az autobuszkozlekedes meg nagyon gazdasagos lehet.
A kevés szabadidőm miatt (vizsgaidőszak) néhány régebbi hozzászólásra csak most tudok válaszolni...
takilaci ! (11513)
"Van benne válámi amit mondasz. Több előnye is van.
Például :
1./
Reggel 4,44 -től este 22.44 ig induló Bz-k Barcsról Villány felé nagyon szépen mutatnának. Üde zöld mezőben szép piros kisvonat. "
Sajnos nem jártam még az említett vonalon. Azt tudom, hogy elég rossz a pálya állapota, ami miatt a vonatok 20-40 km/ó sebességgel közlekednek. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy kevesen utaznak vonattal. A vonalon 2 hosszabb szakasz nincs átépítve, aminek a felújítása jelentős beruházás lenne. Ha a vonalon 60 km/ó lenne a sebessége a vonatoknak, akkor lehet, hogy többen utaznának rajta, és kisebb lenne a veszteség.
Ha megszüntetik, a probléma nem oldódik meg, csak átkerül a veszteség a VOLÁN-hoz .
"Alig lenne késés. Utas ugye alig van így aztán legtöbbször se fel se leszálló nem lesz, megállni se kell olyan sűrűn, kevesebb fékbetét kevesebb üzemanyag fogy. "
Ha tényleg ennyire kicsi a kereslet a vonatokra, akkor járhat pl. minden második órában.
"Lenne óraszám doszt a vezéreknek, kalleroknak. "
Sokkal több nem. Ha a Bz reggel, délben és este fordul egyet a vonalon, akkor arra ugyanannyi embert kell vezényelni, mintha egész nap közlekedett volna megállás nélkül. Igaz, akkor a mozdonyvezető nem 300 km.-t hanem 600-at ment volna, az elszállított utasszám nem x lett volna, hanem 2,5x.
"Mielőtt megsértődnél:
Írj egyet Te is, rólam.
Oké ?? "
Nem sértődök meg, mert ez a beszélgetés -szerintem- nem arról szól, hogy ki sértődik meg előbb. Itt megvitatjuk, hogy látjuk a vasutat, alakítjuk egymás véleményét. Te ott azt látod, én itt ezt. Belülről, és alulról nézve. Én kb. 8 éve utazok rendszeresen vonattal, és az elmúlt 3 évben a munkám is ez. Ezalatt a 3 év alatt kb. 60 ezer km.-t utaztam utasként. Ezalatt az idő alatt folyamatosan tapasztaltam, hogy egyre rosszabb a szolgáltatás színvonala, a menetrend, stb, minden ami ezzel kapcsolatos. És a legtöbb dolog nem pénz kérdése. Sokszor csak presztizskérdés miatt csinálnak olyan dolgokat, ami hülyeség.
Aki pedig komolyabban átgondolja a MÁV vagy bármely állami pénzből működő vállalat helyzetét, annak a következtetést le kell vonni (ehhez hasonló itt is elhangzott):
Azoknak az embereknek, akik a pénzt biztosítják a vállalat működéséhez (az adófizetők), akiknek az adóikból a veszteségeket fizeti az állam, nem szabad olyan szolgáltatást nyújtani, amivel általában a többségük nem elégedet, mert azzal kárt okozunk ! (Ez a mai gazdasági helyzetben inkább azt kell, hogy jelentse, hogy ami komoly pénzösszegekbe nem kerül, pl.: normális csatlakozások biztosítása, stb. azt kellene jól csinálni.)
takilaci ! (11570)
"Így van ! Itt Belgiumban 2000 első két hónapjában az állami büdzsé 101 milliárd BEF= 650 milliárd Ft.- TÖBBLETTEL zárt, Járai úr kb. 600 millió dollár HIÁNNYAL zárta az első két hónapot, ami kb.180 milliárd Ft.- hiány. Az egyik állam két hónap alatt 650 milliárd Ft.- többletből oszthat, A másik állam két hónap alatt - 180 milliárd Ft.- hiányból oszthat ? Itt mivel (tényleg) jó a vasúti szolgáltatás színvonala, ezért az emberek az utazásaik 3,8%-ban választják a vasutat közlekedési eszközül. Otthon a helyváltoztatások 9,8%-át még vasúttal teszik meg."
Ezek a százalékos dolgok nagyon érdekesek. Az a 3,8% és az a 9,8% mennyi utaskm. A "helyváltoztatások aránya " ugyanis egy gazdagabb országban feltételezhetően egy nagyobb mennyiség 3,8 %-át takarja, tehát akár az is lehetséges, hogy a 3,8% több, mint a mi 9,8%-unk...
A MÁV 9,8%-a egyébként : 9206,7 millió km.
Nem tudom olvastad-e a 11769.sz hozzászólást, benne van egy pár adat. Ami legjobban érdekelne, hogy az a bizonyos utasok által fizetett 30%-os részt hogyan számították ki?
Tudod, nemcsak a nők, a férfiak is összetartanak ... Bevallhatom, hogy én is nyitott szemmel járok az utcán - aztán este csodálkozom, ha nem kapok vacsorát ;-)
Remélem, július 1-jén lesz alkalmunk személyesen folytatni a gondolatcserét és akkor nem ezt a topicot terheljük :-)
Ismét egy MD-s kérdés, hogy tisztábban láthassak:
A jelenlegi változatában (100-as áttétel+H82) négykocsis szerelvénnyel hány ezrelékes emelkedőig vontathat 100, 90, 80, illetve 70 km/ó sebességgel?
(Egyébként ha jól néztem a vonóerőgörbéket, a Dacia durván 60-ig erősebb a 100-as MD-nél, de ha tévedek, javítsatok!)
Még mindig a 4.1 jelvényre szavazok, amely a B típust képviseli.
pulett:
Belenéztem a tiszaparti estékbe, ahol hálót fon az est, a nagy barna pók. Felháborodásodat tapasztalva már kezdem azt hinni, hogy férjurad azon az ominózus napon nemcsak hűséget, de vakságot is fogadott. ;-)