Megtörtént a művelet. Nyitott rendszernél felnyomtam 1 barra a tágulásit ( viz alig jött a nyitott oldalon) elzártam kazán 1.2-re töltve üzemközben 1.9-re ment fel a nyomás.
Van egy régi Ariston TX23 talán nyílt égésterű kazánunk. Azt vettem észre, hogy nővekszik a nyomás a rendszerben ha melegvizet készít a kazán. Mitől lehet ez a hiba?
Természetesen hívok szakembert csak hétvége van és érdekel a dolog. Köszi a választ előre is!
Hadd kérdezzem meg, hogy a szobai termosztát ha elemes,akkor a benne lévő relét az elemek húzzák meg, és azok is tartják bekapcsolva? Vagy csak a bekapcsolásban vesznek részt?
Szabályzási probléma jelentkezett az évek óta jól működő kazánon:
Eddig a fali termosztát elállításakor (felfelé állítva indult a fűtés, ha épp nem égett a fő láng, ill. lefelé állítva leállt a főláng, ha épp égett) nincs az zérójelben írt működés.
Ha a víz termosztátot a vezérlőn állítom, indul ill. leáll a fő láng (persze ilyenkor a vízhőfok elmegy)
Esetleg ez valami jellegzetes hiba, és utal valamire? (vezérlő hiba, szivattyú hiba, termosztát hiba, valahol szennyeződés?)
Fűtési szezon előtt gondoltam kipróbálom a cirkót ami egy Ocean Eco 20P típusú. Egész nyáron és természetesen egész évben ez a készülék csinálja a meleg vizet is, azzal nincs probléma, hacsak az nem, hogy kezd beledolgozni a fűtéskörbe melegvíz készítéskor. De ez a váltószelep hibája ha jól gondolom? Viszont ami a mostani problémám az az, hogy bekapcsolom a fűtést el is indul, de csak langyos vizet keringet, hiába tekerek a kazánon a megfelelő gombon nem történik semmi, nem emelkedik feljebb a láng. Mi lehet a problémája, hogy nem akar melegebb vizet csinálni a fűtésre? Köszönöm előre is.
Különálló családi házban (cirkós fűtés, radiátorokkal, sajnos padlófűtés nincsen, 135 m2 alapterületen, 4 fős család, 2 fürdőszobával) a nyílt égésterű Viessman vizmelegito kazánom döglődik (indirekt rendszer), sajnos cserélnem kell. Volt hozza száz literes HMV tároló is.
A szakik két megoldást ajánlottak kondenzációs kazánra:
1. van aki víztározó nélküli kombikazánt ajánl és kifejezetten óva int a víztárolótól, több hibalehetőség, több felesleges vizmelegitgetés és emiatt magasabb fogyasztás
2. van aki HMV indirekt tárolóval kombinált sima fűtéshez való kazánra esküszik váltószeleppel, elektromos fűtőszál betéttel
Mindkét esetben kell kéménybélelés, úgyhogy jelentős beruházás vár rám :-(
Mi a tapasztalat a fenti két megoldás kapcsán? Melyiket érdemes választani? Rengeteget olvastam már utána, de nem lettem okosabb...
Tudtok esetleg megbizható gépeket ajánlani? Inkább fizetek érte most többet, csak ne a karbantartással szívjak majd a jövőben és a méregdrága alkatrészárakkal... ja és legyen szervizháttér :-)
Eladnám teljesen üzemképes - nem kondenz kombi cirkómat Saunier Duval Semia C24E "alkatrésznek"
Saunier Duval Semia C 24 E, kéményes kivitelű, fali kombi gázkészülék. A Saunier Duval Semia C 24 E kombinált gázkazán, intelligens, teljes körű védelemmel rendelkezik: túlnyomás, vízhiány, túlmelegedés, elfagyás, áramkimaradás, füstgázvisszaáramlás ellen. Kifejezetten előnyös project jellegű, jellemzően egy fürdőszobával rendelkező, társasházi lakásokhoz. Saunier Duval technikai újdonságai a szakma meghatározó tényezői, a márka már 2003 óta piacvezető Magyarországon a fali gázkazánok terén, hazánkban minden 5. eladott fali gázkazán Saunier Duval által gyártott termék.
Különben a panelt is lehet javíttatni, ne vegyél újat belőle (gyújtótrafó pl. egy gyenge pontja volt bizonyos Junkerseknél, de emiatt felesleges 50.000+ Ft-ért venni egy másikat).
"Ellenőrizze, hogy a gázcsap meg van-e nyitva. Ellenőrizze a bejövő gáznyomást, az elektromos hálózati csatlakozást, a gyújtó elektródát és vezetékét, az ionizációs elektródát és vezetéket."