Keresés

Részletes keresés

1014 Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12234
Sziasztok!

Kaptam egy gőzmozdony-kurzort. Kéri valaki?

BahnScorper Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12233
Jó, majd máskor megpróbálom... de szerintem ettől a vagonfuttatási politikától tényleg csak sírni, vagy káromkodni lehet... ha a többi szar kocsinál nem törődnek, hogy mi merre jár, az még okés, az nem számít! De könyörgöm, a nagyértékű kocsikat ne rakják olyamn putris vonatba, mint a Partium! És csodálkoznak, hogy mocskolódik, eltűnnek a függönyök, szétberhelik az olvasólámpákat, lopják a fejtámpárnázásokat... Ja és csináljanak legalább ezeknek rendes SzVÖR-t... milyen baromság ez már, hogy kiNyíregyházára járatják a Samukat... nem oda való az... különben is, miért nem fárnakl azok télen a Balcsira? Oda perfekt lenne... ezzel szemben... hagyjuk, nemcsak a MÁV, hanem az utasok hibája is az ami van...
Előzmény: Carpy (12227)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12232
Köszi Gfeca! Ez milyen kocsi?

Melyik két Szergej ütközött?

Előzmény: gfeca (12231)
gfeca Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12231
Leho !

Vasárnap a 7712-ben a 20-80 025 psz. kocsit kellett látnod.

szia
gfeca

peterr Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12230
En is ezt tudtam azonositani.
A TV2 kinosan vigyazott ra, hogy a gepszam ne latssszon, az RTL mar kevesbe...
Előzmény: division by zero (12229)
division by zero Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12229
ha jól látom a felvételen akkor az egyik a 159-es
Előzmény: Grg (12225)
gfeca Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12228
Hi, mindenkinek!

Bocsánat, korrigálnom kell magam.

Természetesen nem a 814 hanem a 804 fog menetrend szerint szünetelni.

üdv
gfeca

Előzmény: gfeca (12202)
Carpy Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12227
1988 nyaran Gocsej IC: Zeg i.:5.45, Bp. Deli erk: 9.15, menetido 3 ora 30 perc. No comment.

BahnScorper! Ha lehet, kicsit finomabban fejezd ki magad…

Előzmény: BahnScorper (12183)
Carpy Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12226

Akkor itt lenne a regota igert ferihegyi repteri vasuti menetrendem. Nem hiszem, hogy sikerulne, ha tablazatot illesztenek be, igy inkabb magyarazom.

Ket fajta vonat kozlekedne, egy lassu es egy gyorsitott.

Menetidok:

Bp Nyugati 0
Bp Zuglo 6
Kobanya also 10
Kobanya Kispest 14
Pestimre 17 (-)
Szemeretelep 20 (19)
Ferihegy 24 (23)

A gyorsitott vonatok annyiban gyorsitottak, hogy nem allnak meg Pestimren :) Ennelfogva 1,5 perccel korabban ernek ki Ferihegyre

Indulasi idopontok Nyugati pu-rol:
4.50-22.50-ig 60 percenkent szemely
6.20-20.20-ig 60 percenkent gyorsitott szemely

Visszairanyban:

Ferihegy 0
Szemeretelep 4
Pestimre 7 (-)
Kobanya-Kispest 10
Kobanya also 15
Bp Zuglo 20
Bp Nyugati 25

Indulasi idopontok Ferihegyrol:

5.45-22.45-ig 60 percenkent szemely
7.15-21.15-ig 60 percenkent gyorsitott szemely

Mindezt a tavalyi menetrendi szerkezetbe illesztettem bele, azzal tessek osszevetni.
Kifele iranyban konnyeden belefert, mindossze a Szegedi IC-ket kellett hozza 5 perccel elorevenni, amit egy Kobanya-Kispesti megallassal lehet indokolni is.

Befele iranyban kisse problemasabb volt. Ugy illesztettem be a majdnem teljesen utemesen kozlekedo vonatokat, hogy nem mozditottam el jelenleg, (azazhogy tavaly) kozlekedo vonatokat. Ennek megfelelen modosulnak egyes repteri vonatok indulasi idopontjai a fentiekben foglalt utemesseghez kepest az alabbiaknak megfeleloen:
Gyorsitottak:
12.15 helyett 12.05
16.15 helyett 16.05
17.15 helyett 17.05
szemelyek:
6.45 helyett 6.28
8.45 helyett 8.35
valamint tovabbi vonat kozlekedik Ferihegyrol az alabbi menetrend alapjan:
F: 6.05, Sz: 6.12, Pi: 6.15, Koki:6.18, Ka:6.23, Z: 6.27, Nyugati erk: 6.33

A tervezet alapjan Szemeretelep-Ferihegy kozott egy vaganyon is lebonyolithato a forgalom, de azert nem artana 2-t epiteni.

Nyugati pu-on csak egyetlen vaganyt foglalnanak el a repteri vonatok.

A lebonyolitashoz 3 szerelveny szukseges+egy tartalek.

Sok eseteben a jelenlegi vonatokkal egyutt negyedoras kovetes valosul meg a Nyugati pu-Szemeretelep szakaszon, ami igen dicseretes.

Ha valakit erdekel a tablazatos forma, elkuldhetem mailben. Kritikat szeretettel varok, csak azt ne jelentse ki senki, hogy ezt nem lehet megcsinalni.

Grg Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12225
Elég durva....
Lehet már tudni,hogy melyik 2 Szergej volt?
Előzmény: division by zero (12224)
division by zero Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12224
second Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12223
A Magyar 1 szerint a bauxitot szállító tehervonat mozdonyvezetője "figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést".
Elképzelhető ez?

Sec.

division by zero Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12222
"

Összeütközött két tehervonat,meghalt a mozdonyvezető

Budapest, 2000. június 13. (MTI) - Összeütközött két tehervonat a Győr-Veszprémvarsány-Veszprém vasútvonalon, Écs
megállóhelynél, kedden 19 óra 47 perckor - közölte az MTI-vel Varsányi Antal, a Mávinform ügyeletese. Mindkét mozdony,
illetve több kocsi kisiklott. Győrszabadhely és Pannonhalma között reggelig vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat.
Halálos kimenetelű vasúti baleset történt a Győr-Veszprémvarsány közötti vasútvonalon Écsnél kedden este - tájékoztatta az MTI-t a
MÁV üzemirányítója.
Két tehervonat frontálisan ütközött. Mindkét mozdony és több kocsi kisiklott.
A mentőktől kapott információ szerint a baleset következtében az egyik szerelvény vezetője életét vesztette, bár a mentők másfél órán
át küzdöttek az életéért.
A másik mozdonyvezető súlyos, de nem életveszélyes sérüléseket szenvedett, agyrázkódással és zúzódásokkal szállították a győri
megyei kórházba.
A Veszprémvarsány felől közlekedő tehervonat bauxitot szállított, a Győr felől érkező üres volt.
A baleset okát a MÁV szakértői vizsgálják, a kár értéke még nem ismeretes. Előreláthatóan szerdán dél körül áll helyre a forgalom
Győrszabadhegy és Pannonhalma között.
A helyreállítás idején az utasokat vonatpótló autóbusszal szállítják. +++ "

division by zero Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12221
Kukac2-n azt mondták, hogy a beszorult vezér meghalt mire kiszedték
Előzmény: Szütyi (12220)
Szütyi Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12220
"Tehervonatok ütköztek Győr közelében ... Belpol
június 13. 21:40

[MTI] Összeütközött két tehervonat a Győr-Veszprémvarsány-Veszprém vasútvonalon, Écs megállóhelynél, kedden 19 óra 47 perckor - közölte Varsányi Antal, a Mávinform ügyeletese. Mindkét mozdony, illetve több kocsi kisiklott. Az egyik szerelvény vezetője beszorult a mozdonyba, kiszabadításán jelenleg is dolgoznak. Győrszabadhely és Pannonhalma között reggelig vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat."

Tud valaki pontosabbat?!

pg54 Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12219
Újra meg újra felbukkan a V200 kérdése. Most egy évre visszamenően kigyűjtöttem az Eisenbahn Magazin összes olyan információit, melyek németországi Szergejekről szólnak, és színes képpel vannak illusztrálva. Íme:
"KIS" SZERGEJ (M62):
OHE - 200.1 (piros, keskeny kék csíkkal)
EBG - V200.05 ... 09 (ex CD 781) sötétvörös
PEG - V200.05 (ex PKP ST44) kék
ITL - 120.002 (ex PKP ST44) zöld, keskeny fehér csíkkal)
RSE - xxx (ex PKP ST44) eleje-vége bordó, középen szürke
"NAGY" SZERGEJ:
TLG - 230.077; TLG - 232.446 sárga, két kék csíkkal
DB-CARGO - 241.338, 353, 449, 697 (ex 232) vörös
BGW - DE-300.01 (ex DB 232) zöld, széles fehér csíkkal
DB 231.004 (felújítás alatt) sötétvörös, fehér csíkkal
DB 231.004, 011, 015, 018, 040, 050, 070; 232.446 (felújítás előtt) vörös, bordó, lila, okker és több kopottvörös árnyalatban
DB - 142.001 (muzeális) (ex UZ - TE-129 - ex DR - 142.001) vörös
Wismut V - 300.003 (ex DB 232) zöld, keskeny fehér csíkkal
Vagyis van kétféle V200-as Szergej is, de egyik sem DB-cégjelzés alatt...
Szütyi Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12218
Akkor cirka 30 év alatt nyertünk 2 azaz KETTŐ egész percet. Ez már döfi.:-))
A hétvégén a kezembe akadt a 85-86-os Nyugat dunántúli területi menetrend.
Bp. Déli-Celldömölk, Savaria Expressz vonat kb 2 óra 30 egy-két perc:-)
1985-86...
Előzmény: takilaci (12216)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12217
"Mi van még felétek mostanában?Nálunk a 0-ás Bz-k sorra hullnak el a melegben."

Felén is meleg van. A Bz melegedése nem pályaszám függő, alapvetően konstrukciós probléma: a hűtő rossz helyen van, a hidrosztatika pedig pont akkor nem dolgozik (mert motorfordulat függő) amikor a legjobban kellene (tartós terhelés után visszazáráskor). Meggyőződésem hogy helyes utazási stílussal a probléma nagyrészt orvosolható, csak ehhez hozzáértő és a motorkocsival törődő vezérekre volna szükség (bocs a kivételektől).

mdbz

Előzmény: Bz forever (12206)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12213
"Helyesebben a vasuton utazasrol, nem ?"

Persze, én is így gondoltam. ( bár az autót még jó sokáig jó sokan nem engedhetik meg maguknak)

mdbz

Előzmény: lazar (12210)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12212
"Az igazi baj azonban a befogadóképesség, a rákényszerítés (mellyel eleve nem válik szimpatikussá az új ketyere), a tumultusok"

Ebben egyetértek Veled, a MÁV ezt a járművet sem ott használja ahol kellene. Az eredeti elgondolás, ráhordás az IC-re szerintem helyes, és erre megfelelő a szerkezet. Pl. Szigetvár-Pécs; Villány-Pécs viszonylat helyett, Baja-Sárbogárd. Ez az igazi baj!

"A lajosmizsei MDket szerintem sürgősen át kellene állítani 70-es áttételre, mert akkor a vonatokra engedélyezett 60 km/h-ra legalább felgyorsul"

Ez is igaz, csak tartok tőle a 70-es áttétel fogaskerekeit már rég kidobták, újragyártásuk meg elég drága (bár valószínüleg megérné)

Az általad említett vonatokon én megpróbálkoznék a Pielstick motoros M47-tel, 5 kocsival szerintem megélne, és a fogyasztása lényegesen alacsonyabb a Csörgőénél. (bár magasabb mint az MD-é)

mdbz

Előzmény: werner (12167)
Szütyi Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12211
Én úgy tudom, hogy októberre készen lesz a Cell és Szombathely közötti rész.

"Na akkor legyunk kukacosak: eloszor is 53 perc, aztan hallottam itt a Tasztalon olyat, hogy a Gocsej IC leert 43 perc alatt is. "
Ez így van, tapasztaltam.

Előzmény: DJ. Bakter (12193)
lazar Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12210
Helyesebben a vasuton utazasrol, nem ?
Utazni mindig fognak, csak autoval legfeljebb
Előzmény: mdbz (12209)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12209
"Talán azért, mert nincsen kocsijuk, gépük vagy mindkettő."

Vagy olyan ember aki meri vállani a felelősséget a tíznapos előrevezénylésben, egy meg nem rendelt vonathoz mozdonyvezetőt vezényelni. És ki meri tíz nappal előbb megrendelni a vonatot? És ha esik az eső, ha az embereknek nincs kedvük utazni?
Azt hiszem az intézetet meglepte, hogy bár mindent megtesz azért hogy leszoktassa az embereket az utazásról, az a néhány ezer elvetemült, vasuthoz ragaszkodó (vagy nincs más lehetősége) ember közel azonos időben akar a Balatonhoz, vagy onnan haza utazni.

mdbz

Előzmény: Albertus (12152)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12208
Az igazán jó hír az lenne, ha nem csak festésre lenne pénz...

Szombathelyen mi újdonság van? Most olvastam a Vasutas Hírlapban, hogy Szergejeket selejteznek, továbbá 4-4 Szergej és Csörgő máshová kerül Szombathelyről. Lehet ezekről részleteket tudni?

A Púposokkal mi lesz?

Előzmény: Bz forever (12207)
Bz forever Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12207
Üdv mindenkinek!A jó hír:M63 003-at teljesen újrafestik!!!A tetején ma már volt is egy kis szürke festék.

Sm legalacsonyabb pályaszámú Bz-je:019

A 200-as sorozat betelt,ha lesz pénz jönnek majd a 100-as Bz-k.

gfeca! mail ment,de a többit majd holnap.

Bz forever Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12206
Mi van még felétek mostanában?Nálunk a 0-ás Bz-k sorra hullnak el a melegben.
Előzmény: mdbz (12059)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12205
Köszönöm véleményed!

Az általad írottak végén megfogalmazottakkal én is egyetértek, majd igyekszem pontosabban fogalmazni. Viszont már írásom elején is leírtam, hogy nem akarok ok-okozati kapcsolatot keresni a két dolog között, csak felhívni a figyelmet. Vitaindítónak szántam a gondolatot, örülök, hogy valaki kapott rá!!!

A "katasztrófális" minősítést - itt megint rosszul fogalmazhattam - a menetidő utóbbi 2-3 évben bekövetkezett romlására értettem, ami országos viszonylatban a mélypont (?).

Várom a többeik véleményét is!!!

Előzmény: bbela (12204)
bbela Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12204
Üdvözlök mindenkit!
Lehoczki Gábor cikkéhez szeretnék néhány gondolatot fűzni. Mivel nem vagyok szakmabeli, én is csak utazási tapasztalatok alapján tudok véleményt mondani. A 140-es vonallal kapcsolatban a tények igazak. A pálya egyre rosszabb állapotban van, a késések mindennaposak, a menetrend pedig egy pár helyen tényleg rosszul van megszerkesztve. Szerintem is kár volt megbolygatni a kétóránkénti gyors és a négyóránkénti IC ütemes közlekedését. Az utasok megszokták és könnyen megjegyezhető volt.
Gondot inkább az okozott, és okoz még most is, hogy főleg a hétvégeken nagy a zsúfoltság. De ezek a megállapítások az ország nagyon sok vonalára igazak, ebben a tekintetben tehát nincs hátrányosabb helyzetben ez a vonal sem, mint akár a pécsi, vagy a békéscsabai. Sőt ha megnézzük, hogy óránként, kétóránként indul Szegedről gyors vagy IC Bp felé, akkor azért a helyzet szerintem a "katasztrofálistól" még elég messze van.
Az IC-ről pedig, mint említettem, kár volt megbolygatni az ütemes menetrendet, de az biztos, hogy a másik oldalról egy jelentős utazóréteg viszont újabb lehetőségeket kapott az utazásra, ami valószínűleg az ott lakók közérzetét is javítja. Valljuk be, sokszor elég kihasználatlanul közlekedtek az IC-k. Bár az is igaz, hogy olyan értelemben mégis rákényszeríti a MÁV az utasokat az IC használatára, hogy ha valaki nem Szegeden lakik, és nem akar állva utazni, akkor jobban teszi, ha IC-vel megy. Ha a gyorsvonatok számát növelték volna, vagy az eddigieket még több kocsival közlekedtetnék, akkor biztosan nem merült volna föl ekkora igény Félegyházán sem az IC-k iránt.
Zárszóul tehát, nem "csak" a MÁV tehet arról, hogy Szeged úgymond "leszakad", esetleg máshol is lehet azt a hibát keresni, az autópálya biztosan nagyobb vonzerő Kecskemét számára, meg hát közelebb is van a fővároshoz, és távolabb a Balkántól... És még mielőtt még mindenki nekem esne ez utóbbi mondat miatt, mégegyszer hangsúlyozom, hogy a cikkel egyébként egyetértek, csak kiegészítésként szerettem volna hozzáfűzni a gondolataimat.
Előzmény: Lehoczki Gabor (12091)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12203
Gfeca!

Köszönöm az infot. Talán nem rossz dolog az IC-ken Gigant, mert a Szili rugózása hagy némi kívánnivalót maga után 120-nál. LEHET, hogy a pálya sem nagyon szereti.
Tavaly ahogy figyeltem csak Keletis Gigant járt az ICkkel (IC 800/D 815/IC 804/ IC 801)

Peter

Előzmény: gfeca (12202)
gfeca Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12202
Üdv mindenkinek!

Helló Péter:

A Gigant 06.16-ig a 809-802-815-259-2 fordát járja, majd 06.16-től a 814/815 szünetelése miatt a 809-802-803-808 boltot csinálja.

szia
gfeca

Előzmény: DJ. Bakter (12123)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!