Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12221
Kukac2-n azt mondták, hogy a beszorult vezér meghalt mire kiszedték
Előzmény: Szütyi (12220)
Szütyi Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12220
"Tehervonatok ütköztek Győr közelében ... Belpol
június 13. 21:40

[MTI] Összeütközött két tehervonat a Győr-Veszprémvarsány-Veszprém vasútvonalon, Écs megállóhelynél, kedden 19 óra 47 perckor - közölte Varsányi Antal, a Mávinform ügyeletese. Mindkét mozdony, illetve több kocsi kisiklott. Az egyik szerelvény vezetője beszorult a mozdonyba, kiszabadításán jelenleg is dolgoznak. Győrszabadhely és Pannonhalma között reggelig vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat."

Tud valaki pontosabbat?!

pg54 Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12219
Újra meg újra felbukkan a V200 kérdése. Most egy évre visszamenően kigyűjtöttem az Eisenbahn Magazin összes olyan információit, melyek németországi Szergejekről szólnak, és színes képpel vannak illusztrálva. Íme:
"KIS" SZERGEJ (M62):
OHE - 200.1 (piros, keskeny kék csíkkal)
EBG - V200.05 ... 09 (ex CD 781) sötétvörös
PEG - V200.05 (ex PKP ST44) kék
ITL - 120.002 (ex PKP ST44) zöld, keskeny fehér csíkkal)
RSE - xxx (ex PKP ST44) eleje-vége bordó, középen szürke
"NAGY" SZERGEJ:
TLG - 230.077; TLG - 232.446 sárga, két kék csíkkal
DB-CARGO - 241.338, 353, 449, 697 (ex 232) vörös
BGW - DE-300.01 (ex DB 232) zöld, széles fehér csíkkal
DB 231.004 (felújítás alatt) sötétvörös, fehér csíkkal
DB 231.004, 011, 015, 018, 040, 050, 070; 232.446 (felújítás előtt) vörös, bordó, lila, okker és több kopottvörös árnyalatban
DB - 142.001 (muzeális) (ex UZ - TE-129 - ex DR - 142.001) vörös
Wismut V - 300.003 (ex DB 232) zöld, keskeny fehér csíkkal
Vagyis van kétféle V200-as Szergej is, de egyik sem DB-cégjelzés alatt...
Szütyi Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12218
Akkor cirka 30 év alatt nyertünk 2 azaz KETTŐ egész percet. Ez már döfi.:-))
A hétvégén a kezembe akadt a 85-86-os Nyugat dunántúli területi menetrend.
Bp. Déli-Celldömölk, Savaria Expressz vonat kb 2 óra 30 egy-két perc:-)
1985-86...
Előzmény: takilaci (12216)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12217
"Mi van még felétek mostanában?Nálunk a 0-ás Bz-k sorra hullnak el a melegben."

Felén is meleg van. A Bz melegedése nem pályaszám függő, alapvetően konstrukciós probléma: a hűtő rossz helyen van, a hidrosztatika pedig pont akkor nem dolgozik (mert motorfordulat függő) amikor a legjobban kellene (tartós terhelés után visszazáráskor). Meggyőződésem hogy helyes utazási stílussal a probléma nagyrészt orvosolható, csak ehhez hozzáértő és a motorkocsival törődő vezérekre volna szükség (bocs a kivételektől).

mdbz

Előzmény: Bz forever (12206)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12213
"Helyesebben a vasuton utazasrol, nem ?"

Persze, én is így gondoltam. ( bár az autót még jó sokáig jó sokan nem engedhetik meg maguknak)

mdbz

Előzmény: lazar (12210)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12212
"Az igazi baj azonban a befogadóképesség, a rákényszerítés (mellyel eleve nem válik szimpatikussá az új ketyere), a tumultusok"

Ebben egyetértek Veled, a MÁV ezt a járművet sem ott használja ahol kellene. Az eredeti elgondolás, ráhordás az IC-re szerintem helyes, és erre megfelelő a szerkezet. Pl. Szigetvár-Pécs; Villány-Pécs viszonylat helyett, Baja-Sárbogárd. Ez az igazi baj!

"A lajosmizsei MDket szerintem sürgősen át kellene állítani 70-es áttételre, mert akkor a vonatokra engedélyezett 60 km/h-ra legalább felgyorsul"

Ez is igaz, csak tartok tőle a 70-es áttétel fogaskerekeit már rég kidobták, újragyártásuk meg elég drága (bár valószínüleg megérné)

Az általad említett vonatokon én megpróbálkoznék a Pielstick motoros M47-tel, 5 kocsival szerintem megélne, és a fogyasztása lényegesen alacsonyabb a Csörgőénél. (bár magasabb mint az MD-é)

mdbz

Előzmény: werner (12167)
Szütyi Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12211
Én úgy tudom, hogy októberre készen lesz a Cell és Szombathely közötti rész.

"Na akkor legyunk kukacosak: eloszor is 53 perc, aztan hallottam itt a Tasztalon olyat, hogy a Gocsej IC leert 43 perc alatt is. "
Ez így van, tapasztaltam.

Előzmény: DJ. Bakter (12193)
lazar Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12210
Helyesebben a vasuton utazasrol, nem ?
Utazni mindig fognak, csak autoval legfeljebb
Előzmény: mdbz (12209)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12209
"Talán azért, mert nincsen kocsijuk, gépük vagy mindkettő."

Vagy olyan ember aki meri vállani a felelősséget a tíznapos előrevezénylésben, egy meg nem rendelt vonathoz mozdonyvezetőt vezényelni. És ki meri tíz nappal előbb megrendelni a vonatot? És ha esik az eső, ha az embereknek nincs kedvük utazni?
Azt hiszem az intézetet meglepte, hogy bár mindent megtesz azért hogy leszoktassa az embereket az utazásról, az a néhány ezer elvetemült, vasuthoz ragaszkodó (vagy nincs más lehetősége) ember közel azonos időben akar a Balatonhoz, vagy onnan haza utazni.

mdbz

Előzmény: Albertus (12152)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12208
Az igazán jó hír az lenne, ha nem csak festésre lenne pénz...

Szombathelyen mi újdonság van? Most olvastam a Vasutas Hírlapban, hogy Szergejeket selejteznek, továbbá 4-4 Szergej és Csörgő máshová kerül Szombathelyről. Lehet ezekről részleteket tudni?

A Púposokkal mi lesz?

Előzmény: Bz forever (12207)
Bz forever Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12207
Üdv mindenkinek!A jó hír:M63 003-at teljesen újrafestik!!!A tetején ma már volt is egy kis szürke festék.

Sm legalacsonyabb pályaszámú Bz-je:019

A 200-as sorozat betelt,ha lesz pénz jönnek majd a 100-as Bz-k.

gfeca! mail ment,de a többit majd holnap.

Bz forever Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12206
Mi van még felétek mostanában?Nálunk a 0-ás Bz-k sorra hullnak el a melegben.
Előzmény: mdbz (12059)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12205
Köszönöm véleményed!

Az általad írottak végén megfogalmazottakkal én is egyetértek, majd igyekszem pontosabban fogalmazni. Viszont már írásom elején is leírtam, hogy nem akarok ok-okozati kapcsolatot keresni a két dolog között, csak felhívni a figyelmet. Vitaindítónak szántam a gondolatot, örülök, hogy valaki kapott rá!!!

A "katasztrófális" minősítést - itt megint rosszul fogalmazhattam - a menetidő utóbbi 2-3 évben bekövetkezett romlására értettem, ami országos viszonylatban a mélypont (?).

Várom a többeik véleményét is!!!

Előzmény: bbela (12204)
bbela Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12204
Üdvözlök mindenkit!
Lehoczki Gábor cikkéhez szeretnék néhány gondolatot fűzni. Mivel nem vagyok szakmabeli, én is csak utazási tapasztalatok alapján tudok véleményt mondani. A 140-es vonallal kapcsolatban a tények igazak. A pálya egyre rosszabb állapotban van, a késések mindennaposak, a menetrend pedig egy pár helyen tényleg rosszul van megszerkesztve. Szerintem is kár volt megbolygatni a kétóránkénti gyors és a négyóránkénti IC ütemes közlekedését. Az utasok megszokták és könnyen megjegyezhető volt.
Gondot inkább az okozott, és okoz még most is, hogy főleg a hétvégeken nagy a zsúfoltság. De ezek a megállapítások az ország nagyon sok vonalára igazak, ebben a tekintetben tehát nincs hátrányosabb helyzetben ez a vonal sem, mint akár a pécsi, vagy a békéscsabai. Sőt ha megnézzük, hogy óránként, kétóránként indul Szegedről gyors vagy IC Bp felé, akkor azért a helyzet szerintem a "katasztrofálistól" még elég messze van.
Az IC-ről pedig, mint említettem, kár volt megbolygatni az ütemes menetrendet, de az biztos, hogy a másik oldalról egy jelentős utazóréteg viszont újabb lehetőségeket kapott az utazásra, ami valószínűleg az ott lakók közérzetét is javítja. Valljuk be, sokszor elég kihasználatlanul közlekedtek az IC-k. Bár az is igaz, hogy olyan értelemben mégis rákényszeríti a MÁV az utasokat az IC használatára, hogy ha valaki nem Szegeden lakik, és nem akar állva utazni, akkor jobban teszi, ha IC-vel megy. Ha a gyorsvonatok számát növelték volna, vagy az eddigieket még több kocsival közlekedtetnék, akkor biztosan nem merült volna föl ekkora igény Félegyházán sem az IC-k iránt.
Zárszóul tehát, nem "csak" a MÁV tehet arról, hogy Szeged úgymond "leszakad", esetleg máshol is lehet azt a hibát keresni, az autópálya biztosan nagyobb vonzerő Kecskemét számára, meg hát közelebb is van a fővároshoz, és távolabb a Balkántól... És még mielőtt még mindenki nekem esne ez utóbbi mondat miatt, mégegyszer hangsúlyozom, hogy a cikkel egyébként egyetértek, csak kiegészítésként szerettem volna hozzáfűzni a gondolataimat.
Előzmény: Lehoczki Gabor (12091)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12203
Gfeca!

Köszönöm az infot. Talán nem rossz dolog az IC-ken Gigant, mert a Szili rugózása hagy némi kívánnivalót maga után 120-nál. LEHET, hogy a pálya sem nagyon szereti.
Tavaly ahogy figyeltem csak Keletis Gigant járt az ICkkel (IC 800/D 815/IC 804/ IC 801)

Peter

Előzmény: gfeca (12202)
gfeca Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12202
Üdv mindenkinek!

Helló Péter:

A Gigant 06.16-ig a 809-802-815-259-2 fordát járja, majd 06.16-től a 814/815 szünetelése miatt a 809-802-803-808 boltot csinálja.

szia
gfeca

Előzmény: DJ. Bakter (12123)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12201
Hallottam, hát. Lehet, hogy a 120-as elsodrasin is belül van. Amúgy a lift már az első nap elromlott.

Veszprémben pedig átadták az állomást, de lejtősre kellett volna átadni, mert az Esélyegyenlőségi Törvény a mozgássérültek feljutását is előírja. A MÁV erre visszadátumoztatta a terveket a Törvény elfogadása előttre, úgyhogy lépcső lett. Ha kiderül, bonthatják fel az egészet, vagy lehet ott is NEM MŰKÖDŐ LIFT. :-)

Budapest, Nyugati: 60 cm es peront építettek, csak nem tudom minek. most az első lépcső a kocsin alacsonyabb, mint a peron, a vonatra le kell lépni. De mivel messze is van a peron a lépcsőtől, balesetveszélyes, ezért a vágányokat most közelebb viszik a peronhoz...

Peter

Előzmény: lazar (12199)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12200
Már kiszedték asszem én is. Azért röhej, hogy '97 tavaszán csinálták meg, annak ellenére már 2 év múlva lassújeles lett. Mire tervezték? Napi 3 Bz-re? Lehet, hogy ez a pénzpazarlás egyik formája, hogy megcsináljuk ugyan, de sz@rul utána meg megint pénz kell, hogy megjavítgassuk. A geometria az biztos, hogy kirtikán aluli, mrá újkorában is majdnem úgy rángatott ívekben, mint a 49-es villamos a Szab.-hídra való felkanyarodáskor.

Peter

Előzmény: lazar (12197)
lazar Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12199
Azt gondolom hallottatok, hogy azert kesett az uj Budatetenyi megallo atadasa, mert a mozgasserult lift tul kozel volt a palyahoz, belul volt a 160-as elsodrasi hataron. Na ez se semmi!

Armand

Albertus Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12198
...akkor van még szinte napra pontosan 100 és fél év, hogy 160 km/h legyen rajta!
Előzmény: DJ. Bakter (12196)
lazar Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12197
Ott Budafoknal a bal vaganyban volt egy 60-es, illetve 40-es, multkor pedig ugy tunt mintha kiszedtek volna.

Armand
Előzmény: DJ. Bakter (12196)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12196
A Budafoki kivezető az természetesen nem alkalmas, bár meg kell jegyezni, hogy az "alsó" 30a vonal Kelenföld-Tárnok között sokkal jobb vonalvezetésű, mint a "felső" 40a. A 40a-t meg Háros és Kelen között sikerült úgy átépíteni, hogy az ívekben rángat mint az állat (amikor kikerüli Albertfalvát). Biztos nem elég hosszúak az átmenetiívek. Szörnyű munka.
Az alsó vonal egész jó, csak Háros előtt a támfalnál van benne kissugarú ív (bár nagyobb sugarú, mint a Hárosra bemenő két felső vágányé).
A Kénsavgyári elágtól pedig elég egyenes.

Hallottam, hogy a Déli Vasút igyekezett kiépíteni minél egyenesebbre a vonalat, csak meg kell nézni a nagy töltéseket és bevágásokat Tárnok-Kápolnás között. Szép munka.
Az 1-es vonalat is megcsinálhatták volna így annak idején, persze az mellékvonalnak készült, úgyhogy sajnos nem. Pont ezért kellett Tatabányáig igen sok korrekció még a 120-hoz is 1971-72-ben.

A Velencei-tavi problémákat aszfalt alépítményvédő réteggel próbálták megcsinálni, szerintem jó is volt az egy darabig csak tönkrement. Azért vsz. a XXI. szdban csak el lehet érni ott is a 160-at csak az a baj, hogy sok a lakott terület.

Peter

Előzmény: lazar (12195)
lazar Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12195
A Budafoki kivezeto szakasz is alkalmas? Ott Kelen utan eleg durva ivek vannak.
A masik ilyen hely az Fehervar elott es utan van, ott is szep ivecskek vannak.

Armand

Előzmény: DJ. Bakter (12193)
lazar Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12194
Viszont az alepitmeny az kritikan aluli, a gatyank ramenne, ha a Velencei to partjan 160-ra ki akarnank rendesen epiteni.

Armand

Előzmény: DJ. Bakter (12193)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12193
Nincs valakinek arról információja, hogy a Cell-Szombathely vonal villamosítási munkái meddig állnak most, illetve mikor ajdák át? Én eddig decemberről tudtam, de egy ismerősöm azt állítja, hogy már a nyár végére kész lehet.

Budapest-Székesfehérvár: Hát az nem megmásíthatatlan, hogy nem 120-as, nagyon sok a lassújel sajnos. Pedig nagy kár, mert az egyetlen olyan Budapestről kivezető vonal, mely MÁR A MEGÉPÍTÉSE pillanatában alkalmas lett volna VONALVEZETÉS szempontjából 160-ra. Tehát korrekció nem kellene, és ez is rengeteg spórolás.

Peter

Albertus Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12192
Se az nem megmásíthatatlan, hogy a pálya nem 120-as.

Illetve vonattal azért esőben, hóban, nyári kánikulában is ugyanannyi szokott lenni a menetidő (általában). Autóval vagy busszal ugyanez nem mondható el.

Előzmény: Törölt nick (12189)
lazar Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12191
Hmmm Tetubanyara jar valaki IC-vel? Ott is hasonlo a km csak a menetido 44 perc hivatalosan.

Armand

Előzmény: werner (12188)
lazar Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12190
Na akkor legyunk kukacosak: eloszor is 53 perc, aztan hallottam itt a Tasztalon olyat, hogy a Gocsej IC leert 43 perc alatt is.

Armand

Előzmény: Törölt nick (12189)
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12189
Kérdésedre válaszolva a rendelkezésemre álló időadatok a székesfehérvári kiránduláshoz: általában a Gellért térről indulva megyek Székesfehérvár belvárosába, ahol dolgom szokott lenni. Nem túl feszített tempóval 50 perc alatt odaérek. Egyébként szokott akadni annyi eszem, hogy a menetidőt ne az Osztyapenkótól a VÁROShatárig mérjem.

Most viszont nem is ezzel összehasonlítva sérelmeztem az egy órát. Inkább számoltam:

a távolság 67 km. a vonat engedélyezett sebessége 120 km/h. a gyorsulás és a lassulás mértéke legyen egyaránt +/- 0,5 m/s2. induláskor és megálláskor 1000-1000 m-t tegyen meg 40 km/h sebességgel. ezekkel számolva 37 percet kapok menetidőként. további váratlan körülményekre tekintettel egészítsük ki mondjuk 40 percre.

Ehhez képest tartom az egy órát nagyon soknak. Most a 20 perc nem hangzik soknak, de ha Nyíregyházára, Miskolcra, Szombathelyre, Nagykanizsára stb. tartasz, akkor ennek többszöröse az ablakon kidobált idő.

Macibb

PS: Ha valaki pontosítja a fenti számítás kiinduló adatait, előre is köszönöm. Itt nem a lassújelekre gondolok, mert tudom, hogy vannak, de azok nem megmásíthatatlan körülmények.

Előzmény: Albertus (12178)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!