Keresés

Részletes keresés

xrami Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238997

Pedig az. Ahhoz, hogy közlekedésben a láthatóság maximálisan teljesüljön, és ne a szembejövőt vakítsd szét, nem túl bonyolult alapverzióban megcsinálni és drágának se mondanám. Persze bizonyos körökben alap a márkanévmajmolás... A hátsó ledes világítás egyébként baromi sokáig jó.

 

De mindig tegyél fel egy tartalék békát is a kormányra, nyeregcsőre, biztos ami biztos. :)

Előzmény: orygabor (238990)
xrami Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238996

Na erről jut eszembe.

Valaki látott már Alin olyan kapcsolót amit a bringakormányra lehet szerelni, felcsavarozni és kulturáltan is néz ki?
Átalakítanám az elemes lámpámat kormányról kapcsolósra, de kellene hozzá valami nyomógomb és billenőkapcsoló is. Kivezetem az elemtartót, vagy külső elemtartót használok.

Eddig amikkel találkoztam azok nagyon gagyik voltak, ide valami esztétikus megoldás kellene, nem motoros batárság.

Előzmény: altenberger (238987)
xrami Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238995

Én inkább a kövilágítás felkapcsolását szabályoznám értelmesebben. Mifelénk alkonykapcsolós, de olyan faszul van belőve, hogy amikor már vagy 1 órája minden autós lámpával megy, még a hardcore menetfényesek is átkapcsolnak tompítottra, és már nagyon nagyon anyáznál, hogy nem látod a gyalogosokat, na akkor kapcsolják fel. Mivel alkonykapcsolós, ezt stabilan hozza télen-nyáron. Legjobb októberben, amikor még fent vannak a falevelek is, de korábban sötétedik.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238986)
xrami Creative Commons License 2024.10.02 -1 0 238994

Az a pöcsköszörülős kategória, amikor Armstrongot játszanak egymás mellett városban, főútvonalon, ami mellett egyébként ott a kerékpárút is ahol kötelező lenne menniük.

Előzmény: OMGod (238984)
xrami Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238993

Tegnap jött szembe egy outisszerűség, az első villája neonnarancssárga volt. Kurva jól látszott!

A piros színt a vadak nem igazán érzékelik, azért van a hajtókon is olyan vadászatkor, persze aki seggrészeg az azt se látja.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238980)
xrami Creative Commons License 2024.10.02 -1 0 238992

A margitszigettel. A szakember azért nem mer dönteni, mert a gyökér politikuszka utána kirúgatja. Lásd az örökös tüzijátékhisztiparádét.

Ha nem lenne az a kurva pézkihajító tüzijáték, semmi gond nem lenne.

Előzmény: orygabor (238976)
xrami Creative Commons License 2024.10.02 0 2 238991

Isten legnagyobb barma az volt aki SZÜRKE volánbuszokat vásárolt. Meg annyira édes, hogy az autók 2/3-a vagy fekete, vagy szürke (nem, nem ezüstmetál, hanem nevezzük úgy ahogy megérdemli: szürke).
Mert mindenki vagy maffiózó, vagy láthatatlan szürke egér akar lenni.

Előzmény: orygabor (238975)
orygabor Creative Commons License 2024.10.02 -1 0 238990

Maradjunk annyiban, hogy nem olyan egyszerű tartós világítást applikálni biciklire, mint autóra.

Ott vannak pl. a túrázók, mit csinál, ha délután kettőkor lemerül az elméje, akksija?

 

Erre írtam, hogy elvileg jó lenne, de műszakilag problémás. 

Egyelőre egyszerűbb lenne a láthatósági.

XNC Creative Commons License 2024.10.02 -3 0 238989

"Ennek egyik olcsó, hatékony módja...."

.

Olcsó??

Rohadt drága az akkumulátor!!

Előzmény: Ashi Valkoinen (238982)
altenberger Creative Commons License 2024.10.02 -1 1 238988

"sporttárs"

 

Szerintem, hagyd ezt a sporttársozást, mert itt nem sportolásról, hanem közlekedésről van szó.

Itt a kerékpárosnak jobban társa például az e-rolleres.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238986)
altenberger Creative Commons License 2024.10.02 -2 0 238987

"mert vagy valami dinamó kell, vagy valami legrosszabbkor lemerülő elemes cucc"

 

Léteznek megfizethető áron USB-C-ről tölthető, töltöttséget visszajelzős cuccok is.

 

"ráadásul  a hátsót például nem is nagyon tudjuk menet közben ki-be kapcsolni, sok esetben az első is nehéz, az elhelyezésétől függően."

 

Azt tiltja az országútis etikai kódex, hogy megállj és bekapcsold?

Előzmény: _cvisoma_ (238967)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.02 0 2 238986

Én nem egészen értem ezt az országútis témát, belőlük is látok bőven olyat, akin - főleg lakott területen kívüli, hegyi tekerésnél - még nappal is van világítás elől-hátul, és persze a városi bringásoknál is ugyanúgy megvannak a feketébe öltözött, zajszűrő fülessel, lámpa nélkül, sötétedés után kódorgók.

 

Magát a lámpakérdést sem értem teljesen, hogy miért van zsigeri ellenkezés.

 

Drága? 

Pár ezer forintért már nagyon jókat lehet kapni. Két éve vettem 9e (első) és 7e (hátsó) Ft-ért saját akkuval rendelkező lámpákat, azóta is mennek, nem csökkent észrevehetően a kapacitásuk, kb. 4-5 munkanaponként töltöm, amikor bringával járok. 

 

Nehéz figyelni rá, hogy feltöltve legyen?

Legtöbben azért nem megyünk napi 5-6 órát, legfeljebb hivatásforgalomban irányonként 20-40 percet, meg esetleg, nem mindennap egyéb dolgot intézni, szintén ilyen időtartamban. Hazaérsz, USB-kábelen felrakod a gépre, telefontöltőre, és pá.

 

Lelopják?

Hát parkoláskor le kell venni, mert sajnos tényleg lelopják. 2×10 másodperc, meg ennyi visszarakni.

 

A kötelezővé tétel egyetlen hibája, hogy megint adnak kivételeket alóla. A kerékpárút és kerékpársáv is találkozik normál közúttal, ebből különösen veszélyes helyek az út mellett vezetett kerékpárutak, itt is sokkal könnyebb észlelni valakit a tükörben, ha villog/világít rajta valami éles fény elől, mintha sem. Ráadásul a kerékpárút vége táblánál álljon meg a bringás, kapcsolni? Így tényleg életszerűtlen és baromság.

 

---

 

Ma esős, nyálkás, szutyok idő van. Kb. délután negyed hatkor (nappali megvilágítás mellett) végig kell gurulnom autóval a körúton. Dugó lesz, fogok állni benne, majd álló helyzetből készítek pár képet, mi látszik a jobb tükörben egy világító és egy nem világító sporttársból.

Előzmény: orygabor (238983)
orygabor Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238985

De véletlenül se láthatósági színben! :)

Előzmény: OMGod (238984)
OMGod Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238984

Eddig nem az volt a kritika, hogy színes-feliratos jelmezben überkednek? :) 

Előzmény: orygabor (238983)
orygabor Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238983

Na ja. Csakhogy az outis kollégák feketében feszítenek, mert az néz ki dögösen.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238980)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238982

"ha az bringás erre nem készül fel és nem tudja kezelni, hogy más is van az úton - akkor inkább maradjon otthon."

 

Ugye, ez így is igaz. Az meg mindenkinek jobb, ha a bringások távolabbról, rosszabb látási viszonyok között is észrevehetőek.

 

Akár városon belül, akár városon kívül.

Ennek egyik olcsó, hatékony módja a megfelelő fényerejű, megfelelően beállított első és hátsó világítás.

 

 

Előzmény: NAR (238981)
NAR Creative Commons License 2024.10.02 -2 0 238981

Én azért belefutottam már nyáron délután hatkor (órákkal napnyugta előtt) a 77-es út közepén nézelődő őzbe. De Ópusztaszer felé is láttam délben az úttesten átfutó őzeket. Szóval ha az autós erre nem készül fel és nem tudja kezelni, hogy más is van az úton - akkor inkább maradjon otthon.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238973)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238980

A láthatósági ruházat is környezetfüggő, városban inkább a neonsárga/zöld, lakott területen kívül, kiváltképp erdős területen pedig a neonnarancssárga/piros árnyalatok a szembetűnőbbek, észrevehetőek.

Előzmény: orygabor (238978)
altenberger Creative Commons License 2024.10.02 -1 1 238979

"Kerékpáros-övezet:

 

Kerékpáros-övezetek kerülhetnek kialakításra. Ezt az úthálózatot a kerékpárok, a különleges kerékpárok és a rollerek használhatják szabadon, a gépjárművek csak célforgalomban, 30 km/h-val közlekedhetnek ezeken a területeken, a járda (ha van) itt csak a gyalogosoké."

 

Legyen az egész Belváros* ilyen kerékpáros övezet, kivéve a többsávos utcákat.

 

*Belváros ahol főleg a keretes beépítés a jellemző.

orygabor Creative Commons License 2024.10.02 -1 0 238978

A kivilágítással az a baj,, hogy a kedves kerékpáros kolléga töksötétben, fekete öltözetben sem világítja ki magát, akkor hogy akarjuk, hogy nappal világítson.

Elvileg jó lenne, de technikailag, funkcionálisan nem fog menni.

Én csak a szemből villogót tiltanám be.

 

Amit hiányolok, de lehet, hogy a részletes szabályozásban benne van: Mi van azokkal a helyzetekkel, amikor a biciklis úttípust vált? Útról befordulhatok-e zebrára, átkelés közben átkanyarodhatok-e a közútra stb.

 

Nem tudom, hogy a láthatósági mellénnyel/ruhával mi a helyzet, de nappal szerintem többet ér, mint a világítás.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.02 -2 1 238977

"megjegyzem, a legtöbb bringás lámpa napsütésben szart sem ér, semmi fény nem látszódik belőle, "

 

Kereslet-kínálat, a legtöbben fillérbaszó módon a "valami legyen, hogy ne büntessen meg a rendőr" mentalitással raknak lámpát. Az sem baj, ha lemerült, és már csak mécsesként pislákol, "ott van, világít, én mindent megtettem". Mivel van igény a semmire sem jó lámpára, ezért van kínálat is rá, szabályozás pedig nincs arra, milyen lámpát lehet a piacra dobni. A KRESZ ugyan ír arról, hogy 150 méterről láthatónak kell lennie, de szerintem még soha nem nézték meg egy kerékpár lámpáját illetően, hogy látható-e 150 méterről.

Előzmény: főgóré (238970)
orygabor Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238976

Zárójel: Azért vannak a politikusok, mert a szakemberek nem mernek dönteni egy két- vagy többesélyes helyzetben. Zárójel. De mindez hogy jön ide?

Előzmény: xrami (238962)
orygabor Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238975

Ez pontosan így van. Különösen ködben, szürke autóval.

Előzmény: xrami (238963)
SzeZo Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238974

Nagyon sok, radarral egybe épített hátsó lámpát látok. Ezek erős villogásba kezdenek, ha hátulról közeledik valami. Ha tilos lesz villogót használni, ezek mehetnek a kukába?

Egyébként jelet is küldenek a GPS kütyünek, az meg mutatja, hogy jön valami. Mondjuk, én hamarabb meghallom az autót, mint észre vennék egy grafikus jelet a kormány környékén.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238969)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.02 -1 1 238973

Szerencsére nappal jóval kevésbé aktívak a vadak az utak szélén, éjszaka pedig tompítottal gyakorlatilag mindenki relatív gyorshajt, mert az általa belátott út hossza kevesebb, mint a fékútja.

 

A példád azért is helytelen, mert az őz, vaddisznó értelmi képességei okán nem tudja felmérni, hogy az út veszélyes számára, ha nem látják meg időben - egy kerékpárosról azért merem feltételezni, hogy képes a számára veszélyes forgalmi szituációt vagy környezeti változókat felismerni, és eszerint cselekedni - pl. világítást kapcsolni. Persze, ha te a kerékpárosokat az állatok közé sorolod értelmi képességek terén, ez egy szabad vélemény, de nem biztos, hogy a kerékpáros topikban talál majd kedvező fogadtatásra.

.

Előzmény: NAR (238971)
XNC Creative Commons License 2024.10.02 -2 0 238972

Hát hogyne! Karácsonyi díszfényeket tesznek a rénszarvasra, amikor viszi a télapót....  :)

Előzmény: NAR (238971)
NAR Creative Commons License 2024.10.01 -1 1 238971

És ha a fák árnyékában nem egy kerékpáros, hanem egy vaddisznó vagy őz álldogál, akkor őt is megkéred, hogy kapcsolja fel a lámpáját?

Előzmény: Ashi Valkoinen (238969)
főgóré Creative Commons License 2024.10.01 -1 0 238970

minden szabály annyit ér - majd - , amennyit betarta(t)nak belőle .

aki eddig sötétben sem világította ki magát , az nappal sem fogja .

megjegyzem, a legtöbb bringás lámpa napsütésben szart sem ér, semmi fény nem látszódik belőle, 

a hátsó pláne nem, az első is csak esetleg akkor , ha közvetlenül szemben mész vele.

az az autós , aki anélkül nem látja meg, nem veszi észre a kerékpárost , szemészeten a helye. 

a láthatósági mellény jóval nagyobb felület , azt kellene kötelezővé tenni éjjel-nappal , és minden úton.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.01 -2 0 238969

Én teljes mértékben támogatom a nappali bringás kivilágítást.

 

Nem kell hozzá köd, hajnal, alkony, dzsuva, elég a verőfényben autózó ember becsillanó szélvédője, előtte 100-150 méterre meg a fák árnyékában a bringás. Ha van rajta egy erős fényű piros lámpa, látszik, ha nincs, akkor elég lutri, mikor veszik majd észre.

 

A villogó tiltását nem értem, napközben egyértelműen az erősebb fényerőn villogó, szürkülettől reggeli pedig folyamatos fény, kisebb teljesítményen a nyerő páros (szerintem).

Előzmény: _cvisoma_ (238967)
főgóré Creative Commons License 2024.10.01 -1 0 238968

xerintem , nem tudták pontosan, hogy mi várható ?

és inkább biztosra mentek 

a mostani hatalom nem igen engedhet meg magának többet , így is van bőven elég blamázs ..

Előzmény: rezgaras (238958)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!