Na igen, ez nekem is hiányzik, de nagyon. Ha külvárostól megyek külvárosig, akkor jobb a két szélén a bringa, de a belső részen nem tudok közlekedni... Kezdem megsajnálni a 61-est - bármelyik bilit nézem, megszűnik/összevonják...
Szakemberekre lenne szükség a topicban, akik elmondják, hogy mi álom az álmainkból :) és mi nem. Takilaci anno elkezdte, de félbemaradt az okosítás, másfelől ő nem kifejezetten Budapesttel és a városi közlekedéssel foglalkozott...
Mindezen kétségek miatt írtam, hogy a szakemberek és kevésbbé azok se tudnak egyértelműen az ötlet mögé állni, melynek legnagyobb vonzereje, hogy legalábbis laikus szemmel nézve egyszerűen megvalósítható. Csak ott nem sikerült ennyire szépen csavarnom a szavakat :)
Milyen mélyen van a Déli pu. végállomás ? Ha onnan elindul felfelé az alagút, hol bukkan fel ? Az alagútig felérne ?
A 2-es metró már most se kong az ürességtől - azon is merengtünk egy ideje, hogy a 6 kocsis szerelvény beférne-e minden megállóba. Ha még Gazdagrét, Őrmező meg a teljes környék rázúdúlna, bírná még ? És a kerülő a Moszkva tér, Kossuth tér felé mennyivel lassítja a az utazási időt - ößszehasonlítva mondjuk a piros 7-essel ?
Hát vita van arról, hogy az aglomerációs közlekedés milyen mértékig a főváros dolg,a és mennyire a helyi önkormányzatoké. Ami szomorú: a BKV ebben nem üzletet lát, amiről lemaradna, úgy látszik más cég se. (bár a BKV-nak nem is az a dolga, hogy nyereséges legyen de már szolgáltatni se nagyon akar) Dióhéjban valami olyasmi derült ki, hogy a BKV pénzt szeretne a plusz járatokért, az önkormányzatok nem akarnak annyira fizetni, nem tudom melyik mennyire jogos, nem tudom mekkora összegekről van szó, így nem mondanék véleményt. Mindenesetre az ottani lakosokat nem irigylem...
Egyelőre a pénzhiány miatt, ez az érv überolja a szakemberek érveit és ellenérveit is (a Kis-Gellérthegyi alagút-Kelenföld szakasz lehet, hogy szűk keresztmetszet lenne a vonatok mellé még betett metróknak, bár én ebben se hiszek). Mindenesetre biztosan nem teljesen triviális a megoldás, még ha kétségkívül olcsóbb és gyorsabb is lenne, mint a négyes metró (de a négyes metró politikai dolog, ez meg nem). A 139-es minden aspektusban vicc, de a BKV-sok úgy látszik még nem unják ezt a poént :(
Egész biztos használnák - szerintem elég lenne egy normális gyalogjárda, ami odavezet, meg egy szórólap a menetrenddel. Azért húsz perc alatt tutira és nyugisan bezötyögni a Nyugatiba jó dolog.
Gondolom, ez nem egyedi eset itt Budapesten. Talán a kaszásdűlőieknek is megérné ugyanezt a vonalat Óbuda állomástól használni - bár lehet, hogy ott nagyobb a távolság.
A bécsi közlekedési vállalatnak van egy olyan plakátja, amin egy bicajos éppen vállára vett bringával indul le a mozgólépcsőn, "ismerek egy rövidebb utat" felirattal.
a kornyezo telepulesek bkv ellatottsaga katasztrofa.
volt torokbalint, ahova mar nem jar ki a 140es
a 88 nem jarat, hanem inkabb varat.
a 40e megszunt (pedig csurig volt minden esetben, amig jart)
a piros 40 mar nem jar hetvegeken
Ki tudja?
Miért nem viszik ki a 2-es metrót a kelenföldi Pu-ba, meg az őrmezői ltp-re?
1. Egyúttal felújíthatnák a helyenként életveszélyes 2-es rendszerét, szellőzőket stb.
2. Őrmezőre a 139 csúcsforgalomban szerintem gáz, és laknak egy páran arrafelé.
3. A 4-es metró így fölöslegessé válna. (A Keletit el lehetne így érni).
4. Ezt a verziót Budaörs felé lehetne bővíteni. Bp. ugyanis a környező települések közlekedéséért nem sokat (~semmit se) tesz, pedig elég sokan építik onnan bebumlizva is a "világvárost". És szerintem Bp-nek nem mindegy mennyi sárga buszt szagol.
Ismertem egy srácot, évekig így járt Újpestre gimibe. Van, aki ismeri ezt a lehetőséget. Tény, elég le van pukkadva a megálló, lehetne fejleszteni, na meg az egész elővásrosi vasúthálózattot is.
Hm, pedig biztos ez lehet az egyik leggyorsabb/legnyugodtabb út a belvárosba, ha épp meghalt az Árpád-híd, ami a nap igen nagy részében meg van halva... Látsz esélyt arra, hogy ha ki lenne táblázva/betonozva, stb, akkor használnák az emberek?
Jé, szia :) Épp most raktam össze egy nosztalgiaoldalt a múzeumról, le van írva a neved, erre itt is felbukkansz :)
Szóval pont az Erzsébetet, ami az egyik nagy áteresztőképességű hidunk? Én két lehetőséget látok, hogy hogyan lehetne dobni egyet rajta: vagy eldöntjük, hogy villamos, és a Buda-Pest közlekedés kicsit jobbá válik, az átmenő forgalom pedig menjen a Lágymányosin és a Hungárián ("Nagyonnagykörút"?), vagy nincs villamos, és lebontják végre a tuja nélkül céltalanul kerengő felüljárót, ez sokat gyorsítana a Hegyaljára való áttéréskor. De nem hiszem, hogy erőszakkal érdemes lenne kilőni ezt az útvonalat! A 2x2 sáv szerintem kell a városba tartó forgalomnak magában...
én itten lakom a Pók utcai lakótelepen. Van itt népesség bőven. Tudjátok, hogyan közlekedünk a Belvárosba - amikor tömegközlekedünk? HÉVvel, aztán meglátjuk.
Pedig van itt egy vasútállomás, úgy hívják, Aquincum-felső. Néha mennek innen vonatok a Nyugatiba. Az "állomás" szó túlzás, egy esőbeállónak a váza meg csekélyke közvilágítás vannak a sín mellett, és megáll a vonat. Sajnos kicsit nehéz megközelíteni, egész a Szentendrei útig be kell menni, mert egy hosszúkás, üres telket és a mögötte lévő patak árkát csak így lehet kikerülni - utána pedig meg kell találni az ösvényt a töltés oldalában, amin fel lehet botorkálni kb. az állomásnál. Én a lakótelep közepén lakom, nekem ez kb. tíz perc.
A lakótelepről gyakorlatilag senki nem használja ezt a lehetőséget. Én sem.
regi elkepzelesem, hogy az Erzsbet hidat le kellene zarni az autos kozlekedes elol. Kozeputt meghagyni 2*1 savot busz (esetleg villamos) taxi, a szelet atadni etteremnek/butiknak. Gondolj bele, mennyibe kerulne egy telekar a Hidon?? Hasonloan elzarni az autos forgalom elol Szabadsajto-Kosuth Lajos utakat.
Az ok: ne menjen be a belvarosba (kiskoruton belulre), aki nem a belvarosba tart. Elkepzelhetonek tartom, hogy ezzel mindenhol javul a kozlekedes, meg a tobbi hidon is... Bar az emberek lazadnanak, ha ezt bevezetnek.
Hm, igen hülyén hangzik az a rész, hogy "a pincében tízszeres a nyomás, ezért 1:10-es makettet építenek :) De ez is a légellenállás leküzdésének egyik módja lenne... És úgyse fog megépülni nálunk. A 18 perc amúgy is hihetetlennek tűnik.
Fene tudja, lehet, hogy itt is belemennének a plusz jegybe, mert mondjuk ha valaki elindul Lőrincről óbudára, annak jól jönne közben egy kis metrózás kőkitől újpestig, még lift sem kéne, mert csak kétszer két adag lépcső, nemcsak mozgó, egyébként Kőbánya-Kispest-től Nagyvárad térig és később a nyugati után amúgy szerintem megoldható lenne a bicajjal való mászkálás, kérdés, hogy zsúfolt metróba hogyan raknám be a bicajt, de esetleg mondjuk az utolsó vagy az első szerelvényt ha kijelölnék jó lenne, nem?
A II-es metróval már más a helyzet, ott majdnem fullig csak mozgólépcsővel lehet utazni, bár személy szerint simán felvinném a bringát mozgólépcsőn is ha kell.
A Helsinki metroban igy van, minden allomason van lift (van ahol ferdepalyan megy a mozgolepcsövel parhuzamosan), es lehet kerekpart vinni a metron, plusz jeggyel.
4-es metró? Minek? Már elavult. Metro-Goldwin-
-Mayeréknek már upgredelniük kellett volna az 5 verzióra. De annak mínimum Battonyától Nemesmedvesig. :)
Tényleg, ez is egy jó ötlet, minimális ráfordítással szvsz megoldható lenne a dolog, szerintem sokan igénybe is vennék, csak ne sarcoljanak meg nagyon, végső soron igaz, hogy több helyet foglal a bringa mint egy átlag hátizsák, de remélem nem az lesz, hogy majd külön jegyet kell venni miatta.
Mozgássérültek hogy metróznak? Nemhiszem, hogy túl kellemes lehet székben leereszkedni egy mozgólépcsőn. Európa más nagyvárosaiban megoldották ezt a kérdést a metróknál, kisföldalattinál láttam a mexikói útnál liftet, de csak ott...
Úgy hallottam, hogy a leendő(?) 4-es metróhoz a mozgólépcső mellett lesz lift is (főleg a tolókocsik miatt). Erre alapozva elgondolkodtak azon, hogy esetleg kérékpárt is lehetne szállítani a szerelvényen.
egy talán nem is vad ötlet:
ismerőseim gyakran panaszkodnak, hogy nem férnek fől a 158-as midisz@rra
az az ötlet vetődött fel, hogy a tömeg jó része főiskolásokból áll, hogy meg kéne toldani a vágányt Szépilonától 1 megállónyival az iskoláig, és lehetne ott a 18-as végállomása...
Hm, én azt hittem te mondtad :) Jól hangzik, de ha belegondolok abba, hogy a kereszteződésben két villamosvágánypár találkozna a jelenlegi egyhez képest,
akkor már nem annyira egyszerű. :I Te hogyan oldanád meg?
Ez az 18-as dolog elég király. A minap egy 1960-beli térképet nézegetve pont ezt találtuk ki egy haverommal. Semmi perc alatt össze lehetne dobni. Szóval hajrá.