Keresés

Részletes keresés

Gödény Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11844
Na akkor én is beszállok egy jelvényjavaslattal.
névtelen Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11843
Bp.-i átmenős viszonylatok:

Nincs adatom. Józan paraszti ész:
A legtöbb "tömegközlekedési folyosó" Bp-en át vezet. (pl: van hetente 3x közvetlen Debrecen-Veszprém busz, de pesten át, vonattal gyorsabb).

Ezért nem tudom elképzeni, hogy ne lenne Bp-en átutazsi igény. Sőt, továbbmegyek: az átmenő vonal sokkal jobban lefedi Budapestet is! Nem hinném, hogy a központi pályaudvarokon olyan rengeteg szabad kapacitás van...

Az átmenő vonat megállhatna pl. Kőbánya-Kispesten, majd onnan Kelenföld, s tovább. A kökiről meg az azonos peronról indulna egy személyvonat a Keletibe.

más: vasútmánások figyelem! 1996/1997-es vonatmenetrend szabadon elvihető (vagy a kukába kerül). Ha kell valakinek, dobjon egy mailt.
(átvehető: Veszprém, Bp)

Előzmény: marslakó (11824)
marslakó Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11842
Bocs, rossz linket tettem be, eztetet akartam:
http://www.kolej.pl/lhs/pictures/pd0411299.jpg
Előzmény: marslakó (11841)
marslakó Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11841
Werner,
Ez majd biztosan megdobogtatja a szívedet (egy kicsit, talán?):
www.kolej.pl/lhs/pictures/nadeslane
FOMA Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11840
Azt nem is mondtad, hogy a légkondi bedöglött, a generátor meg leszakadt. Ugye, hogy a vonat lett volna az igazi?:)
Előzmény: mdbz (11728)
HITMAN Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11839
A MÁV szignál bármely szolgáltatónál letölthető. Nekem Vodafone telefonom van és ez a csengőhang-beállítás (a kollégák mindig röhögnek , ha meghallják..."harmadik vágány mellett tessék vigyázni....").

A Győr-Veszprém vonal tényleg az egyik legszebb az országban. Régen veszprémiként Győrbe jártam fősulira, és minden borzalma-lassúsága ellenére egy-kéthavonta azzal utaztam.

Előzmény: Inner Circle (3590)
Albertus Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11838
Szerintem az a szél, hogy a személyforgalmat visszaterelni a vasútra, nem a MÁV felől fúj. Ők az árufuvarozást nyomják. De lehet, hogy tévedek.
Előzmény: Inner Circle (3590)
BahnScorper Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11837
No, nekem nem jött be, pedig most kiléptem... az elején nekem is okés volt, aztán hülyült be...
Előzmény: Inner Circle (3590)
BahnScorper Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11836
OFF!
Előzmény: Inner Circle (3590)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11835
Werner valamit tud... Neki előzményként nem Inner Circle hozzászólása jött be... :-)
BahnScorper Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11834
Neem, a számítógépek sosem fogják pótolni... az emberi hülyeséget!
Előzmény: Inner Circle (3590)
werner Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11833
manhattani: teccett a történet a 11765-ben!

Armand:
"Mar elnezest, lehet, hogy en hulye vagyok, de nem ertem:"
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik. :-)

"Mi a nagy loalkatreszert nem celja MAV-nak, hogy utasokat szerezzen?"
Mert nem éri meg. Legfeljebb neked, utasnak, de nekik nem.

"Egyik felol jon a PR duma, hogy igy meg ugy szeretnenk az utasokat visszacsalogatni kell a vasut Jevropaban, masik oldalrol, meg jon a tragya menetrend. Most ki akar itt mit egyaltalan?"
Mindenki mást. De leginkább sok lovettát a zsebébe. A kell a vasút Európában a teherfuvarozóknak (meg legfeljebb az intercitypici utasainak) szól.

off
"Ha mindent a gépek végeznének, akkor mi, emberek ülnénk a kiságyban, cumit szopogatva, és bambán bámulnánk ki a fejünkből."
Ja, ez lesz (vagy már ez is van). Éppen nemrég jutott ilyesmi eszembe a vonaton légkondizás kapcsán.
/off

Előzmény: lazar (11799)
góhér Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11832
MáV szignál Westeles telefonra.

Mivel a Pannon úgy küldi el, hogy egy SMS-t kell neki küldeni, tudtommal csak Pannonos kártyával rendelkező telefonra. Infra porton nem lehet továbbküldeni. Nem tudom lehet-e úgy, hogy a letöltés pillanatában Pannonos kártya van a telefonban, azután visszacserélni Westel-re. Ez csak ötlet. A szignál a www.pgsm.hu címen is meghallgatható.

Előzmény: Inner Circle (3590)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11831
Takilaci kérésének megfelelően (és Kókai Karcsi jóvoltából) itt a korábbi Pályaőr cikk a 11-es vonalról. Később fenn lesz a tar.hu/vasut honlapon is, takilaci anyagainál.

Akkor a cikk:

Tóth Péter:
Bakonyi őszi túránk '99

A Molnár Rezső Vasútmodellező Szakkör és a MAVOE TT-s helyi köre 1999. november 5-7. között kirándulást szervezett a Bakonyba. Szállásunk Zircen volt, a Borbála turistaszállóban, hiszen a jól bejáratott porva-cseszneki vasutas turistaház árai a nem vasutas vendégek számára az utóbbi időben meglehetősen megemelkedtek: egy - szabadjeggyel nem rendelkező - kiránduló a kétéjszakás szállásért 2700 Ft-ot lett volna kénytelen fizetni. Vasutasoknak egyébként a ház még mindig megfizethető, személyenként és éjszakánkét 672.- Ft-ot kellett (volna, tavaly) leszurkolni.
Úgy terveztük, szombaton teszünk egy kisebb túrát Zircről Csesznekre, tehát felszálltunk a délelőtti sebesvonatra, és Porva-Csesznekig utaztunk. Porva-Csesznek egyébként egy olyan állomás, amelyhez valójában nem is tartozik település, hiszen mind Porva, mind pedig Csesznek falvak erdei turistaúton jó másfél órányi járásra találhatóak. Az állomás forgalma mégis nagy, mert sok turista száll fel és le itt a vonatról. Nyáron az állomásépületben büfé is üzemel, amelynek "kerthelyiségében", ami gyakorlatilag a peron, megpihenhet a fáradt kiránduló.
Hogy szűkebb szakterületemnél maradjak: maga az állomás kétvágányú, nem biztosított, fény bejárati és előjelzőkkel rendelkezik. A váltók központi (!) mechanikus állításúak és reteszelésűek. Az állítókészülék az állomás rövidsége miatt az állomásépületben van, a fényjelzőkhöz szükséges néhány jelfogó pedig a turistaház melletti "vasbakterban".
Hangulatában Porva-Cseszneket talán az Eger-Putnok vasútvonal Szarvaskő állomásához hasonlítanám, csak sajnos ott már teljesen szünetel a szolgálat. (Szarvaskő megállóhelyként üzemel, váltóit kiszögelték, a korábban kisállomási D-55 berendezéssel rendelkező állomás jelzőit érvénytelenítették).
Porva-Csesznekről az alagutakon át Vinyéig gyalogoltunk. Közben a társaság tagjai közül többen felmásztak a "galériás" alagút felett meredező sziklaszirtre, ami - felérkezve a szirt csúcsára - nem is tűnt olyan veszélytelen vállalkozásnak. Azoknak, akik nem nagyon ismerik a Magas-Bakony vadregényes Cuha-völgyét és a Bakonyt a völgyben átszelő 11-es, győr-veszprémi vonalat, annak jó szívvel ajánlhatom, keressék fel, hiszen természetjárók és vasútbarátok számára egyaránt megkapó szépségű ez az alagutakkal, hidakkal, és viaduktokkal megépített vasút, amely mellett - helyenként alatt - csordogál a Cuha-patak.
Vinye megálló-rakodóhely, korábban a fatelepet és az erdészetet szolgálta ki, ma már csak az utóbbit, hiszen a fatelepet bezárták. Az iparvágány-kiágazás váltózáras, fényjelzőkkel fedezett. Vinyén van talán az országban az egyetlen olyan ismétlőjelző (a páratlan oldal fedezőjelzője előtt), amely teljesen szabálytalanul három optikahelyes, így a hozzátartozó főjelző szabad állásában a zöld közvetlenül a fehér alatt világít.
Visszatérve kirándulásunkhoz, Vinyéről Csesznekre gyalogoltunk, ahol örömmel fedeztük fel, hogy a "szib" (a Volán-menetrendet kevésbé ismerők számára: szövetkezeti italbolt...) nyitva van, és kivételesen meleg ételt is tudnak adni. Sajnos, ez Magyarországon kisebb falvakban, de még egyes megyeszékhelyeken is (lásd Szekszárd) igen ritka, mint kirándulásaink során többször tapasztaltuk. A meleg étel a szibben pizza formájában tűnt fel, így csapatunk éhesebb tagjai gyomrukat meg tudták tölteni. Mint később rájöttünk, jól tette az aki itt evett, hiszen messze volt még a vacsora - távolságban és időben egyaránt.
Egy rövid várlátogatás után ismét Porva-Csesznek felé vettük az utunkat, gondolva, elérjük még 17.23-kor a sebesvonatot Zirc felé. Ez nagy tévedés volt részünkről, de azért az állomás előtt néhány száz méterrel még láthattuk a vonatot és hallhattuk a Csörgőt, amint elindul Veszprém felé... No, sebaj, gondoltuk, mert bő egy óra múlva itt az újabb vonat Zircre. Mivel a mi vonatunk előtt még volt egy vonat Győr irányába, ami Bakonyszentlászlón keresztezik, úgy véltük, a keresztnél átszállunk, és így nem kell a már meglehetősen hűvösbe hajló este elkövetkező óráját a porva-cseszneki peronon töltenünk. Néhány renitens szakkörtag javasolta, hogy induljunk el gyalog Zircre, de őket hamar lehurrogtuk, hogy vonattal majd hamarabb érünk le. Nem nekünk lett igazunk...
Bakonyszentlászlón hiába figyeltük, hol az ellenvonat, az állomáson csak néhány árva tehervagon vesztegelt, amelyeknek már nem jutott egy kis bauxit sem. A forgalmista tájékoztatott minket, hogy a mi vonatunk még mindig Győrben van, a Dácsia bedöglött, úgyhogy nyugodtan beülhetünk a szibbe. Vonatunk durván egy óra múlva érkezett meg, M41+M47+ Bhv+Bhv összeállításban. Felszálltunk a vonatra, amelyen rajtunk kívül csak egy Győrből Veszprémbe tartó diáklány - ő megfogadta, hogy ezen a vonalon soha többet nem ül vonatra - és egy zirci nyugdíjas sakkozó volt. Miközben vonatunk fél nyolckor elindult Veszprém felé, hallgattuk a nyugdíjas sakkozót, hogy neki milyen szerencséje van, mert ő valójában a következő - Bakonyszentlászlóról nyolckor induló - vonattal akart utazni.
Vinyét elhagyva már rendesen esett az eső, ami a pályára hullott falevéllel együtt nem kedvez az adhéziós vasutaknak... Félórás kerék-kipörgetés és hiábavaló homokolás után a mozdonyvezető úgy határozott, legjobb lesz, ha visszagurulunk, és nagy lendületet veszünk. Az egyetlen kritikus pont a vinyei útátjáró volt, amelyen - tolva - meglehetősen nagy sebességgel és hangos kürtszóval száguldottunk keresztül. Egészen a vinyei páros előjelzőig gurultunk, majd innen próbált a masina ismét belehúzni - ismét sikertelenül. Ekkor két társunk rászánta magát, és több, mint egy kilométeren keresztül kézzel homokolt a Csörgő előtt, így nagy nehezen eljutottunk az első - a viadukt melletti - alagútig. Itt talán egy kicsit bele tudott húzni a mozdony, majd ismét kézi homokolás következett, és végül negyed tízre beérkeztünk Zircre.
Azt gondoltuk, hogy már itt is félórája vár ránk az ellenvonat, ami 20.05-kor indul elvileg Veszprémből. Aztán rájöttünk, hogy tévedtünk, mert az ellenvonat a mi szerelvényünk lett volna. Zirc állomáson csak egy Bobó várakozott, és beérkezésünk után rögtön el is indult Győr felé. Megkérdeztük a forgalmistát, hogy ez vajon miféle mozdony volt? A válasz, ezek után, már egyáltalán nem lepett meg minket: ez a Győr felől jövő következő vonat segélygépe, amelynek a mi vonatunk szerelvényével félórája kellett volna Zircen kereszteznie. A MÁV becsületére legyen mondva, hogy az a vonat legalább Pannonhalmáig eljutott, nem Győrben rohadt le.
Az aznapi vacsoránk tehát kicsit késett: úgy terveztük, 17.23-kor Porva-Csesznekről elindulva 17.45-re Zircre, így hatra a szállásra érve már este nyolckor pörkölttel jóllakottan halljuk a jól ismert vezényszót, hogy: "Kártyát vegyük elő!". Ehelyett fél tízre értünk a turistaházba, és mivel különösen makacs sertésdagadóról volt szó, éjjel háromkor álltunk neki falatozni. Másnap reggel, mielőtt vonattal Pannonhalmára indultunk volna, megkérdeztük a forgalmistát, hogy mikor zajlott le az elvileg 20.45-ös kereszt. Válasza nem döbbentett meg minket: éjfélkor...

BahnScorper Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11830
Na, lehet hogy a Polyák egy másik mese, hisz az Breclav után másfelé megy... de a többi EC Prágáig egy géppel van... talán csak a Csárdással szaroznak, ha vmi kocsit tesznek rá Pozsonyban... (az régen volt, míg Malmőből jött, volt 1 plusz kusser... most is van vmi szezonkusett... de az ha jól t'om Prágából jön...
Előzmény: Inner Circle (3590)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11829
Ilyen narancssárga csodát én is fotóztam Nagymaros-Visegrádon (Polonia, 2000. február 26.)
Előzmény: Inner Circle (3590)
marslakó Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11828
Ja, B.S.: mentem párszor EC-vel, de Pozsonyban mindig volt gépcsere.
Előzmény: Inner Circle (3590)
marslakó Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11827
Akkor nézz rá a honlapomra, a Poloniát egész évben Lamilátka vitte:
http://www.zpok.hu/fjoo/mokulf_sm.htm
Bocs, a link most nemmety
Előzmény: Inner Circle (3590)
Gödény Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11826
A Leháron is legalább fél kocsinyi (30-40) ember rajta marad a Keletiben, Miskolc - Győr vonalon utaznak. A teljes utasszámhoz viszonyítva ez egy jelentős százalék!
Előzmény: Inner Circle (3590)
BahnScorper Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11825
Mafasz? A Dodzsem sose vitt EC-t, alaphelyzetben, azokat csak Gorillák viszik (egy mozdony Budapesttől Prágáig!!!). A 240-es csak rychlíkkel azaz gyorsvonattal jön ár hozzánk, de már azzal se nagyon... vagy Gigant, vagy Gorilla...
Előzmény: Inner Circle (3590)
marslakó Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11824
takilaci!
Szó sincs róla! Nem a vonatszámmal van náluk a gond, hanem az állomási személyzettel! Ugyanúgy, mint a szlovákoknál. Vasárnap voltam Moldava nad Bodvou és Medzev között. Asszem 11 km-es vonal (Kassától Ny-ra) és közbenső 2 állomáson meg Medzeven volt forgalmi szolgálat, egy helyen tolatásvezető és gondolom mindezeken külön jegykiadó is. Egyszóval sok, nálunk itt már 0 állomási személyzet lenne, merthogy még kereszt sincs. A vonatokon sehol nem lehet mindig tökéletes kihasználtság, hiszen vannak napi csúcsok. De nem is a kihasználtság miatt találták ki pl. az ütemes menetrendet. Mellesleg a CSD kicsit lejárt téma, mintegy 8-9 éve. Ma már csak CD és ZSR van. A kalapos ékezeteket most nem produkáltam ide, ha nem haragszotok meg érte.

Lengyel mozdony:
Az bizony nem, ellenben szlovák Lamilátka. Asszem 240-es a sorozatszáma. Talán menetrendváltástól nem az megy, volt erről szó, hogy csökkentik Pozsony-Párkány között a kapacitást, a tehereket majd más irányba küldik, és a gépek nem járnak úgy át, mint korábban. V43 vagy V63 volt? Én pénteken Pannonián V63 049-cel mentem egészen Pozsonyig, és ami még meglepőbb: végig RENDESEN!

Átlós IC téma:
Mint említettem, nem osztrák mintára, csak ugyanolyan elméleti alapon. Miért ne lehetne emelt szintű átlós közlekedés Mo-n? Egy Sopron-Nyír IC-t talán Tatabánya-Szolnok viszonylatban is használnának, szerintem meglepődnétek milyen sokan. Ne is haragudj meg, Armand, de ha kimész a Keletibe 10-kor a 699-eshez (Záhony-Sm/Sopron), nézd meg hány utas NEM száll le. Én időnként ezzel a vonattal szoktam Keletiből Kelenföldre menni, munkába, mert GySEV Szili vitte a múlt menetrendben (tényleg: még mindig az viszi?) Szertinem 20-25% kihasználtsággal egyenlő utas marad fenn a vonaton. Aztán lehet, hogy csak Nagykátáról Bicskére utaznak (ezt most hasalom, ott lehet, hogy meg sem áll a vonat, ne szidjatok meg érte), de van kihasználtság!

Előzmény: Inner Circle (3590)
plebejus Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11823
Kosz:)
Előzmény: Inner Circle (3590)
BahnScorper Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11822
Nem Lél, hanem Tas! A Lél az a 49-es psz. szalonmotorkocsi, mely sajnos Istvántelken rohad...
Előzmény: Inner Circle (3590)
plebejus Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11821
pikkel:(
Előzmény: Inner Circle (3590)
plebejus Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11820
Kosz a kijavitast!
Bar az Arpadrol mintha olvastam volna, hogy ez nem az igazi Arpad, az odaveszett haboruban(?) es ennek a mostaninak a leanykori neve Lel volt. Meglehet tevedek.
Javitsatok ki!

most kiderul ram is pikkel-e...

Előzmény: Inner Circle (3590)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11818
Nem csak rám pikkel, hanem B.S.-re is... :-))
Előzmény: Inner Circle (3590)
BahnScorper Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11817
Az nem Lél, hanem Árpád, és nem ABmot, hanem ABbmot... nem mindegy... de azért nem rossz...
Előzmény: Inner Circle (3590)
plebejus Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11816
Ujabb harom jelvenyvazlattal kiegeszitve: Gigant, Lel, ABmot

Gabor: ugy latom pikkel rad a zindex...:)

Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11815
Az Indexnek kezd megártani a hőség... Az előző hozzászólásom előzményeként egy olyan hozzászólást hoz, amely itt nincs...
Előzmény: Inner Circle (3590)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.08 0 0 11814
A Nosztalgia honlapján található infók alapján nyáron lesz egy-két különvonat (ha találnak rájuk elég számú pénzes német turistát...)

Elvileg jövő vasárnap (június 18) különvonat lesz Ópusztaszerre (kétéltű...). Gondolom, ez csak Kistelekig fog menni.

Június 22-24 között szintén lesz egy különvonat, amely 22-én érinti Ópusztaszert.

Július 8-án Bajára, halászlé ünnepélyre megy különvonat.

Valahol korábban olvastam, hogy július 15-én Szerencsre fog menni vasutasnapi különvonat.

Kérdésem: tudtok-e infót szerezni a fenti vonatokról? Menetrend, útirány, vontatás (azaz milyen gép lesz)?

Előzmény: Inner Circle (3590)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!