Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2024.08.08 0 0 238565

A hajtókar-lánckerekeknél a csavarok száma, átmérője és pozíciója (osztókör átmérő) mennyire egységes? Régen foglalkoztam ezzel és úgy emlékszem, igencsak sokféle lehet. (Még réges-régen, a webshopok előtti időben történt, hogy a bicikli szervízben vettem egy hajtókar-kerérksor szettet. Pár év múlva tönkrement a lánckerék és a szervíz sem tudott hasonlót keríteni. Megint mindkettőt meg kellett venni. Ahogy látom, manapság azért már igen széles a kínálat.)

Előzmény: Nemozoli (238562)
főgóré Creative Commons License 2024.08.07 0 0 238564
Előzmény: RadiX (238563)
RadiX Creative Commons License 2024.08.07 0 0 238563

De ez csak akkor működik, ha a meglevő hajtókarra csavarokkal vannak rögzítve a lánckerekek, nem szegecsekkel, és az az alsó kategóriákban ritka madár.

Előzmény: Nemozoli (238562)
Nemozoli Creative Commons License 2024.08.07 0 0 238562

Van jópár gyártó, akiknél lehet csak első hajtókar-lánckereket venni, nem kell a komplett hajtókart kicserélni. Ha sokat tekersz, érdemes átállni ilyenre, és esetleg betárazni pár hajtókar-lánckereket a jövőre való tekintettel. 

Előzmény: rezgaras (238556)
rezgaras Creative Commons License 2024.08.07 0 0 238561

Igen. De így is találtam.

Előzmény: xrami (238560)
xrami Creative Commons License 2024.08.06 0 1 238560

Ott a probléma, hogy pedált keresel. Inkább a hajtókarod lehet 175mm-hosszú.

Előzmény: rezgaras (238556)
főgóré Creative Commons License 2024.08.06 0 0 238559

 érdemes a nyereg vázát is lekezelni, bilincsnél, rugóknál,stb.

Előzmény: orygabor (238557)
RadiX Creative Commons License 2024.08.06 0 0 238558

Hát ez sajnos ilyen, a hajtáslánc minden eleme kopó fogyó alkatrész, minnél többet használod, annál gyakrabban kell cserélni. Azért van némi választék 175mm hosszúságú hajtókarokból is: https://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu/?r%5B0%5D=46635&r%5B1%5D=35487&p=1&o=priceAsc

 

 

Előzmény: rezgaras (238556)
orygabor Creative Commons License 2024.08.06 0 0 238557

Ahogy elindultam egy kis ideig nem jelentkezett, aztán minden folytatódott. Egyértelműnek látszik, hogy a nyeregcső csinálja a fesztivált, a megbolygatás utáni átmeneti csend erre utal.

Előzmény: főgóré (238552)
rezgaras Creative Commons License 2024.08.06 0 0 238556

Kösz, pont ezen gondolkoztam. A bicikliben 25-30000km van, de a láncot, kerekeket még 7-8000-nél cseréltem, mert a gyári igen gagyi volt, 3 év után elkezdett átugrani a lánc.

 

Persze a dolog nem jár egyedül: akkor az első lánckerekeket és a pedálokat is cserélni kell. Jó esetben a pedáltengelyt is, csapágyostul. Ráadásul hosszabb pedálom van (175mm). olyat nem könnyű találni. Szóval egy költséges generálozásba torkollik az akció.

Előzmény: RadiX (238554)
orygabor Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238555

Ez még korábban volt, folytatódott a tücsökzene. Most adtam neki vastagon, de még nem próbáltam ki.

Előzmény: főgóré (238552)
RadiX Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238554

Nem tudom, mennyit mentél már vele, de az a sor már erősen kopottnak látszik, főleg a belülről ötödik lánckerék, és valószínőleg a lánc is csereérett már. Ha belefér, én a helyedben vennék egy kazettás fűzött kereket, új kazettát és láncot (patent szemeset) is. Ha a kerékhez nem adnak felniszalagot és gyorszárat, azokat is érdemes újat venni.

Előzmény: rezgaras (238553)
rezgaras Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238553

Kösz. Persze ha biztosra akarok menni, akkor mégiscsak ki kell szedni. Az, hogy eddig nem hajlott el a tengely nem jelenti azt, hogy nem is fog. Ha jól értem, ha az ember egész kereket vesz, akkor a tengely is benne van. Az új pedig lehet gagyibb, mint a régi. Nyilván csak felnit venni nem jó ötlet. Én nem tudom szakszerűen küllőzni, műhelyben pedig sokkal többe kerül, mint egy egész kerék. Arról nem is beszélve, hogy egy új felnihez jó eséllyel a meglévő küllők mérete nem stimmel.

Előzmény: RadiX (238544)
főgóré Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238552

na , és elhallgatott?

Előzmény: orygabor (238551)
orygabor Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238551

Adtam neki egy kis szilikonzsírt, de nem sokat.

Előzmény: RadiX (238548)
főgóré Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238550

persze, jó a zsírozás is, de ahhoz megkell bontani a kötéseket.

oilból meg pitty-putty pár csepp ide-oda 

Előzmény: főgóré (238549)
főgóré Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238549

az ilyen pattanó, roppanó, kattogó ,stb. hangokat olajzással szoktam megszüntetni.

csavarokat körben megfolyatni, fémfelületek találkozási pontjait.

 

Előzmény: orygabor (238547)
RadiX Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238548

Bezsíroztad jól a nyeregcsövet, mikor összeraktad? Nekem az mulasztotta el a hasonló nyikorgást, kivettem, megtisztítottam és bő zsírral raktam vissza.

Előzmény: orygabor (238547)
orygabor Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238547

Állítottam valamicsét a váltótesten, most egész tűrhető a váltás.

 

Viszont előjött egy rohadtul idegesítő hang. minden pedálfordulatnál (a jobb oldali terhelésekor) hallok egy kis fémes pattanó hangot. Mintha valamivel megkoccintanák a nyeregcsövet. Korábban volt ilyen esetem, akkor az volt, hogy a nyeregtartó túl hosszú volt, legalább huszonöt centi mélyen volt benn a nyeregcsőben. Rövidebbre vágtam, és a hang megszűnt. Akkor. Most nem, vágtam még egy kicsit a csőből, de már a határon van. Néztem a pedálokat, a hajtómű csavarjait, a középcsapágyakat is kivettem, visszatettem, ugyanaz. 

Imádom az ilyen helyzeteket!

orygabor Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238546

Megint megnéztem alaposabban azt a HG 400-as kazit, amit csak donornak használtam. Szóval eléggé elnagyolt a kiképzés, majdhogynem azt mondanám, hogy sorjás. 

Előzmény: b_zsiga (238536)
orygabor Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238545

A kazettásat egyszerűbb leszedni. Kulturáltabb megoldás. Plusz az előbb említett tengelyferdülés, főleg a gagyibb tengelyeknél.

Előzmény: rezgaras (238543)
RadiX Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238544

így ránézésre ez menetes, kazettásnál látszana a zárógyűrű ebből a szögből. Kazetta volt már 30, sőt talán 40 éve is, de a termékskála alján még mindig megmaradt a menetes megoldás, valószínőleg még mindig többet adnak el belőle darabra, mint kazettásat. 

 

A kazettás főleg azért jobb, mert kintebb van benne a hajtás oldali csapágy és nem hajlik el a tengely nagy súly alatt. Ha ez nálad nem fordul elő, akkor akár maradhatsz a menetes racsninál is.

Előzmény: rezgaras (238543)
rezgaras Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238543

Na ilyen sem volt még. A küllő kiszakadt a felniből. Nem volt semmi ütés, nyomás, a küllő sem sérült, egyenes maradt. Feltehetőleg anyag-elfáradás.

 

Viszont egy kérdés: hogyan lehet kívülről, a kerék kiszedése nélkül megállapítani, hogy a lánckerék-sor kazettás vagy menetes? Én kazettásra emlékszem, viszont jó 8-10 éve szedtem szét, azóta elfelejtettem a részleteket. Az is megzavar, hogy az internetes oldalakon mindenütt a jelenleg használatos megoldásnak a kazettásat írják le, ez a modern, hatékony, a leíraások szerint a menetes a múltban volt használatos, Ugyanakkor a kerékpáros webshopok ajánlatában több kereket árulnak menetes aggyal, mint kazettással - és még olcsóbban is.

 

 

orygabor Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238542

Megnéztem, a 15-ös kerék rámpája szépen illeszkedik a többi közé.

Előzmény: b_zsiga (238536)
Cartman1976 Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238541

Köszönöm a tanácsokat. 
Este megpróbálom. 

b_zsiga Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238540

Esetleg előfordulhat, hogy használat közben nyúlott a lánc, és most a kerék

visszaszereléskor sokkal hátrébb került, mint előtte volt.

 

Ha nem ér el úgy a bowden, hogy ne húzza az agyból kijövő láncot, akkor 

a bowden külsőjének az ütközőjét kell egy kicsit lejjebb tenni a vázon.

 

Előzmény: b_zsiga (238539)
b_zsiga Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238539

1.) A váltókart 3-asba kell tenni

2.) A bowdenfesszességet úgy kell beállítani, hogy a váltókarnak ebben az állásában éppen

     kisimuljon a dowden, de még ne húzza az agyból kijövő láncot.

 

A régieken csavaros/ellenanyás megoldás van, az újabbakon egy fekete műanyag idomot kell feltolni egy csavar szerű rúdra.

Oldani egy fémlemez megnyomásával lehet.

 

 

Előzmény: Cartman1976 (238538)
Cartman1976 Creative Commons License 2024.08.05 0 0 238538

Sziasztok! 
Én kb.30 év után kezdtem ujra kerékpározni. 
Abban az időben , leginkább a sima egysebességes kerékpárok voltak többségbe.  Én is olyat használtam.

Most viszont egy agyváltós kerékpárt hajtok. Én ehhez hülye vagyok. Kaptam egy defektet. Kicseréltem a belsőt, viszont amióta visszaraktam a kereket, azóta nem vált semerre. 
Ezt a bringát használtan vettem, eddig rendesen váltogatott, de most semmi. 
Hogyan kell beállítani a váltót? Egy régi torpedó 3 váltó van benne. 
Előre is köszönöm a tanácsokat. 

orygabor Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238537

A 12-es is sorzárónak van kiképezve. Volt egy 12-eshez való záróanyám, ennyi. Akkor döntöttem a 15-ös kerék beépítéséről, amikor láttam, hogy meg lehet így csinálni.

Előzmény: RadiX (238535)
b_zsiga Creative Commons License 2024.08.04 0 0 238536

Lehet marketing oka is. A HG400 SORA. Ha ugyanolyan jó lenne, mint az Ultegra, akkor azt nem lehetne eladni.

Sajnos Ultegra, Dura Ace szintű 9-es sort már nem lehet újat venni. Ha arra van igény, akkor a teljes hajtást cserélni kell.

Vagy a biciklit.

 

A lánckerekeken van 4 fog, ami vékonyabb és kisebb, mint a többi.

A kazettán a lánkerekek úgy vannak összerendezve, hogy az eggyel nagyobb lánckeréken egy kicsivel mindig hátrébb van a vékonyabb fog.

Így kialakul 4 csigavonalszerű mintázat, ahol a lánc könnyen át tud ugrani.

 

A különböző betűjelű soroknál ezek máshova esnek, ami akár szándékos is lehet. Ez is okozhatja, hogy nem olyan sima a váltás,

ha egy másik sorból való fogaskerék van benne.

 

Meg lehet az olcsóbb anyag és/vagy kevésbé finom megmunkálás, mint a drágább sorok esetében.

 

Előzmény: orygabor (238534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!