Keresés

Részletes keresés

Csuhás Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51507

Nyomásfokozás szerintem itt nincs. Viszont az a cél, hogy gyors nyomáslökésre mozogjon mindkét dugattyú azaz menjen az olaj, míg a hullám után idővel álljon vissza a kiindulási helyzet. Ehhez valami kis áteresztésű rés kell, ami lehetővé teszi a lassú kiegyenlítődést eldugulás nélkül. Nos erre szolgálhat ez a "prellező" kis dugattyú.

Előzmény: Jani301 (51506)
Jani301 Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51506

A nagyobb dugattyú miatt akár nyomásfokozó szerepe is lehet , és szerintem prellezve áll vissza a két dugattyú a a rúgóerőre .

Ez egy szép téma ! :)  

Előzmény: Csuhás (51505)
Csuhás Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51505

Pontosan. Még annyi hogy a működéshez legalább 15 bar nyomás kell, a tehermentesítés az 0.7 bar ( bármit is jelent ) és valahol írták még, hogy két injektálás között legalább 1 percnek kell eltelni hogy vissza tudjanak állni az adagolók.

Előzmény: rferi (51503)
Jani301 Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51504

A kis dugattyún egy olajátengedő karmantyú van .

Annyi új olaj jön amennyit mozdul a kis dugattyú .

Ha megszűnik a bemeneti nyomás , a rúgó visszatolja az egészet az olajáteresztő karmantyú miatt .

Igazából a nagyobb dugattyú miatt talán el sem zárja a furatot amíg fennáll a nyomás vagy nyitja zárja a furatot , míg van olaj utánpótlás .

Vagy egyszerűen csak az van hogy ne tudjon visszaszívni olajat ,esetleges szennyeződéssel együtt ,ez érdekes .

Előzmény: Csuhás (51502)
rferi Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51503

Ja, hogy ez az elosztóban van, minden ágban, és a beáramló olaj működteti!??

 

Hát, akkor ehhez kevés vagyok...

Itt valami olyasmi turpisság lesz, amihez valami hidraulikussági diploma kell....

Előzmény: Csuhás (51502)
Csuhás Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51502

Nincs kar, az csak a szivattyún van.  ( A szögletes doboz a karral. ) Ilyen dugattyús adagoló szerkezet az elosztó mindegyik ágában van, ezzel lehet egyedileg beállítani az olaj mennyiséget kenési pontonként.

Előzmény: rferi (51501)
rferi Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51501

Na de mit tol meg a kézzel működtetett kar?

Nem a kicsit?

Előzmény: Csuhás (51500)
Csuhás Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51500

Szerintem tud, máshogy nem tudna bejönni olaj. Viszont ha a rugó tolja a nagy dugattyút az nekiütközik a kis dugattyú végének és elzáródik a nagy furata, ezért nem jut olaj a nagy másik oldalára.

Azaz várjunk csak, ha elzáródik a furat, akkor menő a nyomás és eltolja a kis dugattyút, akkor kinyílik a furat és megszűnik a nyomás, és ez ismétlődik. Ez akár jó is lehetne, csak a kis dugattyú nem tolható nyomással vissza mert a másik oldalán is nyomás van. Az csak mechanikusan mozdítható, akkor viszont elzáródik a nagy furata...   szóval még mindig nem értem.

Előzmény: rferi (51499)
rferi Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51499

Az ajakos tömítés nem tud szelepként viselkedni?

Megnyomod a kart, összepréselődik odabent, majd elengeded a kart, a rugó odabent visszanyom mindent, ettől lecsökken odabent a nyomás, és az ajakos tömítés kinyílik, és maga mellett átengedi az olajat. Odabent megint lesz olaj, ami a következő pumpálásra megy ki.

Előzmény: Csuhás (51498)
Csuhás Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51498

Rejtvény:  Központi olajozást szerelgetek a marógépemre, ahol Delimon zem 533 adagoló szelepeket használok (azt tudtam venni). Viszont nem bírtam rájönni a szelep működésére. Amit tudok: Elvileg az ütköző határozza meg az egy pumpálásra adagolt mennyiséget, azzal hogy mennyit engedi előre tolni a nagy dugattyút. Ezt még érteni vélem, megnyomom a pumpát, a bejövő olaj nyomása előre tolja a rugó ellenében mindkét dugattyút, és kimegy a kívánt mennyiségű olaj. Ezután mi történik? Lecsökken, vagy megszűnik a bemeneti nyomás, és a rugó visszatolja a dugattyúkat valahogy. Ok de hogyan? Hogy kerül a hengerbe egy új adag olaj, és az miért nem megy el a kimenetek felé? A pumpálás után a szivattyú felé nem megy olaj egy visszacsapó szelep miatt. Nem értem a kis gumi ajakos tömítés szerepét, és a két dugattyú közötti "szelep" szerepét. Lehet hogy ezen a szelepen szivárog át az olaj szép lassan?

A szerkezetről most csak külső képem van, illetve leskicceltem a belső felépítés lényegi részét.

CNC guru Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51497

Ezek a karboncsövek erősebbek mint az acél, de drágábbak mint az arany. Nyilván egy versenyautó más liga, a hétköznapi életben nem alternatíva teherviselő elemnek.

Előzmény: jalpar (51495)
halaloszto Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51496

bme frt?

Előzmény: jalpar (51495)
jalpar Creative Commons License 2024.06.18 0 0 51495

,,Hűha! Magam gyáva vagyok, nagyon nem mernék használni autó kormányműben, alu fogaskereket, ragasztott karbon csövet, és pláne nem alu bordás tengelyt. Ne vedd kötekedésnek, de szerintem ez veszélyes dolog.''

 

Pedig lehet ezt fokozni, az egész kerékfelfüggesztés ragaszott karbon csövekből van.

A második képen a felfele álló rúd végén (bent a kasztniban) van egyébként az az állítható titán stabilizátor rugó, amit az 51233.hsz.-ban mutattam.

 

 

Előzmény: Csuhás (51427)
jalpar Creative Commons License 2024.06.17 0 0 51494

Vagy rávágni egy menetet és beragasztani. Az tuti örökké tartani fog.

Előzmény: rferi (51493)
rferi Creative Commons License 2024.06.17 0 0 51493

Pont ez jutott eszembe még délelőtt.

Kifúrni nagyobbra a menetes részt, belesajtolni egy dugót, és abba belefúrni az új, M12x1-es menetet.

Amekkora terhelés ezen a hatalmas tokmányon lehet, egy sima túlméretes dugó hozni tudja a szükséges merevséget.

 

Előzmény: jalpar (51492)
jalpar Creative Commons License 2024.06.17 0 0 51492

Ha  más nincs, én megpróbálnék átalakítani egy 14x1-est.

Előzmény: BTJ (51489)
BTJ Creative Commons License 2024.06.17 0 0 51491

Igen sajnos. Emiatt ritka is hozzá minden.

Ennél még a szánorsók is jobbmenetesek (voltak).

Előzmény: CNC guru (51490)
CNC guru Creative Commons License 2024.06.17 0 0 51490

Az első szériáson M12-es menet volt? Ugyanis én már az M14-eseket ismerem Unimathoz.

Előzmény: BTJ (51489)
BTJ Creative Commons License 2024.06.17 0 0 51489

Tisztelt Urak!

 

Valakinél nem tengődik egy 50mm-es átmérőjű 

3 pofás tokmány, M12x1-es menetű felfogatással,

amitől meg is válna?

Egy első szériás Emco Unimathoz kellene,

mert az utángyártott pakisztáni tokmánnyal csak

kínlódás van.

tangerine Creative Commons License 2024.06.14 0 0 51488

Lehet. A gyári vágástól nem messze van ez a repedés (~15-20 mm).

Előzmény: BTJ (51487)
BTJ Creative Commons License 2024.06.14 0 0 51487

Simán lehet, hogy pont egy olyan bugaváltást fogta ki a Kolléga,

ahol nem hegedt össze teljesen a két anyag.

Előzmény: CNC guru (51485)
Jani301 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 51486

• Sajtolt, húzott termékek: rúd, idom, cső, huzal, profilos szelvények lágy, félkemény és kemény kivitelbe

 

Egy gyors keresés ezt az eredményt adta .

Előzmény: tangerine (51484)
CNC guru Creative Commons License 2024.06.14 0 0 51485

Ez szerintem sajtolt anyag, irgalmatlan mennyiségű tonnányi erővel áttolják az anyagot egy 60-as furaton.

Előzmény: tangerine (51480)
tangerine Creative Commons License 2024.06.14 0 0 51484

Nem tudom hogy gyártják az alu rudakat. Alu rúdanyagból (60mm) levágott anyag. Online "vasudvarban" vettem. Meg is reklamáltam (kapok helyette másikat).

Előzmény: Jani301 (51481)
Csuhás Creative Commons License 2024.06.14 0 0 51483

Nekem is nyeklett amíg sima karos volt. ( Ha megfordítottam a recézés előtolási irányát akkor vagy egy ujjnyit lemaradt a kar ) Ezért készítettem két támasztó lapot amik oldalról vezetik a karokat, nos azóta jobban használható a recézőm.

Előzmény: jalpar (51482)
jalpar Creative Commons License 2024.06.14 0 0 51482

,,Lehet hogy az emberünk is így tapasztalta, mert készített ilyent is: https://www.facebook.com/reel/339745738820268''

 

Egyébként kár, mert az a fecskefarkas megoldás kinézetre elég vagány.

 

Viszont jó merevre sikerült neki ez is!

Nekem egy gyári kinai van, az nyeklik-csuklik a terhelés alatt.

Előzmény: Csuhás (51477)
Jani301 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 51481

Öntvény az alapanyag ?

Öntési vagy zsugorodási hibának tűnik .

Előzmény: tangerine (51480)
tangerine Creative Commons License 2024.06.14 0 0 51480

Ilyennel találkozott már valaki? Esztergáltam egy alu alkatrészt, és az utolsó simításoknál vettem észre, hogy belül el van repedve az anyag. Már plusz 1mm-t kiszedtem, de nem tűnt el a repedés. A külső átmérőn nem látszik semmi.

Az érdekes még, hogy a repedés szabályosnak tűnik. Olyan parabola alakú.

mlas45 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 51479

Hát ez qrvajó... :D legjobb a vége: az "intelligens kommunikáció" :DDD

Előzmény: mérnökferi (51474)
rferi Creative Commons License 2024.06.14 -1 0 51478

"nálam öt éve dolgozott utoljára", ja aztán kib@sztad az udvarra, és ott ázott a közben eltelt időben!

Én meg olyan "degenerált" vagyok, hogy ezt a kamu dumát el is hiszem :D

Előzmény: mérnökferi (51474)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!