Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2024.06.27 0 1 22176

Fényvisszaverő ott is van már régóta. 

A lámpa most is fent van, nem tudom, működik-e, ugye az utasítás szerint nem kéne. 

Előzmény: benbe (22175)
benbe Creative Commons License 2024.06.27 0 0 22175

Gömörin is?

Előzmény: r1232 (22174)
r1232 Creative Commons License 2024.06.27 0 1 22174

Mindenhol fényvisszaverő van már régóta. Még ott is, ahol korábban villannyal volt kivilágítva a jelző. Ezért kerültek ki az utasításból a tavalyi módosítással az alakjelzők fény jelzései.

Előzmény: Zugbegleiter (22171)
Fizolti Creative Commons License 2024.06.27 0 1 22173

A 2023.04.01-től hatályos F1 szerint nincsenek kivilágított alakjelzők Magyarországon, minden alakjelző fényvisszaverős. 

 

 https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/f.1._sz._jelzesi_utasitas_1-_4._mod._egyseges_szerkezetben_2023.04.01-tol_hatalyos.pdf

 

Ellenben egyes környező vasutakkal, ahol éjszakára kivilágítják az alakjelzőket - de általában már ott is lecserélték a kőolajlámpát villanyvilágításra. 

Előzmény: Atis57 (22170)
Vendégsín Creative Commons License 2024.06.27 0 2 22172

Azt a sok baromságot, amit most hordanak össze az útátjáró biztosításról a királyi rádióban, még hallgatni is nehéz...

Zugbegleiter Creative Commons License 2024.06.27 -1 0 22171

Petróleumos szerintem nincs. Tudtommal kiiktatták mindenhol, nincs fényjelzés, hanem fényvisszaverő van ráfestve az összes alakjelzőre, ami még megmaradt. Legalábbis a cél ez volt, de hogy végigcsinálták-e következetesen az egész hálózaton, azt persze nem tudom.

Előzmény: Atis57 (22170)
Atis57 Creative Commons License 2024.06.27 0 0 22170

Sziasztok!

 van még valahol petróleumlámpás alakjelző --üzemben?

 

Mert vonóvezetékes berendezéseket még látni.

 

S nem birom elképzelni ezek xxi századi továbbélését,  

 

https://infostart.hu/belfold/2024/06/27/kormanybejelentes-ezentul-minden-mashogy-lesz-a-magyar-vasuton#

segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.06.20 -1 0 22169

Oh, valóban? 🤔

Előzmény: H_CS (22168)
H_CS Creative Commons License 2024.06.19 0 0 22168

Namost hogy a GSM-R tudja, az mit jelent?

A fícsör úgy épül fel, hogy egy bizonyos GSM-R üzenethez hozzárendeltek a járművezérlő oldaláról egy kényszerfékezést kiváltó parancsot.

 

Meg is válaszoltad a kérdésedet. :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (22167)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.06.17 -1 3 22167

Namost hogy a GSM-R tudja, az mit jelent?

 

A fícsör úgy épül fel, hogy egy bizonyos GSM-R üzenethez hozzárendeltek a járművezérlő oldaláról egy kényszerfékezést kiváltó parancsot.

 

A vészmegállítós üzenetet már az analóg (450MHz) MR is tudja, a többi programozás/drótozás kérdése.

Előzmény: H_CS (22166)
H_CS Creative Commons License 2024.06.17 0 0 22166

Még a cseheknél érdekes, hogy a GSM-R vészmegállító funkciót kapott, azaz megoldható a vonat távolról történő megállítása.

 

GSM-R alapból tudja. Csak nem minden országban építették bele/nem aktiválták.

Előzmény: segélyvonókészülék (22163)
Divrotcé Creative Commons License 2024.06.17 0 0 22165

Mármint az ócskavastelepen? Elsőre kocsivonszolókra, darupályákra, ezek védelmi berendezéseire gyanakodnék.

Előzmény: korpi41 (22164)
korpi41 Creative Commons License 2024.06.16 0 5 22164

Miskolc-Repülőtéren készült képek:

A (nem találós) kérdés: mi ez??? Mi célt szolgált?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 22163

Az LS90-et nem ismerem, arról én is csak annyit tudok, hogy a máv sínáramkörös jelzésismétlő berendezéséhez hasonló.

 

Még a cseheknél érdekes, hogy a GSM-R vészmegállító funkciót kapott, azaz megoldható a vonat távolról történő megállítása.

Előzmény: nazareth (22162)
nazareth Creative Commons License 2024.05.27 0 2 22162

Köszi a részletezést. Én igazából továbbra is az OSzZsD-rendszer túlfeszítését látom ennyi sebességlépcső kijelzésében, bár valóban, egy német H/V, vagy a magyar "hólapátos" jelzők jelzésképeihez képest még nem is annyira bonyolultak; nem is beszélve az angolok tollas borzalmairól, amiket ugyanúgy embereknek kell prompt kiértékelniük :) 

 

A jelzésrendszernél fontosabb kérdés szvsz., hogy a MÁV-on kívül mindenki sokkal realisztikusabban választotta meg az emelt sebességeket (pl. a keletnémeteknél 60 és 100, a románoknál 60 és 90 volt az emelt sebesség). Ezek egészen használható sebességek, lehet is hozzájuk infrastruktúrát tervezni/üzemeltetni (az más kérdés, hogy pl. a románoknál ez sem sikerült: volt az országban... talán 5 helyen indikátor, aztán azokat is leszerelték, annak ellenére, hogy náluk a "csökkentett" csak 30). 

 

A MÁV bezzeg mert nagyot álmodni, és 80/120-at választott, ami – főleg a '70-es évek állapotait tekintve – abszolút fölöslegesnek bizonyult, már akkor borítékolható volt, hogy egy 120-as jelzőből 40 éven belül 10-nél többet nem fognak telepíteni az egész országban. Ahhoz meg ugye fölösleges mindenféle gyorsan villogó optikákat kidolgozni és karbantartani... Talán több értelme lett volna akár egy külön előjelzés nélküli 50-et kidolgozni és meghonosítani, ahol a váltók bírják... akár csak bádogtáblával jelölve. 

 

Ami a cseh rendszerben nekem kissé fura, az az LS 90 "vonatbefolyásolás" (ami szvsz. a magyar EÉVB-hez hasonlóan inkább csak "mozdonyvezetőbefolyásoló"): csak olyat tud, hogy "csökkentett", és mindegy, hogy az 40, vagy 120... már ha jól tudom :)

Előzmény: segélyvonókészülék (22154)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.26 -1 0 22161

Hát nem feltétlenül...

Az a mondás, hogy majd lesz. Valamikor...

Előzmény: Panzerbear (22159)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.26 0 1 22160

Ilyenekre gondolok. Két vágányú, villamosított, nagy forgalmú fővonal, aztán van alakjelző, helytelen vágányban nincs rendes bejárati jelző, bár itt legalább van egy valamilyen jelző, nem csak egy trapéztábla, ami szintén elég gyakori.

De van olyan nyílt vonali kitérő innen nem messze, hol nincs selfövezeték, ha ott helytelenbe küldenek, akkor előtte kapsz írásbelit hogy hol kell áramszedőt leereszteni...valahogy nem adta ki anyagilag az a pár méter drót fölé :-)

Előzmény: Panzerbear (22159)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.26 0 0 22159

Hja, de ott van helyette ETCS L2 meg tábla, de itt egyszerűen semmi nincs bizonyos helyzetekben csak megállsz aztán diktálják hogy mi legyen rádión, meg nem használhatsz egyes vágányokat mert vagy jelző nincs arra vagy váltó vagy egyik sem...

Előzmény: segélyvonókészülék (22156)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.26 -1 0 22158

Olyan blődlik vannak, hogy sírsz.

És ordít róla a "jóáras" megoldás.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (22157)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.05.26 0 0 22157

Főleg ha a biztber árát a vezérelt elemek száma alapján határozzák meg...

Előzmény: segélyvonókészülék (22156)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.26 -1 0 22156

Ez nem csak német probléma. Új építésű vonalakon burkuséknál is...

Előzmény: Panzerbear (22155)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.26 -1 0 22155

Germániában nem a jelzőkkel van baj, hanem hogy van vagy 6 féle teljesen különböző jelzési rendszer és akár egy állomáson belül is random lehet 2-3 féle egyszerre. Ezen kívül ahol lehet, spórolnak a jelzőkön, csak ott és akkor telepítenek, ha nincs más módszer ennek elkerülésere. Mindig a lehető legkisebb költségekre törekednek, ami hatalmas forgalmi káoszt tud bármi zavar esetén okozni...

Előzmény: segélyvonókészülék (22154)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.26 -2 1 22154

A két fénynél egyszerű a történet, tud az alsó sárgához 3-ast és 5-öst tenni, fény, vagy tábla formában.

A sárga csík alul hatvanat jelent, egy zöld csík nyolcvanat, kettő zöld csík százat. Minden másra ott az indikátor.

Felül a lassan villogó sárga negyvenet jelez elő (30-50), a gyorsan villogó sárga hatvanat (70), a lassan villogó zöld nyolcvanat (90), a gyorsan villogó százat (110). A 120-ashoz előjelzésére van külön indikátor.

 

A ±10 dolog más vasutaknál is elég széleskörűen tolerált ilyen esetekben. Én ezt nem látom "bénácskának", a rálátási távolságból ekkora sebességkülönbség bőven befogható.

 

Van még a két fény közé tett fehér, ami mint jelzésismétlő funkcionál, illetve ezt a fehér fényt ha villogtatod, látra kell közlekedni (nem összekeverendő az egy vörös, vagy a sötét mellett villogtatott fehérrel, ami de facto a hívó, persze nem tizenöttel, hanem negyvennel).

 

De számomra ennél sokkal fontosabb a vágányút pontos felosztása szakaszokra, és az ehhez diszkréten hozzárendelt alkalmazható sebességértékek. Vér egyértelmű, mikor, hol, meddig.

 

Ha maradsz az OSzZsD jelzési rendszernél, nem nagyon van más sansz, vagy indikátorozol (csíkozol), és/vagy villogtatsz.

 

Ami nekem germániában jobban tetszik, az a jelzőlapok/indikátorok mérete, bár azok a karácsonyfajelzések jobban is kérik a megfelelő méretezést, a jó elkülöníthetőség érdekében.

Előzmény: nazareth (22153)
nazareth Creative Commons License 2024.05.26 0 1 22153

Mondjuk ez a 120-ig 10-essével engem is érdekelne, mert én leragadtam ott, hogy az OSzZsD-jelzéseket tologatják a szokásos csíkokkal-pöttyökkel-villogásokkal 40-ről 60-ra, 80-ra és 100-ra (meg ugye az 50 és a 30, ami eléggé bénácska, logikátlan is, meg előjelezni sem lehet). Vagy bevezették ők is a számjegyes sebességindikátorokat? Abban szerintem a román TMV eléggé el van találva, szvsz. még a német Ks-nél is jobban sikerült; kíváncsi lennék a cseh változatra...

 

Egyébként itt egy egészen jó kis összefoglaló a "szokásos" Mark Vogeltől, bár ez még az OSzZsD...

Előzmény: segélyvonókészülék (22149)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 22152
Előzmény: Bbmot_634 (22150)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.24 0 0 22151

Sajnos céges cucc.

Előzmény: Bbmot_634 (22150)
Bbmot_634 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 22150

Egy linket tudsz hozzá dobni?

Köszi!:)

Előzmény: segélyvonókészülék (22149)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.23 0 2 22149

Nem béneznak továbbá x darab ki-és y darab bejárati jelzővel, egy állomásnak egy irányban csak egy be- és egy kijárati jelzője lehet, a többi köztes jelző.

Csont nélkül alkalmaznak főjelzőket vágányok megosztására, rövidített féktávon felállítva.

Különösen érdekes, hogy TH tábla helyett használható fény toljelző is.

Ahogy az is, hogy külön jelzőeszköz van a szolgálati hely végére, az ellenirányú Bj hátoldalán.

 

A jelzési képeik is parádésan ki vannak dolgozva, tizes lépcsőben 120-ig.

Nekem nagyon tetszik.

Előzmény: segélyvonókészülék (22148)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.05.23 0 3 22148

Na, picit belelapoztam a cseh utasításokba.

 

Nekik is van egyértelmű elhatárolás a szolgálati helyeken belül, csak ők nem váltókörzetnek nevezik, és inkább érvényesül az OSzZsD logika, mint a germán. Viszont rém egyértelmű, hogy hol, és mennyivel mehetsz.

Ők külső fejre, állomási fejre, üzemi vágányra, tolató vágányra és védővágányra osztják az állomást (jelzőkkel elhatárolva, ahol az ellenkező irányú jelző is számíthat, mint vonatkoztatási pont, vagy a határjelző), ehhez meghatározva a helyileg alkalmazható sebességet. Ők is külön jelölik a bejárati vágányút végét, bár ezt szintén a gazban (hó alatt) teszik.

Előírják továbbá (igen hasonlóan a magyarhoz, ahol a jó rálátást kell biztosítani) az M! jelző előtt kábé tíz méterrel megállást is.

 

Szóval na, lehet ezt ügyesen.

 

Előzmény: Fizolti (22135)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.04.24 0 1 22147

Néhai nagyapám elbeszélése szerint a mai Városligeti elágazásnál is olyan forgatható sorompó volt, ami vagy az utat, vagy a vasutat zárta el. Lovaskocsival rendszeresen járt át rajta. Ez valamikor a 40-es, 50-es években lehetett.

Előzmény: A. G. (22146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!