Van egy olyan, hogy semleges hőmérséklet. Ha ezen (pontosabban ezen a tartományon) hegeszted, akkor a korszerű, sínvándorlást gátló leerősítés (GEO, SKL stb.) megtartja a pályát. Ha nem a semleges hőmérsékleten hegesztik, akkor valóban szokták lélegeztetni.
Ha nem a semleges hőmérsékleten hegesztik és nem történik meg a lélegeztetés, el tud törni (szakadni) a sín, vagy ki tud vetődni.
Kizártnak tartom, hogy évente kétszer ezt megcsinálnák mindenhol.
Találtam egy ilyen hozzászólást. Ennek mennyi lehet az igazságtartalma?
"Manapság minden össze van hegesztve. A pálya lélegeztetését úgy érik el, hogy tavasszal és ősszel elvágják a sínt, kivágnak egy darabot tesznek helyette egy másikat és van egy semleges hőmérséklet , amikor azt élére a sín, vissza kötik a csavarokat és betegszik a darab sínt.azt nevezik záró hegesztésnek.Persze ez a darab nem húsz centi hanem inkább húsz méter.Ezt minden tavasszal és összel meg kell csinálni"
Volt ma valami kocsihiány Szegeden? Csak azért kérdezem, mert az IC 726-os csak hét kocsis volt! Ez a vonat 9-10 kocsis szokott lenni. Már a Nyugatiban full-on volt, majd Zugló + KöKi = hering-parti.
Szentkirályszabadján már rég nincs semmi, egy időben polgári repteret akartak, el is adták, abból sem lett semmi. Elvileg a terület újra Veszprém és Szentkirályszabadja önkormányzati tulajdonában van.
De, pont ez az, hogy legtöbbször vár. Éppen ezért késik rendszeresen visszafelé is, mert odafelé elveri az IC a csatlakozással, a fordulóidő meg szűkös. Körülbelül 5-6 perc késést lehet eltünteni Berényivel Őriig, Flirttel annál is többet. Meg lehet nézni, a Zalaegerszegről induló személyvonatok késésének mekkora részét eredményezi a csatlakozásra várás, valószínúleg 75% alsó hangon megvan. A csatlakozást 2 meg 4 órás ütemnél nem megvárni lenne az igazi utasriasztó, de azt nem kellene a zöldsárga cég nyakába varnni, hogy egy másik vasútvállalat pontosnak lenni képtelen vonatai miatt vannak késések.
Azért nem akartam másként, mert már külön van szedve a Fecske és a sima Papagáj, illetve még külön-külön a 100a-ra és 120a-ra is le kellett volna szűrni pluszban. Az már négy link lett volna.
(Bár ahogy most nézem, alapvetően mindenhol Fecskére van írva minden, kivéve az Eger-Füzesabony-Vámosgyörk és a Vác-Aszód vonalakat.)
De amúgy itt minden vonat összeállítása fent van a környékbeli országokra vonatkozóan, elég jó oldal. Vannak valós megfigyeléseken alapuló, adott napi összeállítások is.
Itt a kocsi típusánál ha elkezded beírni, hogy 432, akkor hozza a Fecskét és a Papagájt is külön. Aztán a vasútvonalnál még a H-100a vagy H-120a-t kell beírni, aztán böngézhetsz kedvedre.