Két hete jött kovácséktol két delphi motortarto,két delphi lengökar és egy liter fékolaj, a meyle motortartokat kihajigáltam borzalmasan kemények, rázta a kasznit,nem gondoltam volna hogy a meyle ennyire gagyi,most szép simán rezzenéstelenül jár a motor. Már fogásra is sokkal puhább a delphi gumisrésze
Tudtátok hogy megszünt az elf 75w80 NFJ váltoolaj és helyette van az elf sae 75w NFX váltoolaj ami mindenbe jo? Ez is api gl4 a gl5 helyett,még csak nem is gl4+. A régiböl még pár helyen van de ha elfogy akkor már nem szállitanak belöle
hát van aki vallásosan hisz a szervizkönyvnek, van aki nem.
Én jobban alszom ha az előírt időben cserélve van a szíj. Ellenpéldához se sokat kel visszaolvasni amikor szakad ráadásul idő előtt. Lehet mondani mert nem a gyári. De láttam én már gyárit is 80e-nél. Pont most volt egy Tranzitunkba motorcsere ilyen miatt 5év 200eKm talán vagy ilyesmi a periódus. Egyiket se érte még el amikor pofonvágta a dugó a szelepeket. Felesbe állta a szerviz a dolgot garancia lejárta ellenére.
Egy frászt tesztellek! Csak megerősítést vártam olyan emberektől, akik megrögzött rönyó buzik, mint én. Ugyanis az előző M II-nél a szerelő 5 éves kora után (akkor kb. 100 ezer volt benne) pöccögette, hogy tán gondoljam meg a vezérlés cserét, mert nehogy baj legyen. Meggondoltam, nem cseréltem, még most is fut az új tulajnál, és legutóbbi olyan két hónappal ezelőtti találkozáskor mondta, hogy már 180 ezer van benne, és nemrég cserélt a szerelő unszolására.
Hja kérem a szerekőknek minden eladó. Egyébként rendes srác a szerelőm, minden gpemet oda hordtam 3 éves kora után, de akkor se nézzen madárnak. Kíváncsi vagyok, hogy most téma lesz e a vezérlés csre, kb. 2 hét múlva viszem.
Bár egyik haverom járt úgy az egyik Lagunájával 4 évesen, hogy 34 ezernél külföldön szakadt a lánc. A márkakereskedés nem akart fizetni, végül is meggyőztük őket, jobb ha fizetnek, mert buknák a pert.
Végül is nem gariba, vagy kellékszavatosság jogcímén fizették ki neki a teljes költségét, hanem aláírattak vele egy papírt, hogy "márkahűség" alapján fizetnek, mert az akkor neki az harmadik rönyőja volt. Jobb zseb-bal zseb, mindegy, fizettek.
Köszönöm! Lényegében ezt a válasz kaptam egy ősidők óra a márkaszervízben dolgozó haveromtól is, aki nap mint nap, évtizedek óta a renaultokat szereli. De a többoldalú információ még jobb. A haver a szervízben azt mondta, hogy bontottak már láncosat (nem a lánc miatt, ami 180 ezret futott) aminek lánc gondja még akkor sem volt. Azt mondta, arra figyeljek, hogy ha indításkor a szokvány tekerő hang mellé egy kis "kerregés" társul akkor már meg kell nézetni a vezérlést. De ennek nincs is hangja, pöccre indul. A kerregés időszakát meg én már nem hiszem, hogy meg fogom érni (márcsak a saját életkorom miatt sem)
láncnak ritkán van megadva csereperiódus, ha van is 150-300eKm nézd meg a szervizfüzetbe. Idő biztos nincs megadva hisz nem öregszik mint a szíj. Általában akkor cserélik amikor elkezd csörögni. Vagy elkezd panaszkodni a motorvezérlés mert a nyúlt lánc miatt a főtengely és a veztengely elmászik nem stimmelnek a jelek. Pug partner 1.5dieseleink ilyenek.
Note 17éves 300eKm 1.5benzin láncos motor szerintem az eredeti lánc van benne.