A "halberstadti" kocsik nyomógombos autómata ajtói hogy működnek? Többször előfordult,hogy megállás után leszedik az áramszedőt,az ajtók meg bezáródnak és nem nyithatóak.Gondolom menet közben a "mozdony vezérel,de ha az kiesik nem kapcsol át "saját" vezérlésre?
Jó lenne pontosan idézni a kiadott hírt. Nem ez volt leírva. A nevezett vonat helyett Tb és Bp között vp közlekedik, + a párja helyett is visszafelé. ( ott találtak hadra fogható buszt)
Önök között sokan vannak, akik értenek a "zagyva számsorokhoz"
Tőlük kérdezném a következőket.
A személyszállító kocsik oldalán van a 2x2 számjegy, ami a kocsi egyedi sorozat-azonosítója. Utána van a típusjelzés: Bd, BDee, Ap, Bmx és a többi. ezt meg tudom nézni egy táblázatból.
De most már olyat is látok néhány kocsinál, hogy ezen betük után a felső indexben még egy kicsi , 3 jegyű szám is van. Ha jó emlékszem 866 és 174-t láttam. Ráadásul volt negatív szám, illetve nem egész szám is.
Szevasztok nem tudom valaki egy régiséggel kapcsolatban tudna e segíteni? 1949-52 között időszakból keresném a 92 vonal menetrendjét. Legfőképp az első pesti szemszállító vonatokat illetve a munkásvonatokat is. Ha valaki tudna segíteni megköszönném
" A felmerült igényből érzékelem, miszerint a BYD Szeged környékére telepíti a gyárát, és szüksége van vasúti kapacitásra. "
A 140-es vonalon a legnagyobb kapacitás korlátozás az, hogy Kiskunfélegyháza - Szeged Rendező között tehervonatoknak max 60 km/óra, nem is adnak ki nagyobb sebességre menetrendet. De van még jó pár ilyen szakasz.
Rég nincsenek már Ipolytarnócnál szlovák tehervonatok.
A szóban forgó pályaszakaszon gyakorlatilag nincs semmilyen forgalom, úgyhogy a ráróspusztai "sorompóőrt" nincs miért értesíteni. Nyugis szolgálatai vannak.
A linkelt cikkben szereplő kép lapján Nógrádszakáltól északra történt az eset, mert ott megy erdőben a vasút. Egyébként a cikkben említik a sorompókezelőt is, ez is csak Ráróspusztán van. De az iho le is írja, hogy Nógrádszakál és Litke között történt az eset.
Egyébként a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény nem arra utal, hogy emiatt nem járhattak ott vonatok (az közérdekű üzem megzavarása), hanem arra, hogy az érkező vonat esetleg nem tud megállni a kidöntött póznák előtt, és baleset történik. Szóval nem érdekes, hogy hány vonat jár arra, csak az, hogy mehetett volna vonat arra.
Nem vitatom, hogy a légkábeleken kívül az azt tartó oszlopok is alanyai a kárnak - hiszen ki kell azokat is cserélni a kábel pótlásán kívül. Járulékos kár, hogy ki kell menni és helyre kell állítani a kábelezést. Munkagép üzemanyag- és működtetési költsége. Hogy a dolgozók munkabére is beleszámolandó-e, az már vitatható, hiszen az az ember akkor is kapja a fizetését, amikor "semmit se csinál". Lehet, hogy azt csinálna, ha nem kéne oszlopokat és légkábelt építenie. Ha nem házon belül oldják meg a helyreállítást, hanem külső cég, akkor a külső cég munkadíját én beleszámolnám. A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény pedig az, amit nem tudunk megítélni - hogy tényleg veszélyeztette-e a biztonságot. Ha nem jár arra vonat már több hónapja, akkor nem. Ha napi 50 személyvonat járna ott, amit busszal kellene pótolni, akkor igen. Napi 1-2 tehervonat esetén véleményes.
Amikor évtizede ,,divat" volt a 20 kV-os trafóinkból az olajat leereszteni, eleinte a tisztelt bíróság csak a néhányszor tíz liter olaj árát ismert el kárnak. Pedig a trafó olaj híján zárlatos lett, kigyulladt, leégett teljesen. Később belátták, hogy a kár a trafó plusz a csere és a járulékos költségek.
Ezért írtam, hogy végre! Nem csak a drót ára a kár.
Az Orbán-kormány által kreált szabályok miatt a magántőkealapoknak nem kell szerepelniük az említett európai adatbázisban sem. Így a magyar magántőkalapok, ha akarják se tudják hitelesen bemutatni, hogy kik a tulajdonosaik, nem tudják külföldön bizonyítani, hogy nem jelentenek nemzetbiztonsági kockázatot.
Ezeket bizonyosan a Lovrin által itt az 484686 hsz-ben is megosztott, frissített IKOP listából vették, és az elvileg tavaly lezárult tervezésű Kiskunfélegyháza - Szeged-rendező átépítés van mögötte, ami emlékeim szerint három rövid kétvágányú szakaszt tartalmazna.
Ugyanígy a 19 darab KISS sem új beszerzés, hanem a már itt lévők egy részének elszámolása.
Általánosságban igaz lehet, hogyha a Támogatási kérelem benyújtásának várható időpontja oszlopban 2023 szerepel, az nem új projekt, hanem valami már megvalósult, vagy megvalósítás alatti utólagos elszámolása.