Keresés

Részletes keresés

lalitipp Creative Commons License 2024.03.21 -2 1 484847

A "halberstadti" kocsik nyomógombos autómata ajtói hogy működnek? Többször előfordult,hogy megállás után leszedik az áramszedőt,az ajtók meg bezáródnak és nem nyithatóak.Gondolom menet közben a "mozdony vezérel,de ha az kiesik nem kapcsol át "saját" vezérlésre?

Remélem érthető.

esztergomi Creative Commons License 2024.03.19 -1 0 484846

Nagyon köszönöm!

Előzmény: Godolloi HEV (484844)
Sergeant1 Creative Commons License 2024.03.18 -1 2 484845

Nem láttam kiadott hírt. A peronon álltam Tatabányán.

Előzmény: D F T (484843)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.03.18 -1 1 484844
Előzmény: esztergomi (484842)
D F T Creative Commons License 2024.03.18 -1 0 484843

Jó lenne pontosan idézni a kiadott hírt. Nem ez volt leírva. A nevezett vonat helyett Tb és Bp között vp közlekedik, + a párja helyett is visszafelé. ( ott találtak hadra fogható buszt)

Előzmény: Sergeant1 (484836)
esztergomi Creative Commons License 2024.03.18 -1 0 484842

Tisztelt Fórumozók!

Önök között sokan vannak, akik értenek a "zagyva számsorokhoz"

Tőlük kérdezném a következőket.

A személyszállító kocsik oldalán van a 2x2 számjegy, ami a kocsi egyedi sorozat-azonosítója. Utána van a típusjelzés: Bd, BDee, Ap, Bmx  és a többi. ezt meg tudom nézni egy táblázatból.

De most már olyat is látok néhány kocsinál, hogy ezen betük után a felső indexben még egy kicsi , 3 jegyű szám is van. Ha jó emlékszem 866 és 174-t láttam. Ráadásul volt negatív szám, illetve nem egész szám is.

Azt kérdezném, ezek a pici számok mit jelentenek?

Előre is köszönöm a válaszokat.

M41 2175 Creative Commons License 2024.03.17 -1 1 484841

Köszönöm szépen nyunyuka

Előzmény: _nyunyuka (484835)
Sergeant1 Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 484840

Ott, előttem mondták be az S 10-esre váróknak a pótlóbuszt. Én elmentem az S 12-vel a másik irányba. Ezek szerint hamar megcsinálták.

Előzmény: sssey (484839)
sssey Creative Commons License 2024.03.17 -1 2 484839

Sergeant1

 

A Budapest felé > irány szakadt le; amíg volt odafent vonat, lefelé tudtak jönni.

 

Akkor Budapest felé nem ment semmi?

1 vonat helyett volt pótlóbusz, a többi személyszállító vonat megúszta 3-20 perc késéssel.

Azaz lefelé is megvolt az utánpótlás.

 

sssey

Előzmény: Sergeant1 (484838)
Sergeant1 Creative Commons License 2024.03.17 -3 1 484838

Pedig villannyal megy mindegyik. A Budapest felé > irány szakadt le; amíg volt odafent vonat, lefelé tudtak jönni. Hacsak azóta meg nem csinálták.

Előzmény: zjakabfi (484837)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.17 -2 1 484837

Azt nem látom, hogy minden vonatra.

Előzmény: Sergeant1 (484836)
Sergeant1 Creative Commons License 2024.03.17 -2 1 484836

1-es vonal: kb. 9-9.15, felsővezetékszakadás, Tatabányától pótlóbuszok Budapestig.

_nyunyuka Creative Commons License 2024.03.17 -1 3 484835

1949. nyári:

Előzmény: M41 2175 (484833)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.03.17 -1 2 484834

1952. téli kiadásból:

Előzmény: M41 2175 (484833)
M41 2175 Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 484833

Ha esetleg valaki tudna segíteni megköszönném ne tartsa már magában 

Előzmény: M41 2175 (484831)
Sergeant1 Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 484832

A MÁV egyszer fenn, egyszer lenn:

Index - Belföld - A MÁV tisztázta a maxi-Dubaj előkészítése körül kialakult helyzetet

 

Ha tisztázták, rendben kell(ene), hogy legyen...

M41 2175 Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 484831

Szevasztok nem tudom valaki egy régiséggel kapcsolatban tudna e segíteni? 1949-52 között időszakból keresném a 92 vonal menetrendjét. Legfőképp az első pesti szemszállító vonatokat illetve a munkásvonatokat is. Ha valaki tudna segíteni megköszönném 

GaGe Creative Commons License 2024.03.16 -1 0 484830

" A felmerült igényből érzékelem, miszerint a BYD Szeged környékére telepíti a gyárát, és szüksége van vasúti kapacitásra. "


A 140-es vonalon a legnagyobb kapacitás korlátozás az, hogy Kiskunfélegyháza - Szeged Rendező között tehervonatoknak max 60 km/óra, nem is adnak ki nagyobb sebességre menetrendet.
De van még jó pár ilyen szakasz.

 

Előzmény: Dreamy (484822)
szvörnyeteg Creative Commons License 2024.03.14 -2 1 484829

Rég nincsenek már Ipolytarnócnál szlovák tehervonatok.

A szóban forgó pályaszakaszon gyakorlatilag nincs semmilyen forgalom, úgyhogy a ráróspusztai "sorompóőrt" nincs miért értesíteni. Nyugis szolgálatai vannak.

Előzmény: H_CS (484825)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.03.14 -1 4 484828

A linkelt cikkben szereplő kép lapján Nógrádszakáltól északra történt az eset, mert ott megy erdőben a vasút. Egyébként a cikkben említik a sorompókezelőt is, ez is csak Ráróspusztán van. De az iho le is írja, hogy Nógrádszakál és Litke között történt az eset.

Egyébként a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény nem arra utal, hogy emiatt nem járhattak ott vonatok (az közérdekű üzem megzavarása), hanem arra, hogy az érkező vonat esetleg nem tud megállni a kidöntött póznák előtt, és baleset történik. Szóval nem érdekes, hogy hány vonat jár arra, csak az, hogy mehetett volna vonat arra.

Előzmény: H_CS (484825)
H_CS Creative Commons License 2024.03.14 -5 1 484827

Nem vitatom, hogy a légkábeleken kívül az azt tartó oszlopok is alanyai a kárnak - hiszen ki kell azokat is cserélni a kábel pótlásán kívül. Járulékos kár, hogy ki kell menni és helyre kell állítani a kábelezést. Munkagép üzemanyag- és működtetési költsége. Hogy a dolgozók munkabére is beleszámolandó-e, az már vitatható, hiszen az az ember akkor is kapja a fizetését, amikor "semmit se csinál". Lehet, hogy azt csinálna, ha nem kéne oszlopokat és légkábelt építenie. Ha nem házon belül oldják meg a helyreállítást, hanem külső cég, akkor a külső cég munkadíját én beleszámolnám. A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény pedig az, amit nem tudunk megítélni - hogy tényleg veszélyeztette-e a biztonságot. Ha nem jár arra vonat már több hónapja, akkor nem. Ha napi 50 személyvonat járna ott, amit busszal kellene pótolni, akkor igen. Napi 1-2 tehervonat esetén véleményes.

Előzmény: schlumberger (484826)
schlumberger Creative Commons License 2024.03.14 -1 6 484826

Nem ismerem a helyszínt.

-----------

Amikor évtizede ,,divat" volt a 20 kV-os trafóinkból az olajat leereszteni, eleinte a tisztelt bíróság csak a néhányszor tíz liter olaj árát ismert el kárnak. Pedig a trafó olaj híján zárlatos lett, kigyulladt, leégett teljesen. Később belátták, hogy a kár a trafó plusz a csere és a járulékos költségek.

Ezért írtam, hogy végre! Nem csak a drót ára a kár.

Előzmény: H_CS (484825)
H_CS Creative Commons License 2024.03.14 -4 1 484825

Ez helyileg hol volt? A szlovák tehervonatok által is használt szakaszon, vagy pedig ott, ahol "közlekedésimód-váltás" miatt nem jár semmi?

Utóbbi esetben vitatható, hogy valóban veszélyeztette-e a napi 0 (nulla) darab vonat közlekedését.

Előzmény: schlumberger (484823)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.14 -2 0 484824

Változások a lajosmizsei S21-es vonatoknál   2024. március 14. csütörtök,09.11

 

 

 

A Nyugati pályaudvarról 8:15-kor Lajosmizsére elindult S21-es vonat (2932) helyett Kispest állomástól pótlóbusz közlekedik tovább jelentős késéssel.

 

 

A Táborfalváról 6:52-kor a Nyugati pályaudvarra elindult S21-es vonat (2937) járműhiba miatt jelentős késéssel csak Kispestig közlekedik.

 

 

A Lajosmizséről 7:40-kor a Nyugati pályaudvarra elindult S21-es vonat (2947) Pestszentimrétől várhatóan 15 perces késéssel közlekedik tovább.A Lajosmizséről

 

 

10:40-kor a Nyugati pályaudvarra induló S21-es vonat (2915) helyett Kőbánya-Kispestig pótlóbusz közlekedik.

 

 

 

MÁVINFORM

schlumberger Creative Commons License 2024.03.13 -1 3 484823

https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/kekhirek/lancfuresszel-mentek-neki-a-mav-poznainak-a-kabeltolvajok-36-ot-vagtak-ki-5-kilometeres-szakaszon-vittek-el-a-vezeteket/

 

a lopás mellett a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény miatt is eljárás indult az elkövetők ellen.

 

Végre!

Dreamy Creative Commons License 2024.03.13 -2 2 484822

A felmerült igényből érzékelem, miszerint a BYD Szeged környékére telepíti a gyárát, és szüksége van vasúti kapacitásra.

Előzmény: Fizolti (484814)
H_CS Creative Commons License 2024.03.13 -1 1 484821

Ki mondta, hogy kétvágányú lesz a Kiskunfélegyháza-Szeged vonalrész?

Előzmény: fork() (484818)
Geronimoo Creative Commons License 2024.03.12 -2 1 484820

https://hvg.hu/kkv/20240311_talgo-magantokealapok-nemzetkozi-kockazatok

 

Az Orbán-kormány által kreált szabályok miatt a magántőkealapoknak nem kell szerepelniük az említett európai adatbázisban sem. Így a magyar magántőkalapok, ha akarják se tudják hitelesen bemutatni, hogy kik a tulajdonosaik, nem tudják külföldön bizonyítani, hogy nem jelentenek nemzetbiztonsági kockázatot.

Előzmény: Ikarus 120e (484779)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.12 -1 1 484819

Ezeket bizonyosan a Lovrin által itt az 484686 hsz-ben is megosztott, frissített IKOP listából vették, és az elvileg tavaly lezárult tervezésű Kiskunfélegyháza - Szeged-rendező átépítés van mögötte, ami emlékeim szerint három rövid kétvágányú szakaszt tartalmazna. 

 

Ugyanígy a 19 darab KISS sem új beszerzés, hanem a már itt lévők egy részének elszámolása. 

 

Általánosságban igaz lehet, hogyha a Támogatási kérelem benyújtásának várható időpontja oszlopban 2023 szerepel, az nem új projekt, hanem valami már megvalósult, vagy megvalósítás alatti utólagos elszámolása.

 

 

 

Előzmény: fork() (484818)
fork() Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 484818
Előzmény: Fizolti (484814)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!