Csak az volt a hiba amit sejtettünk - rossz a keverék-arány: vagy kevés a benzin, vagy sok a levegő. Akkor itt most többszörösen a MÁSODIK jött be, sok volt a levegő mert a második csonkon falsot tudott szívni :-) (bár... Fura a dolog, mert a csonk ugye a torok meg a henger között van - vagyis szárt második toroknál kellett volna a legtöbb falsot szívnia itt... Vagymi... :-(
Szóval, ha kettőben van, az biztosan nem jó - és hiába okoskodunk a fotelben, a csere mindenképpen hasznos dolog lesz :-)
Leggyorsabban egy alkatrészboltban - de hát valsz nem erre vagy kíváncsi :-( Szegeden adok neked olajszűrőt - a lufinál átálltam vagy 15 éve a moshatóra, abból nincs tarcsim.
Ugyanennek az inverze: a két torok közötti benya-átjáró nem kóser, ekkor a benzin lesz kevés a keverékben. Erre kevesebb lehetőséget adnék mint a gumi membrán szakadásra.
:-) Új a bukó, gyakorlati tapasztalatom, és a felhasználhatóság szempontjából értékesnek tűnő véleményem így nincsen még róla.....
A szemüveg is hasonló tészta. Nekem ez az első szemüvegem, és krossz bukóm. Zárt bukóim voltak. Aki szöcskézik vele, és sűrűbben le és fel pakolgatja, annak lehet való inkább az a rögzítő cucc, amiről korábban írtam. Főleg a nyári nagy melegekben.......
Nem videó kell, hanem csak egy infó, hogy lehet-e benne motorozni 120 vagy 180 ezerért :-) a soumyban nem lehetett, annyira sok szelet fogott meg, hogy levitte a fejem. Az x501em ezekhez képest sokkal áramvonalasabb. Nem csak krosszoznék benne, hanem néha a DRt is megpörgetném a határban.
Tiszta sor, hogy webes rendelésnél 14 napon belül elállhatunk a vásárlástól nem kell megindokolni se meg levásárolni se. Csak én boltban vettem a suomyt, így le kellett vásárolnom. De most örültem neki, mert csak le kellett venni a padlásról a láncszettet, a légszűrőt, meg a mittoménmit ahogy kipofoztam a CR-t.
Krossz bukót krossz szemüveggel használóknak....... a "macerás" pántkezelést megkönnyíti........ a gumírozott pánt helyett teszed fel a krossz szemüvegre........ a sisakon mindkét oldalon öntapadós cuccon záródik........ az egyik oldalon "fix", bepattintós, de körbeforog......... a másik oldalon tépőzáras....... egy mozdulat levenni, vagy visszatenni a tépőzáras oldalon........ a másik "fix" oldalon meg lóg lefelé, ameddig pihensz, vagy akármit (is) csinálsz....... gondolom, hogy aki krossz szemüveget használ, az ismeri a macerát a gumírozott pánttal........ leveszed, felteszed, körbeforgatod hátra, vagy lehúzod a sisak állvédős részére......... ezzel pedig egy mozdulat ideiglenesen "levenni" a krossz szemüveget, ami persze ott marad lógva a sisakon....... szerintem ügyes megoldás.
Én 2 másodperccel EZ előtt szálltam le a motorról :-( Ott rogyott össze alattam - de már álló helyben - saját küllőzés 18-as hátsóban. Jó drága tanulópánz volt - de én is Ferihez vittem Budatéténybe...
Köszönöm a kimerítő, és precíz válaszodat! Meg azt is, hogy nem sajnáltad a bötűket pötyögni! 😊
A helyzet az, hogy az Acerbist most vettem. Volt ez a bukó korábban náluk már 180.ezer is, aztán meg 120.ezer akcióban, aztán újra 180.ezer, most meg éppen ennyi....... de a két link (és mögötte a buksik) között az a különbség, hogy amiből nagyobb választék van, az 1kg alatti (950g körül, ez a korábbi kiadás), a másik 1kg feletti (1050g körül, ez az újabb széria), mert versenypályára nem engedik fel a versenyzőket 1kg alatti bukósisakkal........
Hülye fejformám van, rengeteg bukót próbáltam az elmúlt években különböző boltokban, különböző stílusokban, de ez az Acerbis volt az egyetlen, amelyik nem nyomott sehol....... NOLAN bukóim voltak korábban, de már eltűnt belőlük az évek alatt a szivacs........ így 2 éve vettem egy Airoh Commander-t, ahhoz van pinlock, amit majd most teszek bele........ az Airoh kb. 1450 gramm, az Acerbis meg 1050 gramm, de hatalmas a különbség, és sokkal párnázottabb az Acerbis, az Airoh hozzá képest fapados belsejű....... komplett belsőt is árulnak az Acerbis sisakhoz..........
Az MX Guards szerintem korrekt cég! Nagyon sokszor várároltam már náluk személyesen, és a webshopban is. Rendeltem többször a webshopban úgy is (mert nem értem rá felmenni Vecsésre), hogy pl. kicsi lett a cucc, visszaküldtem, és szó nélkül visszautalták az árát, nem kellett levásárolnom. De ha rendelés előtt felhívod őket, és ezt a "levásárlási kötelezettséget" megkérdezed, akkor szerintem ugyanezt fogják mondani. Szerintem ez egy vásárlásnál nagy előny. Szóval még majd ezután próbálom a buksit, viszont a raktáron lévők szerintem "kifutó" széria, még egy korábbi rendelésükből......... látod, hogy mérethiány is van belőle bizonyos színekből......... dupla csatos mindkettő bukóm, az Acerbis shield-je masszívnak tűnik, az egész sisak tele van légáteresztőkkel, szerintem jól fog szellőzni....... de én egyébként sem sem száguldozom a veterán gépekkel 100-110-nél többel, hogy lóbázza a fejem a menetszél.......... 😊
Bocs a tripláért, a csomagolás hátoldalán láttam, ahogy visszadobtam a "helyére", hogy volt ebből kék sárga piros meg tán hupilila színű is, ez a fényre sötétedő az áttetsző. PG3000 volt a pinknél a becsületes neve.
Nekem egy progrip valami beleragasztós cucc van a zárt bukómban. Fényre sötétedő is, és képtelenség belihegni, hogy picit is párásodjon. Kb 10 éve benne van, hibátlan, mikor hóban kivittem direkt ezt, mert az ugyan ilyen márkájú progrip pg3400 krossz szemüveg egyrészt bepárásodott, majd a pára belefagyott.. persze régen mikor még volt hó, ez a progrip lencse akkor is hibátlanul működött. Rajta körben csorog a víz a plexin, de a látómezőben nulla homály van. Meg még egy picit sötétedik is a fényre. Így 10-15 év után szerintem éjjel is sötétebb marad mintha víztiszta lenne, de engem pld nem zavar.
Volt a sisakom plexijén belül valami páramentesítő réteg, az újkorában is annyira semmit nem ért, hogy egy hűvösebb nyári estén komplett belihegtem az egészet és nem lehetett kilátni. Pont mikor vettem a progripet, észleltem, hogy van benne valami réteg ami megbontható, így ki is vakarásztam belőle. Ha nem tettem volna akkor a progrip vele együtt esett volna le.
Jóhogy mondod ezt az acerbist, nekem egy xlite x-501 freeland sisakom van. Illetve már kettő. Az elsőből kimállott a bélés, vettem egy suomyt, szintén motocross, kipróbáltam de vissza kellett vinnem a boltba mert 100nál már kimozdította a szemüveget a szél a fejemből, rezgett csapkodott nem láttam semmit.
Levásároltam az árát (100 volt 5 éve) és vettem még egy x501est ezzel mehetek 130al is DRel akkor is kényelmes. Több ilyen levásárlós bulit nem akarok, mesélnél erről az acerbisről, hogy utcán lehet-e benne motorozni? Az x-lite om is ilyen 1000gr nagyon szeretem, de lassan ennek az újabbnak is lejár a szavatossági ideje...
Használ valaki plexis bukósisakhoz pinlock fóliát?
Télen - nyáron rajta hagyjátok a plexin?
Más.
Érdekel-e valamelyikőtöket egy ilyen 1.000. grammos carbon krossz sisak? Olyan érzés a fejemen, mintha nem is lenne rajta semmi....... annyira könnyű..... nem használtat árulok, csak a figyelmeteket hívtam fel a lehetőségre........ szerintem egészen jó áron van ennyiért...... persze tudom, hogy így is qrva drága........
Nekem egyszer süldő koromban a biciklim küllői meglazultak, meg 8as is volt benne. Megcsináltam, egész fasszájos lett az egyenesfutás, nem is lett ovális minden klappolt. Egy erős jobbkanyarban beugrott 8asba a kerék, kb az aszfalt közepén a szaggatott vonalnál érintett meg az az érzés, hogy megérintettem a csúnya sötét és érdes felületét arccal; és mire lecsúsztam a fűbe a fejemtől a térdemig levitte a bőrt. A helye most is látiszik olyan részeken amik jobban kiállnak rajtam úgymint váll, csípőcsont és térd. Nem szeretek azóta küllőzni, azt hiszem világosan elmagyarázta a Teremtő, hogy ehhez nem ertek. Ha biciklivel baj van, csak fűzött kereket veszek semmin nem gondolkozom 😄
Itt most az nem játszik.. a gond akkor van, ha a felkeresett mester pont úgy ért hozzá mint én, és miatta törülném fel a flaszert arccal. Na akkor qrvaideges lennék 🥴