Vidd be egy ismerôs gumishoz, jó eséllyel el tudja adni. Ha nem találsz ilyet, akkor megnézheted a Bartók Béla út végén (Tétényi úthoz közel) a Zengô gumiszervízt, nekem ott egy hét alatt jó áron eladtak egy garnitúra felnit gumival. Próba cseresznye...
Most vettem 30000-et futottan egy alufelnit gumival. A felni gyári Peugeot (cabrióhoz adják, 15-ös ötküllős szolid, de az autóm is;-), a gumi Michelin Pilot SX-GT 185/55-ös V-s, fura nagy felületű háromszög alakú lapokból álló mintázattal. Van valakinek vmi tapasztalata ezzel a gumival?
Ja, igen nem kell valakinek 185/65-ös Michelin Energy MXT gumi újonnan (3000 km-t futott...) ??
Hol lehet megpróbálni (jó áron) elsózni ?
Esôgumiból még régen volt Goodyear Aquatred a Tipomon, azt is szerettem; érdekes módon vizes úton sokkal kiegyensúlyozottabban, pontosabban viselkedett, mint szárazon. Nem tudtok valahol Goodyear árlistát?
De épp ma szálszakadt lett az egyik Eagle GA. Kicsit lettem csak ideges... :)
70%-os gumi, is dobhatom ki, a párjával együtt.
Mert a garázsbejáróm minden gumimat szétszagatt.
Nekem regi kedvencem az Uniroyal. 175/65R14 meretben 11.800 Ft az afas ara darabjanak. Nevetsegesen olcsonak tunik... A mostani garnitura meg csak 3e km-t futott, eddig OK, csak a mult hetvegen sikerult amortizalnom az egyiket, igaz, felnivel egyutt :-(((
Regebben a Favoritomon Barum Brilliant gumik voltak: eleg kemenyek, de nem volt semmi baj veluk, jol mozgott az auto. Persze az 60 loero volt csak...
A Falken nekem nagy sebességnél szinte mindig autópályán autózva egy szezonban elfogyott (30K) Egyébként nagyon jó volt. Egy másik garnitúra ugyanolyan autón de csak országon belül autókázva dupla ennyit kibírt.
Toyo Proxes elég drága volt, de semmi különös.(keveset volt meg)
Pirelli P6000 víziszonyosnak tűnt, meg nagyon kemény is.
A 320i mindenesetre esőben többet úszott mint gurult. Ezen az autón talán a Good Year NCT muzsikált legszebben.
A Michelin nagyon drága, (kisebb autókon próbáltam az MXT-t és MXL-t, nagyobbon az MXV2-t, MXV-3-at és a Pilotot) viszont minden körülmények között jól autózható, még télen is. Valószínűleg bármely versenyszámban lehet nála jobbat találni, de az átlagos megfelelősége (az árát kivéve) ennek a legjobb.
Semperit: nekem kettő lett tökös rövid időn belül, soha többé nem veszek.
A Conti meg sokszögűre kopott, mire elfogyott majd kirázta a kezemből a kormányt. Bár erre gumisok azt mondták, hogy volt egy rossz széria, aminek az anyaga nem volt jó, a kerület mentén változott a keménysége, ezért kopott sokszögűre. Állitólag ma már nem jellemző.
Egy barátomnak meglepően jól muzsikált egy garnitúra Falken mintás Barum is. Az első pár száz km-en rémálom, annyira csúszik, de aztán jó. Árban ennek nincs ellenfele.
A tesztekről: a tesztet mindig egy bizonyos autón, egy bizonyos pályán, egy bizonyos futóműbeállítással stb. végzik. Az eredmények sehol máshol nem igazak, csak tájékoztatásra jók.
A különféle gumimértek viselkedéséről van egy jó kis gumiegyetem a www.ppasztoy.hu-n.
Nos hát a D-67 nevét leírni se tudom rendesen, mivel nem tudok cirill betűket produkálni, de az már latin betűkkel áll rajta, hogy Made in Ukraine. Mindenesetre a Zak által említett Pirelli P6000 Powergy árán 9-et tudok belőle venni, és még marad is egy kis pénzem. :-)
A "peres" gumik azért kicsit másképp viselkednek, mint a "virslik". Ugyanis amikor manôverez az ember fia, akkor a kormánymozdulatra elôszôr a gumi kezd el torzulni, míg a kocsi tkp nem kanyarodik, csak kicsit késôbb kezdi el követni a kanyart. Virsli gumiknál ez a késlekedés nagyobb, míg a peres gumik gyorsabban reagálnak. Ebbôl adódóan a peres gumik sokkal közvetlenebbül reagálnak a kormánymozdulatokra, direktebben irányítható a kocsi.
A Falken -- bár több tesztben azt írják róla, hogy vizen elég rosszul viselkedik -- nekem eléggé bejött. (Megnéztem, a típusa ZE 501.) Míg a Michelin MXT szakadó esôben kb 70-80 között már felúszott, a Falken 90 felett is elég nyugodtan viselkedett. Viszont száraz úton veri a nagy márkákat is. (Pl. féktáv.)
Ezzel együtt a Semperit sokkal jobban tetszik, szakadásra utaló jeleket az utóbbi 30k km során nem vettem észre rajta, pedig már nincs sok neki hátra, jövô tavasszal le kell cserélni. Akkor viszont valószínűleg Toyo Proxes T1S lesz rajta. (Érdekes módon a ma olvasott gumitesztben az egyik legjobb minôsítést kapta -- nem hiszem, hogy ez a majdnem-no-name gumi bármelyik német újságírónak is az érdekeltségi körébe tartozzon. Mellesleg azt sem hiszem, hogy egy magára valamit is adó újságíró meghamisítsa a konkrét mérési eredményeket, avagy hasra ütve fiktív adatokat írjon be egy ilyen teszt alkalmával. Ez csak rosszindulatú híresztelés.)
Kezdem azt hinni, hogy a gumitesztben is vannak különbségek, pedig ugye, mért adatok állnak egymással szemben : mostanában a magyar autósújságokban publikált tesztekben az ugyanolyan márkájú és mintázatú abroncsok össze-vissza szerepeltek !
Én használtam Semperit TopSpeed 2 Punton, nem volt semmi baj vele. Pirelli P5000 Dragot Mondedón, ez különösen vizen volt jó. Most kiváncsian várom a Michelin Pilot Exaltos tapasztalataimat. Minden esetre vszleg nincsenek irgalmatlan különbségek a gumik nagy részénél, persze vannak kilógó típusok, mint pl. a Falken vizen, mert az ott elhal. De árban iszonyú a difi!
Valóban a márkát sok esetben durván megfizettetik !
16"-osból nincs túl sokféle... Megerôsítem lore kollegát, a P5000 Drago nekem is bevált, igazaból annyi bajom volt vele, hogy az átlagnál talán kicsit hangosabbnak éreztem, kopását nem tudtam ellenôrizni. 16"-osból csak /55-ös van Drago-ból, 205/60 R16 méretben a Pirelli a P6000 Powergy-n kívül nem gyárt mást, annak pedig darabja 52e pöngô.
Hali!
Az elöző járgányon Pirelli P-6000-es volt.A mostanin ,már így vettem Marangoni.Név alapjám az ember valami szutyokra gondol,de ez is olasz és utána olvastam Pirelli gépsorokon gyártják, pirelli alapanyagokból.Ezzel névvel olcsóbb.Ezt támaszja alá az is, hogy nem sok kölönbséget találok.
A Firestone-ról mi a véleményetek? Régebben Astrát hajtottam Continental-al, most Bravot Firestone-al. Ég és föld az utóbbi javára, de nem tudom, hogy ebből mennyi a gumi és mennyi a gép konstukciója.
A sebességgel NINCS összefüggésben a gumiméret, csak akkor, ha változik a kerék teljes átmérője. Nagyobb felni + ugyanannyival alacsonyabb gumi esetén ez nem változik, ugye. Előnye: éles kanyarban (tökig alászedett kormány, 2, padló) nehezebben fordul alá a gumi. Amely aláfordulás szélsőséges esetben boruláshoz vezet. További előny: keményebb útfekvés az alacsonyabb gumi miatt.
z.
Ha átmérőben egyforma a két kerék akkor csak látványbeli különbség van a nagyobb felni kisebb gumi és a kis felni magasabb gumi közt, természetesen az első a szebb. A hátránya viszont az, hogy ezeket nem a magyar utakra tervezték. Sajnos van tapasztalatom e téren (215/40R16) :-(
A Semperit gumi nekem se fekszik annyira. Tapasztalatom alapján a Dunlop SP2000 és SP8000 gumik nagyon jó tapadásúak, de nagyon gyorsan kopnak. A Pirelli P700 Z (az van most nekem) nagyon jól tapad és elég jó a kopásállósága, viszont drágább mint a Dunlop.
gabriel!
Ha tényleg nem számít az ár akkor én Michelin, vagy Good Yeart ajánlok, szerintem ezek verhetetlenek.
De mit ahogy flat_erik is említi, mindenképpen célszerű megnézni az auto und motor sport újságban, vagy azthiszem az autó piacban a gumiteszteket.
"Miért jobb a nagy felni+alacsony gumi, mint a kis felni+magas gumi? "
Nem vagyok gumiszakértô, de gondolom a sebességgel van valami összefüggése és nem utolsósorban a látvánnyal. Az utóbbi biztos. :)
Nekem az elôzô gumim Semperit volt és meg voltam vele elégedve. A nevezett gumiról még nem hallottam. :) De mint mondtam nem vagyok gumiszakértô!!
Miért jobb a nagy felni+alacsony gumi, mint a kis felni+magas gumi?
Én nem véleményezem a gumikat, de unokatesóm elég lesújtó véleménnyel van a Semperit gumikról. Azt mondja, hogy lekopott Semperitet még sosem látott, csak szétszakadtakat.
Én legutóbb D-67-et vettem. Arról nincs teszt? :-)
Nem is szentírásnak gondoltam, de mint info nem rossz. A tesztet különben nem tudom kinek a tesztpályáján csinálták, de végeredményben mindegy. Akit nem érdekl majd figyelmen kívül hagyja. :) Ez kb olyan info mint amikor én azt mondom, hogy Yokohama jó, más a GoodYear-ra esküszik a 3. pedig valami másra, aszerint, hogy milyen van neki. Mi is rettenetesen értünk a gumik teszteléséhez, pláne, hogy mindenkinek más a vezetési stílusa és az autója is. Pláne, hogy más úton is "teszteljük".
Gumitesztekre mérget nem vennék. Több tesztet elolvasva persze körvonalazódnak a jobbak és a gyengébbek, de ennyi. (gumiteszt a Conti próbapályáján stb..)
Az Auto und motor sport-ban volt egy nyárigumi teszt(16" 215/..), ott a Dunlop lett az elsô a Continental a második, a Michelin az utolsó. Ŕrban viszont a Michelin verte a Dunlopot.
A legcsendesebb a Yokohama volt. Tudok egy tel számot Kerekiben az Agro gumi Kft, ôk forgalmaznak Yokohamat, mellesleg tôlük rendeli mindenki. Meg lehet kérdezni mennyibe kerülne. Egy héten belül felhozzák Pestre szerintem. Nekem sürgôs volt, elmentem érte.
84-365-017
Hali,
a fargo által említett elit gumik között óriási különbségek vannak! Messze a Michelin a legdrágább, de szvsz nagyon jó is. Igaz gyorsan kopik, elég puha, tehát valszeg annyival nem jobb, mint amennyivel drágább.
Alap pirellit raktam anno az astrára a misiMXT után. Katasztrófa volt! Baromi kemény, igaz nem kopott de két csepp eső után a kemény 57 lóerő kettesben is pörgette a kerekeket... A vectrán viszont a pirelli drago-k (esőgumi) nagyon beválltak, igaz valamit valamiért: gyorsan koptak.
Aztán vettem felnivel együtt olcsó SAVA gumikat az astrára, amelyek ugyebár goodjír futófelületűek. Azok nagyon jók, nem kopik gyorsan és rendesen tapad.
Most a vectrán Bridgestone potenza garnitúra van, 10e FT-al olcsóbb volt darabja mint az uilyen mislené, és szvsz jók.
Én legközelebb is ilyen Bridgestonet vennék a volvora/vectrára mert nagyon jó az ár/érték arányuk. A gyengébb városi corsa/puntora viszont SAVA-t vagy más volt szoci abroncsokat. Ezeket a cégeket felvásárolták a nagyok (conti, good) és nyomott árral futnak mivel nincs presztizsük.
A legtöbb márkának van takarékos modellje is (pl. Continental, Michelin, Semperit), ami kisebb surlódású (ergo takarékosabb), mint a hagyományos gumik. Ha ez a legfontosabb vegyél ilyet.
Gabriel:
Nekem a közepes árkategóriában vannak tapasztalataim:
Semperit Direction, a ZR sebességindexű gumi 225/50R16 méretben nem egészen 200k. Jó a gumi, kicsit gyorsan kopik, de kifejezetten biztonságosnak érzem.
Falken Z-valami, nem tudom pontosan a nevét, ez is hasonló árfekvés. Szintén a puhábbak közé tartozik, azaz talán jobban kopik, de jobban is tapad. Kevésbé jó mint a Semperit, de ennek is jó az úttartása. Kifejezetten nyári gumi: 10 fok alatt merev lesz és csúszik, hóban használhatatlan.
Toyo Proxes:
Ebbôl is a nagyobb sebességindexű. Elég dögösen néz ki, nem túl drága és Az izmosabb Volvokon is megállta a helyét.
Véleményem szerint a márkás / drága gumik (Michelin, Pirelli, Good Year) ára nincs arányban a képességeikkel, nekem pl. a Michelin rosszabbul szerepelt, mint a Falken, le is dobtam ôket izibe. A minôségbeli különbségek elenyészôek, sôt sokszor (a tesztek szerint) az olcsóbb abroncsok verik a presztízsmárkákat, viszont ezek a nagyobb nevű márkák néha 2x annyiba is kerülnek. Szvsz egyetalán nem éri meg.
Sok jót hallottam a Vredestein új esôs gumijáról, (talán Pro-Trac, vagy mi?) és ha a pénz nem számít, akkor játszik a Yokohama is...