Nem bocs meg anyamedve kell ide - mert a Netcápa alatt semmi sem látszik, csak az IE olyan hibatűrő, hogy csúnyán, de megmutatja - hanem írjál a moderátornak, hogy szedje ki a hozzászólásodat (meg az utána jövő enyémet is).
Egyébként meg: ... - mondta a sündisznó, amikor lemászott a súrolókeféről.
A fűtőház honos gépei:
M40 206 már május 1-re készül mellette M62 108
Egy kérdés: Mi az a csatlásfej a Szergej elején??? (a nagyobbik!)
A Papagáj is felkészült Mellette M62 127, az egykori "sebességrekorder gép". Állítólag ezzel a géppel ment egy vezér 150-nel.
Tegnap még úgy voltam vele, mint Takilaci: "sok apró hozzászólással megzavarni az ellenfelet", egy-egy hozzászólásra rögtön reagáltam, azután tovább olvastam a topicot. Takilaci 5 egymás utáni hozzászólással alighanem egyéni csúcsot állított fel. Ma újra egyben próbálok reagálni, ezért először végig olvastam, közben ollóztam, és ekkor rájöttem, hogy egymás mellett elmegyünk, többször ugyanazt mondjuk, csak másképp. Ez minden bizonnyal azért van, mert vagy nem figyelmesen olvassuk el a másikat, átugrunk egy-egy fontos mondatot, illetve, a hosszabb, vezércikk-jellegű hozzászólás nem kedvelt. Ezért szeretnélek megkérni benneteket arra, hogy FIGYELJÜNK EGYMÁS SZAVÁRA! Igy rögtön vissza is szívom tegnapi örömködésemet!
"és a mozdonyvezető meg a fűtő a nagy ködben azon vacilált, hogy most sárga, vagy vörös volt a jelző."
ilyenkor nem a "súlyosabbat" kell feltételezni?"
75-tel elzúgni egy vörös jelző mellett, az egyenlő a halállal. Arról nem is beszélve, hogy a vonat hosszú térközökön keresztül sárgára követte az elöl haladót. Egyébként, a Vezér Uraktól elnézést, nem én találtam ki, "paker-mondás": ha zöld a jelző, a mozdonyvezető még a betonfalnak is nekimegy.
"Hagyományos angol szakszervezeti viccek szóltak ilyesmiről, hogy egyik szakma dolgozója nem végezheti a másik szakmához tartozó munkát. Ott se fenékig tejfel ..."
A szakszervezetet tán hagyjuk! L. még "Sörsik, Borsik, Pálinkásik"- ez csillagos ötös bemondás volt!!!
"Akkor ez mar egy maffia, nem? :-)))"
Ugye, hogy elmegyünk egymás szavai mellett???
"Egyébként az előző évek menetrendjén felkapva a vizet nekiálltam a 29-es elfogatható menetrendjének. Van egy-két talán elfogadható verzióm, de mindben van valami hiba. A legnagyobb bajom a menetidőkkel volt. Kevés-e nyáron a nyári? Sok-e télen a téli? Nem bírok eligazodni az adatokon, mérni meg még nem volt időm. (A téli időkkel kijönne egy teljesen ütemes menetrend is.)"
Ezért fogadjuk el: a menetrendszerkesztők élete nem fenékig tejfel! A menetidő csak hagyján! A csatlakozások az igaziak! Azon is vakargatod a fejed!
"A vasút nem közforgalmú !"
De az!!! Az O.V.Sz. II. rész szerint is közforgalmúak a MÁV, a GYSEV és a Fertővidéki Helyiérdekű Vasút vonalai.- Bocsánat, Tanár Úr!
"> Nem értem, hogy egy vonatra váró mozdonnyal miért ne lehetne adott esetben tolatni, ha már akkor és ott ott van.
Mert a mozdonyvezetőnek nincs kedve."
Hát ez az!
"Sajnos a MÁV-nak és a szocializmusnak van egy közös vonása: megújulásképtelen. A MÁV alapvető léte válik lassan kérdésessé, mégsem látni számottevő változást a viselkedésében. Arra "szocializálódott", hogy állami pénzeket szakajtson, és azt költse a függönyök mögött."
Ez már közhelyszerűen hangzik. A finanszírozásnak olyan módon kell leszabályozottnak lennie, hogy ne lehessen lyukas zsákba pénzt önteni, rubrika ide, rubrika oda. A MÁV reformját most már tényleg csinálni kellene és nem csak beszélni róla. A vasút még jó ideig szocialista vállalat marad (értsd: régi rendszerből ránk maradt és nem MSZP-közeli.). A feladat az, hogy ezt az időt a lehető legrövidebbre kell lerövidíteni. Rá kell kényszeríteni a MÁV-ot igenis a megújulásra. Igaz, hogy sok pénz kell hozzá, de nem minden pénz kérdés! De erről már szóltam (-tunk).
Korábban szó volt Személyszállítási Szakigazgatóság szerepéről. Nos, a KHVM, mint állam meghatároz különböző mutatószámokat, vonatkm, férőhelykm, stb. A Személyszállítási Szakigazgatóság ezeknek a keretszámoknak ismeretében és szem előtt tartásával MEGRENDELI a forgalomtól (a Menetrendi Osztálytól) a vonatokat. Meghatározza a vonat időbeli fekvését, csatlakozást kér vonattól-vonathoz stb. A felelős tehát az ÁLLAMOT KÖZVETVE KÉPVISELŐ SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKIGAZGATÓSÁG! Az állam tehát elvileg a MÁV-on belül jelen van. És ez a pályavasút megalakulásánál is hasonlóan fog kinézni.
"Megszereztem egy Pft-stől a vonal teljes leírását (ívek, túlemelés)
és begépeltem Excelbe. Minden ívre kiszámoltam az alkalmazható sebességet. Ezen sebességek által adódott menetidőt írtam. Ha kell el tudom küldeni az adatokat."
Nem hiszem, hogy az ívek olyan jelentősen befolyásolnák a menetidőt!!! Az üzemanyag-fogyasztást sem- bár azt jobban, mint a menetidőt. Úgy emlékszem: a régi nagy szovjet tudósok empirikus úton megalkotott képleteiben az ívellenállás együtthatója sem volt valami hatalmas szám. Megjegyezni nem lehetett (emeletestört-hegyek)- meg hát baromság volt az egész.
Kinek vannak valamilyen fokú ismeretei, tapasztalatai egy utasszámlálás lebonyolításával kapcsolatban? A jószándékú, segítőkész játékos(ok) előtt nyitva áll a postaládám.
NZA:
Jó ez az MTI kép, nehogy véletlenül felhasználhassa valaki, de így meg szinte semmi nem látszik!
Andó G:
Szerintem se kötekedj többet Rákoson, mert nem csak veled bánnak így, hanem másokra is jobban rászállnak, akik esetleg szét akarnának nézni a környéken, nem kellene...
Na, milyen volt a tegnapi találka? Én nem értem oda, de így legalább a meccs végét láttam. Ma meg még ki sem mozdultam, így írjon híreket inkább az, aki mászkál.
"Pali! Ez az eddigi legkomplettebb csoportkép, amit az útról láttam. Te követted el?"
Sajnos nem, én nem is vagyok látható rajta, mert épp a vezérállásban voltam. De arra emlékszem, hogy valaki megnyomta a kürt gombját :))) Gondolom neked is rémlik :) A kép Vízváron készült és Werner csinálta. (Biztos ez Werner? Mintha Te is a képen lennél.)
Egyébként aki rajta van a T. asztaltársak közül, az legyen kedves írja meg, hol található, mert én csak Téged, Wernert, Ákost, meg így most már Armandot ismerem. Ha nem publikus, magánba is jöhet!
marslakó (10643)
"Mindegyik vasúttársaság, mindegyiknél vannak biztonsági előírások"
Na ez az, csak éppen nem mind egységes! Soxor van szerintme ez a "nem tudja a bal kéz mit csinál a másik bal" effekt...
Andó G.:
Mondom, hagyjad a jó büdös francba az egészet, járj busszal! Ha rólad volt szó, akkor a főnök biztos csak papiron b@szta le a forgalmistát! Vedd észre, hogy nem szeretik, ha minden miatt beszólsz - emiatt még azt se fogadják el, ha neked van igazad! (Az egy másik mese, hogy a 120a-n és a 80a-n közlekedő helyi vonatot a MÁV szerint nem HÉV/S-Bahn forgalomra találták ki, szóval senki sem érez bűntudatot, ha előbb beküldi a vonatot, hogy az ingázók érdeke inkább képviseltetve legyen, mint 1-2 vasutasé és fanatikusé!) Mondom, szállj fel eggyel előbb a vonatra, vagy járj BKV-val!
Újabb aktával bővült a rákosi levelezésem, megérkezett a budapesti Területi Forgalmi Osztály válasza a 2000. április 2-án történt korábban menesztés ügyében. A válasz korekt, azonban van benne egy magyarosan jellemző szépséghiba:
"A külső forgalmi szolgálattevőt az állomásfőnök, mint a munkáltatói jogkör gyakorló felelősségre vonta a megengedhetetlen magatartásáért. Ezenkívül intézkedést tett az érdekelt munkavállalók felé, hogy a menetrendszerint megálló személyszállító vonatok csak a menetrendben előírt időben és nem korábban indíthatók
A fentieken kivül szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy sem Rákos állomáson, sem más Budapest-i állomáson nincsennek vonathoz csatlakozó autóbuszok."
1. Szerintem az ország többi részében sincsennek, illetve tekintettel nincsennek rájuk a MÁV-nál.
2. Szerintetek normális az a vasúttársaság, ahhol parancskönyvbe kell adni, hogy a vonat nem meneszthető el korábban??
3. A főnöki intézkedés hatékonyságára jellemző, hogy két héttel a történtek után újra korábban menesztés történt, ekkor Kemencére nem tudtam időben odaérni, mert lekéstem a "nem csatlakozó" Nyugatis személyt. A felelősségre vont dolgozó is folytatta "megengedhetetlen magatartását", mikor a korábban említett főnöki válaszlevélre írtam választ a panaszkönyvbe, akkor 5 perc alatt sikerült meggyőzni 20 tanu füle hallatán arról, hogy oda kell adnia a panaszkönyvet, illetve újabb vita után kaptam csak meg az Üzletszabályzatot, pedig elmondása szerint a főnök úr megtiltotta, hogy a bármely állomáson betekintésre elkérhető Üzletszabályzatot én Rákos állomáson megkapjam. Ez utóbbi utasítás ellenes főnöki válaszlevelet független kivizsgálás céljából a Forgalmi Szakigazgatónak is megküldtem tegnap.
A kecskeméti kisvasút azon menetrendje, amely a Hivatalos Menetrendben szerepel, egyetlen percig nem volt érvényben, ugyanis már a menetrend első napján megjelent az 1. sz. értesítő, amely tartalmazta a két vonalra a fedvényt.
A "csökkentett" menetrend a kecskeméti csomóponti főnöknek köszönhető.
Látom Sünöcske képben vagy a KK ügyében. Én most jártam arra pár hete először, de érdekes volt látni. Kérdésem: a menetrend teljesen más volt, mint ami a hivatalosban van. Mikor változott meg, magyarul mikor szüntettek meg egy halom vonatot?
Hol van egyáltalán szolgálat? Én csak a rohadó Bugac, Jakabszállás és Törökfái állomást láttam, még egy nyamvadt menetrend sem volt kitéve sehol. Vonatot kétszer láttam, egyszer 5, másnap úgy 15 ember utazhatott kora este Kecskemét felé.
Régen mintha lett volna gőzvonat Bugacra? Ez teljesen megszűnt?
Ki mondta, hogy a MÁV nem rugalmas? :
Ma reggel a Pécs-Cell sebes Balatonszentgyörgytől Tapolcáig 2 db konténeres kocsit továbbított, a gép M41 2140 volt.
EMBEREK, valódi VEGYESVONAT Magyarországon!!!
Reggel 8.20-kor Fehérvár bejáratán M62 147 állt teherrel Komárom felől, és 1972-vel asszem Alsóörsön előztük M62 151-et vagy 4 teherkocsival (köves kocsik). Miután 151-es 11.20 körül Tapolcára ért, a két konténeres kocsit felkapta és elvitte Révfülöpre, onnan gépmenet vissza Tapolca.
1972-t egyébként M62 158 vitte, kicsit gyenglkedve, de azért tartotta a menetidőt, S9705-9714-et pedig M62 110 továbbította. M61 020 9712-9745-9735-9716-9746 volt, M61 010 Kaposváron járt, M61 006 pedig reggel ment fel Fehérvárra és kora délután ért vissza Tapolcára, vonatszámot most lusta vagyok nézni.
BahnScorper (10604)
"A bizberek azok még hagyján. De amikor az IC nekiment a tehervonatnak hátulról (7 halott), akkor az x. vasúttársaság szerelvénye ment bele az y. vasúttársaságéba - és mindezt a z. vasúttársaság pályáján! Asszem, ez a széttagoltság hátrányára is rávilágít..."
Mi köze ennek a széttagoltsághoz? Mindegyik vasúttársaság, mindegyiknél vannak biztonsági előírások, mindegyiknél vannak képzett vasutasok. És van egy vagy több állami felügyelő szerv, amelyik a hibátlan biztonsági előírások meghozataláért szavatol. Azt mondod, hogy ha a pályavasút és a vállalkozói vasút szétválasztása után a leválasztott mellékvonalat üzemeltető cég Bz-je rámegy a megmaradt fővonali MÁV (esetleg bejáró ÖBB/DB/stb) vonatja mögött blokkban a fővonalra, akkor garantált a baleset?
Zsivany (10610)
"Kicsit félreértettél. Megszereztem egy Pft-stől a vonal teljes leírását (ívek, túlemelés) és begépeltem Excelbe. Minden ívre kiszámoltam az alkalmazható sebességet. Ezen sebességek által adódott menetidőt írtam."
Akkor légyszi számold ki úgy is, hogy ahol nem a pálya által megengedett legnagyobb sebesség miatt, hanem a vonatok gyorsulása/lassítása, illetve maximális sebessége miatt nem tudnak gyorsabban menni a jelenlegi sebességnél, ott a billenőszekrényes szerelvény gyorsabban haladhat, Meg szerintem az ívben engedélyezett max. sebességet is meg lehet változtatni, +30%-kal. Így már elég érdekes lehet. Köszönöm, bár nem tudom, mennyi időd adódik erre.
"A modellt apám készítette. Én valószínű a kezelőpultnál álltam."
Nem is erre reagáltam, hanem a gombnyomást tisztáztam. Akkor viszont üdv, én kértem a dupla Szergejes tehervonatot. Utólag is kösz, a diák elég jók lettek.
Ifjuindy (10617)
"Emlékül az egy évvel ezelőtti túrának minden, a képen látható igaz embernek!"
Pali! Ez az eddigi legkomplettebb csoportkép, amit az útról láttam. Te követted el?
Macibb:
Ha a t. társaságot nem érdekli ilyen mélységekben, akkor magánban. Dehogynem érdekel! Akit meg mégsem, az vegyen egy egeret, és kattintgasson vele a bal vonalzón.
kod:
> Nem értem, hogy egy vonatra váró mozdonnyal miért ne lehetne adott esetben tolatni, ha már akkor és ott ott van. Mert a mozdonyvezetőnek nincs kedve.
1. A MÁV közüli rendrakásba természetesen a MÁV-on belüli rendrakás is beletartozik. Sajnos a MÁV-nak és a szocializmusnak van egy közös vonása: megújulásképtelen. A MÁV alapvető léte válik lassan kérdésessé, mégsem látni számottevő változást a viselkedésében. Arra "szocializálódott", hogy állami pénzeket szakajtson, és azt költse a függönyök mögött.
division by zero:
ilyenkor nem a "súlyosabbat" kell feltételezni? De, csak a mozdonyvezetők menni akarnak, és nem szeretnek késni. Ezért jött a nagy Samu vezére 160-nal a 120-as sebességű fővonalon, hogy behozza a késést, ki is rúgták érte a vezért. Mikor az útátjáróba ért, akkor kezdett lemenni a félsorompó.
takilaci, nagyon tetszik a megoldásod (persze a második). Én is úgy látom, hogy ez lehet a megoldás. Persze ez az "igazi MÁV-osok" határtalan ellenkezésével és rombolásával találkozik majd. Látsz reményt rá, hogy a változás ebbe az irányba mostanában elkezdődjön?
Ebben benne van, hogy sok mellékvonal magától (gazdasági okokból) elsorvad, megszűnik, mert nem lesz senki, aki vállalja a ráfizetést. Ez fájdalmas, de szükségszerű dolog.
Szerintem a viteldíjakat nem kell feltétlenül megemelni. Ha csökken a pazarlás, a pénzszórás, az már sokat javít az anyagi helyzeten. A mai viteldíjak a megfizethetőség határán táncolnak. És azt hiszem, ez az ország ennyi támogatást szívesen fizetne a vasútjára, ha az jól működne.
Vahren: a Kecskemét KK-Kiskőrös vonal egész jó, Mk 48-asokkal járnak arra. Orgovány felé elég érdekes a pálya, mert a vonatról nézve olyan, mintha a vonat sínek nélkül, egy csapáson menne. A Kiskunmajsai vonal is érdekes, csak a vége felé már kezd unalmassá válni, mert nagggyon hosssszúú állomásközök vannak, 15 km/órás lassúmenetekkel (Vmax: 35 km/h). Törökfái és Kecskemét között van egy felújított pályaszakasz, onnan még nem lopták el a zúzottkövet... :-)
Egyébként a táj tűrhető, jellegzetesen alföldi.
Én is megköszönném a digitális formájú pályaadatokat. Sőt, ha látom, hogy néz ki, szívesen segítek a továbbiak bevitelében. És mesélhetnél a számítások módszereiről és egyéb kiinduló adatairól is. Ha a t. társaságot nem érdekli ilyen mélységekben, akkor magánban.
Már több mint egy hete nem írtam hozzászólást(meg rá sem értem).Szerintem a jelenlegi hozzászólások egy kicsit elkanyarodtak a vontatás témakörtől.(bánatomra).A remotorizációval egyetértek, mivel a semminél ez is jobb, ráadásul a MÁV-tól nem várhat sokmindent az ember.A többi ami a vasút politikájáról szól elolvasom, de érdemben nem tudok vele foglalkozni,mert valahol magamban én már lemondtam arról hogy optimista legyek.(MÁV 2000 meg minden)
Északis mozdonyvezetők egyébként nagyon rendesek(meg lazák) oda is meg vissza is elől lehettünk.
Erdekes kep az MTI-rol:
Zalalövő, 2000.05.10. - A szlovén -magyar vasút a terveknek megfelelően épül és még az idén végighalad az első szerelvény az új vonalon. A képen:A zalalövői állomáson - amelyet
teljesen átépítenek - a vágányokat szedik fel. - MTI Fotó: Czika László
Takilaci: Amikor mindez kialakult megemelni a vasúti tarifákat úgy, hogy legalább a költségek 50%-a bejöjjön a díjakból
Amit leirtal, mind igaz (miert nem lepik meg?), bar a legutolso mondattal van egy kis gondom. Ha megemeljuk a tarifakat, ki fog vonaton utazni? A teljesaru jegy most is draga. Teny, hogy nyugaton atszamitva pl. a benzin es az auto is ugyanannyi, mint itthon. A vonat kb. 4-5x olcsobb itthon, mint pl. Svajcban. Na de (Svajci modszer :-))) ott nem erdekli az embereket, hogy mennyi mert gazdagok. Itt meg ez egy nagy ervagas lenne, ami tovabbi utascsokkenest eredmenyezne. Ez persze kinalatcsokkenest (kevesebb vonatot), ami tovabbi utascsokkenest. Kialakulna az amerikai rendszeru MAV, csak teherszallitassal.
Kozben pedig az emberek atszoknanak a buszra, mert az ezekkel a mostani arakkal is (allitolag) nyereseges. (bar a nyeresegbol illene levonni a buszok vasarlasara forditott allami tamogatast, mert azt is elvileg a ceg termelne ki az amortizaciobol)