Erre szokták megjegyezni: "Ezt ingyen is megmondhattam volna." Jó, vannak nálam szakavatottabbak, többet látottak, többet tapasztaltak. De, legutoljára, a sor végéről, még én is...
Mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja, minden értékesítési csatornáján.
A Budapest-bérlet változatlanul érvényes marad a főváros egész területén a BKK mellett a MÁV, a Volán és a HÉV járatain is. A Pest vármegyére váltott havi bérletet, illetve a havi országbérletet 2024. március 1-től a BKK járatain is elfogadják. Mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja, minden értékesítési csatornáján – derült ki Lázár János építési és közlekedési miniszter és Karácsony Gergely főpolgármester közös közleményéből.
A közlemény szerint mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja, minden értékesítési csatornáján. Az eddigi, számos vitára okot adó költségalapú elszámolás helyett a felek abban állapodtak meg, hogy a Budapest-bérletből, a Pest vármegyei bérletből és az országbérletből származó bevételt, és az ahhoz kapcsolódó menetdíjkiegészítést – az adott érvényességi terület sajátosságaihoz igazodóan – teljesítményarányosan osztják meg.
A miniszter és a főpolgármester egyetértett abban is, hogy az eddig a Fővárosi Önkormányzatot illető évi 12 milliárd forint normatív költségvetési támogatás helyett 2024-től a felek egy olyan rendszert alakítanak ki, amely egyaránt szolgálja a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés bevétellel nem fedezett költségeinek megtérülését.
A minisztérium és a főváros lezárja a tavaly év végén megszűnt korábbi agglomerációs megállapodással kapcsolatos elszámolási vitákat is. Az új, átfogó megállapodás eredményeként a Fővárosi Önkormányzat agglomerációs költségtérítés 2022-2023-as elszámolásként 5,57 milliárd forintot fizet a MÁV-nak.
A megállapodás technikai részleteit a minisztérium és az önkormányzat a közlekedési vállalatok bevonásával dolgozza ki úgy, hogy az 2024. március 1-jén hatályba léphessen.
A Budapest-bérletről, a fővárosi és az agglomerációs közlekedésben annak jelentőségéről, valamint a főváros és a kormány közötti politikai felhangokat is kapott finanszírozási vitáról és ennek az utasokra gyakorolt hatásairól a hvg.hu közéleti podcastjában is beszéltünk már, ide kattintva tudja visszahallgatni. Írtunk is róla a hvg360-on, amit ide kattintva tud elolvasni. Arról, hogy az ügy milyen hatással lehet Karácsony Gergely kampányára az önkormányzati választás előtt, itt írtunk bővebben.
A termék nem szűnik meg, csak a felhasználási feltételek változnak. Márciustól a MÁV-HÉV-Volán nem fogadja el. A szemeszterbérlettel sem lehet kijátszani, az sem lesz jó állami szolgáltatásra csak februárban, hiába érvényes júniusig.
Kérdéses a Start-klub kártyacsalád sorsa márciustól - bár az nem jó a HÉV-re vagy Volánbuszra - de további 1 évig jóval olcsóbban ki lehet jönni, mint 12 db BKK bérlettel.
A havi berletek biztos érvényesek lesznek, marcius 1től lesz új rendszer, áremelesnél sem lesz érvenytelen egy korábban vett de még érvényes jegy.bksz passz, az nehezebb dió.
- Nem tudja valaki, miért vágták ki Érd alsón a fákat? A maradványokból ítélve egy kivétellel nem látszottak betegnek, s nem is nagyon lóghattak be az űrszelvénybe. Kár, hogy az utastájékoztató rendszert nem javítják ilyen hatékonyan. :(
- Nincs valakinek belsős infója, hogy mi a terve a MÁV-nak a hó közben vásárolt saját bérletek és a BKK-bérletek elfogadásával? Elvágják február 29/március 1-jén a rányomtatott és kifizetett érvényességi idő előtt, vagy engedik kifutni a lejáratig március 1 után is? Magyarul egy február 10-én vásárolt x km-es bérlet meddig érvényes? Vagy már februárban a megyéset kellene venni? (Direkt nem az előre kifizetett és utólag bekavart éves bérletet kérdezem :)
Pont az ilyen esetekre visszahozhatnák (illetve más formában márciustól vissza is hozzák) a régi idők bolyongójegyét. Annál nem kellett bohóckodni útmegszakításokkal, oldalutazásokkal, kereszteződő viszonylatokkal, nem volt gond a hurokutazás, gurulhattál vele míg érvényes.
Első - szerintem az egyik fő hiba: Az utas jegye Miskolctól - az 562 TOKAJ IC-re érvénytelen!!!!!, ugyanis ez a jegy 2 az 1-ben. Ugyanaz a jegy odaútra, és visszaútra Miskolctól-Rákosig!!!
2024. január 4-én megkíséreltem a lehetetlent (korábbi tapasztalataim alapján…)!
Nem csalódtam (szintén korábbi …)
A pénztárban két pénztáros is volt!
TÉNYEK:
Utas ( 2024.01.01. 7:05 óra):
Jó reggelt kívánok!
Kérek szépen közalkalmazotti utazási kedvezményre a mai napra egy darab másodosztályú 50 %-os jegyet Pincehelyről Zuglóba – Budapest Keleti pályaudvar – Miskolc Nyíregyháza – Debrecen - Szolnok – Cegléd útirányon át.
A 829 IC és az 562 IC-vel utazom, és: a 829-re nem kell helyjegy (hetek óta(!!!) nem közlekedik IC minőségű kocsival),
az 529 IC-re meg már 2 hete vettem jegyet!
PÉNZTÁROSOK!! ( 2024.01.01. 7:07 óra):
Ilyen jegyet nem lehet vásárolni!!! Nincs is ilyen jegy!!!!
Ezt követően tartott a CSATA!!! egészen 7:14-ig, aztán ….
Kérdés: a kapott jegyen HOL a HIBA (több is van!!!)
"A vasúti mérőkocsik, amelyeket a rendszeres műszaki ellenőrzésekkor használnak, 160 kilométer per órával haladnak.
A tesztelés jelenleg Újvidék és Stepanovićevo között folyik, ezek szerdán kezdődtek és vasárnapig tartanak. A Szerbiai Vasúti Infrastruktúra nevű vállalat figyelmezteti a lakosságot, hogy ne próbáljanak átkelni az említett szakaszon, mivel a mérőkocsik nagy sebességgel közlekednek, és nem tudnak hirtelen megállni.
Ezen a vasúti szakaszon egyébként a vonatok majd 200 kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek.
Az Újvidék-Szabadka gyorsvasúton eddig már 117 kilométernyi sínt fektettek le. A tervezett menetidő a két város között 42 perc lesz. A Belgrád és Újvidék közötti szakaszt jelenleg 36 perc alatt teljesíti a vonat, így a teljes táv a fővárostól Szabadkáig körülbelül 1 óra 15 percet vesz igénybe.
A kivitelezési munkálatok várhatóan 2024 végére befejeződnek, bár a megállapodás szerinti határidő 2025 augusztusa."
A hidrogén motorvonatokra volt valami kiírás 2022-ben, de arról egy szó sem esik mostanában, csak a Volán tesztjárműveiról. Esetleg egy iLINT-et nem akarnak idehozni hasonló célból? :D
Mindig jövőre? Majd jövőre 2025-ben. Aztán 2025-ben azt mondják 2026-ban, 2026-ban bejelentik, hogy 2027-ben és folytathatjuk, miközben a mellékvonalak jó részén a Credo lesz a standard jármű? DB Gebrauchtfahrzeug-ok között semmi sincs? Egyéb vállalatnál? Stájerországban sem volt büdös a három dízel Talent beszerzése, amelyek korábban a BOB-nál futottak.