Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.17 0 1 21781

"Sok-sok évtizeddel ezelőtt az UVATERV alkotott olyan iparvasúti állomási berendezéseket, ahol a váltókörzetben külsőtéri kulcsszekrények vannak (Dunaújváros-Hullámvertikum, Várpalota mellett Cseri)."

Duna-PIV-nél egy állomási berendezés van a forgalmi irodában, nem? Vagy "eggyel beljebb" mondod?

Előzmény: Divrotcé (21777)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.17 0 1 21780

Az állomás másik végén is van egy ilyen bodega - V. és IV. őrhely néven futnak, a III, és IV. őrhelyek dolgozói járnak ki ide. 

Előzmény: benbe (21779)
benbe Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 21779

Maga Dunaújváros MÁV állomás is tartalmaz határeset érdekességet: https://www.benbe.hu/gallery/dunantuli-maradekok-3/pic101_noframe_hun.php (a fűtőház mellett áll a bodega)

Előzmény: Divrotcé (21777)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21778

Iparvágány-kiágazásoknál elég sok ilyesmi van. Megálló-rakodóhelyeken is.

Ha már külsőtéri kulcsszekrények: esetleg megemlékezhetünk a külsőtéri vasszekrényes jelzőállítóbakokról, és a mindenféle iparvasúti kulcskarika-szerű főkulcsszekrényekről is (amikor már jelző sincs: pl. Uzsabánya, Adony-Kikötő).

Előzmény: H_CS (21771)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.17 0 2 21777

Sok-sok évtizeddel ezelőtt az UVATERV alkotott olyan iparvasúti állomási berendezéseket, ahol a váltókörzetben külsőtéri kulcsszekrények vannak (Dunaújváros-Hullámvertikum, Várpalota mellett Cseri). 

Előzmény: Fizolti (21773)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21776

Székesfehérváron nem valami ilyesmi van valahol a rendező kezdőponti kijáratánál?

 

Akkor tudsz kijárni Lovasberény felé jelzővel, ha a főkulcs a szekrényben van, jelzőállítás után a kulcsot ki lehet venni (a jelző ekkor még nem esik vissza), aztán a kulccsal fel tudsz oldani valami kiágazási berendezést valahol a vonalon?

Előzmény: H_CS (21771)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21775

Ha már segélyvonókészülék felhozta Ausztriát. Bécsből elindulva annak földrajzi határát elhagyva első állomás Himberg. Na ott van belőlük egy pár példány

Előzmény: H_CS (21767)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21774

Piszke, de nincs kapcsológombja. Főkulcsos.

Előzmény: H_CS (21767)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.17 0 1 21773

Dunántúlon elterjedt kulcsazonosítóknál egy kis szekrényben vannak a kulcsok, ez kültérre és épületbe is tehető. Itt kapcsológomb helyett egy vágányválasztó tolókar és egy zárókallantyú van, zárás-oldás az irodából. 

 

Tab, Osztopán (egyik vége, a másik épületben volt, majd motorossá alakították az ottani váltót), Somogyvár (egyik vége), Kaposfüred, Vízvár, Decs, a berendezés cseréjéig Babócsa (a linkeken ez utóbbi). 

 

https://scontent.fbud5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/172444560_3876846859057888_6501144092893533499_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=3ba11c&_nc_ohc=F3FKgILMjtAAX-hW6cr&_nc_ht=scontent.fbud5-1.fna&oh=00_AfCI-ZGoyGmNTBWy7ERyWYRtf7bqfPxuXw2uNxgP2jT6wg&oe=65CF1AEB

 

https://scontent.fbud5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/171541616_3876847069057867_5046161714567516634_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=3ba11c&_nc_ohc=NEFXVb096GYAX_s6lw3&_nc_ht=scontent.fbud5-1.fna&oh=00_AfD2bPFKsWbCKRb2pgCWZ_aJ4QoYfDg1JDwiNSUCKqrWrA&oe=65CF0B14

 

E mellett van pl. Lenti későbbi, tudtommal jelfogós alapú (nyomógombos irodai készülék, fényjelzős, részben motoros, nagyobbrészt helyszíni állítású váltók) a helyszíni váltók kulcsai kültéri szekrényben vannak. 

 

https://vasutallomasok.hu/kepek/p0028/p0028906.jpg (a felvételi épülettől balra, az oszlop és a kerékpár között.)

 

 

- - - -

 

 

Nem egészen a kérdésre válaszol: 

 

A 94-es vonal egyes állomásain a jelzőállítás az irodából megy, a váltókat részben egy kinti szekrényből, vonóvezetékkel állítják és reteszelik, a kinti és irodai berendezés között közvetítőkulcsos függőséggel: http://www.benbe.hu/gallery/bodva-volgyi_tolatos/pic17_noframe_hun.php 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: H_CS (21767)
jog.aszok Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21772

Nem vagyok benne biztos, de talán Füzesgyarmatnál a MOL kiágazás.

Előzmény: H_CS (21771)
H_CS Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21771

Iparvágány-kiágazásoknál esetleg nincs ilyen, ahol főkulccsal oldhatók fel a váltózárkulcsok?

Előzmény: jog.aszok (21768)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21770

Egyszerűsítettre berendezett távkezeltek Ausztriában most is ilyenek, csak nem kulcsosan, hanem elektronikusan (gombnyomkodós), szükségüzemre.

Előzmény: segélyvonókészülék (21769)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21769

Az FHÉV osztrák szakaszán ilyenek voltak.

Előzmény: H_CS (21767)
jog.aszok Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21768

Igen. De nem tipikus kulcsos berendezésnél, hanem D55 esetén helyszini állítású elemeknél (váltó, saru, vágányzáró sorompó). Jelenleg pl. Gyula állomáson van ilyen.

Előzmény: H_CS (21767)
H_CS Creative Commons License 2024.01.17 0 0 21767

Olyanra van-e Magyarországon példa, hogy egy kulcsos berendezés szekrénye nem a bakterházban, hanem kültéren van, valamilyen szekrényben? Ha igen, akkor hol?

Olyanra gondolok, ami nem sorompó lezárását/felnyitást végez, - ami pl. Meráfi állomásokon, illetve iparvágányokon van - hanem amibe váltózár, saruzár kulcsokat lehet berakni, és kapcsológombbal rendelkezik.

 

Külföldön esetleg találkoztatok-e ilyen megoldásokkal?

somytomy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 21766

hogy sikerült így elgépelnem a Signalschild szót? :)

Előzmény: somytomy (21765)
somytomy Creative Commons License 2024.01.13 0 0 21765

Signalmast=jelzőárboc

Siglanschuld=jelzőlap

(ha jól tévedek)

Előzmény: oldmumus_v.2 (21762)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.13 0 0 21764

"Van valami rajz, szabvány ami megszabja, hogy van a jelző (nem tudom magyarul megfogalmazni, nálunk Signalmast  ami a földből jön ki és Signalschild amire a fényt adók vannak rögzítve), tehát "Signalschild" mérete mekkora és azon mekkora átmérőben vannak a furatok?"

Van, persze, vállalati szabvány (MÁVSZ) van rá.

Előzmény: oldmumus_v.2 (21762)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.13 -2 1 21763

Tehát ha példának veszem ezzel az alap ábrával Blocksignal (térközjelzőhöz hasonlítva) egy nagy vörös, 1 nagy zöld és egy kicsi fehér, hogy Regelzeichnung (RZ) szerint a nagy furatok 240 mm és a kicsi 137 mm átmérővel rendelkeznek.
Ha ZELISKO kerül bele akkor a nagyok 210 mm és a kicsi 100 mm. Thalesnél is majdnem ugyan ez van csak ott a kicsi nem 100 hanem 130 mm. Itt ZRailLED esetén maga a fényt adó rész átmerője a mérvadó. Thales termékek esetében pedig a lencse ami elől van, mert ugye a Thales termékei modulárisan cserélhetőek és aki ismeri tudja maga a fényt adó ledek egyformán "kicsik". Ellentétben a Zeliko dolgaival és ha ott valami elromlik 1:1 KUKA

 

Előzmény: _Nyuszi (21761)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.13 -2 0 21762

"A névleges.

A tényleges attól függ, melyik keresztmetszetben nézed."

 

Van valami rajz, szabvány ami megszabja, hogy van a jelző (nem tudom magyarul megfogalmazni, nálunk Signalmast  ami a földből jön ki és Signalschild amire a fényt adók vannak rögzítve), tehát "Signalschild" mérete mekkora és azon mekkora átmérőben vannak a furatok?

Lásd ez az ábra

 

Előzmény: _Nyuszi (21761)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.13 0 0 21761

"Itt tudtam meg, hogy magyar kerek fényadók átmérője 160 mm"

A névleges.

A tényleges attól függ, melyik keresztmetszetben nézed.

Előzmény: oldmumus_v.2 (21758)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.13 0 0 21760

Ruzsi, az országban egyiken sem olyan van.

:-)

Előzmény: aruzsi (21759)
aruzsi Creative Commons License 2024.01.12 0 0 21759

Cegléd + Szajol (és tagtársai)-n nem olyan indikátor van.

Előzmény: Grgabácsi (21753)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.12 -3 0 21758

Tegnap voltam Thales laborteszten és meg lettem vesztegetve egy tábla csokival :-)

 

 

 

Itt tudtam meg, hogy magyar kerek fényadók átmérője 160 mm

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.11 -3 0 21757

Ez érdekes. Olyan lenne mint a csoki meg mosópor. Azaz nyugati meg keleti piac. Errefele a Siemens saját biztberhez nem ad saját fényadót. Elsődlegesen a Zelisko-val kooperál és ő uralja a piac egy részét.

Előzmény: _Nyuszi (21752)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.11 0 0 21756

Utánakérdeztem, a Siemens nem tud róla. Saját termékek.

Előzmény: Grgabácsi (21753)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.11 0 0 21755

Régen voltak, csak a korszerűsített (hideg-meleg ellenállásos áramlökés-t figyelő) fényáramkörök már nem támogatják.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21747)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.11 0 0 21754

Köszi!

Előzmény: Grgabácsi (21753)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.01.11 0 0 21753

Szerintem van Zelisko, talán a 30-as és/vagy a 100/120-as Simis IS-einek a zöld indikátorai olyanok.

Előzmény: _Nyuszi (21752)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.11 0 1 21752

Zelisko optika nincs a MÁV hálózatán, én úgy tudom.

A Siemens által alkalmazott optika típusa a saját berendezéseiben: Siemens 136.

Előzmény: oldmumus_v.2 (21751)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!